Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Arnetteman

Bericht door Arnetteman » vr jan 30, 2009 12:42 pm

zonoskar schreef:
Arnetteman schreef: Alleen jammer dat Nikon en Canon vattingen niet matchen eej...
Er zijn nog altijd adapters
:oops:

achteraf gezien wist ik dat ook wel weer....sorry!

Mijn eerste wedstrijdshoot zal hoogstwaarschijnlijk niet eerder dan ergens rond koninginnedag zijn. In Houffalize ben ik in ieder geval van de partij.

Tis nog ver weg maar eh.....wie nog meer?

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » vr jan 30, 2009 6:42 pm

Allee mannekes, ik ga vanwege "contractuele verplichtingen" een strandraceje op het plaatje zetten...jammersss...geen WK cyclo. Ben benieuwd naar jullie picas!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za jan 31, 2009 4:06 pm

Irmo schreef:Allee mannekes, ik ga vanwege "contractuele verplichtingen" een strandraceje op het plaatje zetten...jammersss...geen WK cyclo. Ben benieuwd naar jullie picas!
Pak je spullen maar goed in......Oost 6 a 7 voorspellen ze voor morgen!

dusssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo feb 01, 2009 5:55 pm

Zo, vanochtend om 8 uur volle goede moed vertrokken. 10 uur op lokatie, fiets uitgeladen en naar het dorp gefietst. Toen was het al druk.........
Dat werd er niet beter op naarmate het later werd. Ik werd al wat chagrijnig......toen realiseerde ik me dat er wel heel veel debielen rondliepen. No offence, maar dat Belgische publiek is erg "apart".

Na de dames was ik er helemaal klaar mee, geen inspiratie(wellicht omdat ik er vorig jaar ook was en toen was het top) en de ergernis begon rare vormen aan te nemen.............ik ben absoluut niet agressief maar ik had echt zin om iemand op z'n bek te timmeren.......snap het zelf ook niet.
Dus om 12:30 zat ik weer in de voiture en om 14:30 met een bak hete choco + rum voor de TV!!!!!!!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dusssssss©
DE site

Timmos

Bericht door Timmos » zo feb 01, 2009 6:03 pm

volgende.

Probeer info te zoeken over hoe de High Power Flash HF-DC1 werkt van canon voor digitale camara's.

Afbeelding

Maar hoe werkt de flitser. via de flitser van het toestel of is deze ook apart te gebruiken los van de andere flitser.(draad of een signaal?) Kan je deze ook verlengen met kabel of moet die op je toestel blijven zitten?

Hoor het graagd

bvd

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » zo feb 01, 2009 6:48 pm

BOSS schreef:Zo, vanochtend om 8 uur volle goede moed vertrokken. 10 uur op lokatie, fiets uitgeladen en naar het dorp gefietst. Toen was het al druk.........
Dat werd er niet beter op naarmate het later werd. Ik werd al wat chagrijnig......toen realiseerde ik me dat er wel heel veel debielen rondliepen. No offence, maar dat Belgische publiek is erg "apart".

Na de dames was ik er helemaal klaar mee, geen inspiratie(wellicht omdat ik er vorig jaar ook was en toen was het top) en de ergernis begon rare vormen aan te nemen.............ik ben absoluut niet agressief maar ik had echt zin om iemand op z'n bek te timmeren.......snap het zelf ook niet.
Dus om 12:30 zat ik weer in de voiture en om 14:30 met een bak hete choco + rum voor de TV!!!!!!!!!!
Voor die drukte + gedoe erom heen was ik dus ook al bang! Daarnaast vond ik het parcours niet inspirerend...

Anyway, heb ook op het strand niet veel inspirerends geschoten (KOUD!), maar wel even de 200mm goed aan de tand kunnen voelen. Ben al licht lyrisch...

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » zo feb 01, 2009 6:55 pm

@ Timmos
Het werkt via de flitser in je camera.
Dat is een slave flitser, die reageert als die een andere flitser waarneemt. Dus als jij met je flitser op de camera flits, vangt deze dat signaal op en gaat die ook af.
Correct me if I'm wrong.

Timmos

Bericht door Timmos » zo feb 01, 2009 7:04 pm

ok. Dus het moet langs de camara zitten of kan je hem ook tegenover je zetten?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo feb 01, 2009 8:05 pm

Timmos schreef:ok. Dus het moet langs de camara zitten of kan je hem ook tegenover je zetten?
zolang hij de flits van je compact "ziet" zal hij werken.

dussssssss©
DE site

Timmos

Bericht door Timmos » zo feb 01, 2009 8:20 pm

Ok dank u ;)

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » zo feb 01, 2009 8:48 pm

Had ik nog een vraag he, heeft zo'n slaveflits veel vertraging? Ik bedoel, als je een actie foto maakt, reageert die dan ook meteen of duurt dat (heeel) even?

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » zo feb 01, 2009 9:36 pm

mooi Erik, mooie foto's...., wat weet je met die foto's een heel andere kant en een heel andere sfeer van zo'n evenement neer te zetten in tegenstelling tot wat ik vandaag op TV zag.

Iets heeeeeel anders...
Afgelopen vrijdagavond naar een parallel voorstelling van Medea (met o.a. Noraly Beyer) geweest op de Grote Markt in Groningen.

een paar sfeerplaten met fisheye geschoten:

Afbeelding

Afbeelding

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » zo feb 01, 2009 9:42 pm

BOSS schreef:......toen realiseerde ik me dat er wel heel veel debielen rondliepen. No offence, maar dat Belgische publiek is erg "apart".
En dan heb je mij nog niet eens gezien!!! 'Apart' is overigens wel het eufemisme van de dag!
BOSS schreef:...ik ben absoluut niet agressief maar ik had echt zin om iemand op z'n bek te timmeren.......snap het zelf ook niet.
I hear ya! het kermissfeertje is ons mountainbikers (gelukkig) compleet vreemd... Ik kan me ook voorstellen dat menig niet-belgische coureurs af en toe die neiging nauwelijks kunnen onderdrukken...

Je boort me overigens wel de Lars Boom - antidoping door mijn neus.... Natuurlijk had ik die foto ook!

Plons

Bericht door Plons » zo feb 01, 2009 10:13 pm

reden er eigenlijk nederlanders mee vandaag ?

trouwens die kermis mongolen zorgen er wel voor dat een rijder die rond niet eens bij de top 5 behoort in belgie, meer geld verdiend dan alle nederlandse mtb-ers samen...

zoals wij zeggen : geen woorden maar daden...
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo feb 01, 2009 10:17 pm

Het heeft gewoon weinig met sport te maken, die gasten komen daar alleen om te zuipen, en worsten/hamburgers/patat te vreten in kostuums die ze hier bij de kringloopwinkel niet eens innemen.
Toppunt is de "feesttent" alwaar de gehele tijd, zelfs tijdens de spannende eindsprint van de dames, van die tering skihut/toeter op m'n waterscooter tyfusherrie klinkt.
Het is gewoon een boerenkermis waar ze ook nog een rondje fietsen af en toe.

Maar goed, Niels Albert heeft wel karakter getoond en sterk gereden. Van kop af en niet meer teruggezien; klasse!

dussssssssss©
DE site

Plons

Bericht door Plons » zo feb 01, 2009 10:18 pm

hahahah, heb je het nu over schaatsen of over cyclo cross ?
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » zo feb 01, 2009 10:46 pm

Plons schreef:hahahah, heb je het nu over schaatsen of over cyclo cross ?
...of voetbal ;)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma feb 02, 2009 8:52 am

Plons schreef:reden er eigenlijk nederlanders mee vandaag ?

zoals wij zeggen : geen woorden maar daden...
ene Marianne Vos volgens mij, die deed het ook nog best aardig trouwens.........

dusssssssss©
DE site

willem12

Bericht door willem12 » ma feb 02, 2009 10:48 am

Genoeg geluld over het vlaamse volk. "De Boom is geveld" kraaide Wellens tot wel drie keer toe op Sporza.

