Verzekering i.v.m. extreme sporten
Moderator:Beheerders
Afgelopen week zat ik eens te lezen in de kleine lettertjes van mijn verzekeringen, met name mijn reisverzekering en ongevallenverzekering... Nu ben ik er achter gekomen dat ik eigenlijk helemaal niet verzekerd ben tijdens het bedrijven van zogenaamde "extreme sporten".. Naar mijn mening valt downhill MTBen hier zeker onder..
Ik kan me herrinneren dat ik hier vroeger wel voor "meeverzekerd" was, toen ik nog lekker met papa naar de wedstrijden ging, en toen hij alles voor mij regelde.... Heb hem er nog niet over gesproken en ik heb nog niet veel internet research gedaan, maar ik wilde eens vragen of sommige van jullie ook met dit probleem zitten, of wat jullie bevindingen zijn, of misschien, hoe jullie verzekerd zijn..... je hebt immers binnen no time een vette blessure mocht het eens goed fout gaan als je in de Franse Alpen van je fietsje valt.....
Laat eens wat horen... Ik heb mijn verzekeringen trouwens lopen bij Interpolis en Univé..
-Maurice
Ik kan me herrinneren dat ik hier vroeger wel voor "meeverzekerd" was, toen ik nog lekker met papa naar de wedstrijden ging, en toen hij alles voor mij regelde.... Heb hem er nog niet over gesproken en ik heb nog niet veel internet research gedaan, maar ik wilde eens vragen of sommige van jullie ook met dit probleem zitten, of wat jullie bevindingen zijn, of misschien, hoe jullie verzekerd zijn..... je hebt immers binnen no time een vette blessure mocht het eens goed fout gaan als je in de Franse Alpen van je fietsje valt.....
Laat eens wat horen... Ik heb mijn verzekeringen trouwens lopen bij Interpolis en Univé..
-Maurice
Ha Tillyman,
Is idd. zo, je moet jezelf extra (doorlopende reisverz.) bij verzekeren voor dit soort sporten (geld ook voor o.a. duiken en skien).
Het blijven zogenoemde "risico sporten" waar je standaard verz. geen dekking op geeft.
Van de Unive site:
Uw medische kosten (zoals huisarts, medicijnen of ziekenhuisopname) zijn meeverzekerd op de Univé-zorgpolis met aanvullend pakket. Het eigen risico en de no-claim van de zorgverzekering zijn niet verzekerd.
Het vervoer van iemand terug naar Nederland als gevolg van een ongeval, ziekte of overlijden (repatriëring), is tot slechts € 4.538,- verzekerd op de zorgverzekering! Door een reisverzekering af te sluiten kunt u dit bijverzekeren tot de werkelijke kostprijs.
Dus wil je op zeker spelen zou ik zeggen verzeker je bij met een doorlopende reis verz.!
Gr,
Maarten
Is idd. zo, je moet jezelf extra (doorlopende reisverz.) bij verzekeren voor dit soort sporten (geld ook voor o.a. duiken en skien).
Het blijven zogenoemde "risico sporten" waar je standaard verz. geen dekking op geeft.
Van de Unive site:
Uw medische kosten (zoals huisarts, medicijnen of ziekenhuisopname) zijn meeverzekerd op de Univé-zorgpolis met aanvullend pakket. Het eigen risico en de no-claim van de zorgverzekering zijn niet verzekerd.
Het vervoer van iemand terug naar Nederland als gevolg van een ongeval, ziekte of overlijden (repatriëring), is tot slechts € 4.538,- verzekerd op de zorgverzekering! Door een reisverzekering af te sluiten kunt u dit bijverzekeren tot de werkelijke kostprijs.
Dus wil je op zeker spelen zou ik zeggen verzeker je bij met een doorlopende reis verz.!
Gr,
Maarten
Laatst gewijzigd door DESL op za jan 17, 2009 11:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
Hey collega..!DESL schreef:Ha Tillyman,
Is idd. zo, je moet jezelf extra bij verzekeren voor dit soort sporten (geld ook voor o.a. duiken en skien).
Dus wil je op zeker spelen zou ik zeggen verzeker je bij!
Gr,
Maarten
Heb jij je ook bijverzekerd..? Kan dat toevallig bij Univé, want daar heb jij ook het één en ander lopen natuurlijk.
Alles goe daar?
Grtn!
Ha collega,
Ja dat kan, zie toevoeging in mijn post hier boven.
Check ook ff http://www.unive.nl/CMSFiles/concern/vo ... kering.pdf
Ik kom maandag ff bij je buurten!
Ja dat kan, zie toevoeging in mijn post hier boven.
Check ook ff http://www.unive.nl/CMSFiles/concern/vo ... kering.pdf
Ik kom maandag ff bij je buurten!
Laatst gewijzigd door DESL op za jan 17, 2009 11:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
--Cranked Crusaders--
- cHoc
Zelf heb ik hiervoor een doorlopende verzekering bij de NKBV http://www.nkbv.nl daar kun je bij de verzekering aangeven dat je een andere extreme sport beoefend, het hoeft bij hun dus niet speciaal alleen voor klim en berg sport te zijn.
shoot me again, I ain't dead yet
Zou je niet eerst eens navragen wat ze precies concreet bedoelen met 'extreme sporten'? En zeker niet zelf je sport vermelden. Als biken niet in die uitzonderingslijst zit, ben je volgens mij gewoon verzekerd en heb je niks extra nodig.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
- degoe
- Contacteer:
en nog iets,vraag ook even na(voor die gene die het treft)of je ook verzekerd bent als je met een wedstrijd mee doet,want dat is ook vaak niet het geval.bij de meeste wedstrijden moetje,als je geen licentie hebt een dag licentie "kopen" dit ivm eventuele ongevallen(soort verzekering),maar dit is alleen voor alles wat daar gebeurd(schade aan andere dingen en mensen). voor de rest moet je je eigen verzekering gebruiken........ kleine tip. 

Idd. goed dat je het ff meld degoe, was ik vergetendegoe schreef:en nog iets,vraag ook even na(voor die gene die het treft)of je ook verzekerd bent als je met een wedstrijd mee doet,want dat is ook vaak niet het geval.bij de meeste wedstrijden moetje,als je geen licentie hebt een dag licentie "kopen" dit ivm eventuele ongevallen(soort verzekering),maar dit is alleen voor alles wat daar gebeurd(schade aan andere dingen en mensen). voor de rest moet je je eigen verzekering gebruiken........ kleine tip.

--Cranked Crusaders--
Dat is zeker zo.... Ik wilde alleen effe weten of ik juist verzekerd was, want je kunt natuurlijk een keer een klapper maken waarna je niet meer zo makkelijk opstaat als alle andere keren...joris schreef:ik denk als je voor de sport kiest moet je ook het vallen er bij pakken denk ik![]()
en als je dat niet wilt moet je maar stoppen
maar ik ben wel vertzekert vertelde papa
Ik BMX en MTB denk ik al langer dan menig forum lid hier en 't is gelukkig nog nooit echt gigantisch fout gegaan... Afkloppen.... Maar je weet 't maar nooit he...
Heb bij de ANWB een doorlopende reisverzekering. Geinformeert bij hun of mtb'n in de bergen erbij viel, en dat in het ergste geval een helicopter je moet komen halen. Zat allemaal bij de verzekering in zeiden ze. Dus daar vertrouw ik dan ook op!Luc schreef:Zou je niet eerst eens navragen wat ze precies concreet bedoelen met 'extreme sporten'? En zeker niet zelf je sport vermelden. Als biken niet in die uitzonderingslijst zit, ben je volgens mij gewoon verzekerd en heb je niks extra nodig.
Dus eerst informeren wat extreme sporten is lijkt me als eerste het handigst. en dan maar verder kijken!
keybone collector!!!