Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll
Moderator:Beheerders
- Arnetteman
Op DPZ staan ook regelmatig advertenties van ik noem maar wat, D3's van krap aan anderhalf jaar oud die al weg moeten omdat men er toch een D3s voor wil hebben.
Ik begrijp dat totaal niet, heb je al het allerbeste materiaal, is het blijkbaar weer niet goed genoeg. Misschien dat die camera dan een tikkeltje beter presteert op iso 12000 (noem maar wat) maar dan nog, alsof je altijd op 12000 aan het knallen bent.
Een camera moet goed zijn ding kunnen doen in combinatie met een goed objectief. Maar zoals Boss zegt, als het mannetje/vrouwtje achter de camera er niks van bakt dan kun je nog zo'n dure camera hebben, mooie platen worden het dan niet.
Ik begrijp dat totaal niet, heb je al het allerbeste materiaal, is het blijkbaar weer niet goed genoeg. Misschien dat die camera dan een tikkeltje beter presteert op iso 12000 (noem maar wat) maar dan nog, alsof je altijd op 12000 aan het knallen bent.
Een camera moet goed zijn ding kunnen doen in combinatie met een goed objectief. Maar zoals Boss zegt, als het mannetje/vrouwtje achter de camera er niks van bakt dan kun je nog zo'n dure camera hebben, mooie platen worden het dan niet.
-
- Contacteer:
Het voordeel van het verkopen van je camera als er weer een nieuwe op de markt is wel dat je er nog relatief veel geld voor krijgt. En als je het kunt betalen, ach, waarom ook niet, het blijft ook gewoon leuk speelgoed. Persoonlijk vind ik het ook niet nodig.
En natuurlijk. Het gaat erom wat je er mee doet. Maar als je kijkt naar de kwaliteit van de sensor in een Nikon D700 en een 5D mark ii in vergelijking met een weet ik veel D40 of 60D. Dan is dat aanzienlijk. Zeker in combinatie met goed glas.
Het blijft wat mij betreft de combinatie van factoren en het optimaliseren van die factoren.
Maar ik hou het verlopig wel bij mijn D300 en investeer liever in bijzonder glas en licht, dan komt later die Nikon D4 of D5 wel.
En natuurlijk. Het gaat erom wat je er mee doet. Maar als je kijkt naar de kwaliteit van de sensor in een Nikon D700 en een 5D mark ii in vergelijking met een weet ik veel D40 of 60D. Dan is dat aanzienlijk. Zeker in combinatie met goed glas.
Het blijft wat mij betreft de combinatie van factoren en het optimaliseren van die factoren.
Maar ik hou het verlopig wel bij mijn D300 en investeer liever in bijzonder glas en licht, dan komt later die Nikon D4 of D5 wel.
Dat van dat mannetje zal best kloppen, jullie zijn de mannetjes 
Maar heftige sportfotografie is ook een wapenwedloop, meer pixels, minder licht nodig, sterkere cpu voor scherpstellen en wegschrijven data.
Ik kan me best voorstellen dat je als sportfotograaf meteen je D3's dumpt voor de D3s, alleen al voor de grotere buffer, zodat je kan blijven klikken. Kijk naar die foto's van Annette Gerritsen (de 500m schaatser) hoe die deze week op de OS de bocht uitvloog en tegen de boarding kwam; haarscherp en geen detail gemist. Durf er geld op te leggen dat die foto's alleen maar gemaakt zijn door D3s of MkIV met 300 of 400Mm 2.8
Ik ben allang blij dat ik nu uberhaupt in een sporthal kan fotograferen zonder dat het impressionistische schilderijen worden.
"Je suis un Nerd".

Maar heftige sportfotografie is ook een wapenwedloop, meer pixels, minder licht nodig, sterkere cpu voor scherpstellen en wegschrijven data.
Ik kan me best voorstellen dat je als sportfotograaf meteen je D3's dumpt voor de D3s, alleen al voor de grotere buffer, zodat je kan blijven klikken. Kijk naar die foto's van Annette Gerritsen (de 500m schaatser) hoe die deze week op de OS de bocht uitvloog en tegen de boarding kwam; haarscherp en geen detail gemist. Durf er geld op te leggen dat die foto's alleen maar gemaakt zijn door D3s of MkIV met 300 of 400Mm 2.8
Ik ben allang blij dat ik nu uberhaupt in een sporthal kan fotograferen zonder dat het impressionistische schilderijen worden.

Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
Maar zijn dat dan goede foto's???? Qua nieuws/telegraafwaarde wellicht, maar kijk eens sec naar het beeld.........Veel is nl. niet altijd beter. Wat heeft de fotograaf toegevoegd anders dan het standpunt gekozen en lang genoeg z'n vinger op de knop gehouden?willem12 schreef:
Er is een groot verschil tussen registreren en regisseren bij het maken van een foto. Ik ben groot voorstander van regisseren omdat de fotograaf dan meer toevoegt dan alleen zijn dure spullen en het laten zien dat hij de techniek beheerst.
Techniek heb je nodig om goede foto's te maken, absoluut. Maar techniek wint het nooit van beeld.
Met fotografen die de beste camera's, veel glas en bakken verlichting hebben kan je het Noordhollands kanaal dumpen. Fotografen die echt kunnen kijken en dat ook kunnen vastleggen zijn een rariteit en daar ben ik best jaloers op.
Schoonheid zit hem zoals zo vaak ook hier weer in de eenvoud!
dussssssssss©
Je zou eens wat anders kunnen maken qua foto, ik zie al die persmuskieten altijd op een rijtje staan met een 400mm.......Nou weet ik wel dat ze een zeer beperkte ruimte toegewezen krijgen maar met een beetje creativiteit kan je daar wel omheen werken.Plons schreef:Regisseer jij maar lekker de olympische spelen dan
Ben zelf wel een "fan" van Pim Ras, zijn foto van Bergkamp is legendarisch. En ook tussen zijn olympische platen zitten een aantal bijzondere exemplaren waarbij de fotograaf meer heeft gedaan dan simpelweg klikken.
dusssssssss©
Daar hebt je gelijk in..
maar de klant is in dit geval weeral koning...
maar de klant is in dit geval weeral koning...
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
- didadunlop
hehehehe volgens mij heb ik hier nog ergens een oud fotoblad uit eind jaren 90 waarin je een film (jah dat ouderwetse analoge spul) ziet die is volgeschoten met een ouderwetse analoge camera met een motordrive van iets van 4FPS. Goede film en beetje kijken wat je aan het doen bent en dan ben je klaar met zelfs een analoge camera met eigenlijk maar twee knoppen (sluiter en diafragma).Kijk naar die foto's van Annette Gerritsen (de 500m schaatser) hoe die deze week op de OS de bocht uitvloog en tegen de boarding kwam; haarscherp en geen detail gemist. Durf er geld op te leggen dat die foto's alleen maar gemaakt zijn door D3s of MkIV met 300 of 400Mm 2.8
Apparatuur is net zoals met fietsen. Het gaat om de berijder. Kijk maar eens naar de landschapsfotografen met 4x5 spullen die maar enkele dia's per keer schieten.
ow ik kwam er trouwens achter dat een fotoshop hier in het dorp nog diafilm verkoopt. Hoef ik tenminste niet meer zo moeilijk te doen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- didadunlop
Tijdje geleden een Canon S90 aangeschaft als klein kut cameratje om overal mee heen te slepen.
Maar de kwaliteit valt nog geen eens echt tegen.

Alleen verrekes veel shutterlag en snel last van rode ogen. Maar ja dat valt te verwachten bij compactjes. Wel een voordeel van digi. rode ogen zijn snel te verwijderen. En shutterlag leer je kennen en kan je na een tijdje wel op anticiperen.

Alleen verrekes veel shutterlag en snel last van rode ogen. Maar ja dat valt te verwachten bij compactjes. Wel een voordeel van digi. rode ogen zijn snel te verwijderen. En shutterlag leer je kennen en kan je na een tijdje wel op anticiperen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- Arnetteman
is dat thijn haha?didadunlop schreef:Tijdje geleden een Canon S90 aangeschaft als klein kut cameratje om overal mee heen te slepen.
- Arnetteman
Voor een cropsensor is het natuurlijk wel weggegooid geld als je alleen het midden van de beeldcirkel gebruikt...de lens is juist zo goed in de hoeken.Arnetteman schreef:hij is geschikt voor FX maar hij zit nu op mijn DX (D300). Ik wil in de toekomst toch de stap maken naar FX (D700, D800, D900 of wat Nikon dan ook maar gaat ontwikkelen). Vandaar deze aankoop.BOSS schreef:Voor een full frame?
dusssssss©
Gelijk maar even een D700 halen dan?
dussssssss©
- Arnetteman
Dat is een volgende stap, maar nu nog even niet.BOSS schreef:Voor een cropsensor is het natuurlijk wel weggegooid geld als je alleen het midden van de beeldcirkel gebruikt...de lens is juist zo goed in de hoeken.Arnetteman schreef:hij is geschikt voor FX maar hij zit nu op mijn DX (D300). Ik wil in de toekomst toch de stap maken naar FX (D700, D800, D900 of wat Nikon dan ook maar gaat ontwikkelen). Vandaar deze aankoop.BOSS schreef:Voor een full frame?
dusssssss©
Gelijk maar even een D700 halen dan?
dussssssss©
Edit: hoewel alleen mf beschikbaar is haal ik wel het volledige vermogen uit dit objectief op mijn Nikon F50. Reden te meer om weer eens wat vaker analoog te schieten.
Laatst gewijzigd door Arnetteman op za mar 06, 2010 2:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- didadunlop
Iidd lekker lensje..Edit: hoewel alleen mf beschikbaar is haal ik wel het volledige vermogen uit dit objectief op mijn Nikon F50. Reden te meer om weer eens wat vaker analoog te schieten.

Pff analoog schieten. Lekker hoor. Heb net weer een zwik diafilm gekocht.
At Timmo's. Idd Tijn. (niet Thijn).
- Arnetteman
Ziet er interessant uit. Heb je regelmatig opdrachten op het panoramafront of gewoon voor jezelf? Welke programmatuur gebruik je voor het stitchen en wat voor focallength normaal gesproken?
Volgens mij zag ik bij Konijnenberg vrijdag ook zoiets liggen in de uitverkoop hoek maar dat zag er nog net even wat anders uit.
Volgens mij zag ik bij Konijnenberg vrijdag ook zoiets liggen in de uitverkoop hoek maar dat zag er nog net even wat anders uit.
FF wat anders.
Ik kwam via DSLR User op deze pagina van de Dakar 2010. Setje bijzondere foto's
http://www.boston.com/bigpicture/2010/0 ... _2010.html
Ik kwam via DSLR User op deze pagina van de Dakar 2010. Setje bijzondere foto's
http://www.boston.com/bigpicture/2010/0 ... _2010.html