Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Moderator:Beheerders
Z3 Coupe, jammie!
Alleen die velgen altijd die bmw er standaard onder legt... :-X
Alleen die velgen altijd die bmw er standaard onder legt... :-X
- Ghostdog - X
- Berichten:991
- Lid geworden op:wo aug 29, 2001 6:31 pm
- Contacteer:
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Heb je dit filmpje al gezien? 2 studentjes die scheuren in de Lamborghini Murcielago en de Ferrari Enzo van een rijke vastgoedmagnaat:
Compleet onverantwoordelijk en debiel natuurlijk om tussen de gewone auto"s door 290 te gaan gassen maar daim zeg zou je dit niet allemaal een keer willen doen?
Compleet onverantwoordelijk en debiel natuurlijk om tussen de gewone auto"s door 290 te gaan gassen maar daim zeg zou je dit niet allemaal een keer willen doen?
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Das die "Dennis" die ook die gele 360 spider beschadigd heeft bij de rotonde in Ouderijn (Utrecht). De foto"s staan op wrecked exotic.
En die gozer die ernaast zit heeft ook moeite met zijn uitspraak zeg! Als je niet weet waar je t over hebt hou dan je gewoon je mond dicht!
En die gozer die ernaast zit heeft ook moeite met zijn uitspraak zeg! Als je niet weet waar je t over hebt hou dan je gewoon je mond dicht!
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
was niet op de rotonde maar op de weg van de jaarbeurs naar de snelweg
(midden op de trambaan)
(midden op de trambaan)
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
daar ligt een rotonde jah ;D
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
damn wat een wank-a-lot"jes
ik heb t filmpje op bnn.nl gezien..
hij schakelt ook nog een paar keer verkeerd in die murceilago
tsja eh gassen op de snelweg kan Sjonnie in Kadettje 1.1 met gsi badges ook..
vooral ook dat ze ""hey kijk een achterom"" gaan lopen roepen tshaha
naja ik zou ook wel een momentje hebben dat ik zou smilen van de mensen die kijken, wie niet.
maar ik zou em eigenlijk zo snel mogelijk op t circuit willen uitproberen.
ik heb t filmpje op bnn.nl gezien..
hij schakelt ook nog een paar keer verkeerd in die murceilago
tsja eh gassen op de snelweg kan Sjonnie in Kadettje 1.1 met gsi badges ook..
vooral ook dat ze ""hey kijk een achterom"" gaan lopen roepen tshaha
naja ik zou ook wel een momentje hebben dat ik zou smilen van de mensen die kijken, wie niet.
maar ik zou em eigenlijk zo snel mogelijk op t circuit willen uitproberen.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Dakar? Vette shit, letterlijk natuurlijk.
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Hummer is wel een vette bak, maar deze lijkt me vetter om in de rijden;

Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Nu gaan we t krijgen hoor ;D
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Er gaat toch nog iets boven Dakar, namelijk de Baja (1000)



Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Neerlands product:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5
en weer de standaard vergelijking van matheis alsof hij er zelf met zn neus boven op heeft gestaan
zane
zane
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Mathijs schreef:
Er gaat toch nog iets boven Dakar, namelijk de Baja (1000)
.... Vind Dakar stukken gaver om te volgen...
Baja komt een beetje teveel over als een crossparcour en niet als een echte rally...
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
En Mitsubishi gaat maar door met z"n Evo Lancers....
Mitsubishi is constant bezig de Lancer Evo te verbeteren. Daarom heeft het Japanse merk nu de Lancer Evolution IX uitgebracht in Japan. In deze auto zitten een paar leuke technieken die wij u niet willen onthouden.
De nieuwe Evo zal in drie varianten komen. Hij komt er als RS, als GT en als GSR. De GSR is het topmodel van de reeks en heeft dan ook de beste systemen tot zijn beschikking. Zo is de GSR onder andere uitgerust met het “Sport ABS braking” systeem. Dit systeem zorgt er voor dat de auto beter stuurt wanneer er wordt geremd. Ook is de GSR uitgerust met AYC (super Active Yaw Contol). Dit is een actief tussendifferentieel. Deze kan de achterwielen met verschillende snelheden laten draaien, zodat de achterkant niet uitbreekt.
MIVEC
Motortechnisch heeft Mitsubishi de zaken ook weer goed voor elkaar. De motor in de GRS uitvoering levert een vermogen van 261 pk en heeft een koppel van 544 Nm. Dit is 62 Nm meer dan Mitsubishi uit de vorige kreeg. De reden; Mitsubishi maak nu gebruik van een nieuwere versie van een systeem genaamd MIVEC. Dit is de benaming voor Mitsubishi geavanceerde variabele kleppentiming systeem.
Betere aërodynamica
Naast de motortechnische verandering heeft Mitsubishi ook nog een paar wijzigingen aan het uiterlijk aangebracht. Zo heeft de Evo IX een nieuwe voorbumper die minder luchtweerstand heeft. De achterkant is voorzien van een andere diffuser die voor meer neerwaartse druk moet zorgen. Ook zitten er nieuwe velgen onder de GSR en GT uitvoering. Deze Enkei 17x8JJ lichtgewicht dubbel 5 spaaks velgen zijn 0,15 kg per wiel lichter dan die onder de Evolution VIII MR zaten. Alle kleine beetjes helpen zal Mitsubishi wel gedacht hebben.
Bilstein schokdempers
De verschillen tussen de 3 uitrustingsniveau´s zijn als volgt. De GSR beschikt als enige over de motor met het MIVEC-systeem. Verder heeft de GSR beschikking over ACD (Active Center Differential), Super AYC en over het Sport ABS systeem. Verder is de GSR uitgerust met een handgeschakelde 6-versnellingsbak. De RS en de GT moeten het doen met 5 versnellingen. Verder zitten er onder de GSR en de GT standaard geventileerde Brembo schijfremmen en schokdempers die samen met Bilstein ontwikkeld zijn.
Nu al in Japan
Het nieuwste speeltje van Mitsubishi is nu al in Japan te krijgen. Wanneer het vaste land de Evo IX krijgt is nog niet duidelijk. Wij verwachten hem tegen het einde van dit jaar.


Re:The return of the auto van de biker, episode 5

-
- Berichten:1881
- Lid geworden op:vr okt 19, 2001 10:46 am
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
De handling van een EVO is wat mij aanspreekt.
Dan maakt het niet uit dat het in essentie een burgerlulle kar is.
Ik ben benieuwd wanneer de FQ400-GSR zijn intrede doet............
E
Dan maakt het niet uit dat het in essentie een burgerlulle kar is.
Ik ben benieuwd wanneer de FQ400-GSR zijn intrede doet............
E
Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Re:The return of the auto van de biker, episode 5
BOMBPROOF erik schreef:
De handling van een EVO is wat mij aanspreekt.
Dan maakt het niet uit dat het in essentie een burgerlulle kar is.
Ik ben benieuwd wanneer de FQ400-GSR zijn intrede doet............
E
Copy that...
Tis alleen de onmogelijke prestatie die ze uit die kar knijpen... Heb ook al eens als bijrijder in een elise gezeten en toen wist ik het alweer :P
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Het gaat puur om de handeling!
Ze bouwen die dingen puur om mee te kunnen rallyen.
Vroeger... Evo 3 etc.. die werden puur gebouwd om de (toen nog) group A auto"s gehomologeerd te krijgen. Dat is in theorie nog steeds zo. Het is alleen zo dat er inmiddels ook veel vraag naar is om group n (productie) rally wagens van te bouwen. En dus ook een hoop mensen hem gewoon voor op de straat willen hebben.
En nee als ie maar 95 pk zou leveren zou ik hem niet willen.. Maar met 280 pk (of meer) en een koppel waar je u tegen zegt. EN een handeling waar je gewoon bang van word zeg ik JA GRAAG... doe er maar gelijk 2
Ik heb er eens mee gereden maar er ook naast gezeten bij Nederlands rally kampioen Jasper van de Heuvel. Echt gaaf gewoon. Wat een balans en handeling. Hij moest gewoon moeite doen om hem aan het glijden te krijgen.
En over die FQ... das wel weer zo"n auto van meer sleutelen als rijden. Weet t niet precies maar moet geloof ik iets van om de 5000 miles of zo een revisie hebben? (correct me if i"m wrong).
Maar we hebben vast wel allemaal de Evo 8 FQ bij top gear gezien. Waarin een race coureur in een lambo murciolago alleen die Clarckson in zijn binnenspiegel bleef zien.
Maar ook t vergelijk tussen die fiat stilo (was t toch?) en die evo in 5e versnelling?? Kon die fiat niet bijhouden.. Turbo lag?? Uiteraard!
Maar jah...
Ze bouwen die dingen puur om mee te kunnen rallyen.
Vroeger... Evo 3 etc.. die werden puur gebouwd om de (toen nog) group A auto"s gehomologeerd te krijgen. Dat is in theorie nog steeds zo. Het is alleen zo dat er inmiddels ook veel vraag naar is om group n (productie) rally wagens van te bouwen. En dus ook een hoop mensen hem gewoon voor op de straat willen hebben.
En nee als ie maar 95 pk zou leveren zou ik hem niet willen.. Maar met 280 pk (of meer) en een koppel waar je u tegen zegt. EN een handeling waar je gewoon bang van word zeg ik JA GRAAG... doe er maar gelijk 2

