Deel ervaringen en informatie over de Bikeparks in europa en de rest van de wereld.
Moderator:Beheerders
-
Magic75 - Berichten:247
dirts in schoorl ?
Bericht
door Magic75 » do jun 10, 2004 2:59 pm
Als ik op pinkbike zoek op schoorl zie ik wat coole dirts en wat leuke drops enzo

Ik wil graag weten waar dit is want dan ga ik een kijkje nemen
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » vr jun 11, 2004 7:23 pm
Dit is verleden tijd, dirts/drops zijn opgeruimd door de boswachters, de bikers bekeurd en er is zelfs gedreigd met inbeslagname van de fietsen. Maar of dit echt waar is weet ik niet.....
Het MAG daar niet dus DOE het ook niet want je verpest het ook voor de rijders die wel netjes op de toegestane route blijven.
Door toedoen van deze illegale praktijken is 1 van de mooiste stukken uit de vaste route van Schoorl nu afgesloten voor iedereen. En ik kan je vertellen daar zijn een heleboel bikers "not amused" over en dan druk ik mij nog zacht uit.......
Er is al eens eerder een topic over geweest, maar dat kon ik zo snel niet terugvinden.
dussssss©
-
tank24
Bericht
door tank24 » zo jun 13, 2004 10:35 pm
dat gezeik ook altijd met die natuurvrienden,
tot op heden is nog steeds niet bewezen dat mountainbiken slechter voor de natuur is dan wandelen.
dus all die shit over berschermen enzo is gewoon bull, die loslopende honden zijn erger. die verstoren allen dieren die rustig zitten te slapen een stukje van het pad af....
o ja een ding. een boel wordt niet verkloot hier en daar door een paar dirters of freeriders. maar vooral door te grote gropen xc-ers die vaak in te te hard tempo langs wandelaars rijden..
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » ma jun 14, 2004 12:38 pm
luister vriend!!!
Dit heeft niks met natuurvrienden te maken, ik ben ook een natuurvriend, jij waarschijnlijk ook.
Zolang XCers & freeriders op de daarvoor aangegeven paden blijven is de schade aan natuur en dier idd te verwaarlozen.
De freeriders in Schoorl deden dit bepaald NIET, deze maakten eigen paden/schansen etc. in 1 van de oudste gebieden van het SBB bos in Schoorl. Dit bleek ook nog eens een gebied te zijn wat door de provincie was aangewezen als onderzoeksgebied. Men deed helemaal niets aan dit stuk bos om zo de natuur zijn gang te laten gaan en te kijken wat hier de resultaten van zouden zijn.
De freeriders zijn dwars door dit gebied gereden, hebben gegraven, schansen gemaakt, takken verplaatst etc.
Zou jij het fijn vinden als ik bij jullie in de achtertuin ff een schans zou bouwen en darbij gelijk de tuin ff omploeg???
Komt op hetzelfde neer, DAT DOE JE NIET!!!!!
En ja ook sommige XCers verpesten het voor de rest maar da"s een geheel andere diskussie.
dussssss©
-
tank24
Bericht
door tank24 » di jun 15, 2004 8:19 am
yo gast chill
ik wil je niet vermoorden ofzo, ik wist niet precies wat de situatie was in schoorl. maar ik wordt het gewoon een beetje zat. om steeds alle dirts vernietigd te zien worden door, staatsbosbeheer. ook al liggen ze er al jaren. en is er nooit wat van gezegd.
keep the soul alive:)
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » di jun 15, 2004 12:53 pm
tank24 schreef:
yo gast chill
ik wil je niet vermoorden ofzo, ik wist niet precies wat de situatie was in schoorl. maar ik wordt het gewoon een beetje zat. om steeds alle dirts vernietigd te zien worden door, staatsbosbeheer. ook al liggen ze er al jaren. en is er nooit wat van gezegd.
keep the soul alive:)
chill is my middlename ;D
dusssss©
-
Jeff - Berichten:214
Bericht
door Jeff » di jun 15, 2004 2:27 pm
Hey prick BOSS, lul es niet zo slap man. Die oude freeride baan die ligt er al een eeuwigheid, de boswachters wisten zelfs van het bestaan af!
Ondanks dat daar een bodemonderzoek is, werd het gedoogd!!!!!!!!
Hebben de boswachters mij zelf gezegd!
En dat bodemonderzoek houdt niet in de natuur zijn gang te laten gaan, zoals jij suggereert. BODEMonderzoek houdt in de bodemonderzoeken!!!!!!!!! Dit gebeurt namelijk bij zee, halverwege bos(oude baan dus) en eind bos!
