Hafjell in Noorwegen
Moderator:Beheerders
Is er iemand ooit al naar Hafjell bikepark (www.hafjell.no) geweest of heeft iemand ervaring met de Noorse scene?
Lijkt me wel een groot en super professioneel bike park. En Noorwegen in de zomer is wel een heel mooi land. Perfect plaats lijkt me om te gaan rugzaktrekken en dat wat te koppelen aan fietsen...
Voor de mensen van pinkbike die het zich afvragen. Ja deze vraag komt door de VOD van vandaag...
Lijkt me wel een groot en super professioneel bike park. En Noorwegen in de zomer is wel een heel mooi land. Perfect plaats lijkt me om te gaan rugzaktrekken en dat wat te koppelen aan fietsen...
Voor de mensen van pinkbike die het zich afvragen. Ja deze vraag komt door de VOD van vandaag...
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Dit is wel Noorse Kroon schat ik zo........pablow schreef:damnd man kan je wel zeggen ja550 voor een half dagje een fiets huren enzo is best wel duur geloof ik.
cheers
550 Norwegian kroner = 69.1158524 Euros
4 dagen lift=
610 Norwegian kroner = 76.6557636 Euros
Komt neer op een kleine 20€ per dag,niet heel abnormaal dus.
Maar ga er maar eens een emmer bier leeg tanken of fatsoenlijk eten,daar wordt je rustig van.......
Laatst gewijzigd door illuminatastigmata op wo sep 03, 2008 3:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
Hafjell ligt ergens in het midden van noorwegen. Dicht bij Oslo.
Eten en drinken begint alleen duur te worden als je op restaurant of café gaat.
Desnoods pak ik hier vanuit België eten mee voor twee weken. Op trektocht doen we het ook zo.
En je gaat me niet zeggen dat die daar geen zeer goedkope supermarktjes hebben ofzo.
Dus iemand die iets meer weet van het park zelf?
En 20 eurotjes per dag lijkt me ook idd zeer redelijk. Een fiets huren moet ik toch niet. En mooi landschap en super natuur lijkt mij al 100% zeker dusja...
Illuminagasta is je ervaring ook tot betrekking fietsen?
Eten en drinken begint alleen duur te worden als je op restaurant of café gaat.
Desnoods pak ik hier vanuit België eten mee voor twee weken. Op trektocht doen we het ook zo.
En je gaat me niet zeggen dat die daar geen zeer goedkope supermarktjes hebben ofzo.
Dus iemand die iets meer weet van het park zelf?
En 20 eurotjes per dag lijkt me ook idd zeer redelijk. Een fiets huren moet ik toch niet. En mooi landschap en super natuur lijkt mij al 100% zeker dusja...
Illuminagasta is je ervaring ook tot betrekking fietsen?
-
- Contacteer:
Ik ben net een week of 3 terug uit Noorwegen. Geilo bikepark was alleen open in het weekend en ik was daar natuurlijk niet in het weekend. Ben wel nog in het park van Hemsedal geweest en dat was ondanks dat het maar 1 track heeft zeker de moeite waard. Die jongens daar kunnen leuk wallrides en shores bouwen.
Omgerekend kost een liter diesel daar op het moment trouwens ongeveer 1,80. Daar wordt je dus niet vrolijk van. Aan de andere kant gebruikt de auto minder want je rijdt toch nooit harder dan 90. Dat is ook wel een dingetje: Houd je aan de verkeersregels want de boetes zijn niet te betalen!!!
Omgerekend kost een liter diesel daar op het moment trouwens ongeveer 1,80. Daar wordt je dus niet vrolijk van. Aan de andere kant gebruikt de auto minder want je rijdt toch nooit harder dan 90. Dat is ook wel een dingetje: Houd je aan de verkeersregels want de boetes zijn niet te betalen!!!
Noorwegen (en ook Zweden) zijn echt super en op bikegebied vollop in ontwikkeling.
Geilo is een tof park. Hemsedal was nog niks toen ik er een paar jaar terug was, maar zelfs toen was het geweldig om zelf iets naar beneden te zoeken. Oppdal heeft een mooie DH track.
Hafjell schijnt super te zijn, niet zelf geweest helaas.
Vanaf Oslo kun je met de T-baan de berg op en dan kun je ook ergens biken terug naar Oslo. Vårdal, Beitostølen, Kongsberg, Narvik....
En in Zweden is Ã…re natuurlijk de place to be.
Geilo is een tof park. Hemsedal was nog niks toen ik er een paar jaar terug was, maar zelfs toen was het geweldig om zelf iets naar beneden te zoeken. Oppdal heeft een mooie DH track.
Hafjell schijnt super te zijn, niet zelf geweest helaas.
Vanaf Oslo kun je met de T-baan de berg op en dan kun je ook ergens biken terug naar Oslo. Vårdal, Beitostølen, Kongsberg, Narvik....
En in Zweden is Ã…re natuurlijk de place to be.
Ik weet dat Hafjell ook wel "Europe's Whistler" wordt genoemd, misschien zegt dat genoeg?
Moutain Bike Magazine heeft er een behoorlijk uitgebreide review over geschreven, zie hier: http://www.hafjell.no/filesystem/2008/0 ... l_1164.pdf
Ik ga komende zomer weer (ja wéér want ik ben er al 11 keer geweest, mn halve familie woont er zo ong.) 3 weken naar Noorwegen en voor 't eerst gaat de bike ook mee. Ik ga in ieder geval Geilo, Oslo, Beitostølen en natuurlijk Hafjell bezoeken, misschien dat Are ook nog aan bod komt. Maar voordat ik daar iets van kan laten horen is het dus half augustus
Ik was 3 jaar geleden in Beitostølen, toen het bikepark net een paar weken open was, en was toen al onder de indruk. Heb echter alleen een kijkje genomen, want liftpas + bike + bescherming kwam voor 1 dagje neer op bijna 130 euro en dat was me echt veel te veel..
Moutain Bike Magazine heeft er een behoorlijk uitgebreide review over geschreven, zie hier: http://www.hafjell.no/filesystem/2008/0 ... l_1164.pdf
Ik ga komende zomer weer (ja wéér want ik ben er al 11 keer geweest, mn halve familie woont er zo ong.) 3 weken naar Noorwegen en voor 't eerst gaat de bike ook mee. Ik ga in ieder geval Geilo, Oslo, Beitostølen en natuurlijk Hafjell bezoeken, misschien dat Are ook nog aan bod komt. Maar voordat ik daar iets van kan laten horen is het dus half augustus

Ik was 3 jaar geleden in Beitostølen, toen het bikepark net een paar weken open was, en was toen al onder de indruk. Heb echter alleen een kijkje genomen, want liftpas + bike + bescherming kwam voor 1 dagje neer op bijna 130 euro en dat was me echt veel te veel..
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
- Arnetteman
Hmmm, toch net even iets te ver weg voor ons.
Wij (mijn vriendin en ik) gaan over een maand naar Torsby in Zweden naar camping Abbas. Een uitstapje naar dit bikepark gaat net even wat te ver qua reisafstand maar is wel goed om even te onthouden. Kun je er ook een beetje leuk XC rijden in die omgeving?
Ben overigens erg benieuwd naar Abbas. Met 5 vaste routes, GPS tochten, een singletrack route (allemaal startend op de camping) en een eigen bikestore op de camping leek het ons zeker de moeite waard. Voor 10 dagen een huisje gehuurd met alles erop en eraan wat je nodig hebt.
Wij (mijn vriendin en ik) gaan over een maand naar Torsby in Zweden naar camping Abbas. Een uitstapje naar dit bikepark gaat net even wat te ver qua reisafstand maar is wel goed om even te onthouden. Kun je er ook een beetje leuk XC rijden in die omgeving?
Ben overigens erg benieuwd naar Abbas. Met 5 vaste routes, GPS tochten, een singletrack route (allemaal startend op de camping) en een eigen bikestore op de camping leek het ons zeker de moeite waard. Voor 10 dagen een huisje gehuurd met alles erop en eraan wat je nodig hebt.
-
- Contacteer:
Ik ga dit jaar terug naar Scandinavië, voor mijn 11de keer een maand en ik mag mijn BMX en Freeride meenemen. Ook voor de eerste keer, Super! Ik ben al ìn Geilo (Noorwegen), Are (zweden: echt super zot, technisch en vriendelijke mensen AANRADER) en in Levi (Finland: zie project north: http://www.dspmedia.org/projectnorth/download.html) geweest.
