onderzoek: indoor bikepark in noord brabant
Moderator:Beheerders
vind je het ook zo jammer dat je, om een bikepark te bezoeken, al snel een paar uur in de auto moet zitten? en dan vervolgens maar hopen dat het weer die dag een klein beetje mee wil werken.
zou het niet ideaal zijn om naar een indoor bikepark te gaan waar de omstandigheden het hele jaar ideaal zijn? een bikepark dat (met alle respect) meer is dan alleen een indoor dirtbaan, dus ook shores, trial parcours, en wat al niet meer...
het plan is om in de regio brabant noord oost, gelderland zuid, limburg noord een locatie te zoeken waar de gemeente mee wil werken om in een oude fabriekshal (of iets dergelijks) een serieus bikepark aan te leggen.
daarvoor heb ik jullie mening en hulp nodig. in de eerste plaats wil ik weten hoe jullie erover denken, is het levensvatbaar of een onzinnig hersenspinsel?
in de tweede plaats heb ik mensen nodig die graag mee willen denken en/of werken om het plan realiteit te laten worden.
ook ervaringen met andere bikeparken zijn meer dan welkom.
mail: mtb-service@live.nl (niet de mailoptie van mijn profiel gebruiken aub)
zou het niet ideaal zijn om naar een indoor bikepark te gaan waar de omstandigheden het hele jaar ideaal zijn? een bikepark dat (met alle respect) meer is dan alleen een indoor dirtbaan, dus ook shores, trial parcours, en wat al niet meer...
het plan is om in de regio brabant noord oost, gelderland zuid, limburg noord een locatie te zoeken waar de gemeente mee wil werken om in een oude fabriekshal (of iets dergelijks) een serieus bikepark aan te leggen.
daarvoor heb ik jullie mening en hulp nodig. in de eerste plaats wil ik weten hoe jullie erover denken, is het levensvatbaar of een onzinnig hersenspinsel?
in de tweede plaats heb ik mensen nodig die graag mee willen denken en/of werken om het plan realiteit te laten worden.
ook ervaringen met andere bikeparken zijn meer dan welkom.
mail: mtb-service@live.nl (niet de mailoptie van mijn profiel gebruiken aub)
daarom doe ik hier nu eerst een onderzoekje of er wel animo voor is. als de plannen over een tijdje verder uitgewerkt zijn wil ik een stichting op gaan richten die het park later dan ook gaat beheren.Marcuos schreef:Vet als het kan geloof er niks van dat het kan. Of je moet je hal wel heel goedkoop kunnen krijgen en dan nog zeer lastig om voor elkaar te krijgen.
Puur kosten verhaal.
ook ben ik van plan met jongerencentra e.d. te gaan praten om te zien of het ook in die richting een toegevoegde waarde kan hebben.
natuurlijk wil ik ook alle mogelijke manieren om subsidie te kunnen krijgen onderzoeken
heb trouwens in uden al een mooie leegstaande hal gespot (+/- 10 000m2)
ik weet het, tis een beetje vroeg om daar al over te gaan zitten denken maar ik moest het toch even kwijt
Tuurlijk is daar animo voor in nederland.
Maar check dit ff:

Cleveland is home of Rays Indoor Mountain Bike Park. Simply put someone got the bright idea to make a huge skate park devoted to mountain bikes. HUGE – most parks are 20-30,000 square feet- this one is almost 100,000 square feet. A Wal Mart sized Warehouse of north shore riding, jump tracks, xc course, trials course, and an amazing flowy skate park. The best part about it, is the fact there are beginner, sport ad expert sections- making sure everyone stays within their own abilities. There is nothing worse then a bunch of little kids who cant ride taking up all the room in front of a huge jump. Further more unlike normal skate parks, Rays has loops around the outer ends of the park. This means you can ride jumps without running into someone else lining up a rail or something.

Riding here was like riding the whistler bike park indoors on flat ground- with a skate park thrown in, and tons of friendly riders helping you out with tricks and tips. Upon entering the park I almost had an orgasm it was unlike any park I had ever seen. All mountain bikers- no bmxers giving me dirty looks, great vibes man. I paid my 18 bucks for the day and walked in to view it up close, spittle was running down my chin as my draw dropped open looking at the madness.

Comparing is impossible- but lets just say the reviews it has gotten from many mountain bike publications were absolutely dead on.

En Natuurlijk Ray the man.

