Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Gesloten
EL PERRO
Berichten:587
Lid geworden op:do sep 25, 2003 9:50 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door EL PERRO » vr mar 25, 2005 4:33 pm

:? Is net een gepimpte Honda.

allicht one
Berichten:271
Lid geworden op:zo apr 04, 2004 6:23 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door allicht one » vr mar 25, 2005 6:41 pm

kooz schreef:
nee idd.. dat denk ik ook niet..
de "terreinauto"s" vantegenwoordig zijn geen egte 4x4"s meer..
een bmw X5 en de porsche cayenne, volkswagen touraeg. dat zijn geen terrein auo"s..
die zijn voor de weg gebouwd. waar zijn de egte 4x4 gebleven? zoals de landrover defender?..
ik zie het tgenwoordig meer als: ik ben stoer met een X5...want dan heb ik ook een terreinauto.. niet dat zoiets dan oo het terrein in kan maarja.. ik heb um wel..
kooz


Je ben 15, ga buitenspelen. Je hebt geen verstand van auto"s, dus geef je mening ook niet. Omdat ze duur en mooi zijn zegt nog niet dat ze alleen maar op de weg kunnen, Cayenne, Touareg en Range rovers kunnen wel degelijk terrein rijden.

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Faxmulder » vr mar 25, 2005 6:45 pm

Afbeelding

Bling bling..

Alleen voor als je een jurk aantrekt!! ;D
Edit: 1x dezelfde foto is ook wel goed hoor...

Gebruikersavatar
Mathijs
Berichten:1591
Lid geworden op:di aug 13, 2002 7:12 pm
Locatie:Hengelo

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Mathijs » vr mar 25, 2005 7:26 pm

Zonnebril bij de prijs inbegrepen??

8)

Gebruikersavatar
Cubeman
Berichten:1645
Lid geworden op:ma jul 15, 2002 1:36 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Cubeman » vr mar 25, 2005 7:40 pm

Wat een Über-bling-bling bak zeg!
Setje spinner"s er onder en hiermee lag je alle homeboys uit 8)

Gebruikersavatar
kooz
Berichten:1487
Lid geworden op:zo jan 18, 2004 4:05 pm
Locatie:apeldoorn
Contacteer:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door kooz » vr mar 25, 2005 8:39 pm

hm.. allicht one..
omdat ik 15 ben hoef ik niet meteen niks van auto"s te weten..
en iedereen weet dat X5"s en range rovers niet terreinauto"s zijn als de defender..
dat lijkt me duidelijk..dus ik denk dat jij ff niet meteen moet oordelen
kooz

Gebruikersavatar
dobbel our zero
Berichten:1210
Lid geworden op:wo mar 12, 2003 10:18 am
Locatie:Rotterdam

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door dobbel our zero » vr mar 25, 2005 8:59 pm

kooz schreef:
hm.. allicht one..
omdat ik 15 ben hoef ik niet meteen niks van auto"s te weten..
en iedereen weet dat X5"s en range rovers niet terreinauto"s zijn als de defender..
dat lijkt me duidelijk..dus ik denk dat jij ff niet meteen moet oordelen
kooz


op zich ben ik het wel een beetje met je eens,
behalve met die range rover, als jij je daar is inverdiept zou je
er niet zulke uitspraken over doen;

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kooz
Berichten:1487
Lid geworden op:zo jan 18, 2004 4:05 pm
Locatie:apeldoorn
Contacteer:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door kooz » vr mar 25, 2005 9:10 pm

jah ohkee..de rangerover die gaat nog wel..die kan het ook wel aan..
maar de X5 zeker niet
kooz

allicht one
Berichten:271
Lid geworden op:zo apr 04, 2004 6:23 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door allicht one » vr mar 25, 2005 9:25 pm

Gefeliciteerd, heb je toch nog geconcludeert dat de enige auto die ik NIET noemde in mijn post idd geen terrein kan rijden, de X5. Dit is dan ook geen terreinwagen. Cayenne, range rover, touareg..... kunnen minimaal alles wat een defender kan in het terrein en op de weg veel meer.

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » vr mar 25, 2005 10:26 pm

allicht one schreef:
Cayenne, range rover, touareg..... kunnen minimaal alles wat een defender kan in het terrein en op de weg veel meer.


