Een nieuw P2P programma gebouwd in de vluchtelingenkampen in Palestina.
http://www.es5.com/chronicles.html
Effe proberen dan.
Omzeil stichting BREIN. Download P2P prog ES5
Moderator:Beheerders
Re:Omzeil stichting BREIN. Download P2P prog ES5
of toch maar niet..
wat er precies van waar is weet ik niet, (dat riaa verhaal lijkt me ook een beetje raar) maar ik laat het dus maar links liggen..
Van alt.privacy.spyware:
"DN" <no_emails_please@thank_you.com> wrote in message
news:4H%Ka.6750$v71.3255@nwrddc01.gnilink.net...
: The Earthstation 5 (ES5) P2P app, which boasts anonymous sharing
: and security, is actually software designed by contractors hired
: by the RIAA! The "Dating" feature was designed to trick users
: into entering their personal info, which makes it easier for the
: RIAA to compile statistics and track down users. All traffic
: statistics are routed through proxies operated by agencies
: working for the RIAA, most notably BayTSP and MediaForce. The
: cheesy outerspace theme was designed to appeal to newbies while
: appearing to have a feeling of security to it without scaring
: away the non-techies. Company info for ES5 is very vague, ...
: can you guess why?
:
: ES5 is just one of the many projects in effect by the RIAA. The
: MPAA is staying somewhat neutral at the moment, but has similiar
: plans in store.
:
: BOTTOM LINE: DO NOT USE ES5!
Anatole says:
So I just tried installing ES5 on my Windows machine. The first thing
it did is attempt to connect to an IP in the Gaza Strip. The
administrator for that IP block is someone with an earthstationv.com
email address. Then my keylogger warning program popped up and
complained that the program had attempted to hook to my keyboard. I
killed it, and ran an uninstall. The uninstall failed because some of
its DLL"s were still "in use" despite no matching processes. I rebooted
and was able to do a successful uninstall manually. Afterwards, I
checked my registry and removed a fresh entry from "Intertrust," a
company that makes DRM software.
Overall, an entertaining experience.
wat er precies van waar is weet ik niet, (dat riaa verhaal lijkt me ook een beetje raar) maar ik laat het dus maar links liggen..
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Ach, Brein gaat op Kazaa in jouw computer snuffelen om te kijken of je veel bestanden aanbiedt.
K hoorde een jurist op de radio die zei dat dat computervredebreuk is! --> Strafbaar ;D
Vervolgens gaan ze met je IP-adres naar de provider, en die moet vervolgens aan brein jouw naam enzo geven, maar als je een beetje sympathieke provider hebt doen ze dat niet --> rechtszaak brein vs provider --> dikke kans dat rechter privacy internetgebruikers belanglijker vindt dan de ernst van he delict van liedjes uitwisselen.
Bovendien, alleen aanbieden van bestanden is strafbaar, downloaden niet. Stond artikel over in Trouw, heel verhaal, maar het komt er op neer dat als je in de trein een boek vindt dat je dat toch ook mag lezen enzovoorts blablabla.
Kortom; Brein probeert vooral ons met heel veel spierballentaal bang te maken! Voor de rechter hebben ze (bijna) geen poot om op te staan! ;D
>:(FUCK DE PLATENMAFFIA, LEVE KAZAA!
Ow ja en als Jerney Kaagman namens conamus met haar mooie bruine ogen bijna in tranen gaat uitleggen dat de artiesten echt schade lijden door illegaal compieren moet ik vooral heel hard lachen. :-*
K hoorde een jurist op de radio die zei dat dat computervredebreuk is! --> Strafbaar ;D
Vervolgens gaan ze met je IP-adres naar de provider, en die moet vervolgens aan brein jouw naam enzo geven, maar als je een beetje sympathieke provider hebt doen ze dat niet --> rechtszaak brein vs provider --> dikke kans dat rechter privacy internetgebruikers belanglijker vindt dan de ernst van he delict van liedjes uitwisselen.

Bovendien, alleen aanbieden van bestanden is strafbaar, downloaden niet. Stond artikel over in Trouw, heel verhaal, maar het komt er op neer dat als je in de trein een boek vindt dat je dat toch ook mag lezen enzovoorts blablabla.

Kortom; Brein probeert vooral ons met heel veel spierballentaal bang te maken! Voor de rechter hebben ze (bijna) geen poot om op te staan! ;D
>:(FUCK DE PLATENMAFFIA, LEVE KAZAA!

Ow ja en als Jerney Kaagman namens conamus met haar mooie bruine ogen bijna in tranen gaat uitleggen dat de artiesten echt schade lijden door illegaal compieren moet ik vooral heel hard lachen. :-*
Xtuv schreef:
of toch maar niet..
Hehe. Had ik ook gelezen, nadat ik dit berichtje gesubmit had ;D
Jerney Kaagman kan de pot op. Zulk soort muziek en vooral die idols bagger en top40 is gewoon gemaakt om te downen. Ik koop alleen de kwaliteitsmuziek zoals Coldplay en Radiohead en dan alleen via internet. Scheelt altijd wel 5 tot 10 euro.
-
- Forumbeheerder
onderzoek wijst trouwens uit dat de downloaders eigenlijk ook de kopers zijn, en dat ze sinds downloaden mogelijk is eerder méér dan minder kopen.
De platenfirma"s liggen dus helemaal nie eens onder vuur, t zijn de radiomakers die zich zogen moeten gaan maken.
Een veel groter proleem dan een downloadje links of recht is de illegale verkoop van cd"s zoals je die op elke groentenmarkt in azie wel kan vinden. Tenslotte dan verdien je geld waar je geen recht op hebt
De platenfirma"s liggen dus helemaal nie eens onder vuur, t zijn de radiomakers die zich zogen moeten gaan maken.
Een veel groter proleem dan een downloadje links of recht is de illegale verkoop van cd"s zoals je die op elke groentenmarkt in azie wel kan vinden. Tenslotte dan verdien je geld waar je geen recht op hebt