waar is dit presies?

Deel ervaringen en informatie over de Bikeparks in europa en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » za jul 26, 2008 7:03 pm

Chmod schreef:in Morzine zijn helemaal geen remputten. Toch niet noemenswaardig voor het aantal rijders dat daar passeert.

De Diable freeride track is idd echt vet als je hem volle gas pakt!
Morzine geen remkuilen?
Ik heb toch anders gezien.

Grtz.

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » di jul 29, 2008 7:21 am

Mrtnrider schreef:
Chmod schreef:in Morzine zijn helemaal geen remputten. Toch niet noemenswaardig voor het aantal rijders dat daar passeert.

Morzine geen remkuilen?

Grtz.
Net terug van een dikke week Morzine en ik ben " shocked" tegenover vorig jaar.

*Kona Jump Park in les gets is GESLOTEN en bestaat NIET meer.
*Pistes zo zo zo slecht onderhouden ten opzichte van vorig jaar midde augustus.

Hebbe een groot deel van de trip vooral in Chatel doorgebracht omdat de Plenney dh en de mont chery echt aan gort waren gereden.

Daar nog eens een totem 1step air bij waarvan de demping niet veel beter is als een pike === Pijne vingertjes ! :o
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di jul 29, 2008 8:39 am

Ben ook net een week in morzine, chatel, les gets geweest. Ik vond het over het algemeen echt kut banen. Alleen remkuilen,kombochten en rechte stukken, echt super saai. Enige leuke track weet ik de naam niet van maar dacht avoriaz track, aangelegd door Fabien Barel.
Doe mij dan maar tracks als bad wildbad.

Thomas, ik zag jullie nog vanuit de lift. Ik rijdt ook met een totem solo air en ik heb toch weinig last van mijn handen. Hoe heb jij hem afgesteld?

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » di jul 29, 2008 9:02 am

Djamgils schreef:Ben ook net een week in morzine, chatel, les gets geweest. Ik vond het over het algemeen echt kut banen. Alleen remkuilen,kombochten en rechte stukken, echt super saai. Enige leuke track weet ik de naam niet van maar dacht avoriaz track, aangelegd door Fabien Barel.
Doe mij dan maar tracks als bad wildbad.

Thomas, ik zag jullie nog vanuit de lift. Ik rijdt ook met een totem solo air en ik heb toch weinig last van mijn handen. Hoe heb jij hem afgesteld?
Dus jij was het !! :p
We stonde eve te chille aan de step offs in chatel en plots hoor ik daar " HEY THOWMAS" :lol:

Spijtig dat we niet hebben gemeet.
Ivm de banen geef ik je 100% gelijk.

De totem is een eigelijke 2step air van een vriend die is omgebouwt naar een solo air omdat er een hoop problemen waren met de 2step.

Heb gewoon de rebound snel gezet en de aangegeve druk erin gepompt voor mijn gewicht.

Ik prefer toch een doublecrown voor daar te rijden :p

Hebbe jullie ook in de sneeuw gestaan ? :p

www.monsieur-velo.be

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » di jul 29, 2008 9:24 am

Altijd 10% minder lucht in een Solo Air doen dan er is opgegeven in het boekje van Rock Shox...
Heeft ronde wielen

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » di jul 29, 2008 11:39 am

=Pashley= schreef:Altijd 10% minder lucht in een Solo Air doen dan er is opgegeven in het boekje van Rock Shox...
Jup , kan goed aan mezelf liggen , ben de vork 2 dagen voor vertrek gaan halen omdat men 888 binne was.

www.monsieur-velo.be

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » di jul 29, 2008 5:17 pm

thomasmb schreef:
Mrtnrider schreef:

Morzine geen remkuilen?

Grtz.
Net terug van een dikke week Morzine en ik ben " shocked" tegenover vorig jaar.

*Kona Jump Park in les gets is GESLOTEN en bestaat NIET meer.
*Pistes zo zo zo slecht onderhouden ten opzichte van vorig jaar midde augustus.

Hebbe een groot deel van de trip vooral in Chatel doorgebracht omdat de Plenney dh en de mont chery echt aan gort waren gereden.

Daar nog eens een totem 1step air bij waarvan de demping niet veel beter is als een pike === Pijne vingertjes ! :o
Haha jah dat had ik dus ook, maar ik reed dus met een pike rond.
Grtz.

Loeky

Bericht door Loeky » di jul 29, 2008 6:12 pm

potjandorie zeg, dit is geen goed nieuws, aangezien wij er over een week zitten. Alhoewel, 2 jaar geleden was de chavannes in Les gets ook een remkuiltrack en tijdens ons verblijf (ook eerste week augustus) werd die wel onderhouden, dus ergens heb ik nog goede hoop... ik zal ook wel ff verslag uitbrengen als ik terug ben.

ow enne, zo erg is dat toch ook weer niet dat het kona bikepark weg is? Stelde echt geen kont voor, als je het al uberhaubt 'bikepark' kon noemen. Beter leggen ze daar een lekkere track voor in de plaats.

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di jul 29, 2008 9:05 pm

ook zonder remkuilen zou ik het overgrote deel van de tracks klote vinden.

