schladming/leogang is dat wat???

Deel ervaringen en informatie over de Bikeparks in europa en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
divere rules
schladming/leogang is dat wat???

Bericht door divere rules » za nov 14, 2009 8:35 pm

Hee

Na jaren naar de PS te zijn geweest ben ik benieuwd naar wat andere plaatsen?
Zijn er hier al veel in de Schlhadming en Leogang geweest?
Is dit gebied ook goed bereikbaar door skiliften net als PS bv?
En met wat is het daar te vergelijken
We zitten al weer te denken aan de roadtrip van komende zomer 8) 8)

jojo

Bericht door jojo » za nov 14, 2009 8:41 pm

Schladming --> world cup track, volgens mij doe je daar nooit verkeerd aan.

Leogang zelf 4 jaar geleden geweest. DH toen grotendeels koeienpad maar samen met de freeride goed te combineren!

Volgens mij tref je in beide parken niet heel veel parcoursen.

Tip: Pila, Italie. Dit jaar geweest, aardig wat parcoursen en allemaal erg mooi! (1 route zelfs 2000 hoogtemeters afdalen).

Een volledig gebied als PDS vindt je niet zo snel, PDS is wel erg uitgebreid met liften en parcoursen.
keybone collector!!!

divere rules

Bericht door divere rules » za nov 14, 2009 8:54 pm

We zijn geweest in
PDS
winterberg
willingen
todtnau
bad wildbad
U.K staat in de planning
Wistler staat in de plannig
Ben dit jaar ook in Italy geweest weet alleen even niet het plaatsje???was wel een freeride en downhill track met skilift

Is het in Schladming of leogang het lang uit te houden of heb je in een paar dagen toch wel gezien!!

Net als Todtnau/badwildbad zou ik geen week willen kunnen uithouden iedere dag dezefde tracks bv

Chmod

Bericht door Chmod » za nov 14, 2009 9:08 pm

Leogang heb je in 2 dagen wel gezien. Saalbach (iets verder) zelfs op 1 dag. Misschien kan je bishofsmais en semmeringen erbij combineren.

De PDS blijft top, ik ga elk jaar opnieuw en ontdek steeds meer pistes.

Timmos

Bericht door Timmos » za nov 14, 2009 10:11 pm

als je klein rondje maakt kan je er makkelijk week volhouden
leogang
saalbach
wagrain
schladming
semmering

DESL

Bericht door DESL » zo nov 15, 2009 10:54 am

Timmos schreef:als je klein rondje maakt kan je er makkelijk week volhouden
leogang
saalbach
wagrain
schladming
semmering
Beter i.p.v. Saalbach de X-Line in Hinterglemm, langer en leuker.

Timmos

Bericht door Timmos » zo nov 15, 2009 11:08 am

ja die bedoel ik ook.

x-line mooie track. Beste die we gereden hebben daar in de buurt

DESL

Bericht door DESL » zo nov 15, 2009 11:16 am

Timmos schreef:ja die bedoel ik ook.

x-line mooie track. Beste die we gereden hebben daar in de buurt
Dacht ik al ;)
http://www.youtube.com/watch?v=qd8q_9bCM40 :evil:

nut-case

Bericht door nut-case » zo nov 15, 2009 12:43 pm

wat is pds?
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » zo nov 15, 2009 12:58 pm

nut-case schreef:wat is pds?
Portes du soleil

nut-case

Bericht door nut-case » zo nov 15, 2009 1:10 pm

aahh^^
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

mtberdaan

Bericht door mtberdaan » zo nov 15, 2009 1:24 pm

DESL schreef:
Timmos schreef:als je klein rondje maakt kan je er makkelijk week volhouden
leogang
saalbach
wagrain
schladming
semmering
Beter i.p.v. Saalbach de X-Line in Hinterglemm, langer en leuker.
in leogang kan je je wel 3 dagen vermaken hoor, daarna raad ik aan naar saalbach te gaan waar de x line ligt en naar hinterglemm waar 2 addidas evel eye tracks liggen.
verder heb ik ontdekt dat er in saalbach en hinterglemm aardig wat singletrails verstopt zitten, zo hebben we zelfs een stuk northshore gevonden in de bossen daar.
je kan je makkelijk een week vermaken in saalbach, hinterglemm en leogang.

verder schijnen er ook nog 2 banen in mayerhofen te liggen en in insbruck ligt ook nog een baan.

ik ben nu ook een beetje bezig met het planen van een roadtrip voor de zomer, dus als ik nog meer banen vindt dan laat ik het wel weten.

