Welke camera moet Steelboy nemen?

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Welke camera moet Steelboy nemen?

Nikon D3x (24MPix full-frame)
3
8%
Nikon D3s (12 MPix full-frame met video)
4
11%
Nikon D3 (12MPix full frame)
1
3%
Nikon D300s (12 Mpix 1.5x APS-C maar dan met video)
0
Geen stemmen
Nikon D300 (12 Mpix 1.5x APS-C)
0
Geen stemmen
Nikon D700 (12Mpix full frame)
5
14%
Nikon? Canon natuurlijk!
11
31%
Zo'n dure camera? Die prutser heeft zat aan een point-and-shoot
12
33%

Totaal aantal stemmen: 36

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma aug 09, 2010 10:45 pm

Steelboy schreef:

Weet je zeker dat jij ook niet mod op mtb dot nl?!
Waar? wie?
Ich Heisse Super Fantastisch!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di aug 10, 2010 6:12 am

Staalmans, waar heb je al deze ophef aan verdiend?......jij arme sloeber!!!(Dit neem ik aan...omdat iedereen opeens spontaan wil doneren)

Wat gaat "de community" doen als straks zijn Zweedse schone het begeeft en hij geen transport meer heeft naar de wedstrijden???? Nog meer doneren?

Ik denk dat Staalmans best zelf tot een oplossing komt!

Maar welke? Dat was de vraag van de oorspronkelijke topicstarter.

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » di aug 10, 2010 9:05 am

"Dirty-pages introduceert Time Share Camera concept"

Optie 3 - D2H repareren, waarom wordt dat niet genoemd?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di aug 10, 2010 9:45 am

BOSS schreef:...jij arme sloeber!!!
Ik ben zeker geen arme sloeber, maar volgens mij wordt hier prive en DP enigzins door elkaar gehaald. Met die zelf betaalde zweedse rij ik half Europa door om maar een beetje plaatjes te maken. De camera is van DP en wordt alleen daarvoor gebruikt. Waarom zou ik prive een nieuwe D3s kopen, terwijl ik die prive niet nodig heb?

Het 'probleem' ligt wat genuanceerder dus. In hoeverre moet er prive geld gestoken worden in iets waar de community en nog belangrijker de hele Nederlandse fietsbranche van profiteert?! Is het niet zo dat door al die mooie plaatjes van de laatste tijd, jullie allemaal weer heel veel zin gekregen hebben in fietsen en nieuwe spulletjes kopen? Zou het dan niet netjes zijn als de Shimano's en Chainreaction's van deze wereld iets teruggaven aan de media die het tot nu toe voor liefde/oud papier doen?

Overigens wordt de D2h, mits reparatiekosten mee vallen, gewoon gemaakt.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di aug 10, 2010 11:08 am

Ok, maar ik neem aan dat je het ook leuk vind om te doen, hobbie zeg maar......hobbies kosten geld! Ik denk ook wel dat DP een deel van je prive leven in beslag neemt; net als mijn hobbie en beroep loopt dat toch enigzins door elkaar.

Geloof maar niet dat shimano etc. ook maar iets terugdoet....van het nut van dit soort media hebben ze totaal geen benul.....hoe klein/groot de community(dat woord kan je trouwens best vaal gebruiken ;) :angelnot: ) ook is.

Ik denk dat je nog het meeste kans hebt om iets "te regelen" via de dozenschuivers als Cameranu/Konijnenheuvel/Kamera Express etc.

De vraag is wil je dat??? Mag je wel altijd zo'n mooi fotovest met handige zakjes dragen........

Dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

willem12

Bericht door willem12 » di aug 10, 2010 12:08 pm

BOSS schreef:Geloof maar niet dat shimano etc. ook maar iets terugdoet....van het nut van dit soort media hebben ze totaal geen benul.....hoe klein/groot de community(dat woord kan je trouwens best vaal gebruiken ;) :angelnot: ) ook is.
Zijstapje:
Als we Shimano laten betalen, en dat gebeurt overduidelijk met de NTFU meuk die bij mij 4x per jaar in de bus valt, is wel je onafhankelijkheid weg. Een topmerk wil best betalen en de kennis van de nieuwe media wordt steeds groter, maar de media zelf willen er niet aan. Sponsoring van de DP doka is best maar dan door een niet-fietsen sponsor.

On-Topic:
Fototoestellen zijn computers geworden met de bijbehorende afschrijvingstermijn van +/- 3 jaar. Reparatie van alles wat ouder is dan 1 jaar is onrendabel. Vroeguh was dat niet zo, maar nu wel. Arbeidsloon + materiaal voor D2h moederbord zou uit de losse pols op meer dan 500E uitkomen en dus af te raden als een D300s voor 1200E (inclusief BTW) te krijgen is.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » di aug 10, 2010 12:40 pm

willem12 schreef: Fototoestellen zijn computers geworden met de bijbehorende afschrijvingstermijn van +/- 3 jaar. Reparatie van alles wat ouder is dan 1 jaar is onrendabel. Vroeguh was dat niet zo, maar nu wel. Arbeidsloon + materiaal voor D2h moederbord zou uit de losse pols op meer dan 500E uitkomen en dus af te raden als een D300s voor 1200E (inclusief BTW) te krijgen is.
Afschrijftermijn van pro bodies, 5 jaar. 500 E voor reparatie van een D2H zou ik ook niet meer doen, alles tot pak hem beet 300 is de moeite nog waard.

En Coen, waarom zou je uberhaupt een peperdure D3S kopen, als je het echt alleen voor DP gebruikt, totale overkill. Daarnaast zou het zeker logisch zijn dat je je cam dan (al dan niet gedeeltelijk) vergoed krijgt van/via inkomsten uit DP.

Shimano e.d. lopen zeker achter overigens, vrijwel alle fabrikanten zijn nog uitsluitend op dode bomen toer...

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo aug 11, 2010 7:10 am

Het laten maken van de huidige body zal nog wel even op zich laten wachten vermoed ik.
Tot die tijd dus geen Staalmans foto's?

Plaats reactie