de moto van de biker

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » do mar 15, 2007 10:22 pm

Afbeelding

Dida,wil je even uitleg geven?Stond in Stockholm tussen al die blonde vrouwen.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

didadunlop

Bericht door didadunlop » do mar 15, 2007 10:29 pm

yups een dnepr (de nepper).. vooral intresse in de zijspanaandrijving.. ik was die foto al lang vergeten..vet..
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Downhillbillie

Bericht door Downhillbillie » vr mar 16, 2007 8:19 pm

Ik heb er sinds vanavond zo eentje..... is de eerste rijdende in NL.
Afbeelding

( deze foto is van de persintro op de kartbaan in Spa )

Bruno

Bericht door Bruno » vr mar 16, 2007 8:19 pm

didadunlop schreef:snap ik....BMW's zijn sowieso beter...(ow deze opmerking gaat reacties krijgen)
Goed geraden, die tamme boxers :lol: geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om zoiets in huis te halen. Doe mij maar ne vele betere Jap of voor enduro/SM ne vette KTM of Husky (hoewel er bij BMW met de nieuwe G reeks al wel verbetering in zit).
Heb net mijne CBR 600RR verkocht :oops: en komt niks meer in de plaats tenzij ik geld en tijd genoeg zou hebben om te gaan circuitrijden of crossen, maar daar zou het MTB'en weer teveel onder lijden dus voor mij hoeft het niet meer, op de openbare weg kan ik er maar weinig plezier in vinden.

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr mar 16, 2007 9:25 pm

Afbeelding

Yummie

en in de moto73 van enkele jaren terug stond een vergelijking tussen een duc en een r1100GS. Op de rechte stukken ging de duc natuurlijk sneller edoch toen kwamen de bochten en was het goodbye met de duc. Ik vind het wel mooi dat in iedere test die ik lees mensen lyrisch zijn over het bochtenwerk van BMW's. Nadeel wat altijd genoemd wordt is de versnellingsbak die je moet bedienen alsof je op een trekker zit. Dat kan ik wel bevestigen wat op de R90 van mijn vader is het echt even rammen om te schakelen... das wel even wennen na een japanner..:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Scaluner

Bericht door Scaluner » vr mar 16, 2007 9:59 pm

Welke BMW bedoel je nou eigenlijk? Je praat over een GS (offroad Dakar achtig) en op de foto zie ik de boxer cup uit voering van de R1100S. Wat betreft die bochten kan ik het alleen maar beamen, de R serie maar ook de F en K modellen waar ik op gereden heb hebben allemaal een hele lage zwaartepunt. Vooral de R serie vanwege de plaatsing van de overdwarse cillinders.

En ja die versnellingsbak is nou eenmaal typisch BMW, je moet het niet zien als iets vervelends, je weet tenslotte altijd zeker dat je overgeschakeld heb!!

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr mar 16, 2007 10:47 pm

de test was met een GS en de foto is van een boxer cup . trust me I know my BMW's..:D

Ik vind het wel prettig maar het is iedere keer weer wennen. of ik moet gewoon stoppen met het rijden op niet BMW's...:D

Net zoals de landrovers. de paar waar ik in gereden heb waren echt trekkers mbt tot schakelen... Koppeling in en hijsen aan die versnellingspook..:D

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » za mar 17, 2007 10:52 am

goh, ik heb nog niet op veel moto's gereden maar na een dag op een Monster 900 was ik eigenlijk blij om terug op de 650GS te zitten. Power heeft ie natuurlijk tekort in vergelijking (t is ook nogal een vergelijking!) maar t stuurt gewoon lekkerder. Gewoon alsof ik op ne velo spring. Veel minder vermoeiend ook.
De 1200 GS vind ik te log. Dus iets wat ertussen valt zou de max zijn. En als de GS 800 niet komt, wordt dat de KTM 990 ADV of de Super Enduro! Nu the missus nog overtuigen.

En om om olie op t vuur te gooien:
niets persoonlijk maar Scooters zijn geen moto's. En quads zijn heel stoere rolstoelen ;-)
kill me for it.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

didadunlop

Bericht door didadunlop » za mar 17, 2007 1:05 pm

er rijden nog genoeg R80 Gs-ssen rond hoor. Mis je alleen wel de nieuwe boxer techniek..

Die sport enduro van BMW is ook net iets te lomp.. Als ze die wat lichter maken en uitbrengen in 800 denk ik dat ze een hit hebben.

