Forget Ghostrider. Enter the need for speed!
Moderator:Beheerders
Boss,
Op zich heb je helemaal gelijk, het grote verschil vind ik is dat dit mensen zijn die beroepshalve op de weg zitten en grote verantwoordelijkheid hebben. Behalve het bevoorraden van mn supermarktje op de hoek zitten ze ook met tonnen op de weg. Ik kan me dus rot ergeren aan hun kortzichtig en onverantwoord gedrag.
Ze hebben, misschien ongewenst, een voorbeeldfunctie. Dat besef moet er eens komen.
Maar ach, het zal wel weer het verhaal van de kip of het ei worden.
Ik laat een vrachtwagen niet inhalen omdat je er dan soms kilometers achter zit...
Hij laat geen gat met zn voorligger vallen omdat er dan personenautos steeds tussen schieten.
Nu wil ik het over stadsbussen hebben ;D
Op zich heb je helemaal gelijk, het grote verschil vind ik is dat dit mensen zijn die beroepshalve op de weg zitten en grote verantwoordelijkheid hebben. Behalve het bevoorraden van mn supermarktje op de hoek zitten ze ook met tonnen op de weg. Ik kan me dus rot ergeren aan hun kortzichtig en onverantwoord gedrag.
Ze hebben, misschien ongewenst, een voorbeeldfunctie. Dat besef moet er eens komen.
Maar ach, het zal wel weer het verhaal van de kip of het ei worden.
Ik laat een vrachtwagen niet inhalen omdat je er dan soms kilometers achter zit...
Hij laat geen gat met zn voorligger vallen omdat er dan personenautos steeds tussen schieten.
Nu wil ik het over stadsbussen hebben ;D
-
- Forumbeheerder
Re:Forget Ghostrider. Enter the need for speed!
rite truckers zijn scam en onverantwoorde gekken
al eens stilgestaan bij de tijdsdruk waaronder die mensen moeten werken?
zolang t economisch rendabel is om noordzeegarnalen per vrachtwagen naar Marokko te voeren om ze daar te laten pellen en dan terug te voeren, zijn we nog niet klaar met de discussie. En zo zijn er nog genoeg voorbeeldjes.....
edit: don"t get me wrong, i erger me er ook vaak aan. Maar we moeten altijd eens naar de andere kant van t plaatje kijken he
al eens stilgestaan bij de tijdsdruk waaronder die mensen moeten werken?
zolang t economisch rendabel is om noordzeegarnalen per vrachtwagen naar Marokko te voeren om ze daar te laten pellen en dan terug te voeren, zijn we nog niet klaar met de discussie. En zo zijn er nog genoeg voorbeeldjes.....
edit: don"t get me wrong, i erger me er ook vaak aan. Maar we moeten altijd eens naar de andere kant van t plaatje kijken he
Tijdsdruk laten ze regelmatig zelf onstaan door hun onverantwoord rijgedrag wat tot ongelukken , files en ergenissen kan leiden...
Ik snap jullie kant maar dat is niet genoeg om mijn mening, onstaan door mijn ervaringen op de weg en uit gesprekken met desbetreffende te veranderen...
"t Is momenteel trouwens gevoelig om tegen iemand uit de horeca te beginnen over garnalen
Ik snap jullie kant maar dat is niet genoeg om mijn mening, onstaan door mijn ervaringen op de weg en uit gesprekken met desbetreffende te veranderen...
"t Is momenteel trouwens gevoelig om tegen iemand uit de horeca te beginnen over garnalen

Mathijs schreef:
[HUGO© schreef:Filmpje is volgens mij al wel aardig gedateerd onderhand. Net zulke mongolen als die mannetjes in die Enzo en Lambo van een tijdje terug. Echt gevaarlijk.
het is me echt iedere keer weer een raadsel waarom die gasten zo negatief beoordeeld worden.
Het is niet dat ze absoluut gestoorde acties uithalen. Ze rijden niet zoals die mafkezen in die E39 M5 en die (R)S4 met 600PK.
Ik vind het ook absoluut heerlijk om het gas af en toe volledig open te gooien, Nederlanders en met name de politici hebben meteen met het vingertje te wijzen. Ik lees af en toe in de krant misdrijven zoals verkrachting en moord waar minder ernstig over geschreven word dan over een man die ergens in het noorden van Nederland om 4 uur snachts het gas is open gooit van zen sportwagen waar niemand last van heeft.
Dit is weer typisch oud nederlands gezeik naar mensen die spullen hebben die voor menig individu onbereikbaar zijn. Ik word daar echt helemaal doodziek van!!
Dit geld ook voor het biken in de steden. als ik fiets eender waar en ik rijd met een groep door rood en ik doe een bunnyhop van een stoeprand dan zal het de eerste keer niet zijn dat een wout mij eruit pikt om te volgen/waarschuwen/bekeuren.
Overigens bedoel ik dit in het algemeen, dus niet alleen op mathijs gericht !!
Als ik me rijbewijs heb zal ik met ook niet altijd even netjes aan de limiet houden, maar net 290 over de snelweg met aardig wat verkeer is wel weer wat anders. Ik zeg ook niet dat iedereen zich braaf aan de regels moet houden, maar je kan het ook te bont maken.
