de "echte" auto van de biker

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Loeky

Bericht door Loeky » wo mar 12, 2008 5:02 pm

XANonimous schreef:Collega's met 20mm assen worden verzocht om bij de buurman in de auto te gaan :oops:
hoezo dat? die wielen kunnen er ook uit hoor... ;)

freeko

Bericht door freeko » wo mar 12, 2008 9:47 pm

XANonimous schreef:Dan maar in dit topic aangezien mijn echte auto niet echt tussen al die LADA's het andere topic past :P

Volvo C30 met wel 110 PK :lol:

Wel een heerlijke auto. Achter stoelen omlaag en er gaan met gemak twee (wielloze) fietsen achterin. Collega's met 20mm assen worden verzocht om bij de buurman in de auto te gaan :oops:

Afbeelding
echt jouw eigen auto of leasebak?????...want dan kan ik ook nog wel wat anders plaatsen(ik vind zo'n C 30 wel gaaf)

XANonimous
Contacteer:

Bericht door XANonimous » ma mar 17, 2008 10:48 am

freeko schreef:
XANonimous schreef:Dan maar in dit topic aangezien mijn echte auto niet echt tussen al die LADA's het andere topic past :P

Volvo C30 met wel 110 PK :lol:

Wel een heerlijke auto. Achter stoelen omlaag en er gaan met gemak twee (wielloze) fietsen achterin. Collega's met 20mm assen worden verzocht om bij de buurman in de auto te gaan :oops:

Afbeelding
echt jouw eigen auto of leasebak?????...want dan kan ik ook nog wel wat anders plaatsen(ik vind zo'n C 30 wel gaaf)
Lease op de eigen zaak, telt dat ook? :P
Maar Freeko je maakt me nu wel nieuwschierig naar jou lease bak :) (ook van jezelf, of van de baas?)

Die 20mm assen kunnen er zeker ook uit, maar daar nemen ze meestal de moeite niet voor.

nien
Contacteer:

Bericht door nien » ma mei 19, 2008 12:32 pm

Auto's...Vind het nog niet nodig om er een te bezitten.

Mag het ook de auto / busje mogen zijn die je graag zou willen hebben? ;)
Lazy Sunday afternoon
I've got no mind to worry
I close my eyes and drift away

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » ma mei 19, 2008 2:09 pm

Nein, doe moet in het andere auto topic. Waar iedereen porsches en die shit doet posten...

nien
Contacteer:

Bericht door nien » ma mei 19, 2008 6:52 pm

tsss... suf topic :taunt:
Lazy Sunday afternoon
I've got no mind to worry
I close my eyes and drift away

Pimiento

Bericht door Pimiento » ma jun 02, 2008 9:14 pm

OK ok hier is ie dan, mijn nieuwe trots (ook een Ovlov!). Na ja, nieuw, reeds 5 jaartjes jong alweer, maar heel wat nieuwer dat mijn oude Nissan Almera. Die was gewoon gaar, airco kapot plus geen comfort plus geen vermogen...tijd voor iets nieuws!

Voor mij zijn een paar dingen van belang bij een auto:
1) comfort voor de lange afstand
2) vermogen om lekker te kunnen cruisen
3) automaat (daarom!)

Resultaat: Een Volvo S40 2.0T Sport Edition automaat van 2003. Hij heeft nu 131000 km op de teller dus hij is net lekker ingereden. Even een paar pica's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij loopt als de spreekwoordelijke tiet, lekker veel trekkracht (240 nm) en peekaa's (165). Binnenkort ga ik hem chippen naar zo'n 185-190 peekaa en +/-290nm. Dan wordt het helemaal relax! :evil:
One-handed Pimpin'®

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » vr aug 22, 2008 11:52 pm

De hobby van het custom samenstellen van fietsen, daar is de bliksem ingeslagen en de vonken sprongen over op mijn auto:

Mn werkplek (let op kleine witte stelknopje van het middendiff boven de handrem)
Afbeelding

Met mn Driftbanden eronder
Afbeelding

En ubergeile remmelarij van AP racing, t ken net
Afbeelding

De specs (grote lijnen want er is al zo verschrikkelijk veel aan verbouwd):
Subaru WRX
STI Spec C type RA aandrijflijn met korte eindoverbrenging (Vmax 210km/u bij 7000rpm in V --> zeldzaam spulletje, groep N wagens rijden ook hiermee)
Close ratio 5bak
Torssen Sperdiff op vooras
Driver Controlled Central Differential (DCCD)
Platensper op achteras
Quick Rack stuurhuis (2,1 omwentelingen van max links naar max rechts)
AP 6pots remmen met 330/32mm schijven (achter moet ik de Ap 4pots nog aanschaffen en monteren)
Motorisch *niet echt* standaard meer, grotere turbo, grotere brandstofpomp, grotere injectoren, cold air intake, front mounted intercooler, volledig open 2,5" uitlaat incl andere headers, vermogen minimaal 330pk (bij 20grd buitentemp) en 430Nm...........ruim voldoende voor de sterveling.
Specs:
0-100 in een lage 4sec
0-200 ik schat 15sec maar ik moet dat nog eens goed timen..................zal er niet ver naast zitten denk ik
Geen ABS
Geen ESP
Geen airbag

Wel deep dish stuurwiel
Wel de stoel 5cm lager gezet
Wel 4punts FIA gordel

Kortom mannenspeelgoed :bandana:

E

AAD75

Bericht door AAD75 » za aug 23, 2008 7:26 pm

Niemand hier met n 4x4 panda?
k dacht dat dat de ultieme biker auto was?

