Re:Dirty Pages fotograven talk !!
Moderator:Beheerders
Das ook een typisch geval peren met Apple"s vergelijken
[quote="DeKerf"s"]
[/quote]
Heb jij de lolbroek aan vandaag ofzo....................of begint carnaval al te kriebelen...GEK!
dussssss
[/quote]
Heb jij de lolbroek aan vandaag ofzo....................of begint carnaval al te kriebelen...GEK!
dussssss
Tja tegen een dual-processor beest kan mijn licht gedateerde PC niet op. Blijft het feit dat simpele taken al langzaam gaan met Bridge. Ah well, de volgende versie, waarvoor je weer heerlijke doekoes mag neertellen, zal vast beter zijn... ::)
Weet je wat, ik ga gewoon terug naar analoog. Oh nee, dat betekend weer ruzie met scanners.
Weet je wat, ik ga gewoon terug naar analoog. Oh nee, dat betekend weer ruzie met scanners.
-
hoe dat zo dan?? als je je films bij een goeie zaak laat ontwikkelen kunnen ze "m meestal ook wel meteen door de negatiefscanner trekken... krijg je je foto"s gewoon op een ceedeetje.... en in mooie hoge resolutieIrmo schreef:

Ja, en net niet helemaal zoals jij ze zelf zou willen hebben...
Om nog maar te zwijgen van de kosten...
Om nog maar te zwijgen van de kosten...
En daarnaast schiet/schoot ik 90% op positieven.
-
Ik zie het probleem niet helemaal... de kosten zijn echt niet zo extreem, positieven kunnen ze ook scannen, en wat dat net niet zoals je ze wil betreft, correcties zijn makkelijk toe te passen, je hebt de foto"s tenslotte digitaal...
Maar als je gewoon een excuus zoekt om een supergeile digicam te kopen kun je dat natuurlijk ook gewoon zeggen ;D
Maar als je gewoon een excuus zoekt om een supergeile digicam te kopen kun je dat natuurlijk ook gewoon zeggen ;D
ok, Dirt4breakfast, even op een rijtje:
Digitaal vs Scan
-sneller
-betere kwaliteit(geen generatieverlies)
-goedkoper op den duur
-makkelijker selecteren
en ik ben er vast nog een aantal vergeten, het is nog vroeg.
@Dirt4breakfast, jij bent waarschijnlijk iemand die altijd vasthoudt aan het oude en daarom elke excuus aangrijpt om dat te rechtvaardigen.
btw; correcties moet je zoveel mogelijk toepassen tijdens het scannen en niet achteraf.
dussssss©
Digitaal vs Scan
-sneller
-betere kwaliteit(geen generatieverlies)
-goedkoper op den duur
-makkelijker selecteren
en ik ben er vast nog een aantal vergeten, het is nog vroeg.
@Dirt4breakfast, jij bent waarschijnlijk iemand die altijd vasthoudt aan het oude en daarom elke excuus aangrijpt om dat te rechtvaardigen.
btw; correcties moet je zoveel mogelijk toepassen tijdens het scannen en niet achteraf.
dussssss©
- Arnetteman
Soms is het gewoon beter om over te gaan op digitaal, kijk maar eens wat er met Kral is gebeurd. Hielden ook te lang vast aan het concept fotorolletjes verkopen, ontwikkelen en afdrukken. Toen ze er achter kwamen dat daar niet zo veel meer mee te verdienen was gingen ze ook nog eens camera"s met belfunctie verkopen.
Helaas pakte ook dat blijkbaar niet goed uit.
Jammer van Kral (heb mijn D70 daar gekocht)
Helaas pakte ook dat blijkbaar niet goed uit.
Jammer van Kral (heb mijn D70 daar gekocht)
Ik denk dat er in afdrukken van digitale foto"s nog steeds wel goed geld te verdienen is, zelf printen is aanzienlijk duurder en vreselijk tijdrovend.
dusssss©
dusssss©
- Arnetteman
dat is waar Boss, ik was laatst bij de fotograaf waar ik altijd heen ga als ik afdrukjes moet hebben en heb lange tijd met hun gesproken over wat er nu zoal veranderd was. De verkoop en afdruk liep terug maar ze konden merken dat het afdrukken van digitale foto"s wel weer toeneemt. Kijk maar eens wat een beetje fotopapier en cartridges kosten en wat de kwaliteit van de foto dan doorgaans is.
Mensen willen ook het liefst een foto in handen hebben alszijnde iets tastbaars. Dat is ook de charme van een foto. En hoewel ik ook digitaal fotografeer druk ik de laatste tijd ook steeds meer af. Maar dan alleen de wat specialere foto"s en op groter formaat (min. 30x45) voor thuis aan de muur.
Floris
Mensen willen ook het liefst een foto in handen hebben alszijnde iets tastbaars. Dat is ook de charme van een foto. En hoewel ik ook digitaal fotografeer druk ik de laatste tijd ook steeds meer af. Maar dan alleen de wat specialere foto"s en op groter formaat (min. 30x45) voor thuis aan de muur.
Floris
Het enige wat is zelf nog druk zijn prints voor aan de muur(max A3+) en vafdrukken voor vrienden en bekenden.
Kiekjes en contactsheets(gemaakt in PS) laat ik mooi doen, scheelt een hoop tijd en bergen geld.
dusssss©
Kiekjes en contactsheets(gemaakt in PS) laat ik mooi doen, scheelt een hoop tijd en bergen geld.
dusssss©
Heb vandaag een hele bups foto"s ge-upload via http://www.flickr.com/
Gratis en werkt simpel
dussssss©
Gratis en werkt simpel
dussssss©
Hey Plons!
"K was vorige week nog in Lake Elsinore...
Donnie Durrer whipped "m vet!!
"K was vorige week nog in Lake Elsinore...
Donnie Durrer whipped "m vet!!

