Re:Biken met een Helmcamera in Winterberg
Moderator:Beheerders
- Eddy_the_Eagle
A.s. zondag ga ik misschien naar Winterberg om opnames te maken. Het is dan voor de aanwezigen mogelijk om een opname te maken van hun rit.
Hoe werkt het? Je krijgt een gedurende 1 run een camelbak met een minicamera erop, zodat je precies kan zien hoe en waar je rijdt. Voor een idee hoe dat eruit ziet, bekijk het filmpje van de Bikemotion.
Wat kost het? Omdat het voor mij de eerste keer is mogen jullie het voor €50 per persoon proberen. Jullie zijn immers proefkonijnen...
Wat krijg je? Een DVD met een run van bovenaan tot de finish op DVD, dan heb je dus wel wat te zien.
Pas bij 5 aanmeldingen per e-mail op info@spinningwheels-av.nl kom ik zondag naar Winterberg!
Hoe werkt het? Je krijgt een gedurende 1 run een camelbak met een minicamera erop, zodat je precies kan zien hoe en waar je rijdt. Voor een idee hoe dat eruit ziet, bekijk het filmpje van de Bikemotion.
Wat kost het? Omdat het voor mij de eerste keer is mogen jullie het voor €50 per persoon proberen. Jullie zijn immers proefkonijnen...
Wat krijg je? Een DVD met een run van bovenaan tot de finish op DVD, dan heb je dus wel wat te zien.
Pas bij 5 aanmeldingen per e-mail op info@spinningwheels-av.nl kom ik zondag naar Winterberg!
€ 50,-
niet gering voor wat video beelden.
begrijp best dat de gear best prijzig is, maar voor €50,- sluit ik s"avonds me oogjes wel en zie ik ut zelfde.. :p
peace, S.

begrijp best dat de gear best prijzig is, maar voor €50,- sluit ik s"avonds me oogjes wel en zie ik ut zelfde.. :p
peace, S.
- Eddy_the_Eagle
€50 is zelf een koopje... (ik weet ook wel dat het relatief is)
Om het echt kostendekkend te maken zou ik €75 tot €100 moeten vragen. Je rijdt ook niet mee de eerste de beste webcam, maar met een professioneel systeem (van meer dan €1100) en dat heeft zijn prijs. Daarna moet ik de beelden nog bewerken en encoderen naar DVD en een DVD branden.
Hij heeft een supergroothoeklens zodat je ook nog ziet wat je doet en vooral, anderen ook nog kunnen zien wat jij doet.
Altijd leuk om te hebben...
Om het echt kostendekkend te maken zou ik €75 tot €100 moeten vragen. Je rijdt ook niet mee de eerste de beste webcam, maar met een professioneel systeem (van meer dan €1100) en dat heeft zijn prijs. Daarna moet ik de beelden nog bewerken en encoderen naar DVD en een DVD branden.
Hij heeft een supergroothoeklens zodat je ook nog ziet wat je doet en vooral, anderen ook nog kunnen zien wat jij doet.
Altijd leuk om te hebben...
-
Wat doe je als je eerste klant voor 50 euro je hele shit in 1000 stukjes breekt omdat ie goed gecrashed is ?
E
E
- Eddy_the_Eagle
Ik denk dat het systeem redelijk "Bombproof" is, maar kapot kan het altijd.
Dan moet het gefixt worden en een aantal zaken kan ik ter plekke fixen en een verregaande reparaties moet ik thuis doen.
Dan moet het gefixt worden en een aantal zaken kan ik ter plekke fixen en een verregaande reparaties moet ik thuis doen.
- Eddy_the_Eagle
Hij heeft ook al een crash van mij overleeft vorig week, alleen stond hij toen helaas niet aan... :"(
Ik ga die zondag naar winterberg en als dat vet is dan zou ik er best wel 50euro aan willen geven voor 1keertje .Maar 50euro is wel heel veel maar kan er goed inkomen als die camera en die dvd zon hoop geld kosten.Ik ga er eens over denken ::)
greets ,
the joker
greets ,
the joker
Maar iets heel anders nu eddy zou jij eventueel van mij en simon wat fotos kunnen schieten in winterberg zou echt wel leuk zijn om eens een paar vette pics te hebben en dan zeker nog wel vanuit w-berg.
Natuurlijk moet je dit ook niet voor niets doen maar je moet ook een beetje begrijpen dat ik niet 10euro per foto ga betalen of zoiets moet een beetje redelijk blijven.Ik vraag dit eigelijk omdat ik denk dat je een fotograaf bent of vergis ik me?In ieder geval al van harte bedankt
greets,
the joker
Natuurlijk moet je dit ook niet voor niets doen maar je moet ook een beetje begrijpen dat ik niet 10euro per foto ga betalen of zoiets moet een beetje redelijk blijven.Ik vraag dit eigelijk omdat ik denk dat je een fotograaf bent of vergis ik me?In ieder geval al van harte bedankt