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » za mar 17, 2007 6:55 pm

Ze hebben nu van bmw een "echte" offroad motor. Ondanks dat je de achterbrug moet demonteren om een voortandwieltje te vervangen zijn ze goed op weg. 450 cc met injectie.

Afbeelding

Afbeelding

Moet zeggen dat die schokdemper ook wel een serieus grote hoek heeft. Benieuwd hoe dat veert.
nothing beats cubic inches

Chmod

Bericht door Chmod » za mar 17, 2007 8:50 pm

sorry, ik heb een natuurlijke afkeer van BMW. Op het werk heb ik reeds als firmamoto een scarver, R850RT, 650GS en 1200GS gehad. Met tegenzin spring ik op deze motoren. Ik word gek van het wiggelen van de boxer motor. Ik kan niet stabiel de bocht door éénmaal je toeren veranderen. Als je hem start valt hij bijna om. De 650 dan staat 3 weken stil en de batterij is kapot. Laten we zwijgen over de scarver. Is na 2000km verkocht. Vitessebakken draaien vierkant. Hebben ze wel een neutraal? En heeft een zitpositie van mijn 2 voeten. Ze duiken enorm in de veren bij het remmen en een olieverbruik van 1/100 is normaal. Laten we maar niet beginnen over het canbussysteem dat ze nu toepassen.

De nieuwe adventure z'n achterste remblokken zijn versleten op 1500km. Serieus! Dit dankzij hun ABS systeem dat steeds de achterrem mee laat remmen.

Versta me niet verkeerd, ik ben voorstander van een 2-cilinder. Maar zet ze dan toch in godsnaam onder de ideale hoek: 90°.

Vorig jaar ofzo nog een klant gehad die met hun sportieve versie instructeur is op circuit. En met 1 van de tetten van die tettenmotor tegen de grond kwam. Gevolg, bye bye moto. 3 weken oud.

Ieder zijn moto, maar voor mij persoonlijk toch geen BMW.

Geef mij maar een spartaanse beenharde bak met een super laag stuurtje en de hielen onder je kont. Maar dat ben ik dan weer.

Mischien denk ik er over een aantal jaren anders over.

Afbeelding

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » zo mar 18, 2007 1:14 pm

Mich, wat doe je wel van job?

tja iedereen weet dat BMW's niet zo uberprefect zijn als vroeger gedacht werd.
Maar na 11000 km op een half jaar hebben wij alleszins nog geen half probleem gehad met de onze. Die heeft een half jaar buiten in de regen gestaan, en nu na een winterstopje van 2,5maanden startte ie bij de eerste tik. En believe me de vorige eigenaar heeft er zelfs met geen blind oog naar omgekeken. Wij wilden een betaalbare allrounder, vooral voor verre reizen, commuten en in t stad wa sneller rond te geraken. Hebben onze 650 voor geen geld gevonden en hij is tot nu toe alleen maar meegevallen. Maar effectief, of de volgende terug een beemer wordt.... dat zien we wel. Toen waren er in elk geval geen KTM's beschikbaar, en de duc 'allroad' was nie echt een optie.

wat zijn jullie bookmarks van motosites?
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Mech

Bericht door Mech » zo mar 18, 2007 10:20 pm

:lol: Ik zeg maar een ding Knee down is voor mietjes. Noppen all the way!

Chmod

Bericht door Chmod » ma mar 19, 2007 11:15 am

noppen op de bike man! ik zit in de motorkledij. De big chief heeft nog een BMW zaak in het gentse en daarom moet ik steeds met bimmers rijden. Pas voeren we nog benelli in.

Maar ik krijg er geen... :roll:

Bruno

Bericht door Bruno » vr mar 23, 2007 8:36 pm

Chmod schreef:sorry, ik heb een natuurlijke afkeer van BMW. Op het werk heb ik reeds als firmamoto een scarver, R850RT, 650GS en 1200GS gehad. Met tegenzin spring ik op deze motoren. Ik word gek van het wiggelen van de boxer motor. Ik kan niet stabiel de bocht door éénmaal je toeren veranderen. Als je hem start valt hij bijna om. De 650 dan staat 3 weken stil en de batterij is kapot. Laten we zwijgen over de scarver. Is na 2000km verkocht. Vitessebakken draaien vierkant. Hebben ze wel een neutraal? En heeft een zitpositie van mijn 2 voeten. Ze duiken enorm in de veren bij het remmen en een olieverbruik van 1/100 is normaal. Laten we maar niet beginnen over het canbussysteem dat ze nu toepassen.

