Discovery team bike sponsor Trek is having the fork from George Hincapie's bike returned to its US headquarters for a "thorough evaluation."
Hincapie sustained a broken bone in his shoulder when the steerer tube of his bike broke 45km from the finish, causing him to crash. Trek and Discovery say they suspect the crash was caused by damage sustained in an earlier incident. "George was in a crash earlier in the day, but due to race conditions and his comments that everything seemed fine, we did not change to his back up bike," said Discovery's directeur sportif, Johan Bruyneel, in a statement.
Shortly before the second crash, Hincapie told team directors that he felt looseness in his steering and thought his headset may have come loose as a result of the earlier crash. The team was figuring out when and how to swap to his spare bike when Hincapie entered another cobbled section and crashed.
"I believe that the first crash set the stage for the big crash", said Bruyneel. "Section after section the vibrations just kept coming until the damaged steerer gave loose."
"The cobbles do not discriminate," said Julien De Vriese, the team's head mechanic.
licht gewicht is niet alles (Parijs Roubaix)
Moderator:Beheerders
Idd heel lullig. Ik kreeg nog een stukje over dit voorval via de mail. Bron weet ik niet:
Zou het hebben uitgemaakt? Ik vind dat er grove fouten zijn gemaakt, maar wat zou jij doen. Ik ben zelf twee jaar geleden met de mtb gevallen in een afdaling. Ik hield er een gebroken remhendel aan over. Maar stel dat er visueel niets aan het handje was, dan stap je toch weer op en rij je toch weer door. Het risico blijft het zelfde, zo niet een beetje in eigen hand.
Hincapie kon er eerder voor kiezen om van fiets te ruilen. Boonen zat ook al niet meer op z'n fiets waarmee hij gestart is. Getuigen het ontbreken van het kader nummer bij de foto's van het spoorbomen incident. Hincapie is gewoon door gegaan op z'n orginele fiets, zou ik ook gedaan hebben. Echter was ik gewoon van fiets gewisseld na het constateren van de speling. Zodra er speling op het balhoofd komt, weet je dat je voorzichtig moet zijn. In een andere val ben ik op m'n snuiterd gegaan omdat mijn balhoofd niet in orde was. Ik kijk nu wel uit. Hincapie ook.
Misschien moest hij maar op een Bianchi gaan rijden, zij hadden tenminste een fully. Misschien iets voor Specialized. Een Roubaix Epic bouwen. Ziet niet uit, maar wel functioneel.
mzzl
Gène
Hincapie kon er eerder voor kiezen om van fiets te ruilen. Boonen zat ook al niet meer op z'n fiets waarmee hij gestart is. Getuigen het ontbreken van het kader nummer bij de foto's van het spoorbomen incident. Hincapie is gewoon door gegaan op z'n orginele fiets, zou ik ook gedaan hebben. Echter was ik gewoon van fiets gewisseld na het constateren van de speling. Zodra er speling op het balhoofd komt, weet je dat je voorzichtig moet zijn. In een andere val ben ik op m'n snuiterd gegaan omdat mijn balhoofd niet in orde was. Ik kijk nu wel uit. Hincapie ook.
Misschien moest hij maar op een Bianchi gaan rijden, zij hadden tenminste een fully. Misschien iets voor Specialized. Een Roubaix Epic bouwen. Ziet niet uit, maar wel functioneel.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
[/Offopic] http://video.google.com/videoplay?docid ... ix&pl=true Het moment van de dag[ontopic]
Euj sjefke, het Trekkie van George H. hád ook achter'vering'.Gène schreef:Misschien moest hij maar op een Bianchi gaan rijden, zij hadden tenminste een fully.

Hij wilde wel van fiets wisselen, maar dat kan op dat moment niet, toen brak Ãe, pech lijkt me. Maar om nou naar elke crash je fiets te wisselen? Beetje achteraf lullen is ook erg makkelijk natuurlijk...
Ik zag dat hij een soft tail had. Maar de Bianchi die ik bedoelde had een Rock shox voorvering (een van de eerste types) en een spiraal achtervering. Dat ding zag eruit als een kasseien vreter.
Je hebt gelijk over het fiets wisselen, typisch gevalletje van pure pech.
mzzl
Gene
Je hebt gelijk over het fiets wisselen, typisch gevalletje van pure pech.
mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Video van de valpartij http://www.velonews.com/vntv/