greets,
the joker
Eeeeh moet je dan niet elke keer alles afstellen op de gebruiker. Ik heb zelf een helmcam en ik weet uit ervaring dat je elke keer weer moet pielen om de beelden juist te krijgen en dan is dit bij een bekende gebruiker.
En wat als pietje puk dat ding voor 50 euro huurt en er vandoor fietst aan de onderkant van de baan.
Leuk ideeeee, maar 50 euro is misschien iets teveel voor 3 minuten dvd.
En wat als pietje puk dat ding voor 50 euro huurt en er vandoor fietst aan de onderkant van de baan.
Leuk ideeeee, maar 50 euro is misschien iets teveel voor 3 minuten dvd.
- Eddy_the_Eagle
the joker schreef:
Maar iets heel anders nu eddy zou jij eventueel van mij en simon wat fotos kunnen schieten in winterberg zou echt wel leuk zijn om eens een paar vette pics te hebben en dan zeker nog wel vanuit w-berg.
Natuurlijk moet je dit ook niet voor niets doen maar je moet ook een beetje begrijpen dat ik niet 10euro per foto ga betalen of zoiets moet een beetje redelijk blijven.Ik vraag dit eigelijk omdat ik denk dat je een fotograaf bent of vergis ik me?In ieder geval al van harte bedankt![]()
greets,
the joker
Ik ben geen fotograaf. Ik heb een video-produktiebedrijf (Spinning Wheels). In principe maak ik wel foto"s, maar dan 25 per seconde. Foto"s zijn mijn business nog niet. Overigens denk ik als je een fotograaf mee wil hebben, dat je al snel moet rekenen op 20 tot 25 euro per foto als je er maar een paar goeie wil hebben.
Nah, ik vind het een super idee eigenlijk wel, waarom niet 3 of 4 runs ofzo, straks rij je een shittie run
En kun je ook een keer je maat filmen, of hij/zij jou
Ben er zondag niet bij, als je volgend jaar nog eens zoiets doet...

- Eddy_the_Eagle
ik denk dat het nu ook een beetje kort dag is...
ik bedacht het gisteren op al fietsend door het "bovenste bos". Voor motorrijders doe ik het ook, en die hebben er minder problemen meer om voor 20 minuten rijden 100 euro te betalen. De circuitdagen zijn inmiddels voorbij en dus dacht ik, laat ik maar eens naar Winterberg gaan.
Die 50 euro is op basis van ongeveer 30 minuten. Misschien is het mogelijk om dan wel twee runs te maken, maar ik ken winterberg niet, dus vandaar.
Volgend jaar kan ik er ook weekends vandoor, dus is het voor mij ook mogelijk om er dan twee dagen van te maken i.p.v. een dag.
ik bedacht het gisteren op al fietsend door het "bovenste bos". Voor motorrijders doe ik het ook, en die hebben er minder problemen meer om voor 20 minuten rijden 100 euro te betalen. De circuitdagen zijn inmiddels voorbij en dus dacht ik, laat ik maar eens naar Winterberg gaan.
Die 50 euro is op basis van ongeveer 30 minuten. Misschien is het mogelijk om dan wel twee runs te maken, maar ik ken winterberg niet, dus vandaar.
Volgend jaar kan ik er ook weekends vandoor, dus is het voor mij ook mogelijk om er dan twee dagen van te maken i.p.v. een dag.
Als het niet druk is onderaan bij de lift, is het mogelijk om 3 runs in 30 minuten te maken, levert dan idd wel wat meer beeld materiaal op. Ik denk alleen dat het komend weekend zo druk zal zijn dat je blij mag zjin met 4 runs in het uur. Ik hou het dus maar ff voor gezien, maar mocht je volgendjaar er nog eens zijn en het beetje rustiger wil ik best wel een keertje. Ken het thuis front idd ook eens zien wat we nu doen op zo`n dag ;D
- Eddy_the_Eagle
Plons heeft me net aangeboden om zondagmorgen met mij te gaan fietsen en me daarna ......... :-X :-*
kom helaas dus niet naar winterberg.
Volgend jaar zal ik het zeker eens overwegen om de bike-parks af te gaan... waarover binnenkort meer!
kom helaas dus niet naar winterberg.
Volgend jaar zal ik het zeker eens overwegen om de bike-parks af te gaan... waarover binnenkort meer!
Hey Eddy,
Houw me op de hoogte om bike parken af te stuinen.Ik als nu nog poser heb ook het plan om de bike-parken af te cruisen.
Van de zomer met de bouwvak(midden)heb ik 3 weken vrij om gek te doen.
En van een dag vrij vragen ben ik ook niet vies.
Laat maar horen!
p.s.ik weet nog wel een of wat personen die eventueel mee willen/kunnen!
Houw me op de hoogte om bike parken af te stuinