Dan liever de zeecontainer op wielen:
G 55 AMG

Moderator:Beheerders
Deze skyline is van iemand uit Delft, en is getuned, hoeveel Pk en wat voor dingen erop of onder zitten weet ik niet. Dit heb ik me laten vertellen door een vriend van me met een subaru imprezza gtt, en die helemaal into de nederlandse Japanse auto scene (nee geen Ph@tTaH CrX-jAs mEt uN @cHtaHfLeUgEl En 4 UiTlAtaH).Freeridin Dragon schreef: le feauteau"s:
[![]()
Jawel hoor! Zijn er ook wel, maar heel veel komt onze kant gewoon niet op.en Japan heeft toch wel hele intressante auto"s opgeleverd..?
koekie schreef:
Nissan 240z off course
![]()
![]()
Zelden zo"n mooie site gezien...Xircuit schreef: http://www.nismo.co.jp/Z-tune/ (*klik*)
KoeniE schreef:
Noem je dat serieus? elke auto kan dat hoor... is niet meer dan een dorre droge stoffige weg...
laat ook gelijk weer zien voor wie deze auto bedoeld is...
rijke mensen die menen een terrein wagen te kopen en alleen maar in de stad rijden. net zo iets als een porsche cayenne...
Idd, gelukkig niet ;DKoeniE schreef: das ook geen suv :P
On & off the road
De BMW is een sublieme auto. De relatief harde onderstelafstemming maakt de X5 een bochtenridder van de bovenste plank en vierwielaandrijving maakt het je mogelijk ongehoord hard een bocht te ronden. De besturing is zeer communicatief en bovendien heel precies. De rechtuitstabiliteit is dik voor elkaar en de wielen volgen ieder commando van het stuurwiel haarscherp en zonder dralen op. Onze enige kritiek betreft de mate van bekrachtiging van de besturing. De stuurhulp werkt iets te nadrukkelijk mee, waardoor sturen net te licht gaat. Zolang het terrein bestaat uit rul zand, met hier en daar Â’n kuil of Â’n bobbel, staat de BMW nog wel zÂ’n mannetje. Door het ontbreken van een tussenbak die een kruipversnelling bedient, kan de BMW in het echt zware terrein minder goed uit de voeten.
In de X5 wordt het vermogen gestuurd naar de wielen met de meeste grip. Het Dynamische Stabiliteits Controle-systeem (DSC) remt bovendien wielen met weinig of geen tractie tijdelijk af. BMWÂ’s Hill Descent Control (HDC) zorgt ervoor dat de BMW met een sukkeldrafje van maximaal 10 kilometer per uur een helling afdaalt en niet ongecontroleerd naar beneden boendert.
Het dashboard van de X5 is onmiskenbaar BMW: kloeke analoge meters onder de typisch Beierse koepel, een brede en goed overzichtelijke middenconsole kenmerken het BMW-dashboard. Zoals te doen gebruikelijk is het instrumentenpaneel van de BMW een toonbeeld van ergonomie. Alle bedieningsorganen zijn gemakkelijk bereikbaar en gemonteerd waar je ze verwacht. Emotioneel weet het binnenste van de X5 je minder te raken. Dat komt meer door de sombere kleurstelling dan door de gebruikte materialen. Die zijn namelijk van een hoge kwaliteit; de diverse interieurdelen steken bovendien goed in elkaar en passen naadloos.
Elektronische gadgets
Omdat de auto over vierwielaandrijving en een grote bodemvrijheid beschikt, zijn we er maar eens het zand mee in gegaan. In de grote zandbak waar we mochten spelen, zat een leuk klimmetje. De Touareg haalde die zonder aanloop niet. Maar de Volkswagen, met zijn inschakelbare tussenbak en variabele wagenhoogte (optioneel), is tot meer in staat. Hij heeft sowieso permanente vierwielaandrijving. Vijftig procent van de aandrijving gaat naar de voorwielen, de andere helft naar achteren. Een extra handigheidje is het Hill Descent Control, waarmee het mogelijk is om afdalingen te nemen zonder dat de bestuurder zich hoeft te bekommeren om rem of koppeling. Toch maakt de vracht aan elektronische gadgets het terreinrijden met de Touareg soms knap irritant. De regeleenheden gaan namelijk zo te keer, dat je bijna zou gaan denken dat er iets ernstig mis is. En na een kwartiertje baggeren en klauteren is buiten goed te ruiken dat er flink gezwoegd is door de computers. Een soldeerboutachtige geur stijgt op vanuit de motorruimte.
Op verharde wegen is de Touareg heel goed te hebben. De testauto is voorzien van luchtvering, die in verschillende standen is in te stellen. De demping wordt tijdens het rijden voortdurend aangepast aan de omstandigheden. Hij laat hoge bochtsnelheden toe, heeft geen sterke overhelneiging en heeft een onderstel dat redelijk communicatief is. Op de snelweg zakt een luchtgeveerde Touareg automatisch dichter naar het asfalt, waardoor hij een iets hogere topsnelheid (203 km/h in plaats van 197 km/h) heeft dan de versie met stalen veren. In extreme situaties kan de bodemvrijheid tot 30 cm worden vergroot. Met 3.610 euro Â’n prijzige optie, maar wel een aanrader.