Ik heb er eens mee gereden maar er ook naast gezeten bij Nederlands rally kampioen Jasper van de Heuvel. Echt gaaf gewoon. Wat een balans en handeling. Hij moest gewoon moeite doen om hem aan het glijden te krijgen.
En over die FQ... das wel weer zo"n auto van meer sleutelen als rijden. Weet t niet precies maar moet geloof ik iets van om de 5000 miles of zo een revisie hebben? (correct me if i"m wrong).
Maar we hebben vast wel allemaal de Evo 8 FQ bij top gear gezien. Waarin een race coureur in een lambo murciolago alleen die Clarckson in zijn binnenspiegel bleef zien.
Maar ook t vergelijk tussen die fiat stilo (was t toch?) en die evo in 5e versnelling?? Kon die fiat niet bijhouden.. Turbo lag?? Uiteraard!
Maar jah...


- Xircuit
- Berichten:3504
- Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
- Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
- Contacteer:
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Faxmulder schreef:
Maar ook t vergelijk tussen die fiat stilo (was t toch?) en die evo in 5e versnelling?? Kon die fiat niet bijhouden.. Turbo lag?? Uiteraard!
Fiat Brava Weekend was "t.

Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Wat vinden we trouwens van de Citroën C6??
Ik vind hem wel cool, eindelijk weer iets wat de saaiigheid van de vorige citroens voorbij gaat! Daar ook nog ff een dikke break uitvoering van maken en je hebt IMHO wel een leuke bikers auto.



Ik vind hem wel cool, eindelijk weer iets wat de saaiigheid van de vorige citroens voorbij gaat! Daar ook nog ff een dikke break uitvoering van maken en je hebt IMHO wel een leuke bikers auto.
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Die lijkt en profile weer een beetje op een snoek!! Ik vind hem geslaagd!
JJ
JJ
-
- Berichten:2370
- Lid geworden op:ma jun 28, 2004 1:43 pm
Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Maaaaar die evo8 wordt wel duur, 85000 dollar....meeste mensen zullen "em niet kopen omdat het een mitsubishi is (niemand koop zo"n dure mitsubishi ::) ), dan kopen mensen liever een impreza denk ik...
Hebben jullie de Brabus SLR Mclaren al gezien:
Hebben jullie de Brabus SLR Mclaren al gezien:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5
Mwa, zal wel lekker snel zijn. Maar echt mooi vind ik hem niet.