nieuw bikepark in Oostenrijk/tirol

Deel ervaringen en informatie over de Bikeparks in europa en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

mr.Monster

Bericht door mr.Monster » vr jun 26, 2009 11:52 pm

hoe gaat ie met de bouw al verder gevorderd?
hopelijk kunnen we over een weekje eens langskomen om te rijden!
lijkt me leuk!
greetsz, jorg
NSbikes surge - echo pure 09 - dobermann pinscher
Racebike monster - Banshee rune - Zonenschein Zypher worldcup dh - santa cruz jackal
RIDE MORE!

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » za jun 27, 2009 10:43 pm

Hallo iedereen,

Hier ff een update over het bikepark in Pettneu.
Nadat er enigen onenigheden zijn geweest,en ik me behoorlijk gen##id voelde,heb ik besloten de bouw van dit park af te breken,en zal ook niet verder meer gaan bouwen daar. Zodus komt er hier ook geen bikepark meer,tenminste niet door mij gebouwd.Ben al wel in een ander gebied weer met gesprekken begonnen en hoop daar eventueel dan 2010 wat te kunnen gaan bouwen,maar dat alles staat nog in de kinderschoenen.

Dus in Pettneu is GEEN bikepark.Wel kan het zijn dat ze zelf de family freeride verder/af hebben gebouwd,maar dat betwijfel ik zeer,want daarvoor mist de nodige kennen bij deze mensen.En deze is ook zeker niet de moeite waard daarvoor er heen te gaan,want die is ca 900m lang en heeft niet echt veel bijzondere dingen in de baan,want alles wat ik daarin nog wilde bouwen is er dus niet.

Helaas,maar ik geef de moed nog niet op en zoals we zo mooi zeggen:

BACK TO THE DRAWING BOARD

groeten Degoe en keep on riding! :punk:

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » za jun 27, 2009 11:47 pm

Dikke pech, Degoe, voor al het werk dat je er al in gestoken had. Soms lijkt het onmogelijk de Oostenrijkse bureaucratie te doorbreken. En als je denkt dat je er doorheen bent, dan is er altijd wel zo'n oude verstokte 'Einheimische' die de boel verziekt. :censored:
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » za jun 27, 2009 11:47 pm

Dikke pech, Degoe, voor al het werk dat je er al in gestoken had. Soms lijkt het onmogelijk de Oostenrijkse bureaucratie te doorbreken. En als je denkt dat je er doorheen bent, dan is er altijd wel zo'n oude verstokte 'Einheimische' die de boel verziekt. :censored:
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » zo jun 28, 2009 4:05 pm

nou eigenlijk lag het dit keer niet eens aan de heimische bevolking,meer aan de gene die voor het nodige geld zorgde...hadden ff een verkeerd beeld van een bikepark in hun kop.
Ook is het voor Oostenrijkers erg moeilijk iets in het vooruit te plannen,dat is iets wat ze hier echt niet kunnen,en dat is voor ons hollanders soms best lastig. Het had echt wat kunnen worden,maar als ik bij de opening nog niet eens bikes en alles wat er bij hoort heb,dan is bij mij de lol er ook gauw af. tevens worden er dingen afgesproken die niet kunnen gerealiseerd worden,omdat de lift geen vergunning heeft,en ook niet kan krijgen omdat daar wat achterstallig onderhoud te doen is...

tja dan was er voor mij maar een optie,voordat ik er midden in hang en mijn eigen reputatie naar de kl#te is,en dat was snel weg uit dit projekt...nogmaals helaas...

groeten degoe.

DESL

Bericht door DESL » di jun 30, 2009 5:49 pm

Das niet zo mooi en jammer van de inzet, maar verstandig dat je je terugtrekt uit die sores.

Dan gaan we maar naar Wagrain, Saalbach en Leo deze vakantie.

Of heb je nog andere Oostenrijk tips?

Gr,
DESL
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » di jun 30, 2009 5:55 pm

in plaats van wagrain zou ik schladming rijden. Semmering is ook erg leuk,maar alweer wat verder weg. Ook een leuk idee is windischgarsten.

groeten degoe.

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » wo jan 20, 2010 4:19 pm

Hallo allemaal.
Hier ff een kleine update,die de hoop op "mijn" bikepark weer iets doet opleven. We zijn weer in gesprek geraakt,omdat de grote broer van Pettneu,nl. St Anton am Arlberg,zich met dit geheel gaat meebemoeien. Dit omdat deze de afgelopen zomer zijn folders enz,maar ook op beurzen wereldwijd heeft gezegd,en ook geschreven,dat ze dus in het bezit van een bikepark zijn. Dit zou natuurlijk voor een gebied als St Anton niet goed zijn voor hun reputatie. Daarom willen zij nu geld in dit project pompen,en ook alles andere overnemen. Hier kom ik dan weer in het spel,en zij hebben mij dus gevraagd of ik eventueel weer berijd zou zijn het park toch af te bouwen. Voor zover het er nu voorstaat ga ik dus dit project wel afmaken,maar zal verder niks meer daar doen(bikeshop enz ).

Verdere gesprekken volgen nog,maar goed het is nu sowieso winter en er kan nu toch niet gebouwd worden.

Bastian.

stef j.

Bericht door stef j. » ma jun 07, 2010 7:20 pm

Hoe staat het met het bikepark?

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » di jun 08, 2010 9:16 am

Zeer slecht,hebben nog een aantal gesprekken gehad,en moest voor mij zelf de conclusie trekken dat het beter is hier niets meer mee te maken te hebben. Dus helaas is de hoop op een bikepark weer eens gestorven. Het park wordt ook niet meer verder gebouwd,dus voor zover ik weet is er alleen maar een beginner freeride(die ik vorig jaar heb gebouwd)en verder niks.

