Alleen de koets is nog stock
Doel van de wagen is de "best Sti ever" te bouwen, met rijeigenschappen die je van een rally wagen mag verwachten....geen mainstrem mods omdat iedereen ze doet, maar gewoon even je verstand gebruiken. 280kmu topsnelheid ie leuk maar als je het maar 1x per jaar rijdt heb je er geen kont aan......200 is een rond getal en tussen de 100-180 gebeurt het.........
Het volgende is gemodificeerd (even gekopieerd uit mn modlijst)
WRX MY2004
Motorisch
560cc injectoren
NGK koude bougies
Process West Big TMIC met speciale splitter en y pipe
Apexi intake
Grimmspeed PnP spruitstuk
Grimmspeed PnP big X-pipe
Grimmspeed PnP uppipe
Grimmspeed EBCS
Scoobysport Downpipe
Scoobysport katvervanger
Scoobysport centerpipe
Magnex back box
IHI VF35 turbo, klein beetje gepoort
HKS oliekoeler
Ecutek 330+pk/440-450Nm
Aandrijflijn
Exedy koppeling
STI type RA versnellingsbak, FD 4.444 topspeed bij 6800rpm = 200kmu
DCCD 35/65% (driver controlled central differential)
DCCD pro deluxe aftermarket controller met indicatie op Sti cluster
STI tandwielsper/wokkelsper torssen vooras
STI 180R achterdiff met platensper (customized)
STI v7 fusees achter
Quick Rack stuurhuis 2turn lock to lock -the best mod ever-
AP racing 335mm 6pots vooras
AP racing 335mm 4pots achteras
AP 660 dot4 remvloeistof
Perrin brakebooster stiffy
Speedline Turini 18"/225 velgen met Toyo TR-1 erop
4 sets std 17" matzwarte WRX velgen (ja 16 in totaal) met verschillende banden
Onderstel
Intrax HDA onderstel
Whiteline swaybar achter
Whiteline swaybar mounts achter
Whiteline swaybar links achter (die gouden banaantjes)
Whiteline subframe lockbolts achter
Whiteline anti liftkit
Whiteline bumpsteerkit
Whiteline swaybar voor
Whiteline lateral links achter toe+camber instelbaar
Whiteline toe lock kit achter
Interieur
Defi meterset Turbodruk-Olietemp-Oliedruk, controlunit in hands. kastje
Stoelverlagingsset HKS KANSAI (gemodificeerd)
Sabelt 3" 4punt FIA gordel zwart
Sparco stuur 350mm deepdish90mm suede met gele streep
Sparco stuurnaaf
Momo pookknop
Versnellingspook bezel
JDM Sti cluster, topsnelheid = 180kmu op de schaalverdeling, past bij de bak
Exterieur
Omdat ik een wannebee STI eigenaar ben.............enkele bescheiden logo's
Sti mistlampkappen met logos
Sti logo in grille
Sti logos op deur
Sti Spec C typr RA logo op achterklep
En een heel groot gat in de bumper daar waar ooit de FMIC zat
Upcomming mods :
2,5liter blok puur voor koppel onderin 600+Nm / 350-360-370pk, op E85/ bio-ethanol
5 speed dogbox in een 6 speed huis (bak is nu kritisch qua koppel / rijstijl)
2 kuipjes
kooi
hydraulische handrem
Uitstoot
Ik ben blij dat er ergens een stuk of 23 priussen en honda hybrids rondrijden om deze fuel to noise converter co2 neutraal te maken
Oh ja velen verklaren me voor gek, maar dit is -behoudens de aanschaf van de wagen an sich (had meevalleterje) wat tunen betreft niet duurder dan fanatiek downhillen.....bovenstaande mods in 2jr tijd uitgevoerd, hoofdzakelijk zelf gesleuteld(net nog rondje nieuwe aandrijfassen, lagers en nieuwe achter fusees want als je dit op droog wegdek doet krijgt het nogal op z'n donder)
E