Bikepark Alp d'Huez

Deel ervaringen en informatie over de Bikeparks in europa en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
joddi
Bikepark Alp d'Huez

Bericht door joddi » za sep 01, 2012 7:02 pm

Zijn er mensen die ervaring hebben met het bikepark bij Alp d'Huez? Wat is de lastigheid van de tracks, zijn er misschien mensen die een soort map van het gebied hebben?

Ik word zelf namelijk niet veel wijzer van de franse site's van de bikeparken?

Dingen als openingstijden en tot wanneer het park open is kan ik niet vinden (zal vast ergens staan)

Lars TB

Bericht door Lars TB » zo sep 02, 2012 9:15 am

Ben net in Les2Alps om de hoek geweest. Schijnt vergelijkbaar te zijn, behalve dat je in Alpe d'Huez de Megavalanche hebt liggen die je ook kunt rijden.

Les2Alps heeft behoorlijk wat trails liggen op 4 niveau's. Het is wel allemaal DH, maar de groene kun je met een xc-fiets prima af. Veel kombochten, veel hobbels, maar nergens te steil. Blauw is dan met wat sprongen en hier en daar een lastigere bocht, maar pas bij rood moet je echt aan de bak en is een dikke fiets wel heel erg lekker. Winterberg zit een beetje tussen blauw en rood in naar mijn inschatting. Parcoursen verschillen echter wel, Les2Alps is meer 'aangelegd'.

Zwart is voor de echte DH-er. Sprongen, zeer steil, te krappe bochten.

Zal daar in de regio wel een beetje gelijk van opzet zijn, dus mijn beschrijving zal ook voor Alpe d'Huez passen.

fredo

Bericht door fredo » di sep 04, 2012 11:03 pm

Er zijn eigenlijk wel grote verschillen tussen de bikeparken Alpe d'Huez en les 2 Alpes.

Les 2 Alpes heeft veel, eigenlijk zo goed als alle, grondig aangelegde tracks. Je moet dus denken aan pistes met veel kombochten, hier en daar wat jumps, redelijk flow (muv de remputten), de ondergrond is over het algemeen niet te moeilijk (bij de hogere pistes zijn er wel wat stenen en rotsen). Ik vond het er over het algemeen saai.

Alpe d'Huez heeft nogal wat minder pistes en is, naar mijn mening, beter geschikt voor enduro rijders. Ze hebben echter wel 2 dikke downhill runs (Oz en die onder de grote dmc cabines). Alle andere tracks hebben ergens wel een klimmetje zitten. Het gebied is ook minder goed aan elkaar te rijden. Het is bvb niet mogelijk om van vaujany naar auris te gaan zonder te klimmen. De trails zijn echter veel natuurlijker en uitdagender!

info van alpe d'huez:
http://www.alpedhuez.com/hiver/en/nulle ... -area.html
info met extra pistes van de regio: (bovenste pdf, niet uitgepijld!)
http://www.bikes-oisans.com/mtb-cycling ... e-352.html

het lijkt me wel dat beide parken dit jaar al gesloten zijn

r.d.a.m.

Bericht door r.d.a.m. » do sep 13, 2012 10:59 pm

Ben daar 2 jaar geleden een weekje met mijn fiets (Kona Stinky) geweest. Niet extreem veel tracks maar wat er ligt is wel leuk. Niet supertechnish maar je kan er wel ontzettend hard naar beneden wat ook wel wat heeft. Zeker het stuk van het tweede station naar het eerste leent zich daar prima voor.

Als je een technisch zwaarder stuk zoekt dan is de rode afdaling naar Oz absoluut een aanrader.

Ik zou er zelf niet opnieuw een week gaan rijden maar een dag of 3 / 4 ga je je hier zeker wel vermaken.

Les deux alpes vond ik zelf ook top met wat epische afdalingen en meer keuzemogelijkheden.

Daarnaast zijn er in de buurt van Briancon nog 2 hele leuke maar kleine parken.

Azonic-xc-er

Bericht door Azonic-xc-er » vr sep 14, 2012 10:26 pm

DH track van Oz en Oisans is echt een toppertje!
Zie onderstaand filmpje van een paar weken geleden
http://www.pinkbike.com/video/275626/

Mellieville

Bericht door Mellieville » za sep 15, 2012 5:46 am

Leuk bike park zeker wel de moeite maar niet bijzonder. 1 keer geweest. Auto gratis naast de lift gezet en gewoon een skipas voor een halve dag gekocht en een kaart van het gebied zoals je dat met skieen ook doet.
Ik was alleen maar met iedereen zitten praten. hard gecrasht maar een superdag!

veel plezier daar.

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » vr sep 21, 2012 6:08 pm

weet niet of het in de buurt is,
Mijn eerste en enige ervaring met een DH park , is Pre-la joux in chatel.
en dat is echt een mooi park.

try

Plaats reactie