Kan aan mij liggen dat ik gewoon de leuke tracks niet heb gevonden. Maar volgende keer gewoon naar een bikepark waar 1 fatsoenlijke dh track ligt in plaats van 10 freecross parcourtjes alla de freecross in winterberg.

Chmod

Bericht door Chmod » di jul 29, 2008 9:34 pm

dan hebben jullie duidelijk de echte tracks niet gereden. Ik moet wel zeggen dat wij er zaten in de week voor de passportes. Toen was de track in Morzine vers en kurk droog. In de week erna is het daar beginnen gieten en zullen de lekkere lijnen wel naar de kloten gereden zijn.

Les gets is helemaal niets meer. Maar in Chatel zijn ze wel hun best aan het doen.

Ik heb het over deze tracks in Morzine:
http://www.freecaster.com/1000006_1005456
Op min 3:38 zie je mij nog een foto nemen van Simmonds...

Free-Wheelz

Bericht door Free-Wheelz » do jul 31, 2008 10:24 am

Tip voor Morzine gangers.. Neem even de moeite om met de auto via Chatel naar Morgins in Zwitserland te rijden.. Pak daar de lift en zie daar.. een hele vette freeride/DH track die niet druk bezocht is.. Ik moet er bij zeggen dat dit vorig jaar in ieder geval nog zo was. Die lag er toen superstrak bij..

Martijn

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » do jul 31, 2008 10:41 am

Free-Wheelz schreef:Tip voor Morzine gangers.. Neem even de moeite om met de auto via Chatel naar Morgins in Zwitserland te rijden.. Pak daar de lift en zie daar.. een hele vette freeride/DH track die niet druk bezocht is.. Ik moet er bij zeggen dat dit vorig jaar in ieder geval nog zo was. Die lag er toen superstrak bij..

Martijn
Inderdaad, je kunt ook vanaf Les Gets over de weg afdalen naar Morzine, en dan de lift richting Zwitserland pakken.

Grtz.

Loeky

Bericht door Loeky » do jul 31, 2008 10:57 am

ja zoiets waren we ook wel van plan eigenlijk. Is het mogelijk, qua tijd, om in 1 dag vanuit morzine in chatel en weer terug te komen via liften en (geen xc!) routes?

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » do jul 31, 2008 11:01 am

Loeky schreef:ja zoiets waren we ook wel van plan eigenlijk. Is het mogelijk, qua tijd, om in 1 dag vanuit morzine in chatel en weer terug te komen via liften en (geen xc!) routes?
Jep. Dat lukt goed.

Loeky

Bericht door Loeky » do jul 31, 2008 11:02 am

nice, das goed om te horen!

thnx

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » do jul 31, 2008 11:08 am

Over die xc routes, wij hadden een route genomen die richting uit, en daar was een afdaling waar een groep xc/am rijders zich voor omdraaide.

Loeky

Bericht door Loeky » do jul 31, 2008 11:15 am

ja ik weet het :) , daar kunnen ook zeker leuke stukken in zitten, maar het ging me meer om klimstukken, daar heb ik geen trek in :bandana:

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » do jul 31, 2008 11:20 am

Nou, uhm als je uit de lift stapt die je hebt gepakt in Morzine, moet je nog 1 lift omhoog pakken die tegenover de andere lift ligt. En als je die lift omhoog hebt gedaan, ligt daar een heel klein stukje omhoog, maar met een dikke dh bak kun je er gewoon omhoog fietsen zonder veel moeite!
Zal wel even een pic uploaden.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » do jul 31, 2008 11:27 am

Afbeelding

Sorry voor kwaliteit, is met mobiel gemaakt.

Tilly2
Contacteer:

Bericht door Tilly2 » za aug 02, 2008 7:12 am

Wij zijn net terug......
Chatel is echt gaaf, vooral als het droog is... Wij hebben helaas veel regen gehad. met name 's nachts, maar dan is het overdag toch aardig nat. Ook een paar echt warme dagen. Dan droogt het wel rap op.
Er liggen inderdaad veel remkuilen in de Porte du Soleil area.... maar je went er wel aan.... heb met een SX trail gereden met een Talas 36.... Bijna geen last van de handen...
We zijn één dag naar de Venosc gereden bij L2A.... Thanks voor de tips guys!
We zijn maar gelijk helemaal naar de top gegaan, naar de gletsjer.... Stonden we daar tussen al die trendy snowboard homo's.... haha!!
Wel toffe afdalingen... minder variatie Als in Morzine, qua ondergrond, maar echt te gek. De Diable was echt het toppunt! Super. Rete snel.
de venosc downhill reden we voor de eerste keer in 8 minuten.... Zonder ook maar iets te verkennen en vanaf halverwege ook nog met een ketting die vast zat tussen m'n chainguide...... Stonden we zelf van te kijken, want we kwamen dus aardig in de buurt bij die knakkers van dat filmpje hierboven...
Foto's/filmpjes volgen.... Laatste dagje hadden we een helmet cam... Ben nog effe druk met andere dingen maar zal snel wat proberen te posten, ook op m'n blogje...

EDIT:

hier al wat plaatjes en filmpjes..... More to come.

Click: www.fdphoto.blogspot.com

Plaats reactie