Bezoek van de man met een witte baard....

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
YuriS
Bezoek van de man met een witte baard....

Bericht door YuriS » wo nov 26, 2008 8:07 pm

De kerstman of sinterklaas (mij om het even) is dit jaar wat eerder bij me langs gekomen :o :o :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh, deze was die vergeten, en komt volgende week ook nog:

Afbeelding

(Om ook gelijk maar weer even te zeiken; ik vind de afwerking wat tegen vallen van de E13 en de Totem. De E13 ziet er wat cheepy uit en heeft ook nog wat half/losse plastic aanhangsels die bij de productie niet goed zijn verwijderd.
Hopelijk werken ze wel naar behoren, anders toch maar de man met de grijze baard een schop onder zijn kont geven :D )

Timmos

Bericht door Timmos » wo nov 26, 2008 8:10 pm

z'on kadotje wil ik ook wel :D :o

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do nov 27, 2008 11:08 am

is dat een long/medium cage saint mech ??

YuriS

Bericht door YuriS » do nov 27, 2008 11:25 am

Long/medium is er niet voor de Saint derrie het is GS of SS, ofwel short en extra short.

Die van mij is een GS / short. Ik heb namelijk een 40T voorblad en een 11T-34T cassette.

menace

Bericht door menace » do nov 27, 2008 4:45 pm

Wel ff foto showen he , ben wel benieuwd hoe zo'n helius er uit ziet met een totem

YuriS

Bericht door YuriS » do nov 27, 2008 7:07 pm

:evil: :evil:

Duurt denk nog even.

Net van Bikecomponents.de bericht gekregen dat de door mij bestelde Vivid 5.1 demper pas in Januari beschikbaar is, dat ondanks dat ie in de webshop staat op voorraad te zijn binnen 2-7 dagen :evil:

Swannie

Bericht door Swannie » do nov 27, 2008 7:26 pm

YuriS schreef::evil: :evil:

Duurt denk nog even.

Net van Bikecomponents.de bericht gekregen dat de door mij bestelde Vivid 5.1 demper pas in Januari beschikbaar is, dat ondanks dat ie in de webshop staat op voorraad te zijn binnen 2-7 dagen :evil:
da ken ik bij die manne :x
een Marzo besteld die ook op hun site op voorraad stond, na betaald te hebben en 3 weken wachten bericht, dat ze ze niet konden leveren :roll:

YuriS

Bericht door YuriS » do nov 27, 2008 7:28 pm

Ik heb ze gelijk een email terug gestuurd dat ze de boel kunnen annuleren en het geld terugstorten op mijn rekening. Pech voor ze, dan maar bestellen bij CrC

menace

Bericht door menace » do nov 27, 2008 8:08 pm

Hier is die 279 incl veer

http://www.mountainbikes.net/mtbikes/vi ... =1&curcd=1

Dit is een betrouwbare online shop

YuriS

Bericht door YuriS » do nov 27, 2008 8:22 pm

Thanks Menace!

Ik ga hem gelijk daar bestellen. Is ook nog eens verzendkosten vrij!

(Volgens mij wil je graag snel een foto van de complete bike ;) )

Reprox

Bericht door Reprox » do nov 27, 2008 10:43 pm

Als je die man nog spreekt, zeg hem dat hij mij vergeten is!

Erg jammer van die afwerkings foutjes.. fotos?!
Normal people worry me.

YuriS

Bericht door YuriS » za nov 29, 2008 2:13 pm

De vivid is onderweg :o

Geld van bikecomponents.de in de retour.

De foutjes van de Totem zijn moeilijk op foto vast te leggen:
- In de holtes bij de arch en de dustseals zie je dat de poedercoat niet helemaal netjes is.
- De schroefdraad voor de Post-mount is niet goed afgedicht bij het coaten
- Als je vork op pakt lijkt het gewoon echt niet alsof het zo duur kan zijn. De hele coating van de vork is gewoon CHEAP. Het is echt een heel dun laagje, en daarom ook zeker kwestbaar voor o.a. steenslag.

Dit alles in vergelijk met mijn Marzocchi 888 RC2-X uit 2006. Je voelt en ziet gewoon echt het verschil in kwaliteit.
De Totem is duidelijk Taiwan productie en de Marzocchi (van mij) Europeesche kwaliteit.

En SRAM maar adverteren met 'Amerikan Qualitey' my ass. Bedacht in de USA, geproduceerd en geïntepreteerd in een 3e wereld land.

Jammer, hopelijk werkt ie wel goed.

Ook even het verschil met die Saint Derrie, werkelijk PUNT gaaf. Japanse perfectie!

Hieronder de E 13: (de foto's zijn wat groot, maar dan is het tenminste goed te zien)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Krasjes krijg er gratis bij:

Afbeelding

Je kan me idd een zeikerd vinden, maar ik vind dat voor die bedragen van deze spullen er tenminste iets van perfectie tegen over hoord te staan !!

Sepp

Bericht door Sepp » za nov 29, 2008 2:42 pm

gefeliciteerd met de vervroegde kerst - mooie spulletjes...

Maar je bent inderdaad wel een ongeloofelijke zeikerd - en: Taiwan is geen 3e wereld! ;)

YuriS

Bericht door YuriS » za nov 29, 2008 2:49 pm

Maar je bent inderdaad wel een ongeloofelijke zeikerd - en: Taiwan is geen 3e wereld!
Ok, daar heb je gelijk in.

Ik ga denk maar is fietsen :lol:

Chmod

Bericht door Chmod » za nov 29, 2008 4:13 pm

het is toch normaal dat een E13 deze sporen heeft?!

