Wie is er handig met Joomla.....

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
sherlock
Contacteer:
Wie is er handig met Joomla.....

Bericht door sherlock » ma jun 22, 2009 2:32 pm

..... en kan af en toe even een vraagje van mij beantwoorden?

Ik heb net de missie van sweettrails.nl op de rails krijgen op me genomen en zit met nogal wat vragen over Joomla. Ik doe al de weblog van sweettrails, maar die moet vervangen worden door een echte site.

HELP :(
Laatst gewijzigd door sherlock op ma jun 22, 2009 2:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » ma jun 22, 2009 2:34 pm

Barst los zou ik zeggen. Ik ben aardig bezig (geweest) met Joomla. Check ook eens www.dutchjoomla.org mocht je die nog niet kennen (maar dat lijkt me sterk).

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » ma jun 22, 2009 2:38 pm

Ah,

Dat is lekker snel.
Allereerst de template: Hoe ga ik dat Joomla logo en die maffe kikker wegkrijgen en er een Sweettrails logo voor in de plaats krijgen?

Dan dit nog: Als ik probeer het menu uit te breiden en wil publiceren lukt het niet. De site zegt dat het gepubliceerd is, maar de site laat niks zien.

En dutchjoomla kende ik al, maar ik kan hier misschien iets specifieker vragen

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » ma jun 22, 2009 9:29 pm

Die twee vragen komen me bekend voor :lol: :

1: Als je het standaard template wilt blijven gebruiken kun je het logo van joomla vervangen door je eigen logo door via je ftp programma naar de map templates/rhuk_milkyway/images te gaan en dan het bestand mw_joomla_logo.png te vervangen door je eigen logo (het makkelijkst is om je logo te renamen voor of na het uploaden in dezelfde naam als het originele bestand, dan hoef je niets in het css etc. aan te passen). Je nieuwe bestand moet dus ook een .png file zijn van 298x75 pixels (BxH)

EDIT: Welke versie van joomla draai je? En met welke template? Je site ziet er namelijk nogal anders uit dan de standaardinstallaties waar ik mee heb gewerkt (idee is wel hetzelfde natuurlijk, dus zoek effe in de images map van het template naar de goede afbeelding(en) en vervang die).

2: het menu laat volgens mij pas wat zien als er in bijvoorbeeld de sectie of categorie die je aan het menu hebt toegevoegd ook daadwerkelijk iets is gepubliceerd (een artikel binnen die sectie/categorie dus). Er is dacht ik wel een instelling dat je het menu item kan laten weergeven ook als de betreffende sectie of categorie leeg is.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di jun 23, 2009 6:46 am

Uhmmmmm..... ftp-programma :?

versie 1.5.11

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » di jun 23, 2009 7:11 am

sherlock schreef:Uhmmmmm..... ftp-programma :?

versie 1.5.11
Een programma waarmee je op de webserver kunt komen en dan bestanden en mappen kunt up en downloaden (dit kan overigens ook gewoon met internet explorer / windows verkenner)

Hoe heb je joomla op de server gekregen dan? Of heb je dat laten doen?

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di jun 23, 2009 12:30 pm

Dat heeft de vorige beheerder gedaan. Ik heb wel gewoon via internet een backdoor

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » di jun 23, 2009 1:11 pm

sherlock schreef:Dat heeft de vorige beheerder gedaan. Ik heb wel gewoon via internet een backdoor
Dat is inderdaad het admin gedeelte van joomla, maar dat is wat anders dan op je server zelf komen.

Ik heb zelf ergens vorig jaar een keer een PCM Magazine gekocht met daarbij een Joomla dvd met allerlei instructiefilmpjes etc. Superhandig voor de Joomla beginner. Anders moet je eens nagaan of je die nog ergens kunt bestellen, downloaden of krijgen.

Plaats reactie