Motobob
Moderator:Beheerders
-
De Bob Yak aanhangwagen is er nu ook voor downhillers die te lui zijn om het uphill-werk zelf te doen: De MOTOBOB:
http://www.thunderstruck-ev.com/motobob.htm
Lijkt me niet erg praktisch, maar het is wel lachen geblazen!
http://www.thunderstruck-ev.com/motobob.htm
Lijkt me niet erg praktisch, maar het is wel lachen geblazen!
Re:Motobob
de eerste die daarmee dropt, krijgt een kadootje van mij

-
Wat voor kadootje? Een kistje van zes planken misschien?da flow schreef: de eerste die daarmee dropt, krijgt een kadootje van mij![]()
Ken wel iemand die dat doet,durft en kan. Als jullie de bob regelen met camera dan kunnen we dat eens nader bekijken.
-
Binker schreef:
Ken wel iemand die dat doet,durft en kan. Als jullie de bob regelen met camera dan kunnen we dat eens nader bekijken.
"Nunq aut nunquam", ben jij die commando-waaghals die dat wel durft?
Camera"s heb ik al, een Bobyak ook, maar geen Motobob.
Ben me daar gek en je bent goed geinformeerd! ;D
-
Zeker, heb zelf ooit ook eens gediend op de Engelbrecht van Nassau Kazerne in Roosendaal. En inderdaad, men moet wel gek zijn om daar te mogen werken.Binker schreef: Ben me daar gek en je bent goed geinformeerd! ;D

Terzake: Lijkt me lachen als we nog een zwikkie dikke volgeladen Varta"s in de Motobob leggen en aansluiten. Dat is zware ballast en heel veel reservekracht uit die vier extra accu"s. Downhillen met dergelijke loodbatterijen accu"s is af te raden. Wanneer eentje van de vier scheurt, dan heb je wel al dat accuzuur en lood in je nek of in de natuur. Een Varta accu levert 12 volt, dus zijn er vier nodig om aan 48 volt te komen, waar de motor op draait. Bergopwaarts helpt het enorm. De standaard bijgeleverde accu levert maar 10Ah en is daarom nogal mager uitgevoerd. Een ander buitenbandje gaat ook veel winst opleveren, grip is alles bij een overpowered Motobob.