De nieuwe adventure z'n achterste remblokken zijn versleten op 1500km. Serieus! Dit dankzij hun ABS systeem dat steeds de achterrem mee laat remmen.

Versta me niet verkeerd, ik ben voorstander van een 2-cilinder. Maar zet ze dan toch in godsnaam onder de ideale hoek: 90°.

Vorig jaar ofzo nog een klant gehad die met hun sportieve versie instructeur is op circuit. En met 1 van de tetten van die tettenmotor tegen de grond kwam. Gevolg, bye bye moto. 3 weken oud.

Ieder zijn moto, maar voor mij persoonlijk toch geen BMW.

Geef mij maar een spartaanse beenharde bak met een super laag stuurtje en de hielen onder je kont. Maar dat ben ik dan weer.

Mischien denk ik er over een aantal jaren anders over.
Dit klinkt me allemaal heel bekend :D Werk jij ook in een BMW garage dan? :lol:
En dan nog al die technische acties, vaak is er al een ombouw nog voor een model beschikbaar is, en dan is het de ene na de andere.
En die CAN-bus, dikke miserie.

En Jeanke, dan zult gij chance hebben met uw batterij want dat is idd een zwak punt bij BMW. Bij de modellen met CAN zelfs dat als de batterij niet bijna wekelijks wordt geladen het vaak al gedaan is met starten, zeker als de klanten nog allerlei janettenopties en intercomsystemen moeten hebben.

Didandulop: Je moet moto's per categorie bekijken. Ik weet niet met welke duc die GS werd vergeleken, maar bvb op ardense bochtenwegen is het niet abnormaal dat een sportmotor het moet afleggen tegen een naked of zelfs (erg genoeg) tegen een GS, en dat heeft vooral met de zithouding te maken (en ook wie erop zit) Een rechtere houding en een recht stuur maken een motor gewoon veel wendbaarder dan een sportmotor met lage clip-ons. Beide moto's richten zich gewoon op een heel ander doel, je kan een racefiets toch ook niet vergelijken met een DH machien. Alleen bij een toerrit heb je wel die domme reacties dat die met zijn racemachien ni kon volgen enzo ... blabla :roll:
Zo ne K1200S/R is anders ook niet bepaald een bochtenpikker, verre van zelfs door hunne lange wielbasis, zo lomp sturen man. En hiervan denken ze dan bij BMW dat ze "sportmotoren" hebben :o daarbij wegen ze dan nog een ton ook.

Ducati RULES (qua schoonheid iig, alleen kan ik die ni betalen :oops: )

didadunlop

Bericht door didadunlop » za mar 24, 2007 12:59 am

Je moet moto's per categorie bekijken. Ik weet niet met welke duc die GS werd vergeleken, maar bvb op ardense bochtenwegen is het niet abnormaal dat een sportmotor het moet afleggen tegen een naked of zelfs (erg genoeg) tegen een GS, en dat heeft vooral met de zithouding te maken (en ook wie erop zit) Een rechtere houding en een recht stuur maken een motor gewoon veel wendbaarder dan een sportmotor met lage clip-ons. Beide moto's richten zich gewoon op een heel ander doel, je kan een racefiets toch ook niet vergelijken met een DH machien. Alleen bij een toerrit heb je wel die domme reacties dat die met zijn racemachien ni kon volgen enzo ... blabla
Zo ne K1200S/R is anders ook niet bepaald een bochtenpikker, verre van zelfs door hunne lange wielbasis, zo lomp sturen man. En hiervan denken ze dan bij BMW dat ze "sportmotoren" hebben daarbij wegen ze dan nog een ton ook.

inderdaad. Ik heb alleen niks met hard (rechtuit) rijden en ben meer van het bochtenpikken. Dus zodoende. Edoch die K1200 is wel een beest. Voor die grootte hebben ze een redelijk hard sturend model op de markt gezet vind ik.

duc's klinken mooi met de juiste uitlaten, met van die jank uitlaten wordt het snel belachelijk. Voor de rest vind ik het maar zooi. Ge ken geen eens een pakketje boterhammen meenemen.

