Bericht
door degoe » zo nov 15, 2009 2:42 pm
hoi,zoals je ziet woon ik in oostenrijk(ook al wat langer). Schladming is een zeer leuke baan,maar denk dat je daar na max twee dagen wel weer genoeg hebt,ten eerste slooptdie baan je(conditionel) en gezien het feit dat er maar drie banen zijn(een twee gedeeld is 5km lang. 2,5km baan en dan vanaf het middenstation gaat de wc baan verder,en de 4x beneden,probleem is dat die geen eigen lift heeft,dus of elke keer naar boven lopen,of eerst de wc baan rijden en dan onderaan de 4x verder).
Leogang is ook aardig,maar ook hier denk ik dat je na max 3 dgn wel genoeg hebt,tenzij je ook tochten wilt gaan doen zoals de 5 gondeltour enz.
Saalbach en hinterglemm liggen naast elkaar,hier kan je je ook wel een dag of twee vermaken.
verder is er nog wagrain(ligt op ca 15 min van schladming). Vind persoonlijk dit park niet de moeite waard,maargeod als je toch in de buurt bent,waarom niet een dagje doen.
dan heb je nog Windischgarsten,ligt op een 30/45 min van schladming,en is ook een erg leuke baan.maar ook hier het probleem: maar een baan.
wat je wel kan doen is bijv. in schladming een kamer/woning nemen en vanuit daar naar wagrain en windisch rijden...
ps nog een leuk weetje voor schladming...als je in schladming een kamer/woning boekt,vraag of ze sommerkaart hebben,want met deze kaart(die je gratis erbij krijgt)zit ook de liftkaart voor het park bij in,dus hoef je geen extra liftkaart meer te kopen!!!!!
verder semmering: leuk park met meerdere banen. zeker de moeite waard ook voor 3 dgn lol te hebben.
dan als je toch in de buurt bent,rij dan ff bij Bischofsmais(D) voorbij,is ook de moeite waard.
verder mayerhofen: vergeet dit heel snel(als je dh'ller bent..is echt geen f#ck aan. is een trail,waar je met een dh bike echt veeeeeeel te big bent..is een enduro baan. als je van touren houdt is het wel een hele mooie omgeving.
Innsbruck: nordpark..is een baan die,als je toch in de buurt bent,zeker eens moet doen,want deze staat bekent als de steilste baan van europa. let er wel op dat dit GEEN dh baan is,maar vertriding is..houdt in heel steil met veel spitzkehren en bijna geen flatout stukken..goede remmen is een must,want die heb je de hele baan nodig.
ik zelf vind deze baan echt helemaal niks,en rijdt daarom eigenlijk nooit hier...ps dagkaart kost 27€ en de gondel neemt maar max 10 bikers per rit mee,en gaat een keer in het halfuur. als je dus pech hebt en er veel bikers zijn,kan je rustig twee ronden wachten. de afdaling zelf duurt voor de meeste rijders wel meer 30min. das het enige voordeel hier.
dan hoop ik nog dat we rond eind juni in Pettneu,ligt naast St Anton am Arlberg(ben daar al eens begonnen met bouwen) de bovenste twee banen ook klaar hebben,maar daarover krijgen jullie in het voorjaar wel meer info over)
zo hoop je genoeg info te hebben gegeven.mocht je meer willen weten stuur dan ff een pm.
cya degoe