EBAY ervaring!?

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Black Tragic
EBAY ervaring!?

Bericht door Black Tragic » vr apr 16, 2004 10:02 am

Heeft er iemand ervaring met het kopen op Ebay?
Met name het aankopen in de US en betalingen naar de US zijn niet echt duidelijk (= vertrouwbaar).

Laat maar horen!

grts.

BT

Ruff Ryder

Re:EBAY ervaring!?

Bericht door Ruff Ryder » vr apr 16, 2004 10:45 am

Ik heb wel ervaring met Ebay.de maar dat is nogal een verschil met de US.

Meestal regel ik het buiten Ebay om, om onnodige kosten te vermijden.. (Ebay wil er ook wat aan verdienen).

Het is echter wel veiliger om het via ebay te regelen, maar het blijft een kwestie van vertrouwen.. kijk vooral naar de comments over vorige leveringen..

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » vr apr 16, 2004 11:22 am

Ik heb ervaring om dignen via ebay in de US te kopen.
Maar ik heb wel paypal, hiermee kan je van visa kaart naar andere visa kaart betalen zonder tussenkomst van bank of toestellen ofzo, heel handig.

Gewoon registreren op paypal.com, als je een visa kaart hebt.
De meesten op ebay hebben wel paypal of dergelijk betaalsysteem

Animine

Bericht door Animine » vr apr 16, 2004 2:18 pm

En qua verzendingskosten? Ik heb me sinds kort ook op paypal geregistreerd, als de kans zich voordoet wil ik een cheapo Dorado 2003 scoren, zijn er veel van te vinden in de US.

Greetz,
Animine

Ruff Ryder

Bericht door Ruff Ryder » vr apr 16, 2004 3:24 pm

Heb ooit eens een Jas gekocht uit Amerika.
Verzendkosten waren 20 dollar met de boot..Duurt wel ongeveer 2 tot 3 weken voordat ie over is..

Animine

Bericht door Animine » vr apr 16, 2004 3:51 pm

Boot ging vroeger gratis en voor niets, maar sinds 9/11 zijn de US Customs niet meer zo tolerant... Moest ik nu nog iets uit de VS laten komen ga ik er echt geen 2 à 3 weken op wachten, lang leve Fedex en UPS. Maar iemand ervaring met dingen door particulieren uit de VS op te laten sturen? Hydraulic Man?

Greetz,
Animine

ELVIS

Bericht door ELVIS » vr apr 16, 2004 5:20 pm

Ja ik heb twee keer bij een particulier besteld in de US. Een setje portofoons voor de wintersport e.d., waren binnen 9 dagen in huis met ik geloof 26 dollar verzendkosten zonder BTW heffing.

En een Goretex Bivybag (slaapzakhoes) van de USMC, twee weken onderweg, wederom geen BTW heffing gehad. 40 dollar verzendkosten.

1e keer gewoon card nummer gemaild en de tweede keer via Paypal.

ik dus 100 procent positief over Ebay USA.
Tip, email eerst over de voorwaarden en kijk hoe er gereageerd wordt en ook hoe snel.

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » vr apr 16, 2004 9:58 pm

Animine schreef:
Boot ging vroeger gratis en voor niets, maar sinds 9/11 zijn de US Customs niet meer zo tolerant... Moest ik nu nog iets uit de VS laten komen ga ik er echt geen 2 à 3 weken op wachten, lang leve Fedex en UPS. Maar iemand ervaring met dingen door particulieren uit de VS op te laten sturen? Hydraulic Man?

Greetz,
Animine

Idd, van mij zijn het meestal particulieren waarbij ik koop.

Verzendingskosten zijn niet zoveel, bv voor mijn Turner kader was het 75$ met USPS, met fedex ging dit tegen de 250$ aanlopen.

Ik vraag wel altijd of ze met United states postal service verzenden, veeeeeeeeeeeeel goedkoper dan koerierdienst; UPS, FEDEX,..., duurt wel iets langer, een 2 tal weken
Het gaat met de vlieger ipv de boot maar als het iets duurs is of ze het willen verzekeren voor het bedrag, je weet maar nooit.

Maak er ook altijd bij dat de verkoper in de VS een zogezegde "factuur" bijstopt waarop staat dat het "Used bike parts" zijn, zo kan de douane je niks doen.

Bij nieuwe dingen ligt dit wel anders, vroeger, kon je met gewone post nog vlug door de douane geraken ( met koerierdienst mocht je dit al vergeten), nu lukt dit zelfs niet meer.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr apr 16, 2004 10:29 pm

via ebay.com een vork, psylo, gekocht. betaald via paypal. 3 weken onderweg. wel tax moeten betalen dankzij nederlandse vervoerder.
goed contact met de verkoper.

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » do apr 22, 2004 11:13 am

Zowel in Duitsland als Amerika! Sommige dingen kan je gewoon niet laten liggen! ;D Paypal rules. Gewoon overmaken naar de US gaat niet/zeer moeilijk, maar met Paypal makkelijk. Het kost de ontvanger geloof ik wel 3% ofzo. Gaat via de Credit card, ook lekker, duurt het wat langer.

Overmaken naar DTSL kost 7 euro!!! Zou eigenlijk gratis moeten zijn (volgens consumentenbond dan...), maar is er wel snel.

US duurt goede week/2 weken, Dtsl weekje. Heb ook wel cash opgetuurd. 1x ok, 1x niet aangekomen :(

Plaats reactie