
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Moderator:Beheerders

-
- Berichten:271
- Lid geworden op:zo apr 04, 2004 6:23 pm
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
kooz schreef:
nee idd.. dat denk ik ook niet..
de "terreinauto"s" vantegenwoordig zijn geen egte 4x4"s meer..
een bmw X5 en de porsche cayenne, volkswagen touraeg. dat zijn geen terrein auo"s..
die zijn voor de weg gebouwd. waar zijn de egte 4x4 gebleven? zoals de landrover defender?..
ik zie het tgenwoordig meer als: ik ben stoer met een X5...want dan heb ik ook een terreinauto.. niet dat zoiets dan oo het terrein in kan maarja.. ik heb um wel..
kooz
Je ben 15, ga buitenspelen. Je hebt geen verstand van auto"s, dus geef je mening ook niet. Omdat ze duur en mooi zijn zegt nog niet dat ze alleen maar op de weg kunnen, Cayenne, Touareg en Range rovers kunnen wel degelijk terrein rijden.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bling bling..
Alleen voor als je een jurk aantrekt!! ;D
Edit: 1x dezelfde foto is ook wel goed hoor...
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Zonnebril bij de prijs inbegrepen??

Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Wat een Über-bling-bling bak zeg!
Setje spinner"s er onder en hiermee lag je alle homeboys uit
Setje spinner"s er onder en hiermee lag je alle homeboys uit

Re:The return of the auto van de biker, episode 5
hm.. allicht one..
omdat ik 15 ben hoef ik niet meteen niks van auto"s te weten..
en iedereen weet dat X5"s en range rovers niet terreinauto"s zijn als de defender..
dat lijkt me duidelijk..dus ik denk dat jij ff niet meteen moet oordelen
kooz
omdat ik 15 ben hoef ik niet meteen niks van auto"s te weten..
en iedereen weet dat X5"s en range rovers niet terreinauto"s zijn als de defender..
dat lijkt me duidelijk..dus ik denk dat jij ff niet meteen moet oordelen
kooz
- dobbel our zero
- Berichten:1210
- Lid geworden op:wo mar 12, 2003 10:18 am
- Locatie:Rotterdam
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
kooz schreef:
hm.. allicht one..
omdat ik 15 ben hoef ik niet meteen niks van auto"s te weten..
en iedereen weet dat X5"s en range rovers niet terreinauto"s zijn als de defender..
dat lijkt me duidelijk..dus ik denk dat jij ff niet meteen moet oordelen
kooz
op zich ben ik het wel een beetje met je eens,
behalve met die range rover, als jij je daar is inverdiept zou je
er niet zulke uitspraken over doen;


Re:The return of the auto van de biker, episode 5
jah ohkee..de rangerover die gaat nog wel..die kan het ook wel aan..
maar de X5 zeker niet
kooz
maar de X5 zeker niet
kooz
-
- Berichten:271
- Lid geworden op:zo apr 04, 2004 6:23 pm
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Gefeliciteerd, heb je toch nog geconcludeert dat de enige auto die ik NIET noemde in mijn post idd geen terrein kan rijden, de X5. Dit is dan ook geen terreinwagen. Cayenne, range rover, touareg..... kunnen minimaal alles wat een defender kan in het terrein en op de weg veel meer.
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
allicht one schreef:
Cayenne, range rover, touareg..... kunnen minimaal alles wat een defender kan in het terrein en op de weg veel meer.
Cameltrophy met een Cayenne....
Jij liever dan ik.
Cay, Tou en RR met het juiste rubber zijn wel duidelijk competenter dan een X5.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
ik ben het met elevation 12,000 eens..
ze kunnen misschien het terrein wel in..maar zijn zeker niet te vergelijken met een defender..dat niveau halen ze niet..maar andersom haalt een defender natuurlijk ook het niveau van een rangerover niet op de weg
kooz
ze kunnen misschien het terrein wel in..maar zijn zeker niet te vergelijken met een defender..dat niveau halen ze niet..maar andersom haalt een defender natuurlijk ook het niveau van een rangerover niet op de weg
kooz
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
allicht one schreef:
Gefeliciteerd, heb je toch nog geconcludeert dat de enige auto die ik NIET noemde in mijn post idd geen terrein kan rijden, de X5. Dit is dan ook geen terreinwagen. Cayenne, range rover, touareg..... kunnen minimaal alles wat een defender kan in het terrein en op de weg veel meer.