Zo worden ze gemaakt:
Afbeelding

vroeger moest je ze voor dezelfde prijs zelf in elkaar knutselen.

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » za nov 29, 2008 5:11 pm

Sepp schreef:Maar je bent inderdaad wel een ongeloofelijke zeikerd - en: Taiwan is geen 3e wereld! ;)
Grote kern van waarheid! Over een tijdje heb je 20 keer zoveel krassen, boeie ;) !
Maar mooie spulletjes bij elkaar, wanneer komt er een geheel picture van je bike?
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

Sepp

Bericht door Sepp » za nov 29, 2008 5:37 pm

Chmod schreef:het is toch normaal dat een E13 deze sporen heeft?!
Inderdaad - alle onderdelen "one shot" gespoten - ze zouden die plastic delen ook enkel kunnen spuiten, dan heb je die breeksporen niet...de prijs gaat dan wel verdubbelen.

YuriS

Bericht door YuriS » za nov 29, 2008 5:46 pm

Chmod schreef:het is toch normaal dat een E13 deze sporen heeft?!

Zo worden ze gemaakt:
Afbeelding

vroeger moest je ze voor dezelfde prijs zelf in elkaar knutselen.

:lol:
Ja zo had ik er nog niet tegenaan gekeken. Doet me een beetje denken aan de tijd dat ik nog van die modelbouw zooi maakte!

Ik hoop volgende week de resterende onderdelen binnen te hebben! Hopelijk is het dan ook zul weer als vandaag :D

YuriS

Bericht door YuriS » zo dec 14, 2008 10:49 pm

En nog een nieuwe aanwinst :o :D

Afbeelding

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo dec 17, 2008 3:56 pm

jij bent niet de enigste.. 8)
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

en dat maakt dus dit...
Afbeelding

nou nog hayes eraf.. mono's erop.. en dan sparen voor een remedy frame.. ;)
(volgende kerst)

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » wo dec 17, 2008 4:06 pm

Wat hebben mensen tegen taiwan? :?

Al zouden ze het in amerika of europa maken dan zou het ook niet beter zijn, het zou in een precies dezelfde fabriek gebeuren.
Het enige is dat het dan een heel stuk duurder zou zijn omdat de lonen hier hoger zijn, en waarschijnlijk zou de werktempo hier ook een stuk lager liggen.
En dan kom je weer met de 'hippies' die dan gaan zeiken over uitbuiting enzo, die mensen kiezen zelf voor hun baan omdat ze niks anders hebben. Ze krijgen misschien niet veel maar zonder fabrieken etc zouden ze geen werk hebben en zouden ze helemaal nergens zijn.

Peace

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo dec 17, 2008 8:16 pm

Wat hebben mensen tegen taiwan?

Al zouden ze het in amerika of europa maken dan zou het ook niet beter zijn, het zou in een precies dezelfde fabriek gebeuren.
Het enige is dat het dan een heel stuk duurder zou zijn omdat de lonen hier hoger zijn, en waarschijnlijk zou de werktempo hier ook een stuk lager liggen.
En dan kom je weer met de 'hippies' die dan gaan zeiken over uitbuiting enzo, die mensen kiezen zelf voor hun baan omdat ze niks anders hebben. Ze krijgen misschien niet veel maar zonder fabrieken etc zouden ze geen werk hebben en zouden ze helemaal nergens zijn.
beetje een cirkelredenering he. Wij bieden werk anders niks. Was het maar zo simpel.

Niks tegen taiwan maar er wordt daar ook op veel fabrieken wat minder goed omgegaan met milieu en arbeidsomstandigheden (afgezien van loon).

Wij kunnen ook "westerse" lonen betalen. Dan gaan we misschien wat consuminderen. Beter voor ons, beter voor taiwan beter voor de wereld.

Maar goed daar gaat het hier niet om.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

mokumpje

Bericht door mokumpje » wo dec 17, 2008 8:42 pm

Mooi spul allemaal, maar eh :boring: gaaaaaaaaaaaap een paar krasjes en een beetje teweinig coating...........pfffffffffffffffffffffffff

BLRacing

Bericht door BLRacing » wo dec 17, 2008 9:13 pm

didadunlop schreef:
Wat hebben mensen tegen taiwan?

beetje een cirkelredenering he. Wij bieden werk anders niks. Was het maar zo simpel.

Niks tegen taiwan maar er wordt daar ook op veel fabrieken wat minder goed omgegaan met milieu en arbeidsomstandigheden (afgezien van loon).

Wij kunnen ook "westerse" lonen betalen. Dan gaan we misschien wat consuminderen. Beter voor ons, beter voor taiwan beter voor de wereld.

Maar goed daar gaat het hier niet om.
Ik weet niet hoe je het verzint maar de arbeidsomstandigheden en lonen zijn in Taiwan prima in orde. Het is een zeer welvarend land geworden. Ze moeten zelfs concurreren met China. Maar ook in China gaat het langzaam aan de betere kant op. Excessen blijf je houden, overigens ook in Nederland.

didadunlop

Bericht door didadunlop » do dec 18, 2008 11:24 pm

Het is allicht beter dan de situatie in China. Maar dat is geen vergelijking.

En de situatie is daar inderdaad beter als in veel andere landen. Maar laten we het niet meer noemen dan een lage lonen land.

En het economisch wonder van Taiwan heeft ook zijn nadelen.

http://www.iepanet.org/environment2.php ... 4&catid=34
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Plaats reactie