Re:Dirty Pages fotograven talk !!

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo aug 17, 2005 9:44 am

Denk dat we een beetje op 1 lijn zitten Mark betreffende de foto van Mark,

Ik denk dat ik de fiets wat verder weg zou zetten, maar wel duidelijk in beeld.
Zo laat je zien hoe groots de natuur kan zijn.
En met het belichten van je fiets (het is een donkere fiets dus als je hem belicht springt ie er wat meer uit) laat je de fiets een duidelijker onderdeel zijn van het geheel en valt ie dus meer op.

De fiets is nu onscherp en dat maakt IN MIJN OGEN, de foto iets minder aantrekkelijk.
De kleuren zijn verder wel erg mooi. Geen iritante overbelichte stukken er in.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo aug 17, 2005 9:50 am

JJ: heb je auto whitebalance gebruikt? kleuren zijn mijn mening iet s te soft en te blauwig...

Plons

Bericht door Plons » wo aug 17, 2005 9:55 am

ik vind de foto van JJ wel iets hebben
alleen zou ik hem shoppen

ei, arnette, ben jij zo opgestaan deze morgen ?

Afbeelding

Niet iedereen is zo super als Plons, vergeet dat niet !
Ik ben super, ik ben super, ik ben super
en wat de rest denkt : who cares
Ik ben super

Oja, ik ben super

Plons

Bericht door Plons » wo aug 17, 2005 9:58 am

okee heren

hier is er eentje

Afbeelding

geschoten met een vaste 300 mm

GEEN photoshop (helemaal geen kut)
rechtstreeks uit de camera

interessant om te weten :
4de versnelling bocht gaaaaaaaazz open

W E I N I G speed

soms kan je gewoon geluk hebben

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo aug 17, 2005 9:59 am

Plons schreef: Oja, ik ben super
Superdwaas jah :-*

rene

Bericht door rene » wo aug 17, 2005 10:11 am

JJ schreef: Deze vind ik wel leuk, jullie?
Mooi! Luxemburg?
Fiets inflitsen denk ik niet dat mooi zou zijn. Reflectiescherm van 1x2 meter wel, maar beetje onpractisch... Gewoon zo laten. En nee, die fiets moet hier niet scherp. Als je de fiets wilt laten zien, maak je een andere foto.
Just MHO natuurlijk . . . ::)

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo aug 17, 2005 10:26 am

Eej Plons,

als ik dan echt eerlijk moet zijn, heb ik van jou wel veeeeeeeeeeeeeel betere voorbij zien komen.
Ik heb hier niets mee.

oh nou moet ik natuurlijk ook onderbouwen.....

ik vind de achtergrond te rommelig en de foto is wat kleurloos en dof.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo aug 17, 2005 10:28 am

Ik vind persoonlijk de foto"s van zijn vriendin nog altijd de mooiste 8)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo aug 17, 2005 10:32 am

OK.

- Als ik dit zou willen (en kunnen ;) ) photoshoppen, wat zou ik er dan aan moeten/kunnen veranderen?
- Stel ik wil mijn fiets inflitsen, kan dat met de standaard ingebouwde flitser en hoe hou ik dan de camera?
- Volgens mij Auto White Balance ja, want?
- Waar zou dat reflectie scherm moeten staan en wat zou het resultaat zijn?
- Past zo"n scherm in mijn rugzak ;D

Idd Luxemburg, heb daar een aantal super tochten gemaakt vanuit Bollendorf, zo Klein Zwitserland in!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo aug 17, 2005 10:51 am

- Als ik dit zou willen (en kunnen ;) ) photoshoppen, wat zou ik er dan aan moeten/kunnen veranderen?

Kleurtoon, ik vind de foto wat grauwig / blauwig aandoen, door met zwartpunt en witpunt wat te foefelen kun je de foto veel "zonniger" maken

- Stel ik wil mijn fiets inflitsen, kan dat met de standaard ingebouwde flitser en hoe hou ik dan de camera?