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » zo nov 15, 2009 2:42 pm

hoi,zoals je ziet woon ik in oostenrijk(ook al wat langer). Schladming is een zeer leuke baan,maar denk dat je daar na max twee dagen wel weer genoeg hebt,ten eerste slooptdie baan je(conditionel) en gezien het feit dat er maar drie banen zijn(een twee gedeeld is 5km lang. 2,5km baan en dan vanaf het middenstation gaat de wc baan verder,en de 4x beneden,probleem is dat die geen eigen lift heeft,dus of elke keer naar boven lopen,of eerst de wc baan rijden en dan onderaan de 4x verder).

Leogang is ook aardig,maar ook hier denk ik dat je na max 3 dgn wel genoeg hebt,tenzij je ook tochten wilt gaan doen zoals de 5 gondeltour enz.

Saalbach en hinterglemm liggen naast elkaar,hier kan je je ook wel een dag of twee vermaken.

verder is er nog wagrain(ligt op ca 15 min van schladming). Vind persoonlijk dit park niet de moeite waard,maargeod als je toch in de buurt bent,waarom niet een dagje doen.

dan heb je nog Windischgarsten,ligt op een 30/45 min van schladming,en is ook een erg leuke baan.maar ook hier het probleem: maar een baan.

wat je wel kan doen is bijv. in schladming een kamer/woning nemen en vanuit daar naar wagrain en windisch rijden...

ps nog een leuk weetje voor schladming...als je in schladming een kamer/woning boekt,vraag of ze sommerkaart hebben,want met deze kaart(die je gratis erbij krijgt)zit ook de liftkaart voor het park bij in,dus hoef je geen extra liftkaart meer te kopen!!!!!

verder semmering: leuk park met meerdere banen. zeker de moeite waard ook voor 3 dgn lol te hebben.

dan als je toch in de buurt bent,rij dan ff bij Bischofsmais(D) voorbij,is ook de moeite waard.

verder mayerhofen: vergeet dit heel snel(als je dh'ller bent..is echt geen f#ck aan. is een trail,waar je met een dh bike echt veeeeeeel te big bent..is een enduro baan. als je van touren houdt is het wel een hele mooie omgeving.

Innsbruck: nordpark..is een baan die,als je toch in de buurt bent,zeker eens moet doen,want deze staat bekent als de steilste baan van europa. let er wel op dat dit GEEN dh baan is,maar vertriding is..houdt in heel steil met veel spitzkehren en bijna geen flatout stukken..goede remmen is een must,want die heb je de hele baan nodig.
ik zelf vind deze baan echt helemaal niks,en rijdt daarom eigenlijk nooit hier...ps dagkaart kost 27€ en de gondel neemt maar max 10 bikers per rit mee,en gaat een keer in het halfuur. als je dus pech hebt en er veel bikers zijn,kan je rustig twee ronden wachten. de afdaling zelf duurt voor de meeste rijders wel meer 30min. das het enige voordeel hier.

dan hoop ik nog dat we rond eind juni in Pettneu,ligt naast St Anton am Arlberg(ben daar al eens begonnen met bouwen) de bovenste twee banen ook klaar hebben,maar daarover krijgen jullie in het voorjaar wel meer info over)

zo hoop je genoeg info te hebben gegeven.mocht je meer willen weten stuur dan ff een pm.

cya degoe

divere rules

Bericht door divere rules » zo nov 15, 2009 3:33 pm

Hee mannen thanks voor de info
Het is wel lastig dat de banen allemaal uit elkaar liggen dus!
Maar is het echt de moeite waard of kan je net zo goed naar PDS gaan en bv een tussen stop maken in bad wildbad of todtnau of lac blanc bv
Hebben we dit jaar ook gedaan maar iets anders is weer leuk
Of zijn de tracks in Oostenrijk echt onwijs vet vergeleken met badwild bv????

Plaats reactie