Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Ruff Ryder
Berichten:4341
Lid geworden op:ma jul 09, 2001 9:03 pm
Locatie:Twente
Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Ruff Ryder » ma jun 13, 2005 5:10 pm

Had jah. Maar een auto kun je niet eeuwig in rijden. T was tijd voor iets met meer vermogen.

Dit was de swift. Hij rijdt nu ergens in de buurt van Den Helder rond.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Sven » ma jun 13, 2005 6:53 pm

Mja ook vet!

Waarom geen combi van uiterlijk vd swift op de baleno? :-*

Ruff Ryder
Berichten:4341
Lid geworden op:ma jul 09, 2001 9:03 pm
Locatie:Twente

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Ruff Ryder » ma jun 13, 2005 9:44 pm

Omdat dat veel te veel geld gaat kosten. Is t allemaal niet waard he.

allicht one
Berichten:271
Lid geworden op:zo apr 04, 2004 6:23 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door allicht one » ma jun 13, 2005 10:36 pm

Als die Baleno meer vermogen heeft, dan is die swift zeker niet zo snel als hij er uit ziet??

Gebruikersavatar
Faxmulder
Berichten:3156
Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
Locatie:Lake District (UK)

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Faxmulder » di jun 14, 2005 7:15 pm

De hadden jullie nog te goed van mij ;D

Afbeelding

Afbeelding


Over de ultime auto gesproken!
Dit is de mijne!

Afbeelding

En btw ook MIJN foto ;D ;D

Space Man Spiff
Berichten:834
Lid geworden op:di apr 01, 2003 4:29 pm
Locatie:Mount Sint Annen

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Space Man Spiff » di jun 14, 2005 9:50 pm

Ruff Ryder schreef:
Had jah. Maar een auto kun je niet eeuwig in rijden. T was tijd voor iets met meer vermogen.

Dit was de swift. Hij rijdt nu ergens in de buurt van Den Helder rond.

Afbeelding


Een echte poser-bak, is dat een sticker van "tuning is not a crime" ? oh my god :-X

Ruff Ryder
Berichten:4341
Lid geworden op:ma jul 09, 2001 9:03 pm
Locatie:Twente

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Ruff Ryder » di jun 14, 2005 9:59 pm

Nee, Full Option Tuned Meeting Car stond erop....

Dirt4breakfast
Berichten:221
Lid geworden op:vr jun 10, 2005 7:44 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Dirt4breakfast » di jun 14, 2005 11:09 pm

ook maar een fotootje van mijn 4-wieler :)


Afbeelding

Gebruikersavatar
Mathijs
Berichten:1591
Lid geworden op:di aug 13, 2002 7:12 pm
Locatie:Hengelo

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Mathijs » wo jun 15, 2005 1:37 pm

Whaa, vette mini!

Dat achterklepje, VET! 8)


Dirt4breakfast
Berichten:221
Lid geworden op:vr jun 10, 2005 7:44 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Dirt4breakfast » wo jun 15, 2005 4:47 pm

wat je met een paar spuitbussen allemaal niet kan doen he :)

alleen wel een beetje matig dat er alleen maar van die lompe dak fietsdragers opkunnen....

BF = DeJean
Forumbeheerder
Berichten:5232
Lid geworden op:ma okt 01, 2001 9:01 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door BF = DeJean » wo jun 15, 2005 5:04 pm

iemand deze al gezien?
beetje te retro misschien maar t is echt wel iets voor de biker he
haar in de wind
velo"s in de trunk en recht naar bad
Afbeelding
Afbeelding

allicht one
Berichten:271
Lid geworden op:zo apr 04, 2004 6:23 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door allicht one » wo jun 15, 2005 5:07 pm

Vette bak ja, Laatst reed er een langs in Bergschenhoek. Snel ook toch?

Gebruikersavatar
Downhillbillie
Berichten:187
Lid geworden op:ma nov 01, 2004 3:44 pm
Locatie:dordrecht

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Downhillbillie » wo jun 15, 2005 6:38 pm

Die nieuwe Chevy is in mijn (schele) ogen dè bak van dit moment, mja een rooitje of 50.... nog maar ff doorsparen

Iemand interesse in de auto van de billie ? ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xircuit
Berichten:3504
Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
Contacteer:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Xircuit » wo jun 15, 2005 7:41 pm

Een RB 26 (Nissan Skyline Z-tune blok, 500PK) op de test bank:

Afbeelding


Hij geeft licht!

Gebruikersavatar
Mathijs
Berichten:1591
Lid geworden op:di aug 13, 2002 7:12 pm
Locatie:Hengelo

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Mathijs » wo jun 15, 2005 8:25 pm

Whoeehooeee.

Je zou hem bijna onder een doorzichtige motorkap plaatsen.
Heb je ook geen neon meer nodig! :P

Dirt4breakfast
Berichten:221
Lid geworden op:vr jun 10, 2005 7:44 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Dirt4breakfast » wo jun 15, 2005 9:47 pm

... Maar dan gaat oom agent weer zeuren dat je rode verlichting aan de voorkant van je auto voert.... en dat mag weer niet...

Gebruikersavatar
dubbelop
Berichten:573
Lid geworden op:wo jun 25, 2003 12:11 pm
Locatie:Amerongen
Contacteer:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door dubbelop » wo jun 15, 2005 11:08 pm

Fry schreef:
ik wil echt wel zo een VW T5 :o

40 000 euro is wel veel geld natuurlijk

Ach, zo"n uitvoering kost je in NL minstens 50.000-55.000 Euro (incl. BTW) dus sla je slag zou ik zeggen.

Ik heb zelf een T5/130 pk en daar wordt een mens wel érg blij van!

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door DeKerfs » do jun 16, 2005 6:02 am

Marten,

wat betaal jij aan wegenbelasting ong.??

Ik rijdt nu nog "grijs", maar dat is zo afgelopen... Ben hard op zoek naar een vervangende auto die daarbij op G3 rijdt ipv de "oude LPG" waar ik nu op rijdt. Ik ga zowiezo zeker meer betalen dan nu, aangezien ik eigenlijk die extra ruimte van een grotere auto zeer weet te waarderen... Alleen nu op geel, dus mogelijkheid eens iemand meer mee te nemen....

Gebruikersavatar
KoeniE
Berichten:2673
Lid geworden op:ma jan 01, 2001 12:00 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door KoeniE » do jun 16, 2005 12:34 pm

ik zou zegge maak epke cycles nu eens officieel
plak het op je bus en blijf grijs rijden ;)

Gebruikersavatar
dubbelop
Berichten:573
Lid geworden op:wo jun 25, 2003 12:11 pm
Locatie:Amerongen
Contacteer:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door dubbelop » do jun 16, 2005 2:07 pm

[quote="DeKerf"s"]
Marten,

wat betaal jij aan wegenbelasting ong.??

Ik rijdt nu nog "grijs", maar dat is zo afgelopen... Ben hard op zoek naar een vervangende auto die daarbij op G3 rijdt ipv de "oude LPG" waar ik nu op rijdt. Ik ga zowiezo zeker meer betalen dan nu, aangezien ik eigenlijk die extra ruimte van een grotere auto zeer weet te waarderen... Alleen nu op geel, dus mogelijkheid eens iemand meer mee te nemen....
[/quote]
Je kunt hier: http://www.belastingdienst.nl/common/dl ... bestel.pdf precies zien wat je als particulier straks voor een grijs-kentekenauto gaat betalen. Mijn T5 weeg 1670 kg. op kenteken (even uit het hoofd) dus ik ga € 1.064 per jaar betalen. Oftewel € 266 per kwartaal i.p.v. € 82. Typisch geval van jammer, maar ik hoef er gelukkig geen boterham minder om te eten. Voor een LPG-auto van rond de 1.500 kg. betaal je ruwweg hetzelfde.

