HELP! Artsen zonder grenzen: petitie

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Bro
HELP! Artsen zonder grenzen: petitie

Bericht door Bro » do jan 11, 2007 3:13 pm

Hello iedereen,

De kans bestaat dat er binnenkort voor milioenen mensen in Afrika geen goedkope aidsremmers meer beschikbaar zijn, artsen zonder grenzen houd daarom een petitie zodat dit met onze hulp voorkomen kan worden.

Lees meer op:

www.artsenzondergrenzen.nl/slikkenofstikken

Teken de petitie, dit is hard nodig!

Dank u.

TF

Bericht door TF » do jan 11, 2007 3:22 pm

Ja heel erg ja dat dat gebeurd! hup naar de zandbak ermee!

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do jan 11, 2007 4:08 pm

Diep triest dat dit zo moet gebeuren, puur om het geld.
Aan de andere kant als de fabrikanten de prijzen nu eens omlaag brengen en de winst niet uit de "vette" marge halen, maar uit de aantallen...
Wellicht dat ze dan nog steeds hetzelfde of misschien zelfs nog meer verdienen en, dat is nog wel het belangrijkste, daar zijn heel veel mensen mee geholpen.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.

Nami

Bericht door Nami » do jan 11, 2007 4:52 pm

Niks te zandbak, hoe je het ook went of keert, het is altijd de moeite hieraan deel te nemen, ook als de fabrikanten onnodig hoge prijzen hebben...

Bro

Bericht door Bro » do jan 11, 2007 6:32 pm

Tnx Nami, dit is inderdaad heel belangrijk.

Als wie dan ook hier in Nederland zijn pik er af neukt en een SOA oploopt dan ligt er morgen al een medicijn voor je klaar - die mensen in Afrika kunnen die medicijnen niet betalen, nu vind ik het echt niet kunnen dat deze mensen hun medicijnen worden ontnomen door iemand's financiele belangen.

Dus iedereen, tekenen da ding!

Sven

Bericht door Sven » vr jan 12, 2007 8:53 am

Done. I signed it. Echt een wereldprobleem, en als er zoiets wordt gedaan is het hek helemaal van de dam.

Ook geen discussies waar ie moet staan. Als ie verkeerd staat (in iemands mening) dan PM je eventjes en dan wordt het bekeken.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » vr jan 12, 2007 12:14 pm

Ach, mag van mij wel in meerdere DP-secties staan, als iedereen het maar te lezen krijgt!

Dus ga naar die site en teken even. Kost niets, helpt veel!!!
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Sven

Bericht door Sven » vr jan 12, 2007 3:12 pm

Move to Zandbak.
Niet gerelateerd aan mtb.

Keep on signing..

Bro

Bericht door Bro » vr jan 12, 2007 3:42 pm

sneeuwpop schreef:Ach, mag van mij wel in meerdere DP-secties staan, als iedereen het maar te lezen krijgt!

Dus ga naar die site en teken even. Kost niets, helpt veel!!!
Precies - al is het niet mtb-related, het is gewoon ff belangrijk damnit.

Sven

Bericht door Sven » vr jan 12, 2007 4:12 pm

beheerder schreef:Het Dirty Pages cafe is bedoeld voor allerlei discussies over mountainbike gerelateerde onderwerpen, wat niet in andere topics onder te brengen is, of wat te algemeen is voor de overige topics.

Niet mountainbike gerelateerde topics (met inbegrip van 'de auto van de biker', voedsel, fotovragen, etc) dienen in Zandbak geplaatst te worden.
Uit de Café Rules. Hiermee is de discussie over.

Bro

Bericht door Bro » vr jan 12, 2007 4:26 pm

Lol *skup* Wat jij wil Sven, jij bent de man =)

TF

Bericht door TF » vr jan 12, 2007 6:13 pm

En nu weer on topic,

Dergelijke kwesties spelen al veel langer natuurlijk, vreselijk gegeven dat het zo lastig is om zo iets simpels als een paar pilletjes bij belanghebbenden te krijgen. Novartis doet zo u zo wel goede zaken, een boetjetje meer of minder maakt geen fluit uit voor dergelijke bedrijven.
Zijn ook wel erg veel belangenverstrengelingen in die business en het komt zoals eerder vermeld in dit topic toch weer neer op hetzelfde: geld.

En de verantwoordelijken zijn gewoon die mannen die zondags het vlees staan te snijden...... zo gaat dat namelijk.

en oja politieke correctheid wil ik er ook nog wel bijhalen, probeer dat maar eens na te streven dan hebben we het echt over waar naar mijn idee de schoen wringt. Dat lukt niet want zo zijn we nou eenmaal niet met onze bruisende ego's. Bling bling zegmaar!

Ik yel em nog maar is: If you're a gangster, what are you doing in showbusiness?

Als je echt veel goede doelen op een rijtje wil zien moet je maar eens kijken op deze site gaan kijken, dan zie je alles gelijk weer helemaal positief in.

Verder moet Bro niet zeuren want gezien het aantal leden van dp en het minstens zo grote aantal goede doelen, is het eind snel zoek als we allemaal aandacht gaan vragen voor wat ons aangrijpt.

Trouwens is er hier ook niet al sprake van bepaalde behandelingen en medicijnen die de een wel krijgt en de ander niet vanwege de veranderingen in de zorgwetgeving.... uhhh oja!

Scaluner

Bericht door Scaluner » vr jan 12, 2007 7:13 pm

Beetje jammer dat Novartis hier in een kwaad daglicht gezet wordt. Het bedrijf heeft letterlijk miljarden uitgegeven om een medicijn te ontwikkelen die voor miljoenen mensen levensreddend kan zijn. Lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat zij op z'n minst hun inverstering terug willen verdienen (en dit vervolgens weer te investeren in goedkoper/betere geneesmiddelen).

Bovendien zegt niemand hier iets over het feit dat het geld dat op het moment in geneesmiddelen gestopt wordt veel beter tot z'n recht zou komen bij preventieve voorlichting/condooms. Waarom iemand levenslang blijven behandelen (AIDS wordt tegenwoordig als een chronische i.p.v. fatale ziekte gezien) terwijl voor hetzelfde geld vele anderen preventief gespaard kunnen worden?

Ieder zijn mening, maar zoals Toby al zegt is het nog maar de vraag of zoiets op een MTB-forum thuis hoort. Ga folders uitdelen op het centraal station ofzo...

Nami

Bericht door Nami » za jan 13, 2007 1:50 pm

Is het wat om dit topic om te dopen tot Het 'De zin en de onzin van goede doelen' -Topic? :)

TOBY heeft zeker een punt, heel vaak is het zo dat het gewoon niet in ons zit om er iets aan te willen doen en soms lijken zulke problemen (AIDS, oorlog, etc) thuis te horen in de wereld... Maar wat mensonterend is, blijft dat ook zolang wij zeggen dat het onszelf ook niet zou mogen overkomen. Bij zulke kwesties staan er eigenlijk maar twee dingen in de weg: macht en geld. Als we daar nou eens minder waarde aan hechten... :)

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » za jan 13, 2007 6:10 pm

Scaluner schreef: Waarom iemand levenslang blijven behandelen (AIDS wordt tegenwoordig als een chronische i.p.v. fatale ziekte gezien) terwijl voor hetzelfde geld vele anderen preventief gespaard kunnen worden?
Dank je!!!

Ik spreek je nog wel een keer als je zelf door een dergelijke ziekte getroffen wordt.
Eens kijken of je dan nog zo praat.

Bovendien zegt niemand hier iets over het feit dat het geld dat op het moment in geneesmiddelen gestopt wordt veel beter tot z'n recht zou komen bij preventieve voorlichting/condooms.

Wat dit betreft ben ik het wel met je eens, maar als je in continenten als Afrika bent geweest dan weet je net zo goed als ik dat er per dag meer mensen besmet worden dan dat jij aan een condoom kunt krijgen.

Dus de medicijnen blijven nodig.

Btw mensen die succesvol met medicijnen (HIV remmers) behandeld worden dragen minder virussen bij zich, wat de kans op besmetting van anderen en dus uitbreiding weer afremt/ beperkt. Maar helaas niet stopt laat dat duidelijk zijn.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.

Bro

Bericht door Bro » zo jan 14, 2007 11:43 am

En TOBY - Ik blijf lekker doorzeuren :)

Ik ben toevallig lid van artsen zonder grenzen omdat ik dit een van de beste organisaties vind die er zijn - en ja nu vind ik het ff nodig om de attentie van mensen te vragen voor deze issue.

En ik dacht, waar kan ik beter een hoop mensen bereiken voor het tekenen van een petitie dan op het forum?

Maar hey, als jij liever thuis op je reet blijft zitten zeuren over hoe onzinnig de goeie doelen wel niet zijn terwijl jij op je fiets van een paar duizend euro zit te geilen - terwijl sommige mensen nog geen paar cent op kunnen hoesten voor medicijnen voor hun dodelijke ziekje .. mij best joh!

Erikje

Bericht door Erikje » zo jan 14, 2007 1:09 pm

Mij niet best,

Dit onderwerp had gewoon geplaatst kunnen worden waar het hoort! Niet gebeurt... Dan gaan we over en weer verwijten maken... gebeurt! Dus dan als volgt aan de gang, dik hangslot erop en sleuteltje weggooien.

Dus mensen die wat willen doen aan het probleem, surf naar het web adres zoals vermeld in de eerste post, check anders nog even http://www.artsenzondergrenzen.nl/home om wellicht een beeld te vormen van de organisatie, en daarmee is de discussie écht gesloten.

Erikje

Gesloten