videocamera info

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Fry
videocamera info

Bericht door Fry » ma nov 27, 2006 4:36 pm

Ik zoek een video camera te kopen. Ik weet er echter niks van. Zijn er hier mensen die er iets van kennen? Waar moet ik zoal op letten bij de aankoop?

M@lphy

Bericht door M@lphy » ma nov 27, 2006 6:05 pm

PM;

Eddy d'n Eagle www.spinningwheels.com

of

Pzytexx aka tha Dutch Clay Porter!

Neem er gelijk zo'n losse bullit-cam unit bij!

G-unit?

Nee Bullit-cam unit! :evil:
RIDERS READY?

BLRacing

Bericht door BLRacing » di nov 28, 2006 7:10 pm

Met dit soort vragen kan je beter bij een echte electronica-forum of hifi-forum aankloppen, het is tenslotte een bike forum.
http://www.hifi.nl/
http://gathering.tweakers.net/
http://www.kieskeurig.nl/

Fry

Bericht door Fry » wo nov 29, 2006 2:54 am

de camera zou voor bike doeleinden gebruikt worden :roll:

bwam

Bericht door bwam » wo nov 29, 2006 8:25 am

Ik heb er zelf een Sharp (VL-Z7). Deze hebben een speciaal schermpje, zodat je in vol zonlicht ook nog ziet wat je aan het filmen bent.

Dit vind ik wel handig, ook voor het filmen bij het snowboarden.

Bij andere camera's kan je accessoires kopen, zoals een sun shade hood, dat een schaduw werpt op je scherpje. Maar dat lijkt me een omslachtiger accessoire.

verder is het zeker interessant om in je budget ook de software (vb Pinacle studio), kabeltjes en firewire kaart te rekenen, als dat niet in je pakket zit. Meestal zitten er alleen de drivers bij om de foto's naar je computer te uploaden via USB. maar niet om je filmpjes te monteren/uploaden.

denk ook aan een statief, lenzenclean product, een goede tas, extra batterij (zeker nodig!!)
In dat laatste opzicht, zou je ervoor kunnen kiezen om een camcorder te kopen die al langer in omloop is, zodat er ook batterijen op passen van andere batterij-leveranciers, en je niet gebonden bent aan de dure batterijen van het camcorder-merk.

succes,
Bram

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » wo nov 29, 2006 9:01 am

bwam schreef:...een speciaal schermpje, zodat je in vol zonlicht ook nog ziet wat je aan het filmen bent...
Het schermpje kan je beter alleen gebruiken om af te spelen. Het filmen met de zoeker zorgt vaak voor een beter resultaat, en vreet ook niet zoveel stroom. Een statief is handig, vooral als je veel inzoomed. Maar ik denk dat je nu het beste kan investeren in een goede camera en pas later de extra's erbij te gaan kopen.

Als je puur voor het biken (en andere funsports) koopt, zou ik eens kijken naar de samsung VP-X210L
Afbeelding
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Chmod

Bericht door Chmod » wo nov 29, 2006 10:15 am

er zou nog een draadloze versie gaan uitkomen. Maar vind er geen info van. Weet er iemand wat de beeldkwaliteit van deze samsung is? Want op hun site zijn ze aangepast voor internet...

Plaats reactie