Cameltrophy met een Cayenne....

Jij liever dan ik.

Cay, Tou en RR met het juiste rubber zijn wel duidelijk competenter dan een X5.


Gebruikersavatar
kooz
Berichten:1487
Lid geworden op:zo jan 18, 2004 4:05 pm
Locatie:apeldoorn
Contacteer:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door kooz » vr mar 25, 2005 10:38 pm

ik ben het met elevation 12,000 eens..
ze kunnen misschien het terrein wel in..maar zijn zeker niet te vergelijken met een defender..dat niveau halen ze niet..maar andersom haalt een defender natuurlijk ook het niveau van een rangerover niet op de weg
kooz

EL PERRO
Berichten:587
Lid geworden op:do sep 25, 2003 9:50 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door EL PERRO » za mar 26, 2005 11:39 am

allicht one schreef:
Gefeliciteerd, heb je toch nog geconcludeert dat de enige auto die ik NIET noemde in mijn post idd geen terrein kan rijden, de X5. Dit is dan ook geen terreinwagen. Cayenne, range rover, touareg..... kunnen minimaal alles wat een defender kan in het terrein en op de weg veel meer.


Vergeet dat maar, ik ben beroepshalve met 4x4"s bezig, heb ze allemaal in het terrein getest, daarom heb ik een Defender.
Ik weet niet of Santana verdeeld wordt in Nederland, die kan ook wat terrein doen.
Vergeet niet dat alles pers/foto films op een parcours gereden worden waar maanden aan gewerkt is om te zorgen dat de betreffende wagen er "net" doorkan.

De Range heeft wel goede genen, maar Porsche en Volkswagen... :? daar kan je niet echt terrein mee doen, die actiefoto"s die mensen nu gaan posten kan je ook met een oud 2 wielaangedreven Golfje doen.
Terreinwagens zijn zoals DH fietsen, die moet je bouwen.

Gebruikersavatar
Mister P2
Berichten:1352
Lid geworden op:ma sep 13, 2004 9:44 pm
Locatie:Den haag
Contacteer:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Mister P2 » za mar 26, 2005 12:31 pm

of je laat ze bouwen
om weer terug te komen op de hummer :P
das ook een geweldige terein wagen tenminste de Humvee dan...

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » za mar 26, 2005 1:07 pm

Grappig is dat de Humvee voortkomt uit de vroegere militaire divisie van Jeep. Het commerciele Jeep is bij Chrysler gebleven en kent nu een concurrent in de vorm van de door GM gecommercialiseerde Hummervarianten.

El Perro, jij bent dus duidelijk de man met ervaring. Wel leuk om er even op door te gaan wat je met div. terreinwagenachtigen nou eigenlijk aan kan vangen.

Waar is een Gelaendewagen eigenlijk goed voor? Beetje zwaar en wellicht niet overal op de wereld even makkelijk te repareren als een laro, maar waarvoor zou ik toch voor een G moeten gaan? Gebrek aan Britse nukken?

Die kleine Suzuki"s van vroeger; de Samurai, SJ etc. - kleine, lichte autootjes; kom je hier een beetje door moeilijk terrein?

Er zijn zoveel Toyo"s in ontwikkelingslanden. Bedrijfszekerder dan een laro. Daarentegen niet zo veelzijdig (laro"s zijn er in tal van varianten en laten zich gemakkelijk aanpassen) en hoe gaat een landcruiser met echt moeilijk terrein om?

Nog ouder dan Land Rover; Jeep. Behalve bij het Israëlische leger zie ik nooit Jeeps in professioneel gebruik. Is het echt slechts op de lauweren rusten met een naam of moet ik ze toch hoger inschatten als een doorsnee SUV?

De hamvraag: Humvee (de echte natuurlijk) of LaRo; wat is beter qua terreinprestaties? Humvee voor in open terrein en LaRo voor de rest (bv goeddeel van Europa)?

Gebruikersavatar
KoeniE
Berichten:2673
Lid geworden op:ma jan 01, 2001 12:00 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door KoeniE » za mar 26, 2005 1:13 pm

Elevation12,000 schreef:
Grappig is dat de Humvee voortkomt uit de vroegere militaire divisie van Jeep. Het commerciele Jeep is bij Chrysler gebleven en kent nu een concurrent in de vorm van de door GM gecommercialiseerde Hummervarianten.


