Kunnen fietsers gelaser-gun-t worden?
Moderator:Beheerders
- didadunlop
Gezien de technische kant van het begrip laseren kan je wel degelijk gelaserd worden. Daar zit die jurist fout.
Maar aangezien je zelf geen snelheidsmeter hebt kan je geen boete krijgen voor te hard rijden. Daar heeft die jurist gelijk in.
Het enige waar je een boete voor kunt krijgen is gevaarzetting(artikel 5 WvW)
Maar aangezien je zelf geen snelheidsmeter hebt kan je geen boete krijgen voor te hard rijden. Daar heeft die jurist gelijk in.
Het enige waar je een boete voor kunt krijgen is gevaarzetting(artikel 5 WvW)
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
fietsers kunnen niet gelazerd worden omdat het oppervlakte van de fiets gewoon weg te klein is.
En er is een verschil tussen roekeloos rij gedrag en te hard rijden op je fiets.
Roekeloos: zonder handen bijv.
Hard rijden: hoge snelheden...
En meestal mag je in een drukke winkelstraat ook niet fietsen he;)
En er is een verschil tussen roekeloos rij gedrag en te hard rijden op je fiets.
Je kent ze wel de digitale borden van u rijd te hard nu weet ik weet niet hoe het werkt maar waarschijnlijk is het het zelfde principe als de flitskast. Zo'n ding hadden we hier een tijd geleden ook staan i.v.m. wegwerkzaamheden. Maar dat ding stond onder aan een heuvel waar ik elke dag vanaf moet en elke dag dat ding weer melden dat ik te hard reed. Mijn record was 64 km/uur waar je 30 mocht, op de fixie.
op de meir anders wel en die is zeer druk tijdens de solden en anders ook.Mrtnrider schreef:fietsers kunnen niet gelazerd worden omdat het oppervlakte van de fiets gewoon weg te klein is.
ma da is wel goei training voor uw reflexen.
- didadunlop
Mrtnrider schreef:fietsers kunnen niet gelazerd worden omdat het oppervlakte van de fiets gewoon weg te klein is.
Je kan wel degelijk boetes krijgen voor te hard fietsen hoor, heeft ooit in de krant gestaan. Er is een stad in NL, weet niet meer welke, waar een flinke afdaling is. Hier gingen vooral sportfietsers vééls te hard naar beneden, waarbij op een gegeven moment een aanrijding plaatsvond. Sindsdien controleert de politie daar regelmatig, en er zijn ook boetes uitgedeeld. Hoe ze die fietsers in godsnaam aanhouden vraag ik me wel af eigenlijk. Zal het nieuwsbericht nog eens keertje zoeken, kun je het aan die jurist geven

Of je een boete/waarschuwing krijgt ligt trouwens ook maar net aan de agent. Op één weg heb ik ooit een waarschuwing gekregen voor te hard/roekeloos rijden, en dit waren echt twee van de meest geïrriteerde agenten ooit. Jaartje later heb ik een politiewagen ingehaald op die weg (wagens inhalen gaat vrij makkelijk hier) en die bleef gewoon rustig doorrijden.
Kun je die jurist trouwens eens vragen of hij/zij ergens zwart op wit heeft staan dat een fietser geen boete voor snelheid kan krijgen? Lijkt me namelijk wel leuk om oom agent hier eens uit te leggen hoe het echt zit