Ja en nee, moeilijk als ie zo aan de kant staat en helemaal moeilijk als je de flitsterkte niet kunt regelen

- Volgens mij Auto White Balance ja, want?

zie punt 1, probeer ook eens wat andere whitebalans instellingen op dezelfde locatie en zie wat dit met de toon van je foto doet

- Waar zou dat reflectie scherm moeten staan en wat zou het resultaat zijn?

rechts of op de grond, zie het als een soort invulflitst

- Past zo"n scherm in mijn rugzak ;D

als je rugzak groot genoeg is wel

Plons

Bericht door Plons » wo aug 17, 2005 10:54 am

Arnetteman schreef: Eej Plons,

als ik dan echt eerlijk moet zijn, heb ik van jou wel veeeeeeeeeeeeeel betere voorbij zien komen.
Ik heb hier niets mee.

oh nou moet ik natuurlijk ook onderbouwen.....

ik vind de achtergrond te rommelig en de foto is wat kleurloos en dof.
ja jongen,

ik kan moeilijk gaan vragen of Townley ff tegen 100 per uur in een ander bocht gaan knallen.

Ik moet het doen met wat er is, ik kan moeijlijk zeggen: doe dit doe dat, het is eerder zijn doen dit en ik moet mij aanpassen.

Iemand die met een vaste 300 uit de hand schiet en aan deze snelheid, weet dat je hier oftewel heel goed voor moet schieten, oftewel veel geluk voor moet hebben.
Nogmaals, rechtstreeks uit de camera, niks shop.

ALs je ooit het geluk hebt om eens een SNELLE sport te objecteren en met een vaste 300, en daar hoort mtb niet bij, zal je merken dat in dit geval ik veel geluk heb gehad of super ben.

Plons

Bericht door Plons » wo aug 17, 2005 10:57 am

ei heren

Afbeelding

nu ff geen auwehoer.

Hoe kan je deze foto veel beter maken ?
Of maw geef hier eens je mening over hoe je deze zou gemaakt hebben ?

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo aug 17, 2005 10:58 am

problemen met lezen en interpreteren? :P

ik heb verder geen commentaar op je techniek voor wat betreft het pannen en met een vaste 300 mm en dergelijke waar jij over begint.

Ik heb het meer over de kleur....de actie is verder goed maar ik heb er niet zo veel mee.

Tuurlijk kun je niet aan hem vragen of ie die actie even over wil doen in een andere bocht....

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo aug 17, 2005 11:02 am

Plons schreef:
ei heren

nu ff geen auwehoer.

Ik denk dat ik wat meer aan de zijkant van die houten schotten zou gaan LIGGEN.
In ieder geval zou ik er wel voor zorgen dat die verrekte lichtmast niet in beeld komt.
Als je gaat liggen zou je net zijn gezicht er op kunnen krijgen, dus ook de inspanning die hij doet.
Daarnaast zie je dan de bult waarover hij springt. En als je laag gaat zitten waar steelboy het ook al over had, krijg je meer kijk op hoe hoog hij spring.

en ik zou hem een helm op laten zetten...... ;D

rene

Bericht door rene » wo aug 17, 2005 11:02 am

JJ schreef:
OK.

1- Als ik dit zou willen (en kunnen ;) ) photoshoppen, wat zou ik er dan aan moeten/kunnen veranderen?
2- Stel ik wil mijn fiets inflitsen, kan dat met de standaard ingebouwde flitser en hoe hou ik dan de camera?
3- Volgens mij Auto White Balance ja, want?
4- Waar zou dat reflectie scherm moeten staan en wat zou het resultaat zijn?
5- Past zo"n scherm in mijn rugzak ;D

6- Idd Luxemburg, heb daar een aantal super tochten gemaakt vanuit Bollendorf, zo Klein Zwitserland in!