Ik zou me nog maar een paar keer bedenken voordat je nu je grijs-kentekenauto (in)ruilt voor een andere. Momenteel zijn "grijze" auto"s van particulieren namelijk geen moer meer waard. De markt ligt op zijn spreekwoordelijke bips ;) Deze auto"s worden soms zelfs zo goedkoop dat ze voor ondernemers interessant worden. Die kunnen weliswaar niet de BTW verrekenen (het zijn zogeheten "marge-auto"s") maar als de prijs maar laag genoeg is, is dat ook geen punt.

Oftewel: tenzij je huidige auto echt rot is, zou ik nog even in blijven rijden en wachten tot de markt stabiliseert. Je gooit anders nu namelijk heel veel waarde weg die je nooit meer terugziet. En je moet weer investeren in een andere auto, alleen vanwege de hogere MRB op je grijze auto. Overigens begrijp ik dat je het meenemen van meer mensen wel handig vindt. Dan kun je je huidige auto - als het een bus is - toch ook nog verbouwen tot dubbelcabine? Of je moet een tandem willen meenemen, dan is enkelcabine weer handiger:

Afbeelding

"t Zijn maar gedachten ...... succes met het nemen van een beslissing :P

Steelboy
Berichten:8100
Lid geworden op:ma jul 09, 2001 1:27 pm
Contacteer:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Steelboy » do jun 16, 2005 2:30 pm

Schitterende fiets... professioneel opgebouwd ook :)

Elevation12,000
Berichten:1118
Lid geworden op:do jun 03, 2004 10:36 am

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Elevation12,000 » do jun 16, 2005 4:28 pm

Als dubbelop. Mits toch al niet geheel afgeschreven zou ik hem oprijden.

Hèhè hij is er:
Afbeelding

De auto voor de biker, duidelijk.

Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door DeKerfs » do jun 16, 2005 4:37 pm

Het geval is zo dat ik (ongeacht grijs er bleef of niet) ik rond deze tijd toch zou uitkijken naar een nieuwe bolide. Er komen me net wat té veel dingen aan mn huidige auto, dat ik hoe dan ook iets anders wil. De afweging is nu enkel, blijf ik "zo groot" rijden... ik vind het gemak wat ik heb aan een soort gelijke auto erg groot en dat is me best wat geld waard. Een kleinere auto kopen zal in verhouding goedkoper zijn, maar is gewoon niet gemakkelijk. Daarbij rijd ik gem. 25-30.000km per jaar en wil ik een fatsoenlijke auto. Zoiets als wat ik nu heb, bevalt me prima en kan ik opbrengen (al blijft het veel geld, maar goed). Die van mij is momenteel niet zo heel veel meer waard, dus wat die omschakelperiode betreft zie ik geen grote voor- en/of nadelen.


Overigens; als je nu grijs hebt en dat blijft rijden.. moet je hem als "grijs" laten. De regels voor de inrichting van de bestelauto blijven ongewijzigd. Wil je dus je grijze auto geel maken, moet je hem dus compleet origineel inrichten en opnieuw laten keuren... de kosten zullen niet misselijk zijn....

Gebruikersavatar
dubbelop
Berichten:573
Lid geworden op:wo jun 25, 2003 12:11 pm
Locatie:Amerongen
Contacteer:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door dubbelop » do jun 16, 2005 8:12 pm

[quote="DeKerf"s"]
Het geval is zo dat ik (ongeacht grijs er bleef of niet) ik rond deze tijd toch zou uitkijken naar een nieuwe bolide. Er komen me net wat té veel dingen aan mn huidige auto, dat ik hoe dan ook iets anders wil. De afweging is nu enkel, blijf ik "zo groot" rijden... ik vind het gemak wat ik heb aan een soort gelijke auto erg groot en dat is me best wat geld waard. Een kleinere auto kopen zal in verhouding goedkoper zijn, maar is gewoon niet gemakkelijk. Daarbij rijd ik gem. 25-30.000km per jaar en wil ik een fatsoenlijke auto. Zoiets als wat ik nu heb, bevalt me prima en kan ik opbrengen (al blijft het veel geld, maar goed). Die van mij is momenteel niet zo heel veel meer waard, dus wat die omschakelperiode betreft zie ik geen grote voor- en/of nadelen.


