40mtr hoge bult???

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » zo mei 06, 2007 5:35 pm

Pff, met twee scheppen kom je in een middag tijd niet ver he ;)
Maar we hebben alle tijd :)

Remco wou er een mega vette jump met veel airtime in hebben dus dat moeten we dan maar gaan verzinnen :)
Tjah......

Trekrules

Bericht door Trekrules » zo mei 06, 2007 10:34 pm

inderdaad met 2 scheppen kom je niet ver,zoals in het begin hé Frank :lol: ;)
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma mei 07, 2007 9:17 am

Heren,

Als jullie echt wat vets willen gaan doen met die bult, en ik denk dat dat wel mogelijk is, ga dan een plan opstellen, wat jullie willen, hoe jullie denken dit te bereiken etc etc. Noem een aantal voorbeelden (Bergschenhoek, Landgraaf, Groningen) en biedt dit aan de dienstdoende wethouder aan. Praten met de gemeente scheelt een hoop tijd en vaak ook veel ellende als jullie track uiteindelijk weer weggehaald wordt door de gemeente omdat het wellicht illegaal is.

Serieus, dit is altijd de allerbeste manier om het aan te pakken. Kost wellicht wat meer tijd maar als je slim bent kun je her en der ook geld loskrijgen om er iets moois van te maken.

In ieder geval heel veel succes mannen. Als het echt wat moois wordt dan komt ik zeker een keer kijken. Is voor mij niet zo gek ver rijden.

Greets!

Floris - Bikepark Groningen

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » ma mei 07, 2007 9:43 am

Ik heb wat connecties bij de gemeente Emmen bij planontwikkeling.

Zou hem is vragen of die daar een balletje op kan gooien wat een 4x e.d. betreft.

Het zou iig een goed imago geven aan de fiets provincie Drenthe.
Kunnen moeilijk achterblijven op dit gebied!

Zal hem er Donderdag is na verstaan.
Tjah......

Roege

Bericht door Roege » ma mei 07, 2007 11:13 am

Ik sluit me volledig aan bij Floris. Zoals ik je zaterdag ook al heb verteld lijkt het me een veel beter plan als je dit ff via de officiële weg doet. Dan ben ik ook bereid om er een bijdrage aan te leveren.

Er zitten aan de achterkant ook veel singletracks die naar beneden lopen. Misschien kunnen we hier ook wel wat mee doen. De brandnetels die daar zitten zijn trouwens wat minder ideaal gepositioneerd. Ik spreek uit ervaring :angelnot:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » ma mei 07, 2007 11:19 am

Vraag JD wel ff over hoe en wat.
In tussentijd, kijken we eerst ff verder hoe we het precies willen hebben.
Tjah......

Rabelista

Bericht door Rabelista » ma mei 07, 2007 11:22 am

Hebben jullie eigenlijk een bouwplan? Of graven jullie maar in het rond.
Maak een tekening bijvoorbeeld, post op DP =) :arms:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » ma mei 07, 2007 11:25 am

Tekening komt nog wel :)

Wel al heel mooi plan :)
Tjah......

Trekrules

Bericht door Trekrules » di mei 08, 2007 3:48 pm

volgende week zaterdag gaan we weer graven ;) .Nu hopen op meer man met het graven.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

jojo

Bericht door jojo » di mei 08, 2007 7:24 pm

frank de jonge schreef:Ik heb wat connecties bij de gemeente Emmen bij planontwikkeling.

Zou hem is vragen of die daar een balletje op kan gooien wat een 4x e.d. betreft.
Alleen een balletje opgooien helpt weinig ben ik bang.

Je kunt beter een mooi plannetje uitwerken (hoeft niet in details) waar je in uitlegt wat 4X precies is, hoe het leeft en groeit in NL en hoe het globaal eruit ziet. Anders zullen de mensen van de gemeente echt geen beeld krijgen.

Mondeling uitleggen aan een leek wat 4X is werkt meestal niet.

succes
keybone collector!!!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » di mei 08, 2007 8:30 pm

Ik kan via een kennis bij de gemeente aan luchtfoto's en tekeningen van het geheel komen.

Mooiste is dat het geen Natuurpark is.
Natuurpark de Schans ligt namelijk 500mtr. verderop.

Ik kreeg vanavond het advies om een brief samen te stellen met iedereen die er aan meewerkt met duidelijk argumenten waarom dit BikePark er zou moeten komen.

