Fietsendrager op caravan

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Mrtnrider
Fietsendrager op caravan

Bericht door Mrtnrider » ma jun 08, 2009 8:57 pm

Misschien niet een juist topic, maar daarom in de zandbak.
Hallo,
Dit jaar willen we mijn downhill fiets achter op de caravan zetten. Niet op de dissel.
Weet iemand een geschikte fietsendrager waar 2.5 banden in kunnen?
Caravan is een WILK.
Hoor het graag, als iemand wat weet.
Grtz.

Chmod

Bericht door Chmod » di jun 09, 2009 10:30 am

die van mij gaat zonder probleem op een standaard mobilhome drager. De rails zijn net breed genoeg.

zo iets, maar dan maar 1 bike natuurlijk:
http://www.kapaza.be/Fietsen_en_accesso ... rager.html

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » wo jun 10, 2009 5:57 pm

Hmm heb eens wat navraag gedaan, en ze zeggen dat als je fietsen achter op een caravan doet, je daardoor het slinger effect verergert. En je kunt je bike niet in de gaten houden onder het rijden...
Iemand hier ervaringen mee, of suggesties waarom hij voorop, of achterop moet?
@ Chmod, zoiets is fijn ja, maar ik wil graag even bovenstaand verhaal controleren:)
Thanks!
Grtz.

DESL

Bericht door DESL » wo jun 10, 2009 7:05 pm

Waarom niet gewoon in de caravan?

Geen last van extra gewicht achteraan de caravan.
Je hoeft niet af en toe te checken of die er nog wel hangt.
Je loopt (rijdt) niet te koop met je waar.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

sampers

Bericht door sampers » wo jun 10, 2009 7:54 pm

ik dacht net hetzelfde :D is die nog beschermt tegen regen en zoveel meer, zelf beter tegen diefstal bij eventuele tussenstop,...
dead straight to live wrong

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » wo jun 10, 2009 8:23 pm

Niet meer in de caravan. Vorig jaar had ik een bike met single crown, draaide het stuur 90 graden, en ik deed hem op bed leggen, met een deken ertussen, en hij lag. Heb nu een dubbelcrown, dus helemaal plat zal die nooit liggen.
Waar kan ik hem anders kwijt in de caravan? gangpad? Hoe wil ik hem vastmaken? Hij schuift altijd wel een beetje, en je zal net hebben dat er een dikke kras op de kasten/aanrecht whatever zit.

Timmos

Bericht door Timmos » wo jun 10, 2009 8:40 pm

2 weken terug fietsen voorop de caravan gezet dmv een fietsendrager. werkt prima.
Anders in de caravan wat doeken/schuimrubber en paar fietsenelastieken met haken. je kan hem altijd wel ergens aan vast zetten ;)

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » wo jun 10, 2009 8:56 pm

Hmm kreeg net de tip van iemand, om de achterste tafel om te draaien(op de kop dus), en daar de fiets overheen te zetten. Vastmaken met wat spanbanden, en kussens ertussen zodat deze geen kant op gaan. Denk dat die wel goed is!

Whouz

Bericht door Whouz » wo jun 10, 2009 10:13 pm

Of je laat je fiets thuis :bandana:

Wij zetten m ook altijd gewoon achterop, volgens mij verder niet zoveel invloed op het rijden [rij zelf nog niet :(]
En dan me bmx er in, op het bed...
Met een DC zal het idd wat moelijker gaan, evt vork eruit halen als t allemaal niet echt lekker past?

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » do jun 11, 2009 7:04 am

WEINIG zin om mijn fiets uit elkaar te halen... Als het ook normaal moet kunnen.
Hoelang is jullie caravan?

sampers

Bericht door sampers » do jun 11, 2009 4:37 pm

je kan altijd wel je fiets vastmaken, ik zou persoonlijk pas als laatste denken aan het bed, en dan nog, als hij daarop ligt, moet je volgens mij al een serieuze jump nemen voor dat de fiets omhoog gaat vliegen.
als wij bij scouting met de fiets op kamp gaan, en met enkele fietsen in de oplegger terugkomen, staan ze ook meestal gewoon in, en heb tot nog toe, bijna geen krasschade gehad, eigenlijk wel sterk, want die vrachtwagen steekt dan boordevol materiaal van allerhande vorm en gewicht. ooit was er eens iemand die zijn fiets heeft opgehangen aan het dak van die oplegger omdat hij zijn fiets mooi genoeg vond om speciaal te doen :P dat moet trouwens nogal een zicht geweest zijn, elke keer als die vrachtwagen stopte :D

nog een ander idee, kan je je fiets niet in de (bestel?)wagen steken? meestal als je op vakantie gaat neem je wel wat materiaal mee, en gaat dat in de wagen, maar als je fiets eventueel deels gedemonteerd in de wagen kan en je dat veiliger vind kan je nog altijd je bagage in de caravan leggen?

je kan trouwens zowieso je bagage gebruiken om je fiets ergens te klemmen in de caravan. met de nodige dekentjes dan.
dead straight to live wrong

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » do jun 11, 2009 7:32 pm

Hmm, geen bestelbus, en wil ik hem in de auto leggen, moet de vork eruit!
Maar heel misschien krijgen we voor de vakantie nog een ander type volvo. Maar op de terugweg zitten we met 3 man achterin, op de heen weg met 1 man achterin...
Dus in de auto wordt het niks.

We gaan 1 deze dagen de caravan nog even laten keuren, en dan staat hij een paar dagen in van te voren hier thuis. Dan gaan we eens even in de caravan zelf kijken of we iets kunnen maken.

Twinny load had eerst een rekje voor in de caravan zelf, maar dat is 4 jaar geleden uit de productie gehaald.

Grtz.

Chmod

Bericht door Chmod » za jun 13, 2009 8:51 am

steek em gewoon in de caravan... Stevige doek erover en span em met riemen vast. Je zal niets beschadigen.

zndr

Bericht door zndr » za jun 13, 2009 7:40 pm

Het kan nooit veel werk zijn om even de voorvork eruit en er weer in te doen. DC voorvorken zijn niet zo ingewikkeld ;)

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » za jun 13, 2009 8:14 pm

ik weet heus wel hoe ik men bike in en uit elkaar steek:)
Maar thanks alvast iedereen voor de reacties.

streeter

Bericht door streeter » ma jul 20, 2009 6:25 pm

maarten, met je technisch inzicht, je slijpt van te voren je fiets in 30 stukjes, vrot die stukjes in de kastjes van de caraven, je gooit n las apparaat in je fiets, en knutselt m weer in elkaar als je daar bent, kan niet makkelijker!
Ditch the bitch, let's go riding

Simple bmx

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » do jul 23, 2009 8:34 pm

Wat je ook kan doen is een plank maken die precies in het gangpad past van de caravan. Of die klem/monteer je vast aan/onder/tussen de rondzit/treinzit voorin de caravan.

Op die plank monteer je een snelspanner (xc) of een houten/metalen blokje of een oude naaf) of id. waarin je je steekas kan monteren.

Dan schroef je je voorwiel uit je fiets, en zet je de fiets dus vast in de caravan in het gangpad. Het wiel leg je los op bed.

Afbeelding
puur even voor het idee..

Hij staat dan én stabiel én veilig...

Moet werken lijkt mij!

Succes!

Plaats reactie