Vergeet dat maar, ik ben beroepshalve met 4x4"s bezig, heb ze allemaal in het terrein getest, daarom heb ik een Defender.
Ik weet niet of Santana verdeeld wordt in Nederland, die kan ook wat terrein doen.
Vergeet niet dat alles pers/foto films op een parcours gereden worden waar maanden aan gewerkt is om te zorgen dat de betreffende wagen er "net" doorkan.
De Range heeft wel goede genen, maar Porsche en Volkswagen...

Terreinwagens zijn zoals DH fietsen, die moet je bouwen.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
of je laat ze bouwen
om weer terug te komen op de hummer :P
das ook een geweldige terein wagen tenminste de Humvee dan...
om weer terug te komen op de hummer :P
das ook een geweldige terein wagen tenminste de Humvee dan...
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Grappig is dat de Humvee voortkomt uit de vroegere militaire divisie van Jeep. Het commerciele Jeep is bij Chrysler gebleven en kent nu een concurrent in de vorm van de door GM gecommercialiseerde Hummervarianten.
El Perro, jij bent dus duidelijk de man met ervaring. Wel leuk om er even op door te gaan wat je met div. terreinwagenachtigen nou eigenlijk aan kan vangen.
Waar is een Gelaendewagen eigenlijk goed voor? Beetje zwaar en wellicht niet overal op de wereld even makkelijk te repareren als een laro, maar waarvoor zou ik toch voor een G moeten gaan? Gebrek aan Britse nukken?
Die kleine Suzuki"s van vroeger; de Samurai, SJ etc. - kleine, lichte autootjes; kom je hier een beetje door moeilijk terrein?
Er zijn zoveel Toyo"s in ontwikkelingslanden. Bedrijfszekerder dan een laro. Daarentegen niet zo veelzijdig (laro"s zijn er in tal van varianten en laten zich gemakkelijk aanpassen) en hoe gaat een landcruiser met echt moeilijk terrein om?
Nog ouder dan Land Rover; Jeep. Behalve bij het Israëlische leger zie ik nooit Jeeps in professioneel gebruik. Is het echt slechts op de lauweren rusten met een naam of moet ik ze toch hoger inschatten als een doorsnee SUV?
De hamvraag: Humvee (de echte natuurlijk) of LaRo; wat is beter qua terreinprestaties? Humvee voor in open terrein en LaRo voor de rest (bv goeddeel van Europa)?
El Perro, jij bent dus duidelijk de man met ervaring. Wel leuk om er even op door te gaan wat je met div. terreinwagenachtigen nou eigenlijk aan kan vangen.
Waar is een Gelaendewagen eigenlijk goed voor? Beetje zwaar en wellicht niet overal op de wereld even makkelijk te repareren als een laro, maar waarvoor zou ik toch voor een G moeten gaan? Gebrek aan Britse nukken?
Die kleine Suzuki"s van vroeger; de Samurai, SJ etc. - kleine, lichte autootjes; kom je hier een beetje door moeilijk terrein?
Er zijn zoveel Toyo"s in ontwikkelingslanden. Bedrijfszekerder dan een laro. Daarentegen niet zo veelzijdig (laro"s zijn er in tal van varianten en laten zich gemakkelijk aanpassen) en hoe gaat een landcruiser met echt moeilijk terrein om?
Nog ouder dan Land Rover; Jeep. Behalve bij het Israëlische leger zie ik nooit Jeeps in professioneel gebruik. Is het echt slechts op de lauweren rusten met een naam of moet ik ze toch hoger inschatten als een doorsnee SUV?
De hamvraag: Humvee (de echte natuurlijk) of LaRo; wat is beter qua terreinprestaties? Humvee voor in open terrein en LaRo voor de rest (bv goeddeel van Europa)?
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Elevation12,000 schreef:
Grappig is dat de Humvee voortkomt uit de vroegere militaire divisie van Jeep. Het commerciele Jeep is bij Chrysler gebleven en kent nu een concurrent in de vorm van de door GM gecommercialiseerde Hummervarianten.
Jij bent blijkbaar absoluut niet goed op de hoogte...
En over de terrein prestaties? de hummer voor zand en rotsen, de laro voor de bagger...
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
KoeniE schreef:
[Elevation12,000 schreef:
Grappig is dat de Humvee voortkomt uit de vroegere militaire divisie van Jeep. Het commerciele Jeep is bij Chrysler gebleven en kent nu een concurrent in de vorm van de door GM gecommercialiseerde Hummervarianten.
Jij bent blijkbaar absoluut niet goed op de hoogte...
En over de terrein prestaties? de hummer voor zand en rotsen, de laro voor de bagger...
Over dat laatste: Dat idee had ik dus ook al.
Wat bedoel je eigenlijk met "jij bent blijkbaar absoluut niet op de hoogte", dat mijn verhaaltje over de Jeep/Hummer connectie niet klopt?
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
idd. dse fabrikant van de oer leger "jeep" was willy"s overland later over genomen door chrysler. Toen deze auto vervangen moest worden door een groter sneller sterker voertuig schreven diverse fabrikanten zich in waaronder AM General en lamborghini! Uiteindelijk kreeg AM General in 1978 het contract voor het nieuwe High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicule (HMMWV, later verbasterd tot HUMVEE door de gebruikers) 1985 liepen de eersten van de band en pas in 1994 kwam de eerste HUMMER op de weg met meer luxe en dezelfde motor (6.2 NA Diesel) in 1995 kwam hier een 5,7L 350CuI chevy small block bij. Deze werd vanaf 1997 vervangen door de 6,5L TD en sinds dien is de 6.2 NA vervangen door de 6.5 NA in de militaire hummer. Vanaf dit model jaar is hij ook verkrijgbaar met een 6.6L Duramax Commen Rail diesel. in 2000 kocht GM de marketing rechten voor de hummer over. AM General produceert nog steeds de HMMWV, de Hummer H1 en de Hummer H2. De hummer H3 wordt door GM Gebouwd.
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Wat parate feitenkennis van mij, maar ik zou niet weten waar ik het kan verifieren: Voor Chrysler Corp spraken we over AMC. AMC ging niet zo lekker en toen kwam het militaire Jeep bij AM General terecht of AM General is zelfs uit AMC opgericht. Chrysler behield de Jeep merknaam. Vandaar de Jeep/Hummer connectie.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
AMC heeft bij mijn weten niks met AM General te maken. AM General maakte in de tijd van de willy"s overland ook al 6x6 trucks voor het amerikaanse leger zoals de M920 20 tons trekker en de M813 5 tons bakwagen
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Ik heb op de site van AM General wat historie gevonden: http://www.amgeneral.com/corporate_hist ... 4fbe7abeb0
Heb er ff vlug overheen gescand. Zo zit het precies: Binnen AMC is AM General van Jeep afgesplitst. AMC heeft AM General in "83 vd hand gedaan aan LTV corp. Jeep bleef bij AMC en AMC werd later Chrysler corp.
Heb er ff vlug overheen gescand. Zo zit het precies: Binnen AMC is AM General van Jeep afgesplitst. AMC heeft AM General in "83 vd hand gedaan aan LTV corp. Jeep bleef bij AMC en AMC werd later Chrysler corp.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
De echte terreinbommetjes zijn idd de Samurais, ook een originele Willy"s, zelfs zonder sperdifferentielen is een echt goede terreinwagen als je er een iets hogere band oplegt.
Wat de G goed maakt is dat de meeste versie"s standaard met gesperde assen uitkomen, qua axelarticulation laten ze standaard de wensen over maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de lockers en een steengoede motor.
Mits goed verbouwd is een Renegade of Wrangler ook heel erg goed.
Toyota"s zijn erg degelijk.....
Ik heb in mijn vriendenkring behoorlijk wat HI en HII"s rondrijden, ik zou echt niet weten wat een Hummer kan dat een Land Rover niet kan.
Wat de G goed maakt is dat de meeste versie"s standaard met gesperde assen uitkomen, qua axelarticulation laten ze standaard de wensen over maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de lockers en een steengoede motor.
Mits goed verbouwd is een Renegade of Wrangler ook heel erg goed.
Toyota"s zijn erg degelijk.....
