Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll
Moderator:Beheerders
- Arnetteman
Camera's waar ik mij nader in zou verdiepen als ik nu een Hi end "compact" zou moeten aanschaffen zouden zijn:
-Ricoh Caplio GX200
-Casio Exilim High Speed EX-FH20
-Nikon Coolpix P100
-Panasonic Lumix DMC-FZ
-Panasonic Lumix DMC-G1 Micro Serie, nu met 100 euro retour bij Konijnenberg(mijn favoriet denk)
-Canon G11
dussssssssss©
-Ricoh Caplio GX200
-Casio Exilim High Speed EX-FH20
-Nikon Coolpix P100
-Panasonic Lumix DMC-FZ
-Panasonic Lumix DMC-G1 Micro Serie, nu met 100 euro retour bij Konijnenberg(mijn favoriet denk)
-Canon G11
dussssssssss©
- Goofy @ Team SoliD
- Contacteer:
- Arnetteman
- Arnetteman
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje mijn vrouw heeft gisteren een nieuwe camera gekocht, een Canon 450 d met een 18 55 lens en een 75 300 lens. Nou is mijn vraag zou ik daar ook goede actie foto's mee kunnen maken. Zoja hoe.
Misschien een simpele vraag maar ik heb er de ballen verstand van.
Groeten Dave
Ik heb een vraagje mijn vrouw heeft gisteren een nieuwe camera gekocht, een Canon 450 d met een 18 55 lens en een 75 300 lens. Nou is mijn vraag zou ik daar ook goede actie foto's mee kunnen maken. Zoja hoe.
Groeten Dave
go big and take your time to do that.
ooooooooow, weer iemand die er ingetrapt isdaveneef schreef:Hallo allemaal,
Groeten Dave

De camera kan dat wel...de grote vraag is kan jij het ook????
Ik vrees van niet als je zelf al aangeeft er de ballen verstand van te hebben.
Voor goede en mooie aktiefoto's met beweging, juiste belichting en soms een beetje inflitsen is het noodzakelijk om verstand te hebben van sluitertijden, diafragma's en ISO waardes en hoe deze zich tot elkaar verhouden en wat er gebeurt als je aan 1 van deze instellingen gaat lopen draaien.
Mijn advies voor nu: zet hem op de P-stand of op de automaat(groen icoontje) en schieten maar. Wil je meer uit je camera halen dan zou ik mij inlezen op internet of ergens een cursus gaan volgen, dan heb je een idee over de theorie...en verder is het net als fietsen.....je leert het door het te doen en op je bek te gaan...niet door een boek/internet te raadplegen.
succces & sterkte
Dussssssss©
-
Veel naar mooie foto's kijken, analyseren & begrijpen hoe het technisch gedaan is en dan zelf doen, doen & doen!Michaelrichter schreef:Is er ergens op internet een guide hoe je mooie fiets actie-foto's kan maken?
Wil me hierin verdiepen, maar moet toch eerst wat richtlijnen hebben.
In dit geval baart oefening kunst...
dusssssss©
Zoiets als dit kan nog wel eens makkelijk zijnBOSS schreef:Veel naar mooie foto's kijken, analyseren & begrijpen hoe het technisch gedaan is en dan zelf doen, doen & doen!Michaelrichter schreef:Is er ergens op internet een guide hoe je mooie fiets actie-foto's kan maken?
Wil me hierin verdiepen, maar moet toch eerst wat richtlijnen hebben.
In dit geval baart oefening kunst...
dusssssss©
http://www.martijnsmeetsfotografie.nl/w ... uitgelegd/
Succes
Niet echt. Normaal wil je het gezicht zien van de rijder. En als je actie wilt uitbeelden, zou de achtergrond wazig moeten zijn van de beweging (meer dan op deze foto), hier is een te korte sluitertijd gebruikt. Zo rond de 1/100ste zou beter geweest zijn.
Verder was een standpunt aan de andere kant handiger geweest (zon in de rug ipv zon van voren), want zo kijk je tegen de schaduwkant van de rijder aan. Of er had ingeflitst moeten worden. Een lager standpunt heeft meestal ook een mooier effect, ga eens op de grond liggen (fotograaf dan he?)
Ik denk dat Plons maar beter MX kan blijven fotograferen, haha (sorry Plons).
Verder was een standpunt aan de andere kant handiger geweest (zon in de rug ipv zon van voren), want zo kijk je tegen de schaduwkant van de rijder aan. Of er had ingeflitst moeten worden. Een lager standpunt heeft meestal ook een mooier effect, ga eens op de grond liggen (fotograaf dan he?)
Ik denk dat Plons maar beter MX kan blijven fotograferen, haha (sorry Plons).