Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Erikje

Bericht door Erikje » do sep 22, 2005 6:37 pm

Downhillbillie schreef:
Ben daarna op de iva gestrand.....

[
dubbelop schreef:
Momenteel werk ik op een opleiding die zijn wortels in de autobranche heeft (inderdaad: in Driebergen).

Apart, als dit voor beiden nog geldt, dan ken je elkaar....

Doe de groeten aan Van Gestel!

Erikje

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do sep 22, 2005 7:49 pm

Gaat het dit weekend dan eindelijk gebeuren?:

Afbeelding

I hope so!

EDIT: HAHA! POLE!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do sep 22, 2005 8:54 pm

Een rijbewijs... hoe snel dat je dáár aan gewend raakt... ik kan me de tijd vóór het rijbewijs amper nog voor de geest halen, hoe het toen was... zonder.

Eerste autootje is en blijft bijzonder... denk er af en toe nog wel eens aan terug.... maar zolang geleden was dat niet; 2 mndn terug weg gedaan... en een stuk jongere en nieuwere versie van hetzelfde merk+type er voor terug "gezet".

In een land waar het autorijden enorm duur is, en ik best geïnteresseerd ben in autos en de techniek, blijft er echter toch maar één optie over... De optie van het kiezen van een vooral multifunctionele auto waarin het prettig vertoeven is.

Oud (mn eerste auto) en nieuw gebroederlijk naast elkander:

Afbeelding

Vanaf volgende week eindelijk wat actieradius-vergroting, in de groene Dodge... 119liter tank is toch wel wat fijner dan het behelpen met de 65liter die hij nu heeft.

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » vr sep 23, 2005 8:11 pm

Downhillbillie schreef: Driebergen ??? MB nederland ???

Kennen wij elkaar dan niet ?

KNIP

Billie
You"ve got mail ;)

En Erikje ook ......

Sven

Bericht door Sven » wo sep 28, 2005 10:29 am

Mitsubitshi Lancer Concept-X (De nieuwe Evo?)

Te ruig iig...

Afbeelding

In Frankfurt zagen we de spectaculaire Mitsubishi Concept-Sportback. Op de Tokyo Motor Show presenteert Mitsubishi de Concept-X. De auto is een voorbode van de nieuwe Lancer Evolution.

De reacties op de Concept-Sportback in Frankfurt waren overweldigend. Bijna unaniem waren pers en publiek het eens; deze auto moet in productie. De conceptcar straalt kracht uit en het is een heel ander model dan we van Mitsubishi gewend zijn. Volgens de Japanse fabrikant was de conceptcar een voorbode van een nieuwe designrichting van Mitsubishi. Als Mitsubishi verder gaat op deze ingeslagen weg dan kan er eindelijk een einde komen aan het grijze imago van het merk. En dat gaat nu gebeuren. Op de Tokyo Motor Show presenteert Mitsubishi de Concept-X, wederom een spannende conceptcar met dezelfde kenmerken als de Concept-Sportback.

Sequentiële versnellingbak
Mitsubishi laat weten dat de Concept-X een voorbode is van de nieuwe Lancer Evolution. Daarmee zal de tiende versie van de supersnelle Lancer Evolution zijn intrede doen. Hij wordt aangedreven door een 2.0 liter 4 cilinder DOHC motor voorzien van een turbo en intercooler. De motor heeft een zeer vlakke koppelkromme en heeft daardoor veel trekkracht bij een breed toerenbereik. Een handbak ontbreekt dit keer in de Evo. Mitsubishi heeft de motor gekoppeld aan een zestraps sequentiële bak die te bedienen is met flippers aan het stuur. Uiteraard is de Concept-X aangedreven op alle vier de wielen. Het geavanceerde Super All Wheel Control (S-AWC) combineert Active Brake Control, Active Steering System and Rolls Controll Suspension met elkaar. Hierdoor wordt de wegligging onder alle omstandigheden optimaal geregeld.

Gewichtsverlaging
Er is veel aan gedaan om de body van de auto zo stijg mogelijk te maken. Voor een gewichtsverlaging is gebruik gemaakt van aluminium. De motorkap, het dak en diverse carrosseriedelen zijn gemaakt van dit lichte materiaal. Door gebruik te maken van aluminium op plaatsen zoals het dak wordt het zwaartepunt een stuk lager. Dit bevorderd de wegligging van de auto.