En de link http://www.raysmtb.com/
Check vooral de photo section, dope,dope,dope!!
Maar check dit ff:

Cleveland is home of Rays Indoor Mountain Bike Park. Simply put someone got the bright idea to make a huge skate park devoted to mountain bikes. HUGE – most parks are 20-30,000 square feet- this one is almost 100,000 square feet. A Wal Mart sized Warehouse of north shore riding, jump tracks, xc course, trials course, and an amazing flowy skate park. The best part about it, is the fact there are beginner, sport ad expert sections- making sure everyone stays within their own abilities. There is nothing worse then a bunch of little kids who cant ride taking up all the room in front of a huge jump. Further more unlike normal skate parks, Rays has loops around the outer ends of the park. This means you can ride jumps without running into someone else lining up a rail or something.

Riding here was like riding the whistler bike park indoors on flat ground- with a skate park thrown in, and tons of friendly riders helping you out with tricks and tips. Upon entering the park I almost had an orgasm it was unlike any park I had ever seen. All mountain bikers- no bmxers giving me dirty looks, great vibes man. I paid my 18 bucks for the day and walked in to view it up close, spittle was running down my chin as my draw dropped open looking at the madness.

Comparing is impossible- but lets just say the reviews it has gotten from many mountain bike publications were absolutely dead on.

En Natuurlijk Ray the man.

En de link http://www.raysmtb.com/
Check vooral de photo section, dope,dope,dope!!
Laatst gewijzigd door DESL op do jan 18, 2007 7:34 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----
Mag ik even voorrekenen
10.000 m2, gemiddelde prijs per m2 35 euro per jaar is 350.000 euro per jaar.
Stel 20 euro entree (veel te veel)
moet je om alleen al je hal terug te verdienen
17.500 bezoekers hebben
Dat zijn 337 bezoekers per week
is 48 bezoekers per dag. (Ook op een doordeweekse dag)
Dan heb je nog iemand nodig die het ding openhoud en toezicht houd. Kost je zomaar 40.000 euro per jaar
Dan nog je inrichting er in. Met al dat hout zijn dat ook duizende euro's
Laat zeggen dat de gemeente een handje helpt. Dan mag je rekenen op (heel ruim aan houden) 10.000 euro.
Weet je wat de provincie doet ook mee nog eens 10.000 euro.
We vinden lekker veel sponsors. Kom maar op met die 50.000 euro.
En dan hebben we het nog niet over stroom verbruik en zo voorts.
Nogmaals ik zie het niet gebeuren.
10.000 m2, gemiddelde prijs per m2 35 euro per jaar is 350.000 euro per jaar.
Stel 20 euro entree (veel te veel)
moet je om alleen al je hal terug te verdienen
17.500 bezoekers hebben
Dat zijn 337 bezoekers per week
is 48 bezoekers per dag. (Ook op een doordeweekse dag)
Dan heb je nog iemand nodig die het ding openhoud en toezicht houd. Kost je zomaar 40.000 euro per jaar
Dan nog je inrichting er in. Met al dat hout zijn dat ook duizende euro's
Laat zeggen dat de gemeente een handje helpt. Dan mag je rekenen op (heel ruim aan houden) 10.000 euro.
Weet je wat de provincie doet ook mee nog eens 10.000 euro.
We vinden lekker veel sponsors. Kom maar op met die 50.000 euro.
En dan hebben we het nog niet over stroom verbruik en zo voorts.
Nogmaals ik zie het niet gebeuren.
Life is what happens while you're busy making other plans.
- freerideachterhoek
- Contacteer:
Ik geef de voorkeur aan de buitenlucht. Dan maar een beetje regen, en in de zomer een lekker zonnetje. Er gebeurt al teveel binnen.
Daarom zijn wij bezig om buiten een bikepark te realiseren. Is met de kosten ook beter te realiseren.
Check:www.freerideachterhoek.nl
Mocht het er toch komen, komen we zeker een keer een kijkje nemen.
Hoe meer locaties in Nederland hoe beter. Binnen of buiten! Keep up the good work!!!
Daarom zijn wij bezig om buiten een bikepark te realiseren. Is met de kosten ook beter te realiseren.
Check:www.freerideachterhoek.nl
Mocht het er toch komen, komen we zeker een keer een kijkje nemen.
Hoe meer locaties in Nederland hoe beter. Binnen of buiten! Keep up the good work!!!
check: http://www.sfabikepark.nl
SFA BIKEPARK,....... Achterhoekse gezelligheid!!!
SFA BIKEPARK,....... Achterhoekse gezelligheid!!!