Ik heb in mijn vriendenkring behoorlijk wat HI en HII"s rondrijden, ik zou echt niet weten wat een Hummer kan dat een Land Rover niet kan.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Hmm, dat was de ophanging van je H2.
-
- Berichten:1118
- Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Daadwerkelijk interessante info.EL PERRO schreef: De echte terreinbommetjes zijn idd de Samurais, ook een originele Willy"s, zelfs zonder sperdifferentielen is een echt goede terreinwagen als je er een iets hogere band oplegt.
Wat de G goed maakt is dat de meeste versie"s standaard met gesperde assen uitkomen, qua axelarticulation laten ze standaard de wensen over maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de lockers en een steengoede motor.
Mits goed verbouwd is een Renegade of Wrangler ook heel erg goed.
Toyota"s zijn erg degelijk.....
Ik heb in mijn vriendenkring behoorlijk wat HI en HII"s rondrijden, ik zou echt niet weten wat een Hummer kan dat een Land Rover niet kan.
De G daar rijdt de NL landmacht mee. Geloof dat ze er iets van 3500 hebben voor 60 mille per stuk. In guldens wel te verstaan; dat betekent dus 27/28000 euro ps. Stuk scherper dus dan bv een G400CDI die je nog wel eens ziet rijden. ;D - hierbij wel aantekenend dat deze luxere G varianten deel uit maken van het personenwagen gamma van MB (sedert ca "90). De spartaansere G"s maken sinds jaar en dag deel uit van ik meen de truckdivisie en deze zijn gewoon veel goedkoper. Va pakweg 50000 euro in NL, toch nog veel meer dan die 27/28 mille. De mariniers doen het met de LaRo.
Met de juiste aanpassingen kan de Wrangler dus meer dan als leuk speeltje fungeren voor beheerders van sportscholen en zonnestudio"s.....
Om terrein aan te kunnen hoef ik dus in geen geval een Hummer boven een Laro te verkiezen. Da"s mooi; hoef ik ook niet voor lul te rijden.
Voor de goede orde: Het lijkt me wel dat zo"n Humvee minder topzwaar is. Geeft dit hem niet net wat meer stabiliteit waardoor hij in, zeg, 3% vd gevallen toch nog net wat geschikter is dan een laro? Praat over een H1 he; de op Tahoe gebaseerde H2 telt niet.
Om nog ff terug te komen op spul van het NL leger; weet iem. wat er nu met het fennek project gaat gebeuren? Zal wel jammer zijn als dat strandt, het lijken mij leuke autootjes. Maar ja, Joep -Begaclaim- vd Nieuwehuysen lijkt met het geld aan de haal, alhoewel hij zelf de schuld bij de overheid legt. Overheid zou volgens hem de NL defensieindustrie om zeep willen helpen, omdat deze vaak handelsbelangen zouden schaden. Bv als Joep"s imperium onderzeeboten aan Taiwan wilde leveren, iets wat China natuurlijk niet zo kan apprecieren. Hoe het ook zij, hebt geen melij; Joep heeft al weer wat nieuws. Dat Chinese Landwind autootje schijnt hij achter te zitten als financier.
Maar hoe zit het nu met de fennek?
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
H2 is geen terrein wagen maar een SUV :-X
Een H1 wel, vooral op stijle rotsen en zand doet hij het goed. is breed en laag wat hem idd een goed zwaartepunt geeft 45gr schuin is geen probleem (uit ervaring wel eng...) en omrollen heb ik wel op video gezien maar gebeuren zal het je niet snel... laro is iets top zwaarder maar heeft zijn gewicht weer mee. zo blijft het altijd wel iets ;D een hummer is ook redelijk snel en mits goed aangepast bullet proof (standaard ook niet al denken de meesten dat wel...)
Een H1 wel, vooral op stijle rotsen en zand doet hij het goed. is breed en laag wat hem idd een goed zwaartepunt geeft 45gr schuin is geen probleem (uit ervaring wel eng...) en omrollen heb ik wel op video gezien maar gebeuren zal het je niet snel... laro is iets top zwaarder maar heeft zijn gewicht weer mee. zo blijft het altijd wel iets ;D een hummer is ook redelijk snel en mits goed aangepast bullet proof (standaard ook niet al denken de meesten dat wel...)