Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » vr okt 16, 2009 12:22 am

Arnetteman schreef: denk aan FPS? Mijn camera kan 7FPS halen. Dat vind ik meer dan zat, zeker als je bedenkt dat ik hem vaak alleen maar op single shot heb staan ipv continuous. Nee dat gaat voor mij niet op. Zoeker blackout heb ik nog nooit gehad overigens.

Wat ik al zei, eindeloze discussie wellicht.
Zoeker blackout nog nooit gehad? Typisch, ik iedere keer als ik op de knop druk ;-) .

Maar is geen eindeloze discussie - bekijk het technisch en de spiegel zal er ooit aangaan.

Gaap!

zonoskar

Bericht door zonoskar » vr okt 16, 2009 9:30 am

De spiegel is voor nog meer goed dan alleen maar door de lens te kunnen kijken. De AF unit krijgt ook informatie via de spiegel. Als je de spiegel weg haalt, moet je contrast AF doen via de sensor en we weten allemaal hoe snel dat gaat. Panasonic heeft met de GH1 het aardig onder de knie, maar heeft daar wel wat foefjes voor in de lenzen moeten stoppen. Ik neem aan dat niemand hier graag zijn lenzen arsenaal wil vervangen omdat Canon of Nikon besluit de spiegel te verwijderen. Dus van mij mag de spiegel blijven.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr okt 16, 2009 10:03 am

Dat "probleem" is een aantal jaren geleden al opgelost door Canon......kiek moar

Toen ik nog free lance assistent was moesten we een keer in Sydney in een rollercoaster fotograferen. Bij de eerste testen vooraf in de efteling bleek dat de G-krachten zo groot waren op bepaalde punten dat bij normale camera's de spiegel niet geheel opklapte.....met als gevolg half belichtte beelden.
Met een spiegel die niet beweegt heb je dat probleem niet en dat ding was ook retesnel, toendertijd al 10 fps met film.......

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Aerial

Bericht door Aerial » vr okt 16, 2009 11:07 pm

Arnetteman schreef: En wat Staalmans ook zegt en jij ook, analoog rules absoluut. Hem de F50 nog steeds en het is een fantastisch apparaat. Binnenkort ook maar weer eens wat mee doen.
Je gaat pas echt merken hoe analoog 'rules' nadat je een 100x125 cm print van een 4x5" negatief hebt gezien!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za okt 17, 2009 3:50 pm

Aerial schreef:
Arnetteman schreef: En wat Staalmans ook zegt en jij ook, analoog rules absoluut. Hem de F50 nog steeds en het is een fantastisch apparaat. Binnenkort ook maar weer eens wat mee doen.
Je gaat pas echt merken hoe analoog 'rules' nadat je een 100x125 cm print van een 4x5" negatief hebt gezien!
Elk systeem heeft z'n voor en nadelen, dat zal altijd zo blijven; de ideale camera zal nooit bestaan.
Persoonlijk vind ik de digitale revolutie heerlijk en zou ik nooit meer terug willen.
Ik vervloek de dagen dat ik met mijn rolfilmpjes/4X5jes naar Amsterdam reed, daar 2 uur wachten en weer terug..........

dussssssssss©
DE site

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » di okt 20, 2009 10:55 am

Jammer dat Canon het lef niet heeft om eens een concept (APS-H) overboord te gooien...had hier een 16mp FF sensor van gemaakt. En daarnaast nog eens een hogere intro prijs. Nog een maandje of vier te gaan tot vervanging hier, eens serieus opties naast elkaar gaan leggen.

http://www.dpreview.com/news/0910/09102001canon1d4.asp

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di okt 20, 2009 11:42 am

Dat lijkt mij toch vrij logsich dat ze de crop sensor erin houden, veel (sport)fotografen vinden het heerlijk dat hun lensjes met een wat langer worden. En de vele MP's hebben ze toch niet nodig.

dussssssssss©
DE site

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di okt 20, 2009 12:00 pm

BOSS schreef:Ik vervloek de dagen dat ik met mijn rolfilmpjes/4X5jes naar Amsterdam reed, daar 2 uur wachten en weer terug..........
Kleurgamma?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di okt 20, 2009 1:56 pm

Steelboy schreef:
BOSS schreef:Ik vervloek de dagen dat ik met mijn rolfilmpjes/4X5jes naar Amsterdam reed, daar 2 uur wachten en weer terug..........
Kleurgamma?
Whatever; S Color, Capi Lux, Kleurgamma allemaal 2 uur wachten op je diafilm.

Lang leve digitaal!!!

dusssssss©
DE site

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di okt 20, 2009 2:15 pm

Mijn laatst ontwikkelde kleurfilms (dia en negatief) komen ook uit onze hoofdstad, wegens het verdwijnen van fotovaklabs in de rest van het land. Gelukkig was de betreffende toko een van de avonden in de week tot laat open :)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di okt 20, 2009 2:25 pm

Vroegah, was S Color 24/7 open als ik het mij goed herinner....those were the days.

dusssssssssss©
DE site

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » di okt 20, 2009 2:27 pm

Vroegah, kon je foto's voor de krant aan de conducteur meegeven 8)

Eddy_the_Eagle

Bericht door Eddy_the_Eagle » di okt 20, 2009 4:16 pm

Voor de liefhebbers:

Afbeelding

Nu ook met video :o (i like that!)