- didadunlop
ja weer een verhaal van "Heb ik ooit eens gelezen".
Ik denk dat ze dat dan eerder hebben gegooid op artikel 5 wegenverkeerswet. Hinder/gevaar.
Op de fiets is een snelheidsmeter niet verplicht dus dan kan je ook geen eisen stellen aan de snelheid die ze rijden. een en ander is nl net controleerbaar voor de berijder.
Kijk maar eens in het voertuigregelement:
http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/sessi ... script=yes
Op een auto dien je een goed werkende snelheidsmeter te hebben. Voor een fiets is dat niet verplicht.
Op een brommer van voor 2006 hoef je ook geen snelheidsmeter te hebben. Dus dat is ook een leuke casus als je daarmee te hard rijdt.
Ik denk dat ze dat dan eerder hebben gegooid op artikel 5 wegenverkeerswet. Hinder/gevaar.
Op de fiets is een snelheidsmeter niet verplicht dus dan kan je ook geen eisen stellen aan de snelheid die ze rijden. een en ander is nl net controleerbaar voor de berijder.
Kijk maar eens in het voertuigregelement:
http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/sessi ... script=yes
Op een auto dien je een goed werkende snelheidsmeter te hebben. Voor een fiets is dat niet verplicht.
Op een brommer van voor 2006 hoef je ook geen snelheidsmeter te hebben. Dus dat is ook een leuke casus als je daarmee te hard rijdt.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
''ja weer een verhaal van "Heb ik ooit eens gelezen". ''
Je hebt gelijk, kzal het artikel zoeken, staat vast nog wel ergens op inet. Is wel dik twee jaar geleden alweer.. (tijd vliegt)
Ik heb dat toen ook gevonden toen ik zocht naar feiten over snelheidsovertredingen van fietsers. Ik had toen net een waarschuwing gehad, en ik wou weten of ik er idd. een boete voor kon krijgen (want die zou ik de eerst volgende keer wel hebben gekregen, dreigde de agent).
Ze gingen daar rond de 70kmpu trouwens, lijkt me een combinatie van roekeloos en te hard. Zou je met 70kmpu trouwens nog kunnen zeggen "ja maar ik heb geen tellertje op me fiets" ?
Je hebt gelijk, kzal het artikel zoeken, staat vast nog wel ergens op inet. Is wel dik twee jaar geleden alweer.. (tijd vliegt)
Ik heb dat toen ook gevonden toen ik zocht naar feiten over snelheidsovertredingen van fietsers. Ik had toen net een waarschuwing gehad, en ik wou weten of ik er idd. een boete voor kon krijgen (want die zou ik de eerst volgende keer wel hebben gekregen, dreigde de agent).
Ze gingen daar rond de 70kmpu trouwens, lijkt me een combinatie van roekeloos en te hard. Zou je met 70kmpu trouwens nog kunnen zeggen "ja maar ik heb geen tellertje op me fiets" ?
- didadunlop
-
- Contacteer:
Ik ben eens aangehouden toen ik 65km/u sprint trok op mn downhill fiets
Ook voor u geld max 50km/u meneer..............mooie fiets trouwens
En toen lachen natuurlijk, verder niets (ze kenden me al langer)
Is ook logisch natuurlijk 50km/u = 50km/u
Ze kunnen snorfietsjes laseren dus waarom geen fietser, en tegenwoordig laseren ze vanaf 2000m !!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Erikje heeft zat frontaal opp om gelaserd te worden trouwens
E
Ook voor u geld max 50km/u meneer..............mooie fiets trouwens
En toen lachen natuurlijk, verder niets (ze kenden me al langer)
Is ook logisch natuurlijk 50km/u = 50km/u
Ze kunnen snorfietsjes laseren dus waarom geen fietser, en tegenwoordig laseren ze vanaf 2000m !!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Erikje heeft zat frontaal opp om gelaserd te worden trouwens

E
-
- Contacteer:
Die 65 in het uur alleen op het vlakke doet Tom Boonen op zijn racer ja, no way dat je met een downhill bak op het vlakke 65 per uur doet. De helft van je kracht trap je lens in je halve meter veerweg...
Als je met een downhill gebakje 65/uur sprint vlak had je makkelijk een contractje bij een prof ploeg kunnen tekenen destijds. Betekent toch dat je met een racer nog makkelijk 10/uur harder had kunnen sprinten. Dat zijn er maar weinig die dat kunnen...
Als je met een downhill gebakje 65/uur sprint vlak had je makkelijk een contractje bij een prof ploeg kunnen tekenen destijds. Betekent toch dat je met een racer nog makkelijk 10/uur harder had kunnen sprinten. Dat zijn er maar weinig die dat kunnen...

-
- Contacteer: