Hip Hop voor de echte liefhebber.....GANGSTARR

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

legion
Contacteer:
Re:Hip Hop voor de echte liefhebber.....GANGSTARR

Bericht door legion » zo apr 13, 2003 10:15 pm

herriner me ineens zoute uitval op "alle 13 dope" (verder een kut album)

Ik ben geboren om mensen te vermoorden
met lyrische woorden
en nu make ik furore
als een legendarisch gestoorde

en als maar zo door, hele vette flow door het hele nummer heen, zelfs als def rhymz en murth the man-o-script hun bek open trekken bljft het flowen, meesterlijk nummer.

En kijk eens naar Phyba Optikz of Black Opz

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » ma apr 14, 2003 9:23 am

fre schreef:
Jaja, Gangstarr, voor mij geen onbekende: ik heb al hun cd"s tot de laatste Jazzmatazz (de vorigen waren toch beter ze). Die allereerste (No more mr.Nice guy, uit "89 geloof ik) is echt wel lachen.
Ach ja, waar is den tijd dat ik in Las Mañas in Antwerpen ging uitfreaken op kleine optredens van grote namen zoals
The Pharcyde (2x) mijn favoriet
The Alcaholics(2x) die geassocieert zijn met Xzibit
DITC
Coco Brovas (heb ik mee op podium gestaan)
CNN (uit Brussel)
Puta madre
Amo Lab (uit a"dam)
heel veel Franstalige Rap
etc etc
toen was ik nog te vinden voor een freestylke op"t podium...
Maar dat was toen. Ik kan hetnog steeds niet laten om af en toe eens goed m"n hoofd te schudden op de BOOM BIP!!!

High Five mate!
Boombip rules.
Heb je m ook live gezien in de AB vorige maand? mindblowing goe. Iedereen stond met open mond te kijken, meest gehoorde uitspraken uiit t publiek waren dingesn als shit maat, WA is DA, da hebben we nog nooit gehoord....

Eerst met DoseOne een 40 minuten t beste uit hun "the circle" en erna met band live. de helft uit seed to the sun en de helft impro die bijna postroch a la Godspeed You Black Emperor was....
shit maat.
En erna Amon Tobin. Die heeft echt alles en iedereen plat gespeeld. Live (met Final Scratch) al zn platen dooreen. trage loops uit zn CuJo cd"s over de snelle riddims van zn laatste en terug. Goddamn, ik wor nog warm als ik eraan denk.
neem maar van me aan dat dit hoogstwaarschijnlijk t allerbveste optreden van 2003 was. Morgen is t nog jaga jazzist, 25 mei ozomatli, maar ik denk ni da ze over Boombip en Amon Tobin gaan geraken.

maar bck to hop

17 juni: AB brussel: ANTICON labelnight!

fre

Bericht door fre » ma apr 14, 2003 10:03 am

Yo BF, met boom bip bedoelde ik gewoon het geluid van een typische hiphopbeat, ik had geen idee dat er iemand zo"n artistennaam had!!!

Amon Tobin heb ik wel al eens gezien, in de AB twee jaar geleden op een massa optreden van Ninja Tunes, overigens om hun verjaardag te vieren: alle zalen waren bezet met diverse stijlen als Drum"n"Bass, Techno, Hiphop, Jazz,... het was echt wild.

Wat the Liks betreft: die mannen weten echt hoe ze een hiphopfeestje moeten bouwen! Jong toch de condens druppelde er van de airco buizen, de muren van Las Manas waren nat, en de ruiten trilden bijna aan diggelen door de beats. Achteraf heb ik zelfs een freestyle in"t Engels, Nederlands en Frans gegeven (Skyrock van Amolab was toen on the wheels). Bij elke taalwissel klonk er gejuich, maar omdat et al laat was heeft de dj gestopt met de muziek, maar ik ben a capella doorgegaan, wat weer gejuich opleverde. De mannen van the Liks waren alles aan"t opnemen op video (dus misschien heeft Xzibit himself naar mij staan kijken en gezegd;"who"s that po" white trash!"). Toen ik van"t podium kwam heb ik nogal wat hugs en handjes geincasseerd. Zelfs van één van de Liks, maar ik had het net door, dus ik vroeg aan mijn maat "wie is da, kent gij die?"-"allé gast, da"s ene van the Liks!" Jaja, dat waren mijn five minutes of fame...

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » ma apr 14, 2003 2:25 pm

kewl Fré.
Ja diene Ninja Tune labelnight was een van de allervetste feestjes ooit! Goddamn, das ne legendarische!
Kid Koala ! Coldcut met hun VJ scratch van jungle book! The herbalizer live! Amon T!
da was echt ne ziekelijk wilde night out!
BTW, er komt binnenkort terug ne ninja tune special in de AB, maar met veel kleinere namen. En Kid Koala staat binnenkort ook terug in AB. Ge kunnet maar weten he.
En vergeet zeker de Anticon labelnight ni in juni, met Sole, Themselves, en Sage Francis.

GTLTS

Bericht door GTLTS » ma apr 14, 2003 5:05 pm

...doop hoor...........misschien een golden touch gehad van E-swift ?????

Trouwens is er iemand die weet waar ik de track kan vinden van die collabo tussen die Nederlandse rapper U-niq en Ganstarr.....?????
die shit is in NY al zo underground dat er hier niks van te vinden is.......

en zag laatst trouwens Yukkie B in A"dam Oost nog op straat freestijlen..................die gast ging wel weer tekeer......

Fast

Bericht door Fast » di apr 15, 2003 9:23 pm

Wie herinnert zicht 24K?
Terug in de goeie ouwe tijden met echte hollandse hip hop.
"No enemies", wat een nummer!

De basis voor het succes van Djax, samen met natuurlijk het erg amusante "moordenaar" van de Osdorp Posse.

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo apr 16, 2003 7:10 pm

...sorry...ik wil je niet tegen de borst stuiten hoor maar Def P is te lang in de eighties blijven hangen met zijn sinterklaas rijmpjes......ik snap niet wat hij eigenlijk nog met hip hop te maken heeft....????
ik heb "em nog nooit echt horen flowen op goeie beats.......dus vertel me eens.....(bewijs me het tegendeel)...waarom is osdorp posse goeie hip hop.....???????? ::)

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » do apr 17, 2003 12:02 pm

fyi:

Werchter:
27/6 The roots
29/6: De La Soul en Cypress Hill.
De nieuwe cd van DJ Muggs van Cypress zou trouwens super zijn

Op Dour:
Dj Vadim, El-P & Murs das dus dikke party!

in de AB:
Kid Koala (22 mei)
WordSound Labelnight met Sensational, spectre, mental nomad
Anticon labelnight op 17/6, met Sole, Sage Francis en Themselves (= oa DoseOne)

kom dus nu ni af met "wir haben Das nicht gewüsst"

Fre: CNN is stilletjesaan aan t doorbreken heb ik de indruk. zou vet zijn

legion
Contacteer:

Bericht door legion » do apr 17, 2003 2:15 pm

Die nieuwe cd van Muggs is ehmmm...... heel apart, ik heb em geloof ik compleet op mp3 staan, kan ze je eventueel via msn sturen kan je zelf oordelen, ze staan ook wel ergens op kazaa.
Toen ik de recenties las was ik vrij enthousiast, maar "tis iig geen cd die je vaak draait.....

(ps. ik zoek nog een hoesje van "t album)

Fast

Bericht door Fast » do apr 17, 2003 5:58 pm

GTLTS schreef:
...sorry...ik wil je niet tegen de borst stuiten hoor maar Def P is te lang in de eighties blijven hangen met zijn sinterklaas rijmpjes......ik snap niet wat hij eigenlijk nog met hip hop te maken heeft....????
ik heb "em nog nooit echt horen flowen op goeie beats.......dus vertel me eens.....(bewijs me het tegendeel)...waarom is osdorp posse goeie hip hop.....???????? ::)

Je stoot me niet tegen de borst. Osdorp Posse is gewoon amusant, maar zeker geen goede hip hop.
Daarvoor had ik het eerder over 24K wat wel goede hip hop is.

Even terzijde, Brainpower is alleen irritant en ook geen goede hip hop. Dus eigenlijk doet Def P het nog niet zo slecht.

GTLTS

Bericht door GTLTS » zo apr 20, 2003 10:00 am

....maar hoe je het ook wendt of keert.....Brainpower flowt wel, heeft veel wordplay..............en kan ontzettend bruut freestylen.....daar moet je wel respect voor hebben........Def P kan van al dit alles niks......

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » wo jun 11, 2003 5:36 pm

Yo brodaz

ben ni rap laaiend maar Belgie heeft hier wel iets om trots op te wezen: Cavemen Speak.
ze komen -of all places- uit kortrijk maar deze mannen kunnen gerust mee met de Avant Garde rond Bay Area (Anticon, Definitive Jux en Lex platenlabels)
Live gezien en blown away.

check dit nu gewoon eens and behold the phuture of hop
http://shadowanimals.zzillezz.net/Track02.mp3
go check for more on www.shadowanimals.com

Plaats reactie