@Plons, @Steelboy. Nog acceptabele prenten gerukt ? Overtuig ons !!
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Plons

Bericht door Plons » ma feb 02, 2009 11:26 am

vooral veel gerukt, voor de tv wel te verstaan
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma feb 02, 2009 11:52 am

Nog even terugkomen op de Kata;

Afbeelding

Dat is toch wel een prettige tas, door de vele mogelijkheden van de tas zal hij veel gebruikers aanspreken denk ik.
Ik heb hem nu als sling gebruikt, waarbij mij opviel dat de heupband erg kort is, terwijl ik toch niet echt vet ben rond de heupen....of zou dit toch een signaal zijn......
Als je de tas in de slingstand naar voren draait heb je na het losklikken van een gesp en het openen van 2 ritjes gelijk toegang tot de tas; het hoofdcompartiment met ruimte voor een een 1DS en een 70-200 incl. een 1.4 converter.
Aan beide zijkanten van het hoofdcompartiment had ik gisteren toegang tot: flitser/50mm/28mm & 85mm. Dit is uiteraard allemaal naar wens in te delen.

Naast de slingdraagstand kan je hem als gewone rugzak gebruiken maar ook met de schouderbanden gerkuist; je hebt dan het comfort van een rugzak en als je 1 schouderband losklikt zit je weer in de slingstand en kan je de tas weer simpel naar je buik draaien.
Er is nog een compartiment voor een extra jasje of wat drinken/eten en aan de zijkanten zitten nog 2 kleine, handige, afritsbare vakjes voor kaartjes, batterijen oid.
Uiteraard zit er een regenhoes bij.
Enige wat ik miste was een bevestiging voor een monopod aan de buitenkant, maar daar verzin ik zelf wel wat op, ik heb hem toch meestal in de hand om vervelend publiek een mep te verkopen :angelnot: 8)

Ik zeg: "Een aanrader!"

Iemand nog een Lowepro Slingshot 300AW kopen?

dussssssssss©
DE site

Koets

Bericht door Koets » ma feb 02, 2009 2:44 pm

Iemand die mij kan vertellen of het waar is dat je met een bepaalde tussenring voor de EOS 350D je een soort van fisheye lens effect kan krijgen met je kitlens ?

Of iemand die nog een leuke betaalbare fish eye lens weet niet om nu te kopen maar om ooit aan te schaffen :)

Grtz Yori

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma feb 02, 2009 2:54 pm

Koets schreef:Iemand die mij kan vertellen of het waar is dat je met een bepaalde tussenring voor de EOS 350D je een soort van fisheye lens effect kan krijgen met je kitlens ?

Of iemand die nog een leuke betaalbare fish eye lens weet niet om nu te kopen maar om ooit aan te schaffen :)

Grtz Yori
Daar heb je een soort opschroef-voorzet-lensjes voor, die kwaliteit is natuurlijk ruk maar goed dat was je kitlens ook al....... :angelnot: dus veel verschil zul je niet merken.

zoiets heb je nodig...

dusssssss©
DE site

Koets

Bericht door Koets » ma feb 02, 2009 3:38 pm

Thanx! zoiets is nog eens leuk om te proberen :D Lens is idd ruk mja geen geld voor beter spul voorlopig komt ooit wel :)

Is zo`n peleng fish eye nog wat of gewoon doorsparen voor eentje van canon zelf of een ander goed merk ?

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma feb 02, 2009 4:33 pm

Koets schreef:Thanx! zoiets is nog eens leuk om te proberen :D Lens is idd ruk mja geen geld voor beter spul voorlopig komt ooit wel :)

Is zo`n peleng fish eye nog wat of gewoon doorsparen voor eentje van canon zelf of een ander goed merk ?
Nee is ook niets, tenzij je niet voor klaliteit maar voor effect gaat en er niet veel geld aan uit wil geven, die dingen kosten rond de 200 euro dacht ik.
Lelijke vignetting randen om je foto's die je alleen met een rare crop weg kunt werken.....daag....groot deel van de foto!

Ff doorsparen, voor rond de 400 euro heb je al een echte canon of nikon fish tweedehands.

Plaats reactie