Heb maar effe genummerd ;D
1 - Eerst weten wat je wilt, dan pas shoppen ;)
2- Waarschijnlijk niet mooi. Camera "rechtsom" naar staand formaat draaien, zodat de flitser rechts van de lens zit, dus evt schaduwen van de fiets zoveel mogelijk naar links gaan.
3- Ik doe meestal custom WB of manual WB (Of RAW). Nooit autoWB. Liever dat ik een hele batch beelden 1 kleine correctie moet geven, dan alle beelden elk een andere, omdat de auto WB verschillend heeft gecorrigeerd.
4- Scherm zo, dat de fiets opgehelderd wordt. 8) Waarschijnlijk dus een reflex gevend in de buizen, rechts net buiten beeld.
5- Misschien. Als je rugzak groot genoeg is. Je hebt opvouwbare, bijvoorbeeld van photoflex. Zoeken bij konijnenberg . . .
6- Is dat tussen Grundhof en Berdorf? Komt me bekend voor, dat pad-met drooggevallen-beekje.
Ben daar ook op fietsvakantie geweest paar jaar terug. Die wandelroetes daar zijn best leuk, ook al zijn ze door de vele trappetjes niet allemaal fietsbaar
;D Ook erg leuk klimmen bij Berdorf trouwens, al heb je tegenwoordig wel een vergunning nodig...

rene

Bericht door rene » wo aug 17, 2005 11:06 am

Arnetteman schreef:
Ik denk dat ik wat meer aan de zijkant van die houten schotten zou gaan LIGGEN.
In ieder geval zou ik er wel voor zorgen dat die verrekte lichtmast niet in beeld komt.
(......)
Daarnaast zie je dan de bult waarover hij springt. En als je laag gaat zitten waar steelboy het ook al over had, krijg je meer kijk op hoe hoog hij spring.

en ik zou hem een helm op laten zetten...... ;D

10 Punten!
helemaal; mee eens. En ik denk dat ik er een liggend beeld van gemaakt zou hebben, iets meer groothoek, zodat je ziet "waar hij heen vliegt"

rene

Bericht door rene » wo aug 17, 2005 11:12 am

Plons schreef:
ja jongen,

ik kan moeilijk gaan vragen of Townley ff tegen 100 per uur in een ander bocht gaan knallen.

Ik moet het doen met wat er is, ik kan moeijlijk zeggen: doe dit doe dat, het is eerder zijn doen dit en ik moet mij aanpassen.

Iemand die met een vaste 300 uit de hand schiet en aan deze snelheid, weet dat je hier oftewel heel goed voor moet schieten, oftewel veel geluk voor moet hebben.
Nogmaals, rechtstreeks uit de camera, niks shop.

ALs je ooit het geluk hebt om eens een SNELLE sport te objecteren en met een vaste 300, en daar hoort mtb niet bij, zal je merken dat in dit geval ik veel geluk heb gehad of super ben.

Blablabla.
Moment, timing of gefotografeerde kan wel goed zijn, maar daarom hoeft het beeld nog niet mooi te zijn....
Verder nix persoonlijk, maar vin deze foto niet interessant. En uitsnede (te weinig ruimte rechts/boven) en de voet net achter het voorwiel wegkomend stoort me.
Heb veel betere van jou gezien. Misschien ben ik wat objectiever / negatiever dan jij, omdat ik motorcross geen leuke sport vindt, waardoor deze foto voor jou wel goed/mooi is en voor mij niet. ???

rene

Bericht door rene » wo aug 17, 2005 11:15 am

Steelboy schreef: Eerlijk:

1) achtergrond is te weinig bewogen om echte snelheid weer te geven. daarnaast had een landscape beeld hier die voorwaartse snelheid verstrekt

2) irritante achtergrond, er zit een paal in zijn bracket, was denk ik beter geweest als de fietser los tegen de blauwe lucht had gezweefd (oftwel, dichter bij gaan zitten en meer van onderaf nemen)

3) overbelicht = prima, maar verder vind ik de foto weinig inhoud hebben, er zit niet iets boeiends in wat em maakt...

Dat is mijn MENING ;)
1) Niet mee eens, en misschien
2) zie 2 berichten terug (Damn, dit topic gaat hard)
3) Vind "m iets tè uitgebeten. Storende achtergrond (schutting). Bewogen. Waarom staand beeld?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo aug 17, 2005 11:47 am

Woh, 10 berichten achter elkaar!

Ganz populair.

surfstad

Bericht door surfstad » wo aug 17, 2005 11:55 am

Plons schreef:
ei heren

Afbeelding

nu ff geen auwehoer.

Door hem niet te maken?
Achterwiel zit nog veel te laag en lijkt zo net een trialsprong.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo aug 17, 2005 2:19 pm

even over JJ"s foto.