Caramba

Bericht door Caramba » za aug 23, 2008 7:33 pm

Erik, vanwaar zit je gordel achter je stoel? Lijkt nergens heen te gaan :? (ik snap dat je hem niet gebruikt natuurlijk)

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » za aug 23, 2008 7:35 pm

dankzij de ncap gaat er een irritant alarm af als de bestuurdersgordel niet is ingeklikt

ik moet nog even het juiste weerstandje vinden om ipv het sensorretje te klikken (met airbag had ik wel in 1x de goede dus geen airbag lampje op dashbord)

daarom dus (wel scherp opgemerkt trouwens)

E

Cheeta

Bericht door Cheeta » za aug 23, 2008 8:05 pm

Ironhorse Erik schreef:De hobby van het custom samenstellen van fietsen, daar is de bliksem ingeslagen en de vonken sprongen over op mijn auto:
AFFENTITTENGEIL ! :o
Voor driftbanden doe je er dan best lang mee, of je hebt een magazijngevalletje opgedoken. Er is trouwens wel iets indrukwekkender rubber te krijgen voor zo'n auto...
STI Spec C type RA aandrijflijn met korte eindoverbrenging (Vmax 210km/u bij 7000rpm in V --> zeldzaam spulletje, groep N wagens rijden ook hiermee)
Die (Japanse) versie kan je mijns inziens rustig als homologatie special voor de Gr. N's beschouwen.
volledig open 2,5" uitlaat incl andere headers
Is dat qua geluid nog een beetje verdragelijk, ook voor langere afstanden? Nu dempt een turbo altijd al wel behoorlijk, maar geheel open... Eens meegereden met het vorige model met alleen een 63 mm uitlaat en alleen een achterdemper en daar was de uitlaat toch wel *behoorlijk* aanwezig.
430Nm...........ruim voldoende voor de sterveling.
Dan wel graag in de combinatie met ~245 kW... Beetje diesel heeft ook iets in die buurt, maar da's nog niet heel indrukwekkend. En iemand die het tenminste niet over nanometers (nm) gaat hebben :arms:
dankzij de ncap gaat er een irritant alarm af als de bestuurdersgordel niet is ingeklikt
Kun je van een schadeauto niet aan dat deel van de gordel komen om er los in te steken (dat behoort na een ongeval toch gevalletje afvalbak te zijn), kun je eventueel dan ook nog zo afzagen dat je er eigenlijk niet meer last van hebt dan dat ding van de gordel dat er toch al zit. Meestal maakt er toch contact gemaakt worden in het deel waar je de gordel insteekt als het ware...

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » za aug 23, 2008 11:02 pm

Ja dat kan ook een losse gordelclip
Wat betreft dieselvermogen, mn zakelijke diesel heeft 480Nm :-) en 210pk
Echter omdat die diesel bij 200p/u iets van 3500rpm draait terwijl de WRX dan 6800rpm draait kun je om te vergelijken dat koppel wel door 2 delen (met andere woorden, de final drive is veel langer)
Maar goed, met 480(diesel)Nm is het alles behalve behelpen in het dagelijks verkeer.

Wat betreft driftbanden, ik had moeten zeggen driftwielen want normaal rijd ik op Speedline Turini's 225/40/18 met nu nog Toyos T1R erop (wordt Bridgestone RE50A). Alleen om te leren driften raak je nog wel eens wat en dat vond ik zonde van die velgen. Deze kosten 25euro/stuk in het wereldje en je spuit ze gewoon zelf zwart, zit er een kras op PSSSSSSSSSSSSSSST zwart erover.

Als deze driftbandjes (215/45/17) op zijn komen er achter 17" Wanli's onder, geen grip, wel driften. Ja je moet leren met vallen en opstaan toch ?

Ben eerste keer al van de weg gehaald door Oom agent op de motort, bleek dat ik die drift recht voor zn neus deed (had hem niet gezien) en ook hij was nogal geintresseerd in de JDM..................:)

Geluid is goed te doen, hij stiller dan met dempers en kats eronder, tot je gas geeft natuurlijk, dan breekt de hel los, vlammen en knallen uit de pijp bij schakelen, skitterend !

Enig nadeel van de wagen is het potentieel rijbewijs killend vermogen.

Grtz

E

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo aug 24, 2008 3:11 am

Enig nadeel van de wagen is het potentieel rijbewijs killend vermogen.
Circuit? Daar hoort zoiets toch thuis?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » zo aug 24, 2008 11:42 am

rallystage misschien

Markwin@dTb
Contacteer:

Bericht door Markwin@dTb » do sep 18, 2008 4:02 pm

Afbeelding

Auto van m'n broer :)
Alleen moete nog andere velgen onder (ATS cup ET20)
Kona Shonky jonge!

Koets

Bericht door Koets » do sep 18, 2008 9:40 pm

Geen modder aan de spatborden van de manta was dat nou :naughty:

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » vr sep 19, 2008 10:05 am

Koets schreef:Geen modder aan de spatborden van de manta was dat nou :naughty:

En die ramen moeten OPEN,weer of geen weer :o
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

x-tinction

Bericht door x-tinction » vr sep 19, 2008 4:44 pm