Plannen dit jaar:
oppdal oppdalbikepark.com http://www.pinkbike.com/video/84938/ €22 voor een dag
hemsedal
hafjell
mss geilo
zweden:
Are
en kläppen ziet er ook leuk uit http://www.klappen.se/Snowpark/Template ... px?id=3441
en voor de rest een leger-schopke mee en stafkaarten kopen
als je vragen hebt, vraag maar
Plannen dit jaar:
oppdal oppdalbikepark.com http://www.pinkbike.com/video/84938/ €22 voor een dag
hemsedal
hafjell
mss geilo
zweden:
Are
en kläppen ziet er ook leuk uit http://www.klappen.se/Snowpark/Template ... px?id=3441
en voor de rest een leger-schopke mee en stafkaarten kopen
als je vragen hebt, vraag maar
Ik ga over een ruime week naar noorwegen/zweden, voor bikeparks en relaxen. Ik ga samen met een maat, we willen in ieder geval naar Are(was hij al eerder), maar welke parken zijn aan te raden? Ik heb het topic gelezen en maak eruit op de hafjell bezocht moet worden. Is hemsedal ook tof? en waar ligt 'geilo'??
Klopt het dat er ten zuidwesten van Oslo ook een bikepark is?
Alvast bedankt!
Groet Ruben
Alvast bedankt!
Groet Ruben
Riding is just a part of the passion
- Arnetteman
Neem je ook een XC'er mee? Zo ja, ga dan even naar Abbas Stugby och Camping vlakbij Torsby (In Zweden ter hoogte van Oslo, zo'n 100 km boven Karlstad). Nederlandse campingeigenaar, een aantal vaste mtb routes, GPS routes etc. En....hij heeft voor de toekomst nog meer in petto. Ik heb hem mijn hulp al een beetje aangeboden. Wellicht het proberen waard? Ik ben er net 2 week geweest....super omgeving, super relaxte mensen! En Zweden is echt niet duur hoor. Benzine is er zelfs veel goedkoper dan hier en in de supermarkt ben je vrijwel net zo veel kwijt als hier in Nederland.bikeruben schreef:Ik ga over een ruime week naar noorwegen/zweden, voor bikeparks en relaxen. Ik ga samen met een maat, we willen in ieder geval naar Are(was hij al eerder), maar welke parken zijn aan te raden? Ik heb het topic gelezen en maak eruit op de hafjell bezocht moet worden. Is hemsedal ook tof? en waar ligt 'geilo'??
Alvast bedankt!
Groet Ruben
www.abbasstugby.se is de website van de camping waar ook wel wat MTB route info op staat.
even een kleine toevoeging aan het topic doen,
In hafjell heb ik 2 dagen gebiked, het is er echt super. 2 liften, helemaal niet duur, veel hoogteverschil, en de trails... echt vet. Misschien niet het hoogste niveau, hoewel de 3 downhillafdalingen wel echt van een hoog niveau zijn, het mooie vind ik dat er heel veel lijnen liggen die een verschrikkelijk verslavende flow hebben. Zonder veel te remmen of te trappen vlieg je naar beneden.
De reden dat het the norwegian whistler heet is mij ook duidelijk, het gaat om wat in whistler de Aline is, hele brede/wrede kombochten, sprongen en speed. Er lagen 3 (!) van deze trails en een 4de in aanleg, stieken even naartoe gereden, wat een werk zit daarin en echt super mooi
Vergeet niet dat je er nog wel eens in de mist kan zitten *zucht*, na een hele dag biken( in de mist/wolken) nog helemaal niks van de okgeving gezien. 2de dag was het mooi weer.
Conclusie: echt een top-park
Hemsedal ben ik ook heen geweest, was leuk voor een dag, maar een echt laag niveau en maar 2 afdalingen. Wel erg fraaie omgeving!
Ik had nog naar Are gewilt, maar door omstandigheden niet gedaan.
In hafjell heb ik 2 dagen gebiked, het is er echt super. 2 liften, helemaal niet duur, veel hoogteverschil, en de trails... echt vet. Misschien niet het hoogste niveau, hoewel de 3 downhillafdalingen wel echt van een hoog niveau zijn, het mooie vind ik dat er heel veel lijnen liggen die een verschrikkelijk verslavende flow hebben. Zonder veel te remmen of te trappen vlieg je naar beneden.
De reden dat het the norwegian whistler heet is mij ook duidelijk, het gaat om wat in whistler de Aline is, hele brede/wrede kombochten, sprongen en speed. Er lagen 3 (!) van deze trails en een 4de in aanleg, stieken even naartoe gereden, wat een werk zit daarin en echt super mooi
Vergeet niet dat je er nog wel eens in de mist kan zitten *zucht*, na een hele dag biken( in de mist/wolken) nog helemaal niks van de okgeving gezien. 2de dag was het mooi weer.
Conclusie: echt een top-park
Hemsedal ben ik ook heen geweest, was leuk voor een dag, maar een echt laag niveau en maar 2 afdalingen. Wel erg fraaie omgeving!
Ik had nog naar Are gewilt, maar door omstandigheden niet gedaan.
Riding is just a part of the passion