Flitsflits topic

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

didadunlop

Bericht door didadunlop » di jan 23, 2007 6:25 pm

Bio-Diesel en Ethanol (uit bijv. zuikerbieten) zijn allang klaar, dus maak je daar maar niet druk om. De olieboeren willen echter eerst hun olie veel te duur verkopen.
ga maar eens narekenen hoeveel hectares er nodig zijn om voldoende brandstof voor NL te verbouwen. Dat gaat niet lukken. In Brazilie wordt veel regenwoud gekapt om plaats te maken voor suikerriet etc waar ze alcohol uit halen voor debrandstof. Verschrikkelijk veel milieuschade.

Bio brandstoffen zijn wel de enige oplossing mijns inziens. Maar we moeten ook minder en efficienter gebruik maken van de auto.

En hard rijden is duidelijk een van de minst efficiente manieren van autorijden.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Spunk

Bericht door Spunk » di jan 23, 2007 6:58 pm

wat een moraal ridders

pedal to the metal en roeten met die diesel sletten :lol:
lets be selfish, haal de wereld omzeep met de olie die er rest, tegen dat ie op is zijn we toch zelf ook mors dood :evil: :lol:

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di jan 23, 2007 7:19 pm

En hard rijden is duidelijk een van de minst efficiente manieren van autorijden.
Maar wel de leukste...

Voor het milieu hoef je het niet te doen, het verschil tussen 130 rijden en 10 of 20 kilometer per uur langzamer is zo minimaal dat je het hooguit een goed gevoel er aan over houd.

overgens: LPG is schoon, goedkoop en er is nog genoeg voorraad. En natuurlijk, gas is er om op te koken, maar dat ter zijde. En als het dan toch over het milieu hebben, ik heb laatst in een Toyota Prius (hybride) gereden en dat is echt een tof ding dat prima rijd. Over het uiterlijk hebben we het maar niet.

[/code]
Ich Heisse Super Fantastisch!

didadunlop

Bericht door didadunlop » di jan 23, 2007 8:11 pm

Voor het milieu hoef je het niet te doen, het verschil tussen 130 rijden en 10 of 20 kilometer per uur langzamer is zo minimaal dat je het hooguit een goed gevoel er aan over houd.
nou het is wel redelijk aangetoond dat vanaf 100km/h het verbruik sneller stijgt dan tot de 100KM/h. Net zoals dat de geluidsbarriere een soort onzichtbare grens is.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » wo jan 24, 2007 11:30 am

Plons schreef:jaar km : 110.000

Mooi stukje racebaan is bvb dat nieuwe stuk van eindhoven naar de A 50 (naar de burgerking buurt) daar kan je rustig 200 bollen en je wordt daar dan nog regelmatig ingehaald,
Jááá'op de A50 rijden heeel veel mensen boven de 200.... NOT
Succes met het kwijt worden van je rijbewijs.

Ik laat het tempo in NL zo rond de 130 a 140, als ik flitsers verwacht dan zet de cruisecontrol op 126, das een mooie 130 op de teller en is er geen kast die een foto van je maakt. Zover ik weet zijn alle kasten in NL (op de snelweg) afgeregeld op 128 Echte km's.

In Dlnd blijft het lekker doorplanken, gewoon met verkeer mee en wel zover mogelijk naar links. Ook een beete afhankelijk van de auto natuurlijk!
Remember, your worst day of biking is always better than your best day at work!

ROCKY MOUNTAIN ELEMENT 70

bwam

Bericht door bwam » wo jan 24, 2007 11:35 am

Ik heb een fiets die rijdt op frituurolie. (met frieten)

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo jan 24, 2007 2:52 pm

Wat een bout topic zeg, beetje stoer doen over hoe hard we met z'n allen op de Nederlandse wegen rijden.... nou nou.

Ik hou me vrijwel altijd aan de maximaal toegstane snelheid, vaak zelfs iets eronder.

waarom?

Kostenbesparend (geen flip aan de kont en besparing van brandstof dus minder snel weer bij de pomp om de tank vol te mieteren). En dat ben ik ook nog eens gezegend met een redelijk zuinige auto (1:15 benzine).

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » wo jan 24, 2007 3:24 pm

didadunlop schreef:
Bio-Diesel en Ethanol (uit bijv. zuikerbieten) zijn allang klaar, dus maak je daar maar niet druk om. De olieboeren willen echter eerst hun olie veel te duur verkopen.
ga maar eens narekenen hoeveel hectares er nodig zijn om voldoende brandstof voor NL te verbouwen. Dat gaat niet lukken. I
Oja, daarom rijdt al een groot deel van Zweden op dat spul..... er leiden meer wegen naar Rome....

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo jan 24, 2007 5:32 pm

die rijden bij mijn weten op een mix van houtpulp (vergassing) en olie. Tevens wordt er daar heel veel hout voor gekapt en ook hout voor geimporteerd uit de baltische staten waar de regels voor kappen wat minder stringent zijn. Tevens zijn er daar minder auto's en meer land voor bomen. Maar die willen ze niet aantasten dus doen ze het maar importeren uit 2e en 3e wereld landen.

http://www.fao.org/docrep/005/y4450e/y4450e09.htm

Biobrandstof is leuk maar er zit ook een negatief puntje aan en dat is kap van bossen. Ik blijf erbij dat het de enige brandstof is die compleet renewable is. Maar dan moeten we wel minder en efficienter rijden.

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » za jan 27, 2007 12:29 am

hetgeen ik nu ga zeggen gaat mij volgens mij helemaal niet populair maken als ik zo de reacties hier lees, maar hier komt ie:

als ik mijn hele leven geen 130 rij maar altijd 100, hebben we nog geen minuut langer benzine, of wordt er geen promille minder uitgestoten. de impact die 1 persoon kan hebben is zo minuscuul klein, dat het eigenlijk geen flikker uitmaakt wat jij nou net doet of laat.

maargoed, da's mijn mening.

didadunlop

Bericht door didadunlop » za jan 27, 2007 6:15 am

ja en als iedreen dat denkt zijn we allemaal fucked! Kansloze harrie..

Sorrie hoor maar dat is het meest kansloze argument wat er is. En het staat gelijk aan 1ste klas basisschool argumentatie.

Fry

Bericht door Fry » za jan 27, 2007 8:13 am

didadunlop schreef:ja en als iedreen dat denkt zijn we allemaal fucked! Kansloze harrie..

Sorrie hoor maar dat is het meest kansloze argument wat er is. En het staat gelijk aan 1ste klas basisschool argumentatie.
inderdaad

Plaats reactie