Nou die argumenten zijn er genoeg heb ik wel al vernomen op het forum dus dat zal dan uitgewerkt moeten worden in die brief.

Brief moest dan gericht worden rechtstreeks aan Burgermeester & Wethouders zodat het sneller in behandeling wordt genomen.

Omdat het hier ook gaat om een gesloten vuilnisbelt kunnen we ons uitgedachte plan wel al gedeeltelijk uitvoeren wat de vorm aangaat.
Laatst gewijzigd door frank de jonge op do mei 10, 2007 9:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Tjah......

Roege

Bericht door Roege » do mei 10, 2007 8:50 am

frank de jonge schreef:OMdat het hier ook gaat om een gelsoten vuilnisbelt kunnen we ons uitgedachte plan wel al gedeeltelijk uitvoeren wat de vorm aangaat.
Uhm....je bedoelt hiermee dus dat je gewoon mag spitten op de vuilnisbelt? Lijkt me een beetje sterk eerlijk gezegd.

Misschien is het niet verkeerd om eerst in de breedte te gaan met het plan. Welk parcours wordt er aangelegd? 4X of freeride? Waar op de vuilnisbelt gaat dit gebeuren? Met welk doel wordt het parcours gemaakt? Voor de fun of evt voor wedstrijden? Welk niveau? Beginners/gevorderden? Wanneer moet het af zijn? Hoeveel mensen zijn er benodigd? Alvast een schets maken van de baan?

Ik denk dat als we dergelijke zaken in die brief verwerken dat de gemeente ook ziet dat we er serieus over nagedacht hebben en de kans op succes alleen maar groter wordt. En uiteraard een verhaal bijvoegen wat 4X/freeride nou eigenlijk is.

Just my 2 cents.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » do mei 10, 2007 9:22 am

Goede argumenten zijn altijd welkom.

Zoek alleen nog iemand die een goede en duidelijke brief kan opstellen gericht aan B&W.

Iets voor jou Mark?

Ik regel de luchtfoto's, tekeningen e.d. allemaal wel :D

Maar hiervoor moeten we wel ff met zn allen dan om tafel om het een en ander kort te sluiten.
Tjah......

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » do mei 10, 2007 11:40 am

Tips:

- vooronderzoek 1 (hoe is de bult ontstaan, wat zit er in de grond, is het vuilnis of bouwafval?)
- vooronderzoek 2 (is er in de regio animo en hoe denken jullie dit in de regio te gaan promoten. Regio is voor de gemeente namelijk het belangrijkste. Landelijk vinden ze ook belangrijk vergis je daar niet in maar kijk voornamelijk eerst op regionaal niveau)
- uitwerken plan: ga om zoveel mogelijk dingen vragen, hou niet alleen rekening met je eigen kunnen (dirt, 4X, DH) maar neem gerust een XC parcours in je plan op en ga ook zeker wat doen met jeugd (jeugdparcours) ook dit is erg belangrijk voor een gemeente. Iedereen moet er van mee kunnen genieten. Ook al vallen er onderdelen af dan is dat niet zo erg, een zo compleet mogelijk pakket.
- aanbieden plan: plan uitgewerken en laten bekijken door iemand anders of het een compleet verhaal is (stuur maar pb of mail naar mij anders ;) ). Biedt vervolgens het plan aan de betreffende wethouder aan (sport, RO, ....). Maak een afspraak wanneer je langs wilt komen en zorg ervoor dat er pers bij is (lokale en regionale radio, TV en kranten). Dit vinden wethouders maar wat interessant en het geeft jullie extra aandacht. Stuur ook gewoon persberichten naar kranten of vraag ze een kort verhaal te schrijven over jullie plannen en ideeën.
- Nee heb je, ja kun je krijgen, ga er voor de volle 100% voor en zorg ervoor dat je er niet alleen voor staat.
- zorg dat je eerst een werkgroep opricht met een pakkende naam (wij hadden de naam werkgroep bikepark groningen, is inmiddels stichting bikepark Groningen geworden).
- stel voor dat je met de betreffende afdeling van de gemeente om tafel wilt en ter plaatse wilt gaan kijken om te bepalen waar jullie een en ander graag zouden willen hebben.
- zorg dat je netjes gekleed en met een goed verhaal bij de gemeente op bezoek gaat, weet waar je het over hebt, slinger nooit te veel met jargon en leg uit wat een en ander betekent. Laat aan de hand van foto's en films zien wat de sport is.

Meer weet ik zo even niet. Probeer je hier op te concentreren.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan. Ik kan niks garanderen maar op deze manier heeft het bij ons in Groningen wel gewerkt en wij hebben hier inmiddels alweer bijna 2 jaar een fourcrossbaan liggen.
Ga niet te snel te werk overigens. Beter een uitgedacht en uitgebreid plan op tafel leggen dan een paar aan elkaar geniete A4'tjes. Goed bereid kost even tijd.

Heel veel succes en laat ons weten hoe en wat.

Roege

Bericht door Roege » do mei 10, 2007 12:10 pm

@ Floris : bedankt voor je tips. Ik denk dat als we hier serieus mee bezig willen dat we dit stapsgewijs aan moeten pakken. Je tips zijn hierbij van harte welkom.

@ Frank : het is niet alleen een zaak van een brief dus hè. Het gaat dus om het aanbieden van een compleet plan.

Ik denk dat we idd maar eens om de tafel moeten gaan zitten.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » do mei 10, 2007 12:32 pm

Idd is een mooi en goed verzorgd uitgewerkt plan belangrijk.
Het zullen dan ook niet tekeningen zijn met A4 tjes die zo maar te zeggen aan elkaar worden geniet.

Via kennissen bij de gemeente kan ik aan de grotte witdrukken komen van het geheel.

Hoe de bult verder opgebouwd is kan ik en iedereen kort over zijn.
Huis en tuinafval, daarover ligt een afdekscherm met daarop een paar meter schoon aardewerk.

Alle gegevens van de bult kan ik dus aan komen.

En idd, het moet voor iedereen ook begaanbaar zijn.
Heb nu ook gehoord dat er achter de bult (daar war nu bouwland ligt) een plan is om een camping te plaatsten. Daar is de gemeente nu naar onderzoek aan het doen.

Het zou dus een mooie aanvulling daar weer op zijn.

Maar eerst om tafel met iedereen om afspraken te maken over hoe of wat, wanneer en waar etc etc.

@ Floris, nogmaals dank voor de info van jouw kant.
Als we vragen hebben weten we igg dat we bij jou kunnen informeren.
Tjah......

jojo

Bericht door jojo » do mei 10, 2007 2:21 pm

frank de jonge schreef:Idd is Hoe de bult verder opgebouwd is kan ik en iedereen kort over zijn.
Huis en tuinafval, daarover ligt een afdekscherm met daarop een paar meter schoon aardewerk.
Reken er dan maar op dat je er niet in mag graven. Die paar meter aarde zal echt niet weg mogen. Dus kombochten e.d. alles zal worden moeten aangevuld.
keybone collector!!!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » do mei 10, 2007 2:37 pm

Denk niet dat dat veel uitmaakt, hoe verklaar je anders die hele dikke bomen die er op staan???

Die dingen groeien ook de grond in.

Zitten wel aardig wat dieper dan dat wij weg halen.
Tjah......

Trekrules

Bericht door Trekrules » za mei 19, 2007 8:02 pm

vandaag samen met frank wezen graven op de bult,hier wat foto's die ik genomen heb :) .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » za mei 19, 2007 8:04 pm

netjes mensen! ga zo door! :D

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » za mei 19, 2007 8:31 pm

Kheb nog een filmpie van Mr TRekrulez die ff stukkie over het aangelegde course rijdt met de Session 10.

Die post ik morgen want ik ga nu zo richting de kroeg en dan door naar ZAK :P
Tjah......

Rabelista

Bericht door Rabelista » za mei 19, 2007 8:31 pm

Puin storten :D

Trekrules

Bericht door Trekrules » za mei 19, 2007 9:00 pm

frank de jonge schreef:Kheb nog een filmpie van Mr TRekrulez die ff stukkie over het aangelegde course rijdt met de Session 10.

Die post ik morgen want ik ga nu zo richting de kroeg en dan door naar ZAK :P
ging helemaal mis toen ik de 2e bocht naderde :lol: :lol: :lol: .

xRemcox

Bericht door xRemcox » zo mei 20, 2007 9:06 am

Nu nog vergaderen en een plan opstellen.

zndr

Bericht door zndr » zo mei 20, 2007 9:13 am

wow jungs, nice foto's, heb je toch maar ff gedaan :shock:

Plaats reactie