Jij bent blijkbaar absoluut niet goed op de hoogte...

En over de terrein prestaties? de hummer voor zand en rotsen, de laro voor de bagger...

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » za mar 26, 2005 1:20 pm

KoeniE schreef:
[
Elevation12,000 schreef:
Grappig is dat de Humvee voortkomt uit de vroegere militaire divisie van Jeep. Het commerciele Jeep is bij Chrysler gebleven en kent nu een concurrent in de vorm van de door GM gecommercialiseerde Hummervarianten.


Jij bent blijkbaar absoluut niet goed op de hoogte...

En over de terrein prestaties? de hummer voor zand en rotsen, de laro voor de bagger...


Over dat laatste: Dat idee had ik dus ook al.

Wat bedoel je eigenlijk met "jij bent blijkbaar absoluut niet op de hoogte", dat mijn verhaaltje over de Jeep/Hummer connectie niet klopt?

Gebruikersavatar
KoeniE
Berichten:2673
Lid geworden op:ma jan 01, 2001 12:00 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door KoeniE » za mar 26, 2005 1:44 pm

idd. dse fabrikant van de oer leger "jeep" was willy"s overland later over genomen door chrysler. Toen deze auto vervangen moest worden door een groter sneller sterker voertuig schreven diverse fabrikanten zich in waaronder AM General en lamborghini! Uiteindelijk kreeg AM General in 1978 het contract voor het nieuwe High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicule (HMMWV, later verbasterd tot HUMVEE door de gebruikers) 1985 liepen de eersten van de band en pas in 1994 kwam de eerste HUMMER op de weg met meer luxe en dezelfde motor (6.2 NA Diesel) in 1995 kwam hier een 5,7L 350CuI chevy small block bij. Deze werd vanaf 1997 vervangen door de 6,5L TD en sinds dien is de 6.2 NA vervangen door de 6.5 NA in de militaire hummer. Vanaf dit model jaar is hij ook verkrijgbaar met een 6.6L Duramax Commen Rail diesel. in 2000 kocht GM de marketing rechten voor de hummer over. AM General produceert nog steeds de HMMWV, de Hummer H1 en de Hummer H2. De hummer H3 wordt door GM Gebouwd.

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » za mar 26, 2005 2:04 pm

Wat parate feitenkennis van mij, maar ik zou niet weten waar ik het kan verifieren: Voor Chrysler Corp spraken we over AMC. AMC ging niet zo lekker en toen kwam het militaire Jeep bij AM General terecht of AM General is zelfs uit AMC opgericht. Chrysler behield de Jeep merknaam. Vandaar de Jeep/Hummer connectie.


Gebruikersavatar
KoeniE
Berichten:2673
Lid geworden op:ma jan 01, 2001 12:00 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door KoeniE » za mar 26, 2005 2:11 pm

AMC heeft bij mijn weten niks met AM General te maken. AM General maakte in de tijd van de willy"s overland ook al 6x6 trucks voor het amerikaanse leger zoals de M920 20 tons trekker en de M813 5 tons bakwagen

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » za mar 26, 2005 2:14 pm

Ik heb op de site van AM General wat historie gevonden: http://www.amgeneral.com/corporate_hist ... 4fbe7abeb0

Heb er ff vlug overheen gescand. Zo zit het precies: Binnen AMC is AM General van Jeep afgesplitst. AMC heeft AM General in "83 vd hand gedaan aan LTV corp. Jeep bleef bij AMC en AMC werd later Chrysler corp.

EL PERRO
Berichten:587
Lid geworden op:do sep 25, 2003 9:50 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door EL PERRO » za mar 26, 2005 5:58 pm

De echte terreinbommetjes zijn idd de Samurais, ook een originele Willy"s, zelfs zonder sperdifferentielen is een echt goede terreinwagen als je er een iets hogere band oplegt.

Wat de G goed maakt is dat de meeste versie"s standaard met gesperde assen uitkomen, qua axelarticulation laten ze standaard de wensen over maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de lockers en een steengoede motor.

Mits goed verbouwd is een Renegade of Wrangler ook heel erg goed.

Toyota"s zijn erg degelijk.....

Ik heb in mijn vriendenkring behoorlijk wat HI en HII"s rondrijden, ik zou echt niet weten wat een Hummer kan dat een Land Rover niet kan.

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Faxmulder » za mar 26, 2005 7:16 pm

Een hummer (h2) op het onverhard

http://www.big-boys.com/articles/badhummer.html

;D

Gebruikersavatar
Mathijs
Berichten:1591
Lid geworden op:di aug 13, 2002 7:12 pm
Locatie:Hengelo

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Mathijs » za mar 26, 2005 7:43 pm

Hmm, dat was de ophanging van je H2.

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » za mar 26, 2005 7:44 pm

EL PERRO schreef: De echte terreinbommetjes zijn idd de Samurais, ook een originele Willy"s, zelfs zonder sperdifferentielen is een echt goede terreinwagen als je er een iets hogere band oplegt.

Wat de G goed maakt is dat de meeste versie"s standaard met gesperde assen uitkomen, qua axelarticulation laten ze standaard de wensen over maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de lockers en een steengoede motor.

Mits goed verbouwd is een Renegade of Wrangler ook heel erg goed.

Toyota"s zijn erg degelijk.....

Ik heb in mijn vriendenkring behoorlijk wat HI en HII"s rondrijden, ik zou echt niet weten wat een Hummer kan dat een Land Rover niet kan.
Daadwerkelijk interessante info.

De G daar rijdt de NL landmacht mee. Geloof dat ze er iets van 3500 hebben voor 60 mille per stuk. In guldens wel te verstaan; dat betekent dus 27/28000 euro ps. Stuk scherper dus dan bv een G400CDI die je nog wel eens ziet rijden. ;D - hierbij wel aantekenend dat deze luxere G varianten deel uit maken van het personenwagen gamma van MB (sedert ca "90). De spartaansere G"s maken sinds jaar en dag deel uit van ik meen de truckdivisie en deze zijn gewoon veel goedkoper. Va pakweg 50000 euro in NL, toch nog veel meer dan die 27/28 mille. De mariniers doen het met de LaRo.

Met de juiste aanpassingen kan de Wrangler dus meer dan als leuk speeltje fungeren voor beheerders van sportscholen en zonnestudio"s.....

Om terrein aan te kunnen hoef ik dus in geen geval een Hummer boven een Laro te verkiezen. Da"s mooi; hoef ik ook niet voor lul te rijden.

Voor de goede orde: Het lijkt me wel dat zo"n Humvee minder topzwaar is. Geeft dit hem niet net wat meer stabiliteit waardoor hij in, zeg, 3% vd gevallen toch nog net wat geschikter is dan een laro? Praat over een H1 he; de op Tahoe gebaseerde H2 telt niet.

Om nog ff terug te komen op spul van het NL leger; weet iem. wat er nu met het fennek project gaat gebeuren? Zal wel jammer zijn als dat strandt, het lijken mij leuke autootjes. Maar ja, Joep -Begaclaim- vd Nieuwehuysen lijkt met het geld aan de haal, alhoewel hij zelf de schuld bij de overheid legt. Overheid zou volgens hem de NL defensieindustrie om zeep willen helpen, omdat deze vaak handelsbelangen zouden schaden. Bv als Joep"s imperium onderzeeboten aan Taiwan wilde leveren, iets wat China natuurlijk niet zo kan apprecieren. Hoe het ook zij, hebt geen melij; Joep heeft al weer wat nieuws. Dat Chinese Landwind autootje schijnt hij achter te zitten als financier.

Maar hoe zit het nu met de fennek?

Gebruikersavatar
KoeniE
Berichten:2673
Lid geworden op:ma jan 01, 2001 12:00 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door KoeniE » za mar 26, 2005 11:45 pm

H2 is geen terrein wagen maar een SUV :-X

Een H1 wel, vooral op stijle rotsen en zand doet hij het goed. is breed en laag wat hem idd een goed zwaartepunt geeft 45gr schuin is geen probleem (uit ervaring wel eng...) en omrollen heb ik wel op video gezien maar gebeuren zal het je niet snel... laro is iets top zwaarder maar heeft zijn gewicht weer mee. zo blijft het altijd wel iets ;D een hummer is ook redelijk snel en mits goed aangepast bullet proof (standaard ook niet al denken de meesten dat wel...)

Gesloten