Er zijn zelfs xc-ers geweest die hun techniek gingen verbeteren op het freerideparcours, onder leiding van Cees Munster. Cees heeft toen zelfs gevraagd aan de boswouten of hij daar mocht fietsen en dat mocht, dus ga nou niet lopen zeiken!!!!!!!!!
En nog iets, die klim die nu is afgesloten is NIET afgesloten door toedoen van de freeriders hoor! Heeft de boswout mij ook vertelt.
zo
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » di jun 15, 2004 6:30 pm
Beste Jeff,
buiten het feit dat ik vind dat je een behoorlijk grote bek hebt. Je kent mij niet en ik jou niet..
Weet ik zeker dat je het mis hebt.
Ik ben, namens Duinberaad, een maand geleden bij SBB geweest het een en ander te bespreken over een mogelijke route in het PWN gebied.
Wij hebben het toen ook even over jullie soort gehad, en ik kan je vertellen, SBB was en is nog steeds niet blij met jullie. de reden dat het zo lang geduurd heeft voordat er maatregelen werden genomen was dat ze alleen wat konden doen als er op heterdaad betrapt werd.
En die klim is WEL/NIET/WEL(kleuterklasniveau) afgesloten door toedoen van een stel eikels die buiten de toegestane route dachten te mogen fietsen. De klim was de aanrij route naar dat FR parcours bovenop de Niels Blink en om te voorkomen dat de hele NB gesloopt werd heeft SBB alles afgesloten.
Mocht je eea even willen natrekken, bel dan even met SBB(072 5091871) vraag dan naar Jaap Jorritsma of Frans Erinkveld.
Kortweg gezegd: IK HEB GELIJK!!!!!!!!!
i"ll rest this silly case
dusssss©
-
Jeff - Berichten:214
Bericht
door Jeff » wo jun 16, 2004 9:51 am
Mmmmm, toch heel vreemd, want ik heb namelijk ook een gesprek gehad met sbb!!! En zij vertelde me hele andere dingen. En waarom op heterdaad betrappen als ze het goedkeuren!!!!!!!!
Kijk ik snap ook wel dat het op een gegeven moment uit de hand liep, met gigantisch houten drops en teveel paden, maar om de freeriders nou helemaal te bannen. That ain"t working!
PS. Ik heb alleen een grote bek tegen jou, ben normaal heel beschaafd!
DUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » wo jun 16, 2004 7:11 pm
nog 1 laatst opmerking dan, omdat ik je zo aardig vind.
De bikers die de eerste keer gepakt zijn, zijn door SBB en oom agent gewaarschuwd.
Namen zijn genoteerd etc. en bij de volgende keer zou er beboet worden en er was sprake van inbeslagname van fietsen.
Deze zelfde bikers zijn toen met SBB in gesprek gegaan (op advies van mij) om te proberen een eigen baan/gebied oid te krijgen. Dit bleek een erg positief gesprek.
SBB was bereidwillig om naar een oplossing te zoeken, maar dit duurt natuurlijk even.
Men is toen weer gewoon gaan freeriden in het bos en is weer gepakt, erg stom natuurlijk maar goed.
SBB had toen zoiets van zoek het lekker zelf uit, jullie gaan we niet meer helpen ook.
En ik kan ze niet helemaal ongelijk geven.
Kortom; een aantal freeriders heeft het dus voor alle freeriders verpest.
Maar ik ben nog steeds van mening dat als jullie in gesprek gaan met SBB en SBB de tijd en ruimte geven om iets te regelen voor de freeriders er heel veel mogelijk is. Mits je het slim en een beetje tactisch aanpakt en niet weer de eigen glazen ingooit.
SBB is op dit gebied een van de soepelste terreinbeheerders van NL hebben wij als duinberaad inmiddels wel gemerkt.
dusssss©
-
surfstad - Berichten:2572
Bericht
door surfstad » do jun 17, 2004 8:20 am
Dudes relax!!!!!!!!!!!
Heb de discussie een beetje gevolgd.
Duidelijk is dat Schoorl voorlopig verleden tijd is.
Het is onzin om over de toedracht te discusiseren.
Beter ga je met Spaarnwoude (toch ook in de buurt) aan de slag en steek je daar positieve energie in.
Volgend jaar een tweede, derde of vierde Bergschenhoek zou ik tof vinden.
Oja en dat wijzen naar verschillende disciplines, anderszins dan in een grapje, stoort mij. Kom gezellig naar Bikefestival. Daar is iedereen welkom, mits je je aan de regels houdt.
Vooral regel 2 is in deze interressant. Respecteer elkaar!
Greetz,
Jeroen
-
KoeniE
Bericht
door KoeniE » do jun 17, 2004 8:37 am
Er wordt dus gewoon niet buiten de route gereden in schoorl. en daarmee einde discussie !