Juist, op die fiets, bedankt voor je input. Bedoel je dit ongeveer? Ik heb de curve ongeveer op 10 punten heel fijntjes getuned, ik was toch bezig zullen we maar zeggen.Aerial schreef:Ik snap niet goed wat vibe met curven te maken heeft. Natuurlijk hoeft niet elke foto een histogram met waarden van 0 tot 255 te hebben, dat hangt van de situatie af. Naar mijn gevoel echter ontbreekt er in die eerste foto diepte, deze zou je er gemakkelijk in krijgen door je zwartpunt een paar stappen naar rechts op te schuiven. Nu is er geen enkele pixel puur zwart terwijl dat bv in dat zand wel zou mogen.Dennis Katinas schreef: Ik ga eerlijk gezegd niet zo af op curven, ben opzoek naar een bepaalde fibe. Dat kan soms met een highlight en een blackspot zijn hier en daar.
Daarnaast is blijft het moeilijk omdat iedereen zijn beeldscherm weer amders heeft getuned.

naja, nauwelijks waar te nemen op zo'n kleine foto, maar goed, als goed kijkt dan zie je dat op de rechter foto de zwarten iets donkerder zijn en dat bijvoorbeeld de groentinten ook iets lichter zijn. Het zand kwam inderdaad wat 'mattig' over.
Ik ben daar momenteel wat mee aan het testen/prutsen. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik in dit geval mooier vind. Nogmaals bedankt voor de tip.