Re:Dirty Pages fotograven talk !!

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » zo aug 14, 2005 9:03 pm

Fisheye kan absoluut leuk zijn, maar tegelijk is het de meest verkrachte lens ooit. Sla een skate/board blad open en de fisheye knalt je tegemoet.

...maar ik wil d"r best 1 hebben hoor...

Portretje van vandaag nog ff;
Afbeelding

markm.nl

Bericht door markm.nl » ma aug 15, 2005 3:53 pm

fish eye blijt 1 van mijn favo lensjes

wat voor beelden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ook al mis ik soms scherpte, maar ja dit is dan ook een goedkoop screw on lensje is

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di aug 16, 2005 1:54 pm

mwoah, ik vind dat je het potentieel van de fish eye niet echt hebt gebruikt.
Fish eye werkt pas als je echt in je onderwerp zit, ik denk dat alles van te veraf is genomen.

dussssss©

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di aug 16, 2005 2:15 pm

ff genoeg geluld over vissenogen.

Aangezien de meeste van jullie wel een digicam meeneemt als ze gaan fietsen even de volgende truuk.
Vanochtend heb ik mijn Ixus 700 gebruikt als digitale kaart.
Ik moest naar een aantal adressen verspreid over NH waarvan ik niet precies wist hoe ik van de 1 naar de ander moest rijden.
De atlas van Noord Holland gepakt(1:25000) de betreffende pagina"s gefotografeerd op de hoogste resolutie(7.1 mp) .
Als je dan tijdens het bekijken inzoomt kun je alles prachtig zien, tot de kleinste straatjes ;D

dussssss©

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » di aug 16, 2005 3:00 pm

Ik zeg...

TOM TOM GO!!!!!!!!!

;D

(Niet dat ik het heb maar toch....)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di aug 16, 2005 3:23 pm

Arnetteman schreef:
Ik zeg...

TOM TOM GO!!!!!!!!!

;D

(Niet dat ik het heb maar toch....)

ja kan ook maar dan moet je OOK een tom tom meezeulen in je Camelbak, nu combineer je 2 in 1.
En met zo"n tom tom wordt het wel erg makkelijk

dusssss©

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di aug 16, 2005 3:56 pm

Arnetteman schreef:
Ik zeg...

TOM TOM GO!!!!!!!!!

Dat zeggen alle autoinbrekers tegenwoordig ook ;D

Eddy_the_Eagle

Bericht door Eddy_the_Eagle » di aug 16, 2005 4:08 pm

ik zeg www.anwb.nl en dan uitprinten en je rijdt 100% zeker fout... ;D

ask plons... ;)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di aug 16, 2005 5:43 pm

Eddy_the_Eagle schreef:
ik zeg www.anwb.nl en dan uitprinten en je rijdt 100% zeker fout... ;D

ask plons... ;)

De beste investering die ik ooit gedaan heb(bijna....)
De Topografische atlas van de ANWB 1:25000 Noord Holland.

Deze atlas is er voor elke provincie en is zeer gedetaileerd, veel boerderijen staan er met naam op bijv.
Gebruik ik ook veel om de stand van de zon te bepalen op lokaties waar ik moet fotograferen, erg handig.

dusssss©

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » di aug 16, 2005 9:46 pm

grote provincie atlas 1:25.000 is een door mij vele ingekeken boek, erg handig.
Goede tip trouwens om er foto"s van te maken.

Plons

Bericht door Plons » wo aug 17, 2005 5:54 am

IK heb een fotografisch geheugen, geen kaarten nodig ;)

zelfs niet in mijn kodakske. Gewoon usb aansluiting in mijn neus gestopt en rechtstreeks naar mijn GrijzeMassaSchijf. ;D

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo aug 17, 2005 6:39 am

Irmo schreef:
ik wil d"r best 1 hebben hoor...

Portretje van vandaag nog ff;
Afbeelding

Nice pic..

