Dida,wil je even uitleg geven?Stond in Stockholm tussen al die blonde vrouwen.
Moderator:Beheerders
Goed geraden, die tamme boxersdidadunlop schreef:snap ik....BMW's zijn sowieso beter...(ow deze opmerking gaat reacties krijgen)
Dit klinkt me allemaal heel bekendChmod schreef:sorry, ik heb een natuurlijke afkeer van BMW. Op het werk heb ik reeds als firmamoto een scarver, R850RT, 650GS en 1200GS gehad. Met tegenzin spring ik op deze motoren. Ik word gek van het wiggelen van de boxer motor. Ik kan niet stabiel de bocht door éénmaal je toeren veranderen. Als je hem start valt hij bijna om. De 650 dan staat 3 weken stil en de batterij is kapot. Laten we zwijgen over de scarver. Is na 2000km verkocht. Vitessebakken draaien vierkant. Hebben ze wel een neutraal? En heeft een zitpositie van mijn 2 voeten. Ze duiken enorm in de veren bij het remmen en een olieverbruik van 1/100 is normaal. Laten we maar niet beginnen over het canbussysteem dat ze nu toepassen.
De nieuwe adventure z'n achterste remblokken zijn versleten op 1500km. Serieus! Dit dankzij hun ABS systeem dat steeds de achterrem mee laat remmen.
Versta me niet verkeerd, ik ben voorstander van een 2-cilinder. Maar zet ze dan toch in godsnaam onder de ideale hoek: 90°.
Vorig jaar ofzo nog een klant gehad die met hun sportieve versie instructeur is op circuit. En met 1 van de tetten van die tettenmotor tegen de grond kwam. Gevolg, bye bye moto. 3 weken oud.
Ieder zijn moto, maar voor mij persoonlijk toch geen BMW.
Geef mij maar een spartaanse beenharde bak met een super laag stuurtje en de hielen onder je kont. Maar dat ben ik dan weer.
Mischien denk ik er over een aantal jaren anders over.
Je moet moto's per categorie bekijken. Ik weet niet met welke duc die GS werd vergeleken, maar bvb op ardense bochtenwegen is het niet abnormaal dat een sportmotor het moet afleggen tegen een naked of zelfs (erg genoeg) tegen een GS, en dat heeft vooral met de zithouding te maken (en ook wie erop zit) Een rechtere houding en een recht stuur maken een motor gewoon veel wendbaarder dan een sportmotor met lage clip-ons. Beide moto's richten zich gewoon op een heel ander doel, je kan een racefiets toch ook niet vergelijken met een DH machien. Alleen bij een toerrit heb je wel die domme reacties dat die met zijn racemachien ni kon volgen enzo ... blabla
Zo ne K1200S/R is anders ook niet bepaald een bochtenpikker, verre van zelfs door hunne lange wielbasis, zo lomp sturen man. En hiervan denken ze dan bij BMW dat ze "sportmotoren" hebben daarbij wegen ze dan nog een ton ook.
Ow jawel dat lukt,didadunlop schreef:Ge ken geen eens een pakketje boterhammen meenemen.
Amen!!!alain schreef:Ow jawel dat lukt,didadunlop schreef:Ge ken geen eens een pakketje boterhammen meenemen.
je kan er zelfs croque monsieur's mee maken.
Gewoon onder je gat leggen![]()
Het enige nadeel van mijn 748 is dat de snelheid belachelijk hoog moet liggen om er enigzins plezier aan te hebben.
Rij je op normale en wettelijke snelheden dan doet je rug zeer, je polsen lijken wel gebroken, je gat staat in de fik en je rechterbeen is doorgebrand..
Voor de rest, perfecte fiets![]()
Maarja, soms koop je dingen met het hart en vergeet je naar het hoofd te luisteren
Haha juist,didadunlop schreef:mooie oude honda XL...
Echt balen mijn vader had een XL500 (model voor de bovenstaande) alleen die heeft hij weggedaan... Echt jammer.. was wel een lompe rambak.
Komt goed, maar dan worden al die mannen hier die zich altijd aan de regeltjes houden weer niet blijFullthrottle @ Team Solid schreef:
Heerlijk met dit weer ! Zijn er nog meer noppen mannen ?
misschie kunnen we eens een meating houden met goed weer![]()
Greetz Robin