Jammer maar helaas. Eindelijk waren de grond bezitters het met de bouw van een park eens,en nu blijft het hangen aan de opdracht gever(Lift Gesellschaft).

Groeten Bastian.

stef j.

Bericht door stef j. » do jun 10, 2010 6:48 pm

Jammer, ik ga er in juli vlakbij op vakantie. Had leuk geweest om eens een daguitstapje naar te maken.

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » di jun 15, 2010 11:22 am

Ik ben eind Juli begin Augustus in Hopfgarten, Brixental.
Ik wil daar de volgende freeride/downhill "strecke" bezoeken; http://www.myspace.com/playersdelight

Kennen jullie deze?

Ik ben dan wel en newbee in de freeride/downhill wereld, maar heb best wel ervaring in XC en ben niet bang ;)

Hebben jullie nog meer tips in de buurt van Hopfgarten?

Stef j.: ben je eind Juli/begin Aug. nog daar? Dan kunnen we mss iets afspreken om te riden?

Groeten, de witte.

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » di jun 15, 2010 4:42 pm

Ja bikepark Hopfgarten is een echt leuke baan,maar voor een beginnend downhiller wel wat moeilijker. Maar goed nieuws: ze zijn bezig met het bouwen van meerdere banen die wel meer voor iedereen berijdbaar is.

Wanneer deze banen klaar zijn is nog niet bekent,want ze zijn nog niet begonnen met bouwen,maar plan is wel in de komende weken er mee te beginnen.

Verder heb je in de "omgeving" Zillertal,daar kan je wel aardig goed biken/trails rijden. En in de andere richting moet je dan al eerder naar Leogang(ca 1u rijden).

Degoe.

stef j.

Bericht door stef j. » ma jul 05, 2010 12:05 pm

WitteReus schreef:Ik ben eind Juli begin Augustus in Hopfgarten, Brixental.
Ik wil daar de volgende freeride/downhill "strecke" bezoeken; http://www.myspace.com/playersdelight

Kennen jullie deze?

Ik ben dan wel en newbee in de freeride/downhill wereld, maar heb best wel ervaring in XC en ben niet bang ;)

Hebben jullie nog meer tips in de buurt van Hopfgarten?

Stef j.: ben je eind Juli/begin Aug. nog daar? Dan kunnen we mss iets afspreken om te riden?

Groeten, de witte.
Ik ben tot 20 juli in oostenrijk (tarrenz),

Groetjes,

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » ma jul 05, 2010 12:23 pm

stef j. schreef: Ik ben tot 20 juli in oostenrijk (tarrenz),

Groetjes,
Das dan jammer.

Fijne vakantie iig!!

stef j.

Bericht door stef j. » di jul 06, 2010 9:34 pm

Idem!!!

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » do jun 16, 2011 10:09 am

ff topic kick :o

Hebben ze het toch geflikt;
In Hopfgarten waren een paar enthousiaste gasten bezig met een DH baan (die dus vorig jaar afgesloten was) en sinds 28 Mei officiëel geopend;
http://www.bikepark-hopfgarten.at/index.htm
Is dus een echte DH track met maar weinig tot geen chickenways 8)
En bovenal gebouwd door locals die niks anders doen dan DH :arms:

Nog meer freeride/ dowhill in de buurt:
http://www.bergbahn-kitzbuehel.at/de/li ... sberg.html
http://www.mayrhofen.at/de/101006/10101 ... rails.html
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

divere rules

Bericht door divere rules » do jun 16, 2011 4:23 pm

wanneer gaan we :o :o :o zie een dh van 3 km lang

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » do jun 16, 2011 4:27 pm

Eerst Filthy Richard 8)
What goes up must come down(hill)

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » do jun 16, 2011 8:41 pm

jep de baan in hopfgarten is erg leuk geworden. Helaas hebben we het weer niet echt mee zitten op het moment,en hebben ze dus een beetje een probleem met het water. Maar zodra het weer droog wordt(vanaf maandag wordt het weer 30° en meer)is het een echt kicke baantje..

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » vr jun 17, 2011 9:34 am

divere rules schreef:wanneer gaan we :o :o :o zie een dh van 3 km lang
Ik ben er vorige zomer geweest en hem deels kunnen rijden. Hij gaat grotendeels door het bos met veel technische stukken en weinig rotsen. In het laatste stuk zijn een paar grote northshore elementen verwerkt waar je flink kunt springen.
Maar aan de nieuwe foto's te zien hebben ze nog meer schansen gebouwd en de hele baan vrij gemaakt (vorig jaar was ij deels overgroeid :cry: ).

Hier op de eerste pagina een paar foto's van vorig jaar door mij genomen;
http://wittereus.pinkbike.com/album/Brixental-2010/

Ik ben er tussen 8 en 20 Augustus in de buurt op een camping en zal er zeker gaan rijden :o

Groeten! en misschien tot dan!
Vraag het de witte reus!

divere rules

Bericht door divere rules » za jun 18, 2011 7:56 pm

Flip van Veen schreef:Eerst Filthy Richard 8)
:lol:

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » do jun 23, 2011 9:30 pm

Hier twee vette filmpjes van de track (gereden wordt door de bouwers zelf ;) ):

http://youtu.be/g7h02V5YcG0
http://youtu.be/Fo5lJz9GTTQ
Vraag het de witte reus!

Plaats reactie