JJ

markm.nl

Bericht door markm.nl » wo aug 17, 2005 7:10 am

BOSS schreef:
mwoah, ik vind dat je het potentieel van de fish eye niet echt hebt gebruikt.
Fish eye werkt pas als je echt in je onderwerp zit, ik denk dat alles van te veraf is genomen.

dussssss©

he erik je lult wel lekker veel in dit topic met veel commentaar/tips, maar onderbouw je teksten nou eens met eigen foto"s tot het betrefende onderwerp.

greets mark

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo aug 17, 2005 7:27 am

Ik lul inderdaad veel, komt omdat ik er veel verstand van heb.
Het lijkt erop dat je je aangevallen voelt door mijn tips, maar geef toe je foto"s kunnen een stuk beter met een beetje meer aandacht.
Het zijn mijn meningen, wie weet snap ik er wel niks van, kan ook.
Ik zie dat je fotografie gestudeerd heb, no offence maar ik vraag mij werkelijk af wat voor opleiding dat geweest is.

En als je had opgelet......er zijn al foto"s van mij voorbijgekomen in dit topic. En ik heb een website!

Verder fiets ik liever dan dat ik foto"s van fietsen maak.
Fotografie is mijn vak, in mijn vrije tijd doe ik andere dingen.

Maar wees gerust, er zit wat in de pen qua MTB fotografie, ik vind het nl. wel heel leuk om te doen op een goede manier.

dusssss©

markm.nl

Bericht door markm.nl » wo aug 17, 2005 7:43 am

ik voel me niet aangevallen en ik twijfel ook niet aan je kennis, maar ik ben visueel ingestelt, en zie graag voorbeelden als mensen advies/comentaar geven, mtb fotografie doe ik er bij is niet mijn mijn hoofd richting en moet zeker nog veel leren ja. dus comentaar is altijd welkom.

mijn studie, beeldende kunst en vormgeving (dus geen technise opleiding) afgestudeerd met een 9, maarja dat terzake, daar ga ik geen discusie over houden,

maar ja ik heb al weer door dat dit een reactie op een reactie wordt en enz en dat dat snel negatief wordt.

maar ik ben beneuwd naar je mtb foto plannen had een stuk terug al iets gelezen ja dat je iets van plan was.

gr mark

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo aug 17, 2005 8:01 am

BOSS schreef: Ik lul inderdaad veel, komt omdat ik er veel verstand van heb.

dusssss©
"t spiet mie donders maar ik krijg altijd een beetje kotsnijgingen van dit soort opmerkingen.
Dat je goed bent in je vak, prima, maar om dat nou op zo"n manier uit te dragen....nee.
Liever dat iemand anders het zegt en dan een stukje trots te voelen dan dat je er zelf mee loopt te leuren.

Voel je niet aangevallen maar ik moest dit na zo"n opmerking even kwijt.

Ik doe ook vreselijk mijn best om beter en beter te worden.
Plaats ik een keer een mooie foto, wordt ie weer heeeeelemaal afgezeken, haast de grond ingeboord.
Puur omdat een ander zich gewoon beter voelt ???

Ik wil hier geen heftige discussies aanvoeren of trammelant veroorzaken maar als men de commentaren in het vervolg iets genuanceerder brengt dan blijft dit een leuk topic.

Ik zit zelf veel op een fotobeoordelingsforum en daar wordt het eerlijk maar met een opbouwende kritische ondertoon gebracht.
Daar heb je veel meer aan dan dat je foto"s gewoon afgezeken worden met een paar rare redenen.

dat wilde ik even kwijt

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo aug 17, 2005 8:38 am

Moet ik dan ook wat zeggen?

(Zonder een antwoord af te wachten maar vast doen..)

Ik vind dat we hier niet op een mtb.nl forum zijn waar alleen thumbs-up worden gegeven en "vette foto joh" bij het zien van willekeurig welke fiets of foto.

Fotograferen onder elkaar moeten en mogen hard oordelen over elkaar, uiteindelijk plaats je foto"s hier om ervan te leren en niet om te horen "goed gedaan".
Dat Erik er veel van af weet ga ik niet tegenspreken, dat zie ik aan de details in de foto"s op zijn eigen site. Dat Erik bot uit de hoek kan komen en graag foto"s afzeikt :D ga ik ook niet tegenspreken, want dat zit em in de Noord-Hollandsche menthaliteit (kannie ook niks aan doen ;))

Het gaat er hier om elkaar bewust te maken van fouten of slordigheden in foto"s, als ik heel eerlijk ben heb ik van Plons, Arnette en Boss (en ook van mezelf) ook wel de nodige rotzooi voorbij zien komen.

Peace!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo aug 17, 2005 8:42 am

Arnetteman schreef:
[
BOSS schreef:

dusssss©

"t spiet mie donders maar ik krijg altijd een beetje kotsnijgingen van dit soort opmerkingen.
Dat je goed bent in je vak, prima, maar om dat nou op zo"n manier uit te dragen....nee.
Liever dat iemand anders het zegt en dan een stukje trots te voelen dan dat je er zelf mee loopt te leuren.

Voel je niet aangevallen maar ik moest dit na zo"n opmerking even kwijt.

Ik doe ook vreselijk mijn best om beter en beter te worden.
Plaats ik een keer een mooie foto, wordt ie weer heeeeelemaal afgezeken, haast de grond ingeboord.
Puur omdat een ander zich gewoon beter voelt ???

Ik wil hier geen heftige discussies aanvoeren of trammelant veroorzaken maar als men de commentaren in het vervolg iets genuanceerder brengt dan blijft dit een leuk topic.

Ik zit zelf veel op een fotobeoordelingsforum en daar wordt het eerlijk maar met een opbouwende kritische ondertoon gebracht.
Daar heb je veel meer aan dan dat je foto"s gewoon afgezeken worden met een paar rare redenen.

dat wilde ik even kwijt

nog niet ontbeten vanochtend???

Het ligt aan mij, veel mensen hebben nogal moeite met mijn "rechtdoorzeewestfrieseikzaljelekkeropstangen" humor.
SORRY!!!

Zelfs mijn beste vrienden kunnen er niet aan wennen.

Op zo"n forum zie je er geen gezichtsuitdrukking bij helaas, je zou de mijne nu eens moeten zien ;D ;D
Iedereen die mij in real life onmoet heeft kan beamen dat ik eigenlijk best een aardig iemand ben en mij in het geheel niet beter voel dan iemand anders, in tegenstelling zou ik bijna zeggen.

@ Arnetteman, ik geloof dat ik mijn commentaar altijd onderbouw en duidelijk genoeg ben in het hoe en waarom. En ik kan wel zeggen dat ik matige foto"s goed vind, maar als dit niet zo is schiet niemand er wat mee op. Foto"s van jou heb ik nooit afgezeken met een paar rare redenen.
En vergeet niet: HET IS MIJN MENING. Daar kun je mee doen wat je wilt, dit wil echter nog niet zeggen dat het de waarheid is.
Dit zal met foto"s altijd lastig blijven omdat smaken nu eenmaal verschillen, en je uren kunt blijven lullen over het hoe en waarom van een foto.

En wat betreft die fotobeoordelingsforums. dat is nou iets waar ik kotsmisselijk van word.Ik weet niet welke jij bezoekt, maar ik heb er ooit wat gelezen, tenenkrommend!!!!!!!

Verder is mijn "kritiek" nooit persoonlijk, ik ken je niet eens. Ik zeg altijd alleen wat ik van een foto vind en er worden maar weinig goed foto"s gemaakt in het algemeen dus is er veel te bekritiseren.(ook mijn foto"s mankeert wel het 1 en ander aan, weet ik ook wel)

dussssss©

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo aug 17, 2005 8:44 am

Coen, je was me voor!

dusssss©

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo aug 17, 2005 8:59 am

Weet je wat het is.....

ik doe zo gvd mijn best om mooie foto"s te maken.
Die laat ik dan zien aan mensen die (ook heel veel) verstand hebben van fotografie en die vinden dat dan schitterende foto"s terwijl ze hier regelmatig van vele kanten worden "afgezeken".