Kijk nog eens goed naar dat filmpje!!!
ze rijden maar op 1 plek en maar in 1 auto 1 keertje 290. en dat is op een plek waar ze in totaal ongeveer 1 auto tegen komen!!!
die jonges werken voor een rijke man ergens in nederland en moeten af en toe die auto"s "uitlaten" zodat ze ngo een beetje gebruikt worden. daarvoor heeft ie wel 2 race cursussesn gedaan dus kan echt wel rijden.
En hij rijdt idd hard, maar zoals iedereen zegt! op een plek waar het kan en dus niet echt zo roekeloos als het lijkt!
Ninko
Ja, maar het blijft gewoon hoogst onverantwoordelijk wat die lui doen. Er rijd dan maar één auto, maar een verschil tussen een auto die 290 rijdt en eentje die 120 rijdt is wel 170 km/u. Daar schrik je als niets vermoedende automobilist wel ff van.
Achja, het blijft een lichtelijk zinloze discussie. Wij hebben geen invloed op het beleid en de straffen die we die maloten op zouden moeten leggen. En we kunnen elkaar wel proberen te overtuigen van ons gelijk, maar daar schieten we ook niets mee op.
Achja, het blijft een lichtelijk zinloze discussie. Wij hebben geen invloed op het beleid en de straffen die we die maloten op zouden moeten leggen. En we kunnen elkaar wel proberen te overtuigen van ons gelijk, maar daar schieten we ook niets mee op.
Ik vraag me af he, worden de medische kosten vergoed door de verzekeraar als je met 290 tegen een paal of weet ik wat aanknalt. Of uberhaupt de levensverzekering ::) ;D
Daar heb je gelijk in.
-
@ Leerink, de levensverzekeraar zal wel uit (moeten) keren.
De zieketekostenverzekeraar heeft echter wel het verhaalsrecht, hoewel het denk ik in de situatie waarin je zelf (veel) te hard rijdt qua verhaal juridisch gezien niet altijd even (ge)makkelijk en duidelijk zal zijn.
De zieketekostenverzekeraar heeft echter wel het verhaalsrecht, hoewel het denk ik in de situatie waarin je zelf (veel) te hard rijdt qua verhaal juridisch gezien niet altijd even (ge)makkelijk en duidelijk zal zijn.
Iedereen die zijn rijbewijs verdient (trouwens ook als je het niet kan, na een hele rits examens krijg je het toch ooit wel ???) zou eens een paar uur bij een vrachtwagenchauffeur in de cabine moeten gaan zitten en het ervaren zoals hun dat doen. Idem voor motorrijden.. wat je op de motor nog met gemak vind kunnen vinden automobilisten soms al levensgevaarlijk. En vrachtwagenchauffeurs zullen ook wel hun redenen hebben om sommige "hersenloze" acties uit te voeren.
Het schijnt trouwens dat er heel veel nederlanders zijn die geen problemen hebben met hard rijden. Daar ben ik er overigens ook 1 van. Hard rijden is, imo, niet per definitie gevaarlijk. Je moet alleen wel zorgen dat je voor 99% de situatie overziet.. rekening houden met de onverwachte dingen van andere verkeersdeelnemers. Zeker als motor rijder moet je jezelf onzichtbaar wanen, dit is ook iets wat voor alle andere verkeersdeelnemers verstandig is..
Toen je nog overal 50 mocht in de bbk deed ik dat niet eens altijd.. zoveel kleine straatjes waar dat gewoon al niet verstandig was.. en die zijn nu 30 km zones.
Waar ik meer mee zit is het feit dat afstand houden er vaak niet bij is op de snelweg. 2 seconden afstand lijkt een flink stuk maar als je voorganger op een stilstaande file knalt is zelfs dat niet genoeg om op tijd stil te staan. Knipperlichten gebruiken is voor sommige mensen ook helemaal vreemd. Of over de schouder kijken ivm blinde hoek.. En het erge is dat niemand ze erop wijst.. alles gaat om die fukkin klere snelheidsbekeuringen..
Zo dat is eruit..
Het schijnt trouwens dat er heel veel nederlanders zijn die geen problemen hebben met hard rijden. Daar ben ik er overigens ook 1 van. Hard rijden is, imo, niet per definitie gevaarlijk. Je moet alleen wel zorgen dat je voor 99% de situatie overziet.. rekening houden met de onverwachte dingen van andere verkeersdeelnemers. Zeker als motor rijder moet je jezelf onzichtbaar wanen, dit is ook iets wat voor alle andere verkeersdeelnemers verstandig is..
Toen je nog overal 50 mocht in de bbk deed ik dat niet eens altijd.. zoveel kleine straatjes waar dat gewoon al niet verstandig was.. en die zijn nu 30 km zones.
Waar ik meer mee zit is het feit dat afstand houden er vaak niet bij is op de snelweg. 2 seconden afstand lijkt een flink stuk maar als je voorganger op een stilstaande file knalt is zelfs dat niet genoeg om op tijd stil te staan. Knipperlichten gebruiken is voor sommige mensen ook helemaal vreemd. Of over de schouder kijken ivm blinde hoek.. En het erge is dat niemand ze erop wijst.. alles gaat om die fukkin klere snelheidsbekeuringen..
Zo dat is eruit..