Mooi!
-er zit diepte in
-er is een aandachtspunt(fiets)
-je ziet niet de hele fiets, er wordt nog wat aan de verbeelding over gelaten, spannend!

Maar!
-hij is veuls te koel, rood & geel erbij et voila
-die fiets had van mij scherp gemogen en waarom?? DAAROM!!!
Je kijkrichting is meestal van links naar rechts over een foto. Nu kom je als eerst een onscherpe fiets tegen. Verder is je scherptediepte tov van het punt waarop je hebt scherp gesteld 1/3 naar voren en 2/3 naar achteren. Maw als je op de fiets had scherpgesteld was de achtergrond ook onscherp geworden, maar niet zo onscherp als de fiets nu is.
Verder vind ik het logischer als de voorgrond scherp is en de achtergrond onscherp, dan klopt het beter volgens mij.(of achtergrond & voorgrond onscherp en het onderwerp scherp)

LET OP: bovenstaande tekst is de mening van BOSS en hoeft dus niet de waarheid te zijn.(alhoewel het er niet ver vanaf zal liggen) BOSS is niet verantwoordelijk voor mensen die aanstoot nemen aan zijn mening en/of daardoor in psychische problemen raken. Ik dank u!

dusssss©

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo aug 17, 2005 2:25 pm

Plons schreef:
ei heren

Afbeelding

nu ff geen auwehoer.

Ik was ten eerste aan de andere kant gaan staan, zodat je tegenlicht hebt.
Beetje op de lucht belichten en wellicht de zon in beeld nemen.

De achtergrond is nu niet echt interessant en dat Mark die paal niet gezien heeft snap ik echt geen fluit van (wegshoppen dat lor)

Verder inderdaad met je kin in het zand gaan liggen en veel dichterbij zodat die sprong hoger lijkt.

Deze foto zoals Mark hem gemaakt heeft kun je nog verbeteren in PS door:
-paal weg
-contrast omhoog
-veel vignettering
-wellicht mengen met zw/w of desaturaten

LET OP: bovenstaande tekst is de mening van BOSS en hoeft dus niet de waarheid te zijn.(alhoewel het er niet ver vanaf zal liggen) BOSS is niet verantwoordelijk voor mensen die aanstoot nemen aan zijn mening en/of daardoor in psychische problemen raken. Ik dank u!

dusssss©

rene

Bericht door rene » wo aug 17, 2005 2:29 pm

BOSS schreef:.
Verder vind ik het logischer als de voorgrond scherp is en de achtergrond onscherp, dan klopt het beter volgens mij.(of achtergrond & voorgrond onscherp en het onderwerp scherp)
Aha. Daar hebben we "t: Ik vindt niet de fiets maar het "landschap" het onderwerp... :)
(Oké: Eigenlijk had je dan een metertje ofzo naar rechts moeten gaan staan, zodat het begin van het pad vrij komt van het voorwiel....)
[
BOSS schreef: LET OP: bovenstaande tekst is de mening van BOSS en hoeft dus niet de waarheid te zijn.(alhoewel het er niet ver vanaf zal liggen)
Hahaha :-*

markm.nl

Bericht door markm.nl » wo aug 17, 2005 5:57 pm

thanx voor de tips zal er eens mee aan de gang gaan,

maar ik ben niet zo"n ligger,

iemand al ervaring met dit apperaatje

Afbeelding

Tilly
Contacteer:

Bericht door Tilly » wo aug 17, 2005 5:59 pm

Sjesus... Dit topic gaat echt als een speer...

Iets wat ik vaak zie bij BMX / downhill / motocross / skate foto"s.... Iemand die de gefotografeerde sport niet erg stijlvol of goed kan uitvoeren staat 9 van de 10 keer ook lelijk op de foto.. Da"s gewoon een feit.

Daar komt nog eens bij dat er een gigantisch verschil zit tussen de mensen die de foto"s schieten... Iemand die al ...tig jaar BMXed en toevallig ook fotograaf is, zal een veel mooiere foto (praat hier even over de vormgeving van de prent he) maken dan iemand die b.v. toevallig van de krant is en effe een keer wat BMXers moet gaan schieten..

My 2 cents...

Gesloten