Maar op eenofandere manier lijkt hij wazig lijkt raar, wel vet

En je maakt met 1 foto een halve pagina vol

Moderator:Beheerders
Tja, met mijn oude camera, Nikon D70, gemaakt. Toen had Nikon de ruisonderdrukking nog niet zo goed onder controle. Dat is met mijn nieuwe cam, D300 stukken beter.zonoskar schreef:@Arnetteman: Ik vind de belichting zowat perfect. Jammer dat de band niet een beetje blurry is van het draaien. Kan zijn omdat Anneke de voorrem in heeft, of te korte sluitertijd. Alleen mijn god wat een ruis zegEn dat op ISO200 (volgens de EXIF). Kun je verder ook niks aan doen.
Daar hou ik bij het maken van bike foto's dus echt geen seconde rekening mee. Ik maak, lekker egoistisch, wat ik zelf mooi vind!Jurriaan schreef:Wat ik vind als consument; (want daar maken jullie uit eindelijk de foto's voor)![]()
Het wordt ons gewoon door de strot geduwdBOSS schreef:Daar hou ik bij het maken van bike foto's dus echt geen seconde rekening mee. Ik maak, lekker egoistisch, wat ik zelf mooi vind!Jurriaan schreef:Wat ik vind als consument; (want daar maken jullie uit eindelijk de foto's voor)![]()
Als ik ga maken wat 99% van de consumenten mooi vind dan zou ik een ander beroep kiezen.....
Als je daar rekening mee gaat houden als fotograaf is het einde zoek.....voor de resultaten en voor jezelf.
dusssssss©
Ik vind hem een beetje licht bij armen enzo moeilijk te omschrijven, ik zei het als contrast maar zal ook wel niet het juiste woord zijnArnetteman schreef:En dan is het ook nog eens zo dat je bepaalde situaties zoals deze totaal niet in de hand hebt. "Ach Anneke, doe dat nog eens een keer maar kijk dan even in camera en zet je goggles even af want de consument vind het mooi als ze je ogen op de foto kunnen zien".
Wat ik juist goed vind is dat je, ondanks dat je haar expressie niet ziet, er genoeg expressie in haar hele lichaam zit zodat je kunt zien dat ze intensief bezig is. In dat geval hoef je haar ogen niet per se te zien.
@Roeldtb: er zit juist heel veel contrast in die foto, want daar hou ik van en is mijn smaak. Dus wellicht monitor calibreren of nieuwe monitor?
Even wat oude Boss info naar boven halen.BOSS schreef:Was ik laatst bij de media markt lag daar een digitale compact in een bak water........bij navraag bleek het te gaan om de Olympus mju 1030sw.
Waterdicht tot 10 meter, je kan hem laten vallen vanaf 2 meter zonder een centje pijn en je kan er op gaan staan mits je niet meer dan 100kg weegt.
Ik heb hem echt 5 keer uit mijn handen laten kletteren en het toestel werkte nog perfect.
Ideaal ding dus om mee te nemen op de fiets en niet duurder dan een normale compact.
Hier staat nog wat meer info.
dusssssssss©
Agree, op de fiets heb ik altijd mijn G10 mee, just in case. weegt niets en heeft een mooi lensbereik.Irmo schreef:TOTAAL niet met je eens Zonoskar. Nadeel van SLR is dat het gewoon lomp is, lenzen mee, SLR mee....bwerk. Gewoon in je binnenzak een redelijk compactje mee is ideaal voor als je eens niet specifiek voor de foto's gaat. Zelf sinds vorig jaar pas een compact (nou ja, G9 is nog redelijk lomp, maar ok) en geen spijt van.
heeft verband met elkaar dus logischWhouz schreef: d60 heeft meer megapixels (10.2 ipv 6.1)
d60 haalt een hogere resoltie
Laat al die programma' s maar achterwege en probeer zoveel mogelijk met diafragmavoorkeuze, sluitertijdvoorkeuze en manual te werken. De pro-camera's hebben al die andere belichtingsprogramma's niet eens meer.d60 heeft meer belichtingprogramma's
Dat verschilt per persoon maar idd, ik vind zwaarder ook iets prettiger. Ik geloof dat ik nu met mijn D300 + grip qua gewicht erg prettig zitd60 is iets zwaarder (vind ik eerder een voordeel dan een nadeel)
Vergeet alle iso waarden van je camera boven de 800. Hoe hoger hoe meer ruis en vaak hoe lelijker. Wil je meer ruis uit esthetisch oogpunt (a la analoog), zoek dan naar een mooi filter voor photoshop.waarom zit daar zo een groot verschill tussen?
En wat kan je nou beter hebben? de "profesionelen" cams hebben ook allemaal lagere maximale iso's... dus lijkt mij dat de d60 daar ook beter in is.
Niks mis met CF, ik heb alleen maar en ik vertrouw daar eerder op dan die kleinere SD kaartjes (gevoelsmatig).dan hebben we ook nog de Sony Alpha 300
die even vergelijken met de d60
geheugenslot is alleen compactflash (die groote kaarten)
de display is 0.2 inch groter (2.7 ipv 2.5)
hij heeft een kantelbaar scherm (voordeel maar wel slap punt lijkt mij en je gebruikt het waarschijnlijk bijna nooit)