Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.
Moderator:Beheerders
-
zonoskar
Bericht
door zonoskar » do jun 11, 2009 11:26 am
Jij hebt ook gelijk. Het totaal moet goed zijn. Voor een budget van 600 euro is het gewoon heel moeilijk. Ga je voor goed glas met een verouderde body (die het toen wel goed deed overigens), of ga je voor een body die je in het begin niet gaat limiteren (bv. qua ISO range) en koop je er later betere lenzen bij.
Ik merk bij mezelf dat ik de range 17-50 veel gebruik voor MTB actie foto's, zeker op een crop camera. Een 2de hands Tamron 17-50 f2.8 plus een 2de hands body zou een goede combinatie zijn. D80 + Tamron 17-50 moet kunnen voor rond de 650-700 euro denk ik. Maar da's net weer over het budget.
Daarna kun je dan gaan denken over een flitser (heb je IMHO echt nodig voor actie foto's).
/edit: persoonlijk zou ik voor een Canon 30D + Tamron 17-50 gaan. De 30D heeft 5 beelden per sec, goede ISO, snelle AF. En de lens is dan ook nog eens redelijk goed.
-
JansenS - Berichten:163
Bericht
door JansenS » vr jun 12, 2009 11:10 pm
ok bedankt voor de reacties zover.
nu stap ik net in de fotografen wereld dus ik heb er de ballen verstand van.
is de d70 beter geschikt dan een d60? waar zit het m verschil dan in? en merk ik zoiets?
-
Aerial - Berichten:97
Bericht
door Aerial » zo jun 14, 2009 12:54 am
Dennis Katinas schreef:Ik hou van mijn D70! Een echte aanrader!
Mooie foto's maar zoals ik ze hier zie zou ik bij de eerste twee toch nog wat aan de curven werken.
-
Dennis Katinas - Berichten:446
-
Contacteer:
Bericht
door Dennis Katinas » zo jun 14, 2009 10:17 pm
Aerial schreef:Dennis Katinas schreef:Ik hou van mijn D70! Een echte aanrader!
Mooie foto's maar zoals ik ze hier zie zou ik bij de eerste twee toch nog wat aan de curven werken.
haha, thanks voor het compliment
Ik ga eerlijk gezegd niet zo af op curven, ben opzoek naar een bepaalde fibe. Dat kan soms met een highlight en een blackspot zijn hier en daar.
Daarnaast is blijft het moeilijk omdat iedereen zijn beeldscherm weer amders heeft getuned.
-
Tilly2 - Berichten:357
-
Contacteer:
Bericht
door Tilly2 » ma jun 15, 2009 11:14 am
Dennis Katinas schreef:Aerial schreef:Dennis Katinas schreef:Ik hou van mijn D70! Een echte aanrader!
Ik ga eerlijk gezegd niet zo af op curven, ben opzoek naar een bepaalde fibe. Dat kan soms met een highlight en een blackspot zijn hier en daar.
Daarnaast is blijft het moeilijk omdat iedereen zijn beeldscherm weer amders heeft getuned.
Die tweede foto vind 'k erg cool.
Hier ééntje van gisteren.... Kyle Strait.

-
-
Contacteer:
Bericht
door Dennis Katinas » ma jun 15, 2009 1:09 pm
Tilly2 schreef:Dennis Katinas schreef:Aerial schreef:

Thanks! Maaruh, waar trof jij Kyle nou dan?

Erg mooie foto!
-
sherlock
-
Contacteer:
Bericht
door sherlock » ma jun 15, 2009 2:09 pm
Dennis Katinas schreef:Aerial schreef:Dennis Katinas schreef:Ik hou van mijn D70! Een echte aanrader!
Inderdaad. Vibe is belangrijker dan curven. In deze sport dan. Ik sta ook weleens een tak van sport te schieten waar ze er wat minder blij mee zijn als je het contrast verhoogd. Daar willen ze gewoon een foto zoals je het in real life ziet. (conservative bastards

). Eerlijk is eerlijk: in die sport werkt het ook niet
Zoals dit

En dan ben ik voor paardensportbegrippen nog gevaarlijk bezig aangezien niet heel het paard erop staat. Dit is typisch een foto die in die sport wel de sfeer van het moment vastlegt, maar niemand wil hebben omdat je niet heel het paard ziet.
Terwijl in onze sport hoog contrast eigenlijk heel normaal is en aan de sfeer en de actie meehelpt. Zoals deze:

-
Tilly2 - Berichten:357
-
Contacteer:
Bericht
door Tilly2 » ma jun 15, 2009 2:33 pm
Dennis Katinas schreef:Tilly2 schreef:Dennis Katinas schreef:
Thanks! Maaruh, waar trof jij Kyle nou dan?