Tuurlijk, meningen verschillen, maar soms heb ik de indruk dat de mening van iemand vaak zo hard doorgedrukt wordt dat de foto eigenlijk moet zijn en uitgevoerd had moeten worden zoals hij / zij dat ziet en dat dat dus alleen maar de beste manier is.

Dat vind ik het gevaar bij fotografie.

Ik ben 1 keer een avond naar een fotoclub bijeenkomst geweest in Groningen.
Gadverdamma, wat was ik er flauw van aan het einde van de avond. Zo vreselijk veel verschillende meningen en de een begon nog harder te schreeuwen dan de ander om de mening maar kracht bij te zetten en dat dat dan de enige goede mening was....nee, dat doe ik dus NOOIT meer. Ik wil wel wat leren.

Dus als we hier nou eens een fatsoenlijk leertopic van maken en elkaar op een respectvolle manier behandelen dan blijft het leuk en zal ik ook zeker vaker foto"s posten om te laten beoordelen door jullie.

Schluss....

markm.nl

Bericht door markm.nl » wo aug 17, 2005 9:15 am

oke weer terug naar de foto"s, graag zou ik jullie menig / advies willen hebben op de volgende foto"s. ik heb er zelf bij gezet wat ik er van vind en wat de bedoeling was.
alle foto"s zijn in meerdere of mindere mate meegetrokken

bij deze foto wil ik snelheid weergeven, maar mischien is het onderwerp daardoor te onscherp geworden
Afbeelding

bij deze foto wil ik de hoogte van de sprong versterken daar zelf een lager standpunt te nemen.
Afbeelding

deze foto bewust overbelicht, ik vind het wel wat hebben, maar mischien te
Afbeelding

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo aug 17, 2005 9:25 am

Eerlijk:

1) achtergrond is te weinig bewogen om echte snelheid weer te geven. daarnaast had een landscape beeld hier die voorwaartse snelheid verstrekt

2) irritante achtergrond, er zit een paal in zijn bracket, was denk ik beter geweest als de fietser los tegen de blauwe lucht had gezweefd (oftwel, dichter bij gaan zitten en meer van onderaf nemen)

3) overbelicht = prima, maar verder vind ik de foto weinig inhoud hebben, er zit niet iets boeiends in wat em maakt...

Dat is mijn MENING ;)

markm.nl

Bericht door markm.nl » wo aug 17, 2005 9:30 am

1. duidelijk
2. haha die paal was mij nog niet eens opgevallen
3. het ging me hier ook alleen maar om het overbelichte foto heeft verder geen inhoudlijke betekenis

bedankt voor de tips

greets mark

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo aug 17, 2005 9:31 am

BOSS schreef:

haha, wat een heerlijke Plons opmerking! En als hij het zegt maakt niemand zich er druk om :)

Relax mannen, en kom maar weer op met die pics!

Zijn er hier ook mensen die zich bezig houden met "hardware in de natuur" fotografie?

Als ik aan het biken ben, soms ook alleen, en ik kom ergens waar ik een plaatje van wil maken, is het moeilijk en vaak suf, om je bike ergens tegenaan te zetten en dan de sfeer te vangen. Zijn hier nog trucs voor of ben ik de enige die dit graag doet?

Vaak zijn de resultaten, wat ik al zei, suf, dus misschien dat ik met bepaalde dingen rekening kan houden?

Deze vind ik wel leuk, jullie?

Afbeelding

markm.nl

Bericht door markm.nl » wo aug 17, 2005 9:37 am

de omgeving vind ik mooi en goed weergegeven, ook je scherpte keuze. tips voor het plaatsen van je bike heb ik niet, maar mischien had je de bike hier mischien iets meer kunnen uitlichten, mischien door de bike te flitsen. uit je verhaal maak ik op dat je bike een belangrijk onderdeel is van de foto, hier valt hij een beetje in het niet bij de omgeving wel een goedstandpunt.

weet niet of je er iets aan hebt maar goed,

wel een leuk idee de fiets in zijn natuurlijke omgeving "de natuur" ga ik ook maar eens mee bezig.

greets mark

Gesloten