Functioneel interieur
Binnen de Concept-X is veel aandacht besteed een simpele en functionele cockpit. Alles staat volgens Mitsubishi in het teken van de bestuurder die zijn volledige aandacht moet hebben op de weg. Maar dat betekent niet dat Mitsubishi geen luxe zaken heeft gemonteerd. In het dashboard monteerden de Japanners een navigatiesysteem met DVD-speler en achterin hebben de beide achterpassagiers hun eigen LCD-schermpjes.

Voorbode Lancer Evo X
Uit alles blijkt dat Mitsubishi met deze Concept-X een hint geeft naar de compleet nieuwe Lancer Evolution X. Het model ziet er productieklaar uit en de specificaties zijn redelijk gedetailleerd. Nu nog wachten op het definitieve productiemodel.

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » wo sep 28, 2005 11:41 am

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » do sep 29, 2005 7:52 pm

Afbeelding

Afbeelding

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma okt 03, 2005 6:46 am

[quote="DeKerf"s"]
Een rijbewijs... hoe snel dat je dáár aan gewend raakt... ik kan me de tijd vóór het rijbewijs amper nog voor de geest halen, hoe het toen was... zonder.
[/quote]
Tjonge jonge, ouwe lul!!

Ik weet het nog als de dag van gisteren. Door de regen mijn toenmalige vriendinnetje naar huis brengen, op de fiets naar school en het zwembad, je wist niet beter en het was niet erg.

Met is natuurlijk net iets makkelijker ;)

Die Mitsubitshi Lancer Concept-X is echt waanzinnig mooi!

JJ

Sven

Bericht door Sven » wo okt 05, 2005 9:01 am

Jaguar XK krijgt Bond-snufjes mee!

De compleet nieuwe Jaguar XK is uitgerust met een primeur op het gebied van voetgangersveiligheid. De motorkap van de XK komt bij een botsing omhoog om zo de voetganger ´zachter´ te laten landen.

Jaguar is niet het eerste merk dat in je opkomst als het gaat om voetgangersveiligheid. Toch is het merk daar heel vooruitstrevend in en heeft het veel aandacht geschonken aan de veiligheid tijdens de ontwikkeling van de compleet nieuwe XK. Ontwerper Ian Cullum heeft daarbij geen enkele concessies hoeven doen aan het ontwerp van de auto.

Liftende motorkap
De voorbumper van de XK is gemaakt van speciale materialen die verwondingen moeten voorkomen, maar dat is niet alles. De spil van het Pyrotechnic Pedestrian Deployable Bonnet System (PDBS) is een achter de bumper gemonteerde sensor Deze sensor ´ziet´ het wanneer er een voetganger wordt aangereden. Gebeurt dit dan wordt er binnen 30 milliseconden een systeem in werking gezet dat de motorkap 50-65 mm omhoog brengt. Hierdoor is er meer ruimte tussen de motorkap en de motor waardoor de voetganger minder snel op harde delen van de motor zal stuitten. Normaal gesproken - met name bij een sportauto als de XK - zitten er diverse harde onderdelen direct onder de motorkap. Doordat de motorkap van de XK omhoog komt is er veel meer ruimte. Deukt de motorkap in dan komt de voetganger veel minder snel op een hard onderdeel terecht.

Computersimulaties en testmodellen
Natuurlijk heeft dit het nodige denk- en testwerk gekost. Een heel team van ingenieurs heeft gewerkt aan duizenden computersimulaties en testmodellen. Een belangrijk onderdeel van de ontwikkeling heeft gezeten in het onderscheid maken tussen een voetganger en bijvoorbeeld een paaltje of een andere auto. De motorkap moet namelijk niet omhoog komen wanneer er een paaltje wordt geraakt of een andere auto wordt aangereden. Bovendien werkt het systeem alleen bij snelheden waarbij het nut heeft. Bij 120 km/h heeft het weinig zin om de val van een voetganger op te vangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo okt 05, 2005 5:02 pm

Ligt het overigens aan mij.. of hebben ze bij Jaguar goed naar Aston gekeken toen ze deze wagen tekende??

koekie

Bericht door koekie » wo okt 05, 2005 5:06 pm

heeft simpelweg met de ontwerper te maken ;) ;D

Sven

Bericht door Sven » do okt 06, 2005 8:52 am

Polo GTI!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do okt 06, 2005 5:24 pm

Tjah.. tis een Polo... gewoon.. een Polo..