alain

Bericht door alain » za mar 24, 2007 8:32 am

didadunlop schreef:Ge ken geen eens een pakketje boterhammen meenemen.
Ow jawel dat lukt,
je kan er zelfs croque monsieur's mee maken.
Gewoon onder je gat leggen :angelnot:

Het enige nadeel van mijn 748 is dat de snelheid belachelijk hoog moet liggen om er enigzins plezier aan te hebben.
Rij je op normale en wettelijke snelheden dan doet je rug zeer, je polsen lijken wel gebroken, je gat staat in de fik en je rechterbeen is doorgebrand..
Voor de rest, perfecte fiets :arms:

Maarja, soms koop je dingen met het hart en vergeet je naar het hoofd te luisteren ;)

Chmod

Bericht door Chmod » zo mar 25, 2007 7:40 pm

jaaaa, en dan kom je er toch nog met een smile af. :) love it!

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » ma mar 26, 2007 7:39 am

heeft al iemand met een SuperDuke gereden?

Fullthrottle @ Team Solid
Contacteer:

Bericht door Fullthrottle @ Team Solid » ma mar 26, 2007 3:31 pm

Ik had deze topic nog niet gevonden :o

Dan ook maar een foto van mijn Beest even posten ;)

Afbeelding

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma mar 26, 2007 5:31 pm

mooie oude honda XL...

Echt balen mijn vader had een XL500 (model voor de bovenstaande) alleen die heeft hij weggedaan... Echt jammer.. was wel een lompe rambak.

Fullthrottle @ Team Solid
Contacteer:

Bericht door Fullthrottle @ Team Solid » di mar 27, 2007 11:45 am

Beter kijken 8) bijna goed.......... ! ;)

Een Honda XR 600r van 86

Al mijn geld zal al in mijn fietsen vandaar dit oude beestje maar heb hem een nieuw leven gegeven ! helmaal gereviseerd en loopt als nieuw !
Maar mijn volgende motor wordt toch echt een Honda CRF 450 :evil:

Heerlijk met dit weer ! Zijn er nog meer noppen mannen ?
misschie kunnen we eens een meating houden met goed weer :D

Greetz Robin

menno916

Bericht door menno916 » di mar 27, 2007 12:05 pm

alain schreef:
didadunlop schreef:Ge ken geen eens een pakketje boterhammen meenemen.
Ow jawel dat lukt,
je kan er zelfs croque monsieur's mee maken.
Gewoon onder je gat leggen :angelnot:

Het enige nadeel van mijn 748 is dat de snelheid belachelijk hoog moet liggen om er enigzins plezier aan te hebben.
Rij je op normale en wettelijke snelheden dan doet je rug zeer, je polsen lijken wel gebroken, je gat staat in de fik en je rechterbeen is doorgebrand..
Voor de rest, perfecte fiets :arms:

Maarja, soms koop je dingen met het hart en vergeet je naar het hoofd te luisteren ;)
Amen!!!
Vind het zelf eigenlijk wel meevallen met de polsen, misschien dat ik zo blij ben geen 4 cilinder rijstracer te rijden dat ik dit, net als andere onvolkomenheden van mn 916, niet eens meer merk :)
Overigens: dat van die rijstracer is NIET beledigend bedoeld, zijn ook prima en soms prachtige motoren, alleen niet mijn ding qua motorkarakter.
Laatst gewijzigd door menno916 op di mar 27, 2007 12:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

menno916

Bericht door menno916 » di mar 27, 2007 12:07 pm

didadunlop schreef:mooie oude honda XL...

Echt balen mijn vader had een XL500 (model voor de bovenstaande) alleen die heeft hij weggedaan... Echt jammer.. was wel een lompe rambak.
Haha juist,

heb er idd een (XL500R) naast mn Duc, man wat een fijne ragbak.
Is half (achterwiel nog te gaan) omgebouwd naar een supermotard.
T ziet er niet uit maar een lol dat je met een motor van nog geen 1000,-
kan hebben!

Mech

Bericht door Mech » di mar 27, 2007 6:01 pm

Fullthrottle @ Team Solid schreef:
Heerlijk met dit weer ! Zijn er nog meer noppen mannen ?
misschie kunnen we eens een meating houden met goed weer :D

Greetz Robin
Komt goed, maar dan worden al die mannen hier die zich altijd aan de regeltjes houden weer niet blij :evil:
Eigenlijk met regen nog beter, dan zit iedereen binnen en niet in het bos.

Plaats reactie