Ben benieuwd wanneer ik de eerste 1Dmk4 met draadloze mic tegenkom ;)

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » di okt 20, 2009 4:44 pm

ja ik zag hem al, mooi ding, dat wordt kiezen Nikon D3S of Canon eos 1D Mark IV

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di okt 20, 2009 5:00 pm

Kiezen???

Zullen er echt mensen zijn die overstappen naar een ander merk body omdat het ene merk nu, op dit moment, even een "betere" body heeft dan het andere???

Laten we nou niet gaan mierenneuken, beide zijn prima bodies en er zijn natuurlijk geen rationele redenen om over te stappen naar een ander merk......met alle gevolgen van dien.....nieuwe lenzen, flitsers etc.

dussssssss©
DE site

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » di okt 20, 2009 5:26 pm

Er zijn voor mij redenen om switch te maken. Aantal lenzen hier zijn op, body nadert einde. Werk graag met fullframe en Nikon heeft een fantastische groothoeklens. Afwachten wat straatprijs wordt van mk4, maar als de body 1500 euro meer kost, is Nikon een optie.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di okt 20, 2009 5:42 pm

Canon 1D MK4 = 4700 euro bij Calumet.........

dussssssss©
DE site

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » di okt 20, 2009 6:45 pm

BOSS schreef:Canon 1D MK4 = 4700 euro bij Calumet.........

dussssssss©
Oooooh, nou de me er 2 dan! :lol:

Nou, ik kijk het voorlopig wel eventjes aan met die dure krengen.

willem12

Herfstlicht.....

Bericht door willem12 » di okt 20, 2009 7:36 pm

Leuk al dat ijzer/plastic dat ik niet wil/kan betalen. De prijzen zijn net als de prestaties, ongelooflijk. 1 keer aan de D3 en je schijnt niet meer terug te kunnen...

Mag ik een praktische vraag stellen: hoe ga ik om met het herfstlicht? Is de ene kant van het onderwerp/persoon leuk belicht is de andere kant of diep zwart of volledig overbelicht. Ik krijg het amper goed. Ik probeer e.e.a. te redden door raw te schieten en dan in Lightroom te corrigeren, maar leuk is het niet.

Kan ik hier slimmer mee omgaan of moet ik strobist.blogspot gaan lezen en aan het kunstlicht ?
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Dennis Katinas
Contacteer:

Re: Herfstlicht.....

Bericht door Dennis Katinas » di okt 20, 2009 7:43 pm

willem12 schreef:Leuk al dat ijzer/plastic dat ik niet wil/kan betalen. De prijzen zijn net als de prestaties, ongelooflijk. 1 keer aan de D3 en je schijnt niet meer terug te kunnen...

Mag ik een praktische vraag stellen: hoe ga ik om met het herfstlicht? Is de ene kant van het onderwerp/persoon leuk belicht is de andere kant of diep zwart of volledig overbelicht. Ik krijg het amper goed. Ik probeer e.e.a. te redden door raw te schieten en dan in Lightroom te corrigeren, maar leuk is het niet.

Kan ik hier slimmer mee omgaan of moet ik strobist.blogspot gaan lezen en aan het kunstlicht ?
Heb je de nieuwe Fietssport al gezien? De cover bedoel ik. Ergens aan de rand van het bos gaan schieten waar er veel licht het bos binnenkomt en een paar flitsers erbij kan volgens mij ook geen kwaad, al moet het ook zonder kunnen.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » di okt 20, 2009 8:19 pm

willem12 schreef:Leuk al dat ijzer/plastic dat ik niet wil/kan betalen. De prijzen zijn net als de prestaties, ongelooflijk. 1 keer aan de D3 en je schijnt niet meer terug te kunnen...

reflectiescherm!
Vaak mooier dan flitsen (persoonlijke mening).
En nog goedkoper ook dan een set dure flitsers en statiefjes en radiotriggers.
Een stuk piepschuim voldoet al prima!

Succes!

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » di okt 20, 2009 9:03 pm

Mark IV @ ISO 6400: http://vincentlaforet.smugmug.com/Lafor ... eDCa-XL-LB

Ben zwaar onder de indruk.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo okt 21, 2009 7:03 am

vergeet niet dat je met een compact of een goedkope SLR ook prima foto's kan maken...
Een 450D voldoet voor 99% van de fotografen en ik denk dat 90% van de fotografen die zo'n MK4 kopen niet de volledige potentie van het ding benutten en/of nodig hebben.

Herfstlicht in het bos bedoel je neem ik aan?
4 opties;
-wacht tot het bewolkt is
-zet je persoon in de schaduw van een dikke boom
-gebruik tegenlicht zodat er geen zonlicht direct op het gezicht valt, waarschijnlijk moet je wel een beetje invullen dan. Of net achter een hotspot van de zon op de grond dan krijg je nog een beetje opslag.
-koop een Lastolite(verkrijgbaar in diverse maten) maar wil je die goed gebruiken in het bos dan moet je een assistent meenemen of een statief met een houder en een gewicht.....anders dondert ie bij het minste zuchtje wind om.........assistent is makkelijker in deze.

dusssssss©
DE site

Timmos

Bericht door Timmos » vr okt 30, 2009 11:01 am

http://dirtmountainbike.com/news/locals ... awton.html

mooi voorbeeld weer.
Kwaliteit is niet slecht.

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » vr okt 30, 2009 11:21 am

Timmos schreef:http://dirtmountainbike.com/news/locals ... awton.html

mooi voorbeeld weer.
Kwaliteit is niet slecht.
Kwaliteit is niet slecht, maar wel op het randje hoor.

Plaats reactie