Noujah.. okeej, een hele snelle dan....

Caramba

Bericht door Caramba » do okt 06, 2005 5:30 pm

Hoe snel is die Polo dan?

Mathijs

Bericht door Mathijs » do okt 06, 2005 8:55 pm

Wel gave retro blokjesmotiefbekleding op de stoelen!

Leuk autootje ook wel.

Pimiento

Bericht door Pimiento » vr okt 07, 2005 6:21 pm

Caramba schreef:
Hoe snel is die Polo dan?

Heeft hondervijftig peekaa, dus 0-100 in 8 seconden en 215 km/h denk ik

Caramba

Bericht door Caramba » vr okt 07, 2005 6:23 pm

Hmm, dat valt me eigenlijk nog best tegen, ik dacht toch wel minimaal 170pk ofzo... Ach ja, genoeg andere leuke auto"s :P

Mathijs

Bericht door Mathijs » vr okt 07, 2005 6:44 pm

Is ook mogelijk.

Las laatst ergens dat VW met nieuwe technieken bezig was waarmee ze uit 1.5 170 pk konden krijgen (kan ook wel 1.6 zijn geweest, maar oké). Dit kunnen ze bereiken door een kompressor en een turbo te monteren. Hierdoor zou de motor vanaf het begin al goede trekkracht hebben (door de kompressor) en de turbo zorgt voor de kracht op hoge toeren.

Pimiento

Bericht door Pimiento » za okt 08, 2005 9:45 am

Dit is zelfs uit een 1400 motor, inderdaad door middel van een compressor/turbo combinatie. Deze motor levert hierdoor 170 peekaa en wordt vanaf heden geleverd in de Golf GT (dus het kleine broertje van de GTI).

De compressor trekt de motor bij lage toeren op gang, waarna bij hogere toeren de turbo erbij komt. Best wel vette poep! Deed me overigens meteen denken aan
Afbeelding
de Renault Super Cinq (ofwel gewoon 5 Turbo, niet te verwarren met de tragere 5 GT Turbo). Deze had al 160 peekaa uit een 1.4 in 1980!

Pimiento

Bericht door Pimiento » za okt 08, 2005 9:49 am

Nog even een fotootje van de achterkant van de Cinq Túrbo:
Afbeelding

Is zo mooi omdat je precies kunt zien hoe veel breder hij is dan de standaard 5. Echt megavet, ik hoop dat ik er nog een keer in zal mogen rijden.

PS zou me niet verbazen als hij de Golf GT er gewoon uittrekt :D, zelfs al trekt de Turbo pas bij 3000 toeren mee!

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » za okt 08, 2005 2:56 pm

Pimiento schreef:
Nog even een fotootje van de achterkant van de Cinq Túrbo:
Afbeelding

Is zo mooi omdat je precies kunt zien hoe veel breder hij is dan de standaard 5. Echt megavet, ik hoop dat ik er nog een keer in zal mogen rijden.

PS zou me niet verbazen als hij de Golf GT er gewoon uittrekt :D, zelfs al trekt de Turbo pas bij 3000 toeren mee!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH, Dikke bak!! Die zijn zooooooooooooooo gaaf.

Afbeelding

Afbeelding
(daar moest ik gelijk aan denken!)

Dat je dan van zoiets moois:
Afbeelding
Zoiets lelijks kan maken:
Afbeelding

KoeniE

Bericht door KoeniE » zo okt 09, 2005 3:12 pm

[quote="D"n Helle"]
Polo GTI!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
[/quote]

ik zeg, Eindelijk een waardig opvolger voor de Golf 1 GTI

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma okt 10, 2005 1:42 pm

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma okt 10, 2005 1:50 pm

Misschien had hij ook maar gewoon de Pheaton moeten kopen :? Veel hetzelfde, zonder de poeha.

Gesloten