Erg mooie foto!
Inderdaad.. In Willingen... Was een mooi startveld.. Werd vet gereden.
-
JansenS - Berichten:163
Bericht
door JansenS » di jun 16, 2009 1:33 am
zonoskar schreef:Jij hebt ook gelijk. Het totaal moet goed zijn. Voor een budget van 600 euro is het gewoon heel moeilijk. Ga je voor goed glas met een verouderde body (die het toen wel goed deed overigens), of ga je voor een body die je in het begin niet gaat limiteren (bv. qua ISO range) en koop je er later betere lenzen bij.
Ik merk bij mezelf dat ik de range 17-50 veel gebruik voor MTB actie foto's, zeker op een crop camera. Een 2de hands Tamron 17-50 f2.8 plus een 2de hands body zou een goede combinatie zijn. D80 + Tamron 17-50 moet kunnen voor rond de 650-700 euro denk ik. Maar da's net weer over het budget.
Daarna kun je dan gaan denken over een flitser (heb je IMHO echt nodig voor actie foto's).
/edit: persoonlijk zou ik voor een Canon 30D + Tamron 17-50 gaan. De 30D heeft 5 beelden per sec, goede ISO, snelle AF. En de lens is dan ook nog eens redelijk goed.
ok ik .
heb een d80 gevonden op ebay, is Nikon refurbished. omgerekend 596 euro
tamron 28-80 en 75-300 lens
wide angle lens
2x telephoto lens
16gig kaartje erbij
digitale flash erbij, rugzak, tripod, uv lens en nog meer extra's.
http://cgi.ebay.com/Nikon-D80-Digital-S ... 7C294%3A50
lijkt me een goede deal?
-
Arnetteman
Bericht
door Arnetteman » di jun 16, 2009 6:49 am
Mooi compleet setje voor niet al te veel geld.
Maar begrijp ik nou goed dat die camera in principe 2e hands is maar door Nikon refurbished is tot vrijwel nieuw?
Hmmm, voor dat geld zou ik de gok misschien nog wel een keer durven wagen.
En....mooi binnen het door jouw gestelde budget en dan krijg je er een mooie complete set voor terug.
Die flash zou je een keer kunnen verkopen en er bijvoorbeeld een SB600 oid er voor terug kunnen kopen.
-
-
Contacteer:
Bericht
door Dennis Katinas » di jun 16, 2009 7:45 am
houd wel rekening met Tax kosten, voor dit bedrag minimaal 100 euro en gegarandeerd dat je moet betalen, sinds de economische crisis pakken ze elk pakketje mee, ik heb zelfs nog een rekening ontvangen van 156 E over een pakketje van meer dan een jaar geleden (mag dat?), ratten!
-
JeroenK - Berichten:554
Bericht
door JeroenK » di jun 16, 2009 8:20 am
Ik volg dit onderwerp vol technische blah-blah met belangstelling!
Wat ik erg grappig vind is het gat dat ik af en toe opmerk tussen wat de meer ervaren fotografen "goed" vinden en wat ik als complete leek "mooi" vind. Zo vind ik de fotoserie van Dennis op deze pagina op het randje van wat ik mooi vind, omdat de rijders er zo uit springen dat ik twijfel of ze er op gephotoshopt zijn vanuit een andere foto... Erg knap om het zo te kunnen, maar voor mijn smaak te kunstmatig.
Volgens mij treedt er een soort beroeps/hobbydeformatie op die er voor zorgt dat je iets niet meer op emotie kan beoordelen, omdat je teveel van de techniek er achter weet.
Hebben jullie daarom af en toe niet enorme moeite met het beoordelen van je eigen werk? Je weet dat je technisch gezien goed zit op een aantal aspecten, maar is het nog wel mooi?
-
sherlock
-
Contacteer:
Bericht
door sherlock » di jun 16, 2009 8:36 am
Tja,
Gelukkig hebben we allemaal een andere smaak anders zou het een hele saaie wereld worden. De foto van Kyle Strait op deze pagina is zoals die is: real life. Hij laat de foto zo en een ander zou 'm iets meer naar het surrealistische trekken waardoor meer sfeer ontstaat. Ieder zijn/haar smaak. Dennis zijn foto's hebben vaak veel contrast (ik ook trouwens), die van Mark Meisner zijn nog wel eens heel warm en bruinig en een ander laat 'm voor wat het is (wat voor racen misschien wel beter werkt). Ik merk bij mezelf (de hobby-fotograaf) dat mijn eigen bui ook wel meespeelt trouwens. Wat ik wel altijd probeer is de sfeer van die dag er in te verwerken. Zo staat die foto van mij hierboven van de trails in Bochum. Daar hangt een groene waas overheen. Die is wel wat versterkt, maar die waas hangt daar ook daadwerkelijk.
Ach......
Alles is subjectief zullen we maar zeggen.....
-
Arnetteman
Bericht
door Arnetteman » di jun 16, 2009 10:24 am
Dennis Katinas schreef:houd wel rekening met Tax kosten, voor dit bedrag minimaal 100 euro en gegarandeerd dat je moet betalen, sinds de economische crisis pakken ze elk pakketje mee, ik heb zelfs nog een rekening ontvangen van 156 E over een pakketje van meer dan een jaar geleden (mag dat?), ratten!
kan behoorlijk schelen dat hij in Canada woont. Maar weet niet hoe het tussen die 2 landen zit met importheffingen en dergelijke.
-
sherlock
-
Contacteer:
Bericht
door sherlock » di jun 16, 2009 10:40 am
Ouwe fotosoepkoning
Sommige mensen zijn echt niet te geloven.
Foto van Mook blijft cool (Off topic: ik wil wel mee he!!! en we gaan de 28e naar W'berg

) Die foto vanuit de auto van de reetfiets is ook zeer geslaagd (Mallorca hoorde ik van Richard?)
Hier zit zijn shirt trouwens ook gewoon nog goed

(niet op de kwaliteit van de foto letten. Ben inmiddels wat verder dan toen

)

Laatst gewijzigd door
sherlock op di jun 16, 2009 10:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-
Contacteer:
Bericht
door Dennis Katinas » di jun 16, 2009 10:41 am
Arnetteman schreef:Dennis Katinas schreef:houd wel rekening met Tax kosten, voor dit bedrag minimaal 100 euro en gegarandeerd dat je moet betalen, sinds de economische crisis pakken ze elk pakketje mee, ik heb zelfs nog een rekening ontvangen van 156 E over een pakketje van meer dan een jaar geleden (mag dat?), ratten!
kan behoorlijk schelen dat hij in Canada woont. Maar weet niet hoe het tussen die 2 landen zit met importheffingen en dergelijke.
Daar had ik niet bij stilgestaan

, dat zou inderdaad wat kunnen schelen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Thanks!
-
-
Contacteer:
Bericht
door Dennis Katinas » di jun 16, 2009 10:49 am
sherlock schreef:Ouwe fotosoepkoning
Sommige mensen zijn echt niet te geloven.
Foto van Mook blijft cool (Off topic: ik wil wel mee he!!! en we gaan de 28e naar W'berg

) Die foto vanuit de auto van de reetfiets is ook zeer geslaagd (Mallorca hoorde ik van Richard?)
Haha dankje, ja Mook was top, komen nog meer foto's van die dag in de komende MTB+ en we zijn inderdaad vanuit de auto foto's wezen maken op Mallorca, was ook lachen joh!.
(Off topic: Lekker ff naar winterberg! Ik kan niet helaas, ik kon de 22ste ook al met Roy en Dave die kant op maar dat gaat ook niet door. Ik moet met een MTB team naar de Trans Germany een week.
Ik kom waarschijnlijk de 28 net weer terug in NL en ik vlieg 1 juli al weer naar munchen voor de volgende, moet tussendoor veel doen. Maar in de zomervakantie moet het zeker lukken!)
-
Timmos
Bericht
door Timmos » di jun 16, 2009 12:46 pm
keer met een heel stel naar mook komen. lekker dichtbij.
-
sherlock
-
Contacteer:
Bericht
door sherlock » di jun 16, 2009 12:55 pm
Ik ben ervoor, maar dan wel na de Megavalanche
-
Timmos
Bericht
door Timmos » di jun 16, 2009 1:05 pm
vakantie komt eraan tijd zat.
Maar zal verder gaan in meeting topic.
-
Aerial - Berichten:97
Bericht
door Aerial » di jun 16, 2009 7:05 pm
Dennis Katinas schreef:
Ik snap niet goed wat vibe met curven te maken heeft. Natuurlijk hoeft niet elke foto een histogram met waarden van 0 tot 255 te hebben, dat hangt van de situatie af. Naar mijn gevoel echter ontbreekt er in die eerste foto diepte, deze zou je er gemakkelijk in krijgen door je zwartpunt een paar stappen naar rechts op te schuiven. Nu is er geen enkele pixel puur zwart terwijl dat bv in dat zand wel zou mogen.