Thats itLynx schreef:De boom in met al die forum-helden.the joker schreef: Hier onder staat een link van de filmpjes kun je zeggen wat ik in het vervolg beter zou kunnen doen?ik en simon kunnen niet ver genoeg landen +onze stijl is niet echt goed.Maar verder springen is denk ik wel moeilijk met zon take of +weinig snelheid.Ik denk er sterk aan zoals ik al zei om een nieuwe te bouwen die veel groter is +waar je ook weer hoger kunt springen.
the joker:
Maakt het iets uit of je een "niet zo goede stijl hebt" ?
Maakt het iets uit of het een jump, een gap, een roadgap, een molshoop is ?
Zo te zien amuseren jullie je goed daar in de Genk......en daar draait het toch om ?
Vergeet de DP zever en doe gewoon verder, jullie zijn goed bezig, niemand is super smooth in het begin.
De meeste zitten na 10 jaar MTB"en nog steeds als bevroren zombies op hun fietskes.
Ergens in genk2!roadgap....?(update!!! met vele fotos!!)
Moderator:Beheerders
-
-
-
- Contacteer:
hoe gaat het nu eigenlijk met jumpen van de roadgap ?
nieuwe pics ?
zat nog es terug te kijken
als je airtime wilt moet je de lip van de schans wat stijler maken
moet je wel zeker wetend at je op je achterwiel gaat landen anders heb je brokken
ben benieuwd
E
P.S. Stijl krijg je idd door te leren biken op een basis fiets, zonder vering that isz.
nieuwe pics ?
zat nog es terug te kijken
als je airtime wilt moet je de lip van de schans wat stijler maken
moet je wel zeker wetend at je op je achterwiel gaat landen anders heb je brokken
ben benieuwd
E
P.S. Stijl krijg je idd door te leren biken op een basis fiets, zonder vering that isz.
Hallo,
we hebben de jump veranderd met als resultaat dat we weer verder springen als anders en nu land je echt in die afzink.
We hebben er geen fotos van maar wel een paar filmpjes,dus als je je msn of hotmail geeft stuur ik ze wel door.
Ahja en wat je zegt dat je stijl krijgt met een basisfiets zondervering dat klopt helemaal.Want gisteren was er een goed rijder bij ons in Namen en die zei :als je een fiets wilt beheersen en stijl wilt leren dan moet je eerst gaan bmx'en.
greets,
the joker
we hebben de jump veranderd met als resultaat dat we weer verder springen als anders en nu land je echt in die afzink.
We hebben er geen fotos van maar wel een paar filmpjes,dus als je je msn of hotmail geeft stuur ik ze wel door.
Ahja en wat je zegt dat je stijl krijgt met een basisfiets zondervering dat klopt helemaal.Want gisteren was er een goed rijder bij ons in Namen en die zei :als je een fiets wilt beheersen en stijl wilt leren dan moet je eerst gaan bmx'en.
greets,
the joker
Mowgli leeft
Ik geef je langs een kant wel gelijk.Oefenen met je eigen fiets is zeer belangrijk.ik wou gewoon zeggen dat je met bmx het meest je fiest leert beheersen.Je moet maar eens opzoeken van pro's ze hebben of rijden nog altyd bmx.Boudie schreef:wat een bullshit als je stijl wilt krijgen moet je gewoon vaak op je fiets zitten, dan krijg je gewoon meer vertrouwen
Mowgli leeft
Er zijn inderdaad pro`s die nog wel is op een bmx zitten. Maar er zijn genoeg pro`s die nog nooit op een bmx hebben gezeten en die hebben meer dan genoeg stijl kijk naar aaron chase is toch een van de beste rijders. Mijn punt is dat je echt niet perse eerst op een bmx hoef te zitten om stijl te krijgen
Stijl heeft niets te maken of je bmx hebt gereden of niet, het voordeel van bmx achtergrond is dat wanneer je met je bmx rijd je geen 200mm veerweg hebt om je fouten bij te sturen en zo beter leert rijden.(en je zult voelen wanneer je een fout maakt
)
Want wanneer je 200mm voor en achte hebt is het niet zo moeilijk om een beetje dh te rijden, dit weekend nog gezien in Namen,gewicht beetje naar achter remmen lekker dicht knijpen en iedereen rijd DH
(zelfs mijn 50 jaar oude pa zonder enige mountainbikeskils is onder geraakt zonder afstappen en met maar 1keer te vallen
maar hij had een goede instructeur)
Conclusie:bmx heeft voordelen voor dh als je sinds pakweg 6 of 7 jarige leeftijd rijd en op 16jarige leeftijd gaat dh'en,maar om op je 16 nog te gaan bmx om voordeel te halen heeft volgens mij niet veel nut.
T is wel vet dat wel,k t graag genoeg willen doen

Want wanneer je 200mm voor en achte hebt is het niet zo moeilijk om een beetje dh te rijden, dit weekend nog gezien in Namen,gewicht beetje naar achter remmen lekker dicht knijpen en iedereen rijd DH

(zelfs mijn 50 jaar oude pa zonder enige mountainbikeskils is onder geraakt zonder afstappen en met maar 1keer te vallen

Conclusie:bmx heeft voordelen voor dh als je sinds pakweg 6 of 7 jarige leeftijd rijd en op 16jarige leeftijd gaat dh'en,maar om op je 16 nog te gaan bmx om voordeel te halen heeft volgens mij niet veel nut.
T is wel vet dat wel,k t graag genoeg willen doen