- Arnetteman
- Arnetteman
hummmmarly schreef:Steelboy schreef:
gewoon WEL flitsen, of zorgen dat de rijder in de volle zon zit...
mijn moto is ... : een echte fotograaf flitst niet! dus... ik denk dat ik lekker verder oefen :P
Ben een leek, maar weet wel wat ik mooi vind.
Voorbeeld van Flitsergod Rutger Pauw hiero

Zegt mij dat flitsen mooiere foto´s geeft!
Dus ik zeg een echte fotograaf flitst en speelt wel degelijk met licht!
Past beter hier dan in het topic waar hij stond.
Het gaat hier om binnenflitsen en de "slow" / "fill in" flitsstand.
Hogere iso waarde helpt dit te reduceren.
De "fill in" is meer geschikt voor sfeerbeelden, close ups maak je beter met de automatische flits.
kwestie van proberen en je ziet vanzelf wat het beste werkt in jou geval.
dussssss©
Het gaat hier om binnenflitsen en de "slow" / "fill in" flitsstand.
je moet wel een strakke hand hebben, de camera kiest nl. een langzame tijd voor de hoofdbelichting en gebruikt de flits alleen als invuller.JJ schreef:Thanks, die stand ga ik vanmiddag gelijk zoeken!!
Hogere iso waarde helpt dit te reduceren.
De "fill in" is meer geschikt voor sfeerbeelden, close ups maak je beter met de automatische flits.
kwestie van proberen en je ziet vanzelf wat het beste werkt in jou geval.
dussssss©
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik heb even snel gezocht en in de handleiding gekeken, maar die slow of fill in, zit die ook op ingebouwde flitsres of alleen op losse flitsers, kon hem nl. niet vinden (Canon 350)..
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- Arnetteman
Hij komt uit dit topic:
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=24887
Het word ook wel "slow" flitsen of "nachtstand" genoemd, beetje afhanelijk van het merk.
JJ wat voor merk/type heb je?
dussssss©
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=24887
Het word ook wel "slow" flitsen of "nachtstand" genoemd, beetje afhanelijk van het merk.
JJ wat voor merk/type heb je?
dussssss©