Overigens; als je nu grijs hebt en dat blijft rijden.. moet je hem als "grijs" laten. De regels voor de inrichting van de bestelauto blijven ongewijzigd. Wil je dus je grijze auto geel maken, moet je hem dus compleet origineel inrichten en opnieuw laten keuren... de kosten zullen niet misselijk zijn....
[/quote]
Je afweging is duidelijk: als je toch al wilt wisselen, kun je voor wat betreft de MRB net zo goed de overstap maken naar geel. Maar let even op de prijzen. Om wat voor auto gaat het trouwens? En nog iets: je kunt ook overwegen om nu een dubbelcabine-bus van een particulier te kopen. Die bussen zijn nu dus écht goedkoop. En dan rijd je nog jaaaaren met een BPM-vrije bus. Dus veel ruimte én zes zitplaatsen. Voorbeeld van die lage prijzen: kennis van mij (autohandelaar) kocht onlangs een 1 jaar oude Renault Trafic van € 38.000 nieuwprijs (incl. BTW) in voor precies de helft!!! Hij heeft de verkopers gewaarschuwd voor het enorme waardeverlies, maar die wilden er perse vanaf vanwege de hogere MRB. Inderdaad: deze mensen kunnen niet rekenen, da"s duidelijk. Maar ja, ze gingen op zijn bod in. Zo"n bus koop je dus voor relatief weinig geld.

Wat die ombouw betreft: je moet inderdaad opnieuw laten keuren en bovendien moet je mogelijk nog rest-BPM afdragen. Je maakt immers alsnog een personenauto van je "x" jaar oude bestelwagen.

Gebruikersavatar
Xircuit
Berichten:3504
Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
Contacteer:

Re:The return of the auto van de biker, episode 5

Bericht door Xircuit » vr jun 17, 2005 9:34 am

De FIA heeft aan de vooravond van de GP van de VS op Indianapolis zijn plannen voorgesteld voor de Formule 1 vanaf 2008. Met standaard-onderdelen en het beperken van de privé-testen wil de FIA de Formule 1 drastisch goedkoper maken. De federatie wil vanaf 2008 ook de slicks weer invoeren.

Kort samengevat ziet het uitgebreide voorstel van de FIA er als volgt uit:
- nog één bandenleverancier met een "control tyre", herinvoeren van slicks
- standaardonderdelen zoals ECU, remmen, versnellingsbak
- bredere auto"s om meer mechanische grip te creëeren en tegelijk 10% minder downforce
- geen reserve-auto"s meer
- verbod op telemetrie van pits naar auto
- invoeren van beperking op privé-testen tot 30.000 per jaar
- teams kunnen chassis kopen bij andere teams

Met deze en andere maatregelen wil de FIA de kost voor een F1-seizoen terugbrengen naar zowat 25 miljoen euro, terwijl topteams nu het tienvoudige spenderen.

De FIA moet volgens het lopende Concorde Akkoord tegen eind dit jaar het reglement voor 2008 bekendmaken. Eind september moet de federatie haar huiswerk klaar hebben, waarna de mogelijke bekrachtiging volgt door de Wereldraad.

Deze voorstellen moeten volgens de FIA een basis vormen voor overleg en discussie met de teams, de constructeurs en andere betrokkenen. Maar behalve Ferrari en wellicht Red Bull werken de teams en de constructeurs nog altijd aan een alternatief voor de F1 vanaf 2008....

Bron: Pitstoptv.be

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moet niet gekker worden, de formule 1 gaat er zo aan, terwijl het net weer spannend begint te worden. Formule 1 moet geen standaard Toyota Yaris Cup worden! En wie zit er op deze kosten besparingen te wachten? Minardi? dé smaakmaker van de formule 1?

Gesloten