Fietsendrager op caravan
Moderator:Beheerders
Misschien niet een juist topic, maar daarom in de zandbak.
Hallo,
Dit jaar willen we mijn downhill fiets achter op de caravan zetten. Niet op de dissel.
Weet iemand een geschikte fietsendrager waar 2.5 banden in kunnen?
Caravan is een WILK.
Hoor het graag, als iemand wat weet.
Grtz.
Hallo,
Dit jaar willen we mijn downhill fiets achter op de caravan zetten. Niet op de dissel.
Weet iemand een geschikte fietsendrager waar 2.5 banden in kunnen?
Caravan is een WILK.
Hoor het graag, als iemand wat weet.
Grtz.
die van mij gaat zonder probleem op een standaard mobilhome drager. De rails zijn net breed genoeg.
zo iets, maar dan maar 1 bike natuurlijk:
http://www.kapaza.be/Fietsen_en_accesso ... rager.html
zo iets, maar dan maar 1 bike natuurlijk:
http://www.kapaza.be/Fietsen_en_accesso ... rager.html
Hmm heb eens wat navraag gedaan, en ze zeggen dat als je fietsen achter op een caravan doet, je daardoor het slinger effect verergert. En je kunt je bike niet in de gaten houden onder het rijden...
Iemand hier ervaringen mee, of suggesties waarom hij voorop, of achterop moet?
@ Chmod, zoiets is fijn ja, maar ik wil graag even bovenstaand verhaal controleren:)
Thanks!
Grtz.
Iemand hier ervaringen mee, of suggesties waarom hij voorop, of achterop moet?
@ Chmod, zoiets is fijn ja, maar ik wil graag even bovenstaand verhaal controleren:)
Thanks!
Grtz.
Niet meer in de caravan. Vorig jaar had ik een bike met single crown, draaide het stuur 90 graden, en ik deed hem op bed leggen, met een deken ertussen, en hij lag. Heb nu een dubbelcrown, dus helemaal plat zal die nooit liggen.
Waar kan ik hem anders kwijt in de caravan? gangpad? Hoe wil ik hem vastmaken? Hij schuift altijd wel een beetje, en je zal net hebben dat er een dikke kras op de kasten/aanrecht whatever zit.
Waar kan ik hem anders kwijt in de caravan? gangpad? Hoe wil ik hem vastmaken? Hij schuift altijd wel een beetje, en je zal net hebben dat er een dikke kras op de kasten/aanrecht whatever zit.
je kan altijd wel je fiets vastmaken, ik zou persoonlijk pas als laatste denken aan het bed, en dan nog, als hij daarop ligt, moet je volgens mij al een serieuze jump nemen voor dat de fiets omhoog gaat vliegen.
als wij bij scouting met de fiets op kamp gaan, en met enkele fietsen in de oplegger terugkomen, staan ze ook meestal gewoon in, en heb tot nog toe, bijna geen krasschade gehad, eigenlijk wel sterk, want die vrachtwagen steekt dan boordevol materiaal van allerhande vorm en gewicht. ooit was er eens iemand die zijn fiets heeft opgehangen aan het dak van die oplegger omdat hij zijn fiets mooi genoeg vond om speciaal te doen :P dat moet trouwens nogal een zicht geweest zijn, elke keer als die vrachtwagen stopte
nog een ander idee, kan je je fiets niet in de (bestel?)wagen steken? meestal als je op vakantie gaat neem je wel wat materiaal mee, en gaat dat in de wagen, maar als je fiets eventueel deels gedemonteerd in de wagen kan en je dat veiliger vind kan je nog altijd je bagage in de caravan leggen?
je kan trouwens zowieso je bagage gebruiken om je fiets ergens te klemmen in de caravan. met de nodige dekentjes dan.
als wij bij scouting met de fiets op kamp gaan, en met enkele fietsen in de oplegger terugkomen, staan ze ook meestal gewoon in, en heb tot nog toe, bijna geen krasschade gehad, eigenlijk wel sterk, want die vrachtwagen steekt dan boordevol materiaal van allerhande vorm en gewicht. ooit was er eens iemand die zijn fiets heeft opgehangen aan het dak van die oplegger omdat hij zijn fiets mooi genoeg vond om speciaal te doen :P dat moet trouwens nogal een zicht geweest zijn, elke keer als die vrachtwagen stopte

nog een ander idee, kan je je fiets niet in de (bestel?)wagen steken? meestal als je op vakantie gaat neem je wel wat materiaal mee, en gaat dat in de wagen, maar als je fiets eventueel deels gedemonteerd in de wagen kan en je dat veiliger vind kan je nog altijd je bagage in de caravan leggen?
je kan trouwens zowieso je bagage gebruiken om je fiets ergens te klemmen in de caravan. met de nodige dekentjes dan.
dead straight to live wrong
Hmm, geen bestelbus, en wil ik hem in de auto leggen, moet de vork eruit!
Maar heel misschien krijgen we voor de vakantie nog een ander type volvo. Maar op de terugweg zitten we met 3 man achterin, op de heen weg met 1 man achterin...
Dus in de auto wordt het niks.
We gaan 1 deze dagen de caravan nog even laten keuren, en dan staat hij een paar dagen in van te voren hier thuis. Dan gaan we eens even in de caravan zelf kijken of we iets kunnen maken.
Twinny load had eerst een rekje voor in de caravan zelf, maar dat is 4 jaar geleden uit de productie gehaald.
Grtz.
Maar heel misschien krijgen we voor de vakantie nog een ander type volvo. Maar op de terugweg zitten we met 3 man achterin, op de heen weg met 1 man achterin...
Dus in de auto wordt het niks.
We gaan 1 deze dagen de caravan nog even laten keuren, en dan staat hij een paar dagen in van te voren hier thuis. Dan gaan we eens even in de caravan zelf kijken of we iets kunnen maken.
Twinny load had eerst een rekje voor in de caravan zelf, maar dat is 4 jaar geleden uit de productie gehaald.
Grtz.
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Wat je ook kan doen is een plank maken die precies in het gangpad past van de caravan. Of die klem/monteer je vast aan/onder/tussen de rondzit/treinzit voorin de caravan.
Op die plank monteer je een snelspanner (xc) of een houten/metalen blokje of een oude naaf) of id. waarin je je steekas kan monteren.
Dan schroef je je voorwiel uit je fiets, en zet je de fiets dus vast in de caravan in het gangpad. Het wiel leg je los op bed.

puur even voor het idee..
Hij staat dan én stabiel én veilig...
Moet werken lijkt mij!
Succes!
Op die plank monteer je een snelspanner (xc) of een houten/metalen blokje of een oude naaf) of id. waarin je je steekas kan monteren.
Dan schroef je je voorwiel uit je fiets, en zet je de fiets dus vast in de caravan in het gangpad. Het wiel leg je los op bed.

puur even voor het idee..
Hij staat dan én stabiel én veilig...
Moet werken lijkt mij!
Succes!