Reizen naar Whistler , hulp nodig !

Deel ervaringen en informatie over de Bikeparks in europa en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
thomasmb
Contacteer:
Reizen naar Whistler , hulp nodig !

Bericht door thomasmb » wo mar 21, 2007 7:19 am

Hallo beste mede mtbers !
Ik had enkele vraagjes voor sommigen onder jullie die mss al in canada zij geweest :

Wij zouden met wat mensen naar whistler willen gaan !
Maar euh ...

-Mogelijk eigen bak mee te nemen ? Zoja hoe ...
-Welke goedkope vliegmaats. ?
-Naar waar vlucht , montreal of quebec ?
-Vervoer naar whistler ?
-Overnacht mogelijkheden ?
-ETC

ALLES WAT JULLIE WETEN EN NUTTIG KAN ZIJN VOOR MIJ ==> HIER POSTEN :arms:
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » wo mar 21, 2007 9:50 am

Je vliegt op Vancouver met Air Canada. Vanaf daar ongeveer 200km richting Whistler. Je zou met de Bus kunnen gaan. Een auto huren is ook een optie. Geeft je wel meer vrijheid en de mogelijkheid te shuttlen. Ik weet niet hoeveel tijd je neemt maar als je bv. 2 weken hebt zou ik eerst even de bergen in Vancouver verkennen. Als je dan met 3 man bent kun je perfect shuttlen. Ook in Whistler zitten in de omgeving mooie trails die alleen met de auto te bereiken zijn.

Met de auto heb je ook de mogelijkheid ergens een camping te pakken of een app buiten Whistler. De accomodatie in Whistler is niet goedkoop. Evenals de lift tickets. 50 dollar per dag. Ik stond zelf een paar dagen op de camping in Pemberton.(30km vanaf whistler) Daar oa een trail gereden die weer op de camping uitkwam.(zie pict) http://photo.pinkbike.com/photo/241/pbpic241215.jpg

Ik zal zelf in aug. boeken voor volgend jaar. 1 jr van tevoren boeken scheelt wat geld. Bike neem ik mee in het vliegtuig. Kost geloof ik 75 euro.

Gast

Bericht door Gast » zo mar 25, 2007 7:26 pm

goofy2 schreef:Je vliegt op Vancouver met Air Canada. Vanaf daar ongeveer 200km richting Whistler. Je zou met de Bus kunnen gaan. Een auto huren is ook een optie. Geeft je wel meer vrijheid en de mogelijkheid te shuttlen. Ik weet niet hoeveel tijd je neemt maar als je bv. 2 weken hebt zou ik eerst even de bergen in Vancouver verkennen. Als je dan met 3 man bent kun je perfect shuttlen. Ook in Whistler zitten in de omgeving mooie trails die alleen met de auto te bereiken zijn.

Met de auto heb je ook de mogelijkheid ergens een camping te pakken of een app buiten Whistler. De accomodatie in Whistler is niet goedkoop. Evenals de lift tickets. 50 dollar per dag. Ik stond zelf een paar dagen op de camping in Pemberton.(30km vanaf whistler) Daar oa een trail gereden die weer op de camping uitkwam.(zie pict) http://photo.pinkbike.com/photo/241/pbpic241215.jpg

Ik zal zelf in aug. boeken voor volgend jaar. 1 jr van tevoren boeken scheelt wat geld. Bike neem ik mee in het vliegtuig. Kost geloof ik 75 euro.
De kosten voor de fiets meenemen vallen me mee, geld dat ook voor een Demo9 ;)

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » ma mar 26, 2007 10:36 am

Voor een demo9 moet je extra "pimp' kosten betalen. :o

Je betaald voor je fietsdoos/tas. Dus geen extra gewichts prijzen. Zelf had ik een fietsdoos gehaald en deze voor de rest gevuld met pads en slaapzakken.

mokumpje

Bericht door mokumpje » ma mar 26, 2007 9:00 pm

Wat een eigengeiler is dat ook die Nowolsky. Hahahahaha, je kunt natuurlijk ook vragen of je DEMO 9 business class mee kan vliegen voor een paar centen meer. Komt hij wel lekker uitgerust aan om daar te showen.

crazy canuck
Contacteer:

Bericht door crazy canuck » di jun 26, 2007 8:00 pm

als je het nog val plan bent

vlieg dus naar vancouver. je vliegt best met american airlines, fiets meenemen is gratis. ik moest wel 47 euro betalen omdat mijn eerste vlucht een van SN brussels was. dus alleen al 47 euro voor naar londen. vanaf dan was het allemaal AA en was het allemaal gratis. een koffer mag 35kilo wegen (die van je fiets) en de andere 23kilo. dit is wel bij elke maatschappij anders normaal gezien. ik heb 601euro betaald voor mijn vlucht. die was wel van zaventem naar vancouver, dan 3 weken later van spokane naar pheonix en een weekje later van pheonix terug naar huis. normaal als je enkel naar vancouver moet kunje wel wat goedkopers vinden.

eens in vancouver kun je een auto huren maar dat gaat je veel geld kosten. zeker als je niemand bij je hebt die geen 23 is. vanaf dan is het goedkoper. en wie gebruikt er nu een auto als je alleen in whistler gaat zitten. je pakt best gewoon de bus. die rijdt rechtstreeks van de luchthaven naar whistler. liftpasjes kosten bij mij maar 32dollar per dag en 300 en oneffen dollar voor een seizoen. hotels daarentegen kosten dan wel wat meer. wij hadden een kamer voor 114 dollar per nacht, daar zat bij : zwembad jacuzzi op de slaapkamer. die kamer deelde we wel met 3 man dusja eiglijk niet superduur. voor de rest, maak dat je nieuwe banden enzo bijhebt of liggen hebt. een buitenband kost daar 90 dollar. als je het nodig hebt moet je dat er wel voor geven dusja.

als je nog wat moet weten str maar een pb

grts.

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » di jun 26, 2007 9:47 pm

Ik vlieg 21 jul op Calgary, bewust niet gekozen voor een el cheapo ticket. Met 1.95m moet ik wel mn benen kunnen strekken. Fiets kan gratis mee maar doe dat niet, ik huur daar wel. Er is zoveel mooi spul te huur, ik neem mn eigen pedalen mee inbus setje etc. Hoef ik daar ook niet te slepen met de bikes.

Dr staat een flinke hoestbui op ons te wachten (4x4 wagen) gas = alles/

Tweede dag in Banff eerste biketochten met de heli.
Pr dagen later Jasper ook daar huur ik bike.
Voorts tijdje niet biken totdat ik op Vancouver Island zit (3 weken later)
Dan oversteken naar Vancouver en vakantie afsluiten met 3-4 dgn Whistler alvorens terug te vliegen vanaf Vancouver.
Wij gaan niet camperen maar pakken alleen B&B's. Ben je onder de mensen elke avond dat wordt geheid lachen daar.

Fotos komen tzt wel, zeker na dat heli biken natuurlijk, en het raften, en het orca-spot-kayaking, bear hunting weet ik al niet wat.

:)

E

Plaats reactie