Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Moderator:Beheerders
Om het niveau van het Topic te redden na deze tupperware auto zal ik jullie maar wat foto"s laten zien van de oldtimers die gisteren te zien waren in Enschede... (Helaas niet mee kunnen doen met de Triumph wegens versnellingsbak problemen...)
Edit: Foto"s morgen, uploaden werkt ff niet
Edit: Foto"s morgen, uploaden werkt ff niet
-
Ik ben vorige week nog op Het Loo geweest ivm Concours d" Elegance. Ook niet echt veel "tupperware" daar.
Ik zie uit naar die plaatjes.
Ik zie uit naar die plaatjes.
Hmm vaag, was toch wel gelukt zag ik vandaag.
Hier de link naar het fotoalbum...
http://spaces.msn.com/members/tijsbert/ ... photoalbum
Hier de link naar het fotoalbum...
http://spaces.msn.com/members/tijsbert/ ... photoalbum
-
Allemaal wel mooi spul
Normaliter smelt ik voor GT"s, maar waarom ik niet onvoorwaardelijk voor (de grotere) Facel"s val kan ik niet direct een vinger opleggen. Het is niet helemaal dat ze gebrek aan dynamiek hebben tov wat Europese concurrenten. Het chroom verhult voor mij denk ook veel van zijn merits.
Een S-type komt behoorlijk geavanceerdere achteras dan de MK2, maar is door de minder charmante butt behoorlijk goedkoper. Ik heb er eens voor gestaan.
Die vroege two tone Healey met donkere wielen is plezierig om naar te kijken.
Ik heb geen plaatjes van Het Loo :-[ Er stond heel veel meer mooi"s. Het was ook mijn eerste treffen met een nwe SLR, een beetje een kitschding. Er stonden gelukkig ook mooie Merc"s, zoals w110"s Cabrio. De hele trits 540k van 4 jaar geleden was vervangen door een fraaie uitstalling van Bugatti"s 57 met div carroserien. Ook veel DS"en van Chapron gezien.
Leuk was het om te zien dat een creme 56er SAAB 92 trots tussen Bugs en andere hele groten stond en dus NIET detoneerde! Zo simpel, zo gestroomlijnd, zo beminnelijk.
Bij sponsor Cadillac stond ook nog de BLS proto, ook een SAAB ;D Ik vind hem trouwens fraaier dan de CTS. Zachtere lijnen en betere proporties.
Citroën C6 was ook aanwezig en hoewel gelijkend op een hatchback (auto vd biker???)..... is het gewoon een 4 deurs

Een S-type komt behoorlijk geavanceerdere achteras dan de MK2, maar is door de minder charmante butt behoorlijk goedkoper. Ik heb er eens voor gestaan.
Die vroege two tone Healey met donkere wielen is plezierig om naar te kijken.
Ik heb geen plaatjes van Het Loo :-[ Er stond heel veel meer mooi"s. Het was ook mijn eerste treffen met een nwe SLR, een beetje een kitschding. Er stonden gelukkig ook mooie Merc"s, zoals w110"s Cabrio. De hele trits 540k van 4 jaar geleden was vervangen door een fraaie uitstalling van Bugatti"s 57 met div carroserien. Ook veel DS"en van Chapron gezien.
Leuk was het om te zien dat een creme 56er SAAB 92 trots tussen Bugs en andere hele groten stond en dus NIET detoneerde! Zo simpel, zo gestroomlijnd, zo beminnelijk.
Bij sponsor Cadillac stond ook nog de BLS proto, ook een SAAB ;D Ik vind hem trouwens fraaier dan de CTS. Zachtere lijnen en betere proporties.
Citroën C6 was ook aanwezig en hoewel gelijkend op een hatchback (auto vd biker???)..... is het gewoon een 4 deurs

Sorry,mijn voorkeur gaat nou eenmaal uit naar een MINI.
Wie het kleine niet eert.......... .....................JUIST !!

-
Dat kleine is wel leuk, maar het meest bijzondere -en dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen- aan de Mini is natuurlijk het concept. Menig hedendaagse auto is naar het Mini voorbeeld gebouwd: motor dwars, aandrijving voor, wielen op de hoeken....
Zondermeer een auto om veel respect voor te hebben dus en zijn hoge positionering bij de auto vd eeuw verkiezing (voor wat het waard is) is absoluut terecht.
Zondermeer een auto om veel respect voor te hebben dus en zijn hoge positionering bij de auto vd eeuw verkiezing (voor wat het waard is) is absoluut terecht.
(met trekhaak voor fietsendrager)
Heerlijk om mee te cruisen en lekker te scheuren !!
En idd. in alle hedendaagse auto"s kom je MINI tegen !!
-
Het TUIG schreef:
Sorry,mijn voorkeur gaat nou eenmaal uit naar een MINI.
Een MINI of een Mini??
even voor de duidelijkheid:
- MINI is dat ding van BMW (onder Mini rijders ook wel bekend als Bini of BMW 2 serie)
- Mini is de classic
Voor mij is er maar één Mini,die andere auto is in mijn ogen ook gewoon een BMW.
Mini is zeer zeker leuk, maar ik moet toegeven dat ik de MINI ook wel leuk vind. Zeker om in te rijden.
Wil zelf ook wel graag een Mini, maar eerst maar eens afstuderen etc...
Wil zelf ook wel graag een Mini, maar eerst maar eens afstuderen etc...
-
weet waar je aan begint.... op een Mini loop je nog harder leeg dan op je bike ;D
als ik alles wat ik tot nu toe aan mijn Mini heb uitgegeven bij elkaar optel, kom ik aardig in de richting van een nieuwe BMW 3-serie...
Maar ja... ik rij wel in stijl, en hoe chagerijnig ik ook ben, zodra ik in mijn Mini stap en "m start, komt er vanzelf een dikke vette smile op mijn gezicht....
als ik alles wat ik tot nu toe aan mijn Mini heb uitgegeven bij elkaar optel, kom ik aardig in de richting van een nieuwe BMW 3-serie...
Maar ja... ik rij wel in stijl, en hoe chagerijnig ik ook ben, zodra ik in mijn Mini stap en "m start, komt er vanzelf een dikke vette smile op mijn gezicht....
Geld moet rollen, en wielen ook!! ;D
Bernard schreef:
![]()
hoe vet een lucht gekoelde V8 en hoe grooooooooot!!!!!!
kan je dan nog door de voorruit kijken of moet je met je hoofd uit het raam hangen? :P
Dirt4breakfast schreef:
weet waar je aan begint.... op een Mini loop je nog harder leeg dan op je bike ;D
1 op 8 loopt"tie met gemak,en wel op Euro 98 !! ;D
En over de verdere kosten... :-X
-
1 op 8?? dan doe je toch iets fout hoor....
bij mijn Mini is het verbruik evenredig aan het gewicht van mijn rechter voet... 1 op 17 is te doen, maar 1 op 4 is ook geen probleem
bij mijn Mini is het verbruik evenredig aan het gewicht van mijn rechter voet... 1 op 17 is te doen, maar 1 op 4 is ook geen probleem

-
Zo, die zit niet meer zo comfy
Goedkoop is duurkoop als je het met je leven moet betalen.

Het TUIG schreef:
![]()
(met trekhaak voor fietsendrager)
Heerlijk om mee te cruisen en lekker te scheuren !!
En idd. in alle hedendaagse auto"s kom je MINI tegen !!
Erg mooi!!!!! Ben op zoek naar een MK I ......
1 op 8 ??Het TUIG schreef: [1 op 8 loopt"tie met gemak,en wel op Euro 98 !! ;DDirt4breakfast schreef: weet waar je aan begint.... op een Mini loop je nog harder leeg dan op je bike ;D
En over de verdere kosten... :-X
Dan moet je mij eens vertellen hoe je dat lukt CHEVY 454" BIG BLOCK ( 7.5 liter) licht getuned , 1 op 2 op lpg !!!!!! (en dan moet ik niet gek trappen) en kan als de buiten temperatuur lager is als 5 graden niet meer op lpg rijden ( De doorstroom snelheid in de twee leidingen is dan zo snel dat t bevriest)
Tja t kost n beetje maar ........dan heb je ook wat
8)angel

Me like!!!
Hebben, hebben, hebben!!
Hebben, hebben, hebben!!

Elevation12,000 schreef:
Zo, die zit niet meer zo comfy![]()
![]()
Dit is toch van die nieuwe Chinese SUV??
Nou snap ik ineens waarom de regering dat ding wil verbieden, geen 1 euroNCAP ster is dat ding waard. Is dus met recht de onveiligste auto die er is op het moment.
Moet je eens met 50 km/uur op je fiets tegen een muur rijden. Is ook niet best.
Autos zijn NOOIT gevaarlijk, alleen de berijders.
Autos zijn NOOIT gevaarlijk, alleen de berijders.
surfstad schreef:
Me like!!!
Hebben, hebben, hebben!!
![]()
Whaha, vet.
Zag laatst geloof ik op de snelweg een oostblok equivalent van dit rijden. Ook vet.
Leek een beetje op een opgeblazen VW T1 met chunky-tires.
Nog maar 2 nachtjes slapen voor Ruben....
-
Idd leuk. Hier keuze zat.
Waaronder deze:
Volvo valp 3315 -69 is sold.
Exchange engine, engine and kupévärmare.
Good deck, a new in reserve, 4st. snow chains.
Winch.
Surely operational four wheel operation.
Newly dressed back seat 6st.
Draws.
New batteries.
New fuel pump, filters.
Avställd.
Wealth free
A valp in good bruckskick, delicate for your age. Is the some you wonder over so ring.
More pictures can mailas.
Een dikke 1700 euro.
Waaronder deze:

Volvo valp 3315 -69 is sold.
Exchange engine, engine and kupévärmare.
Good deck, a new in reserve, 4st. snow chains.
Winch.
Surely operational four wheel operation.
Newly dressed back seat 6st.
Draws.
New batteries.
New fuel pump, filters.
Avställd.
Wealth free
A valp in good bruckskick, delicate for your age. Is the some you wonder over so ring.
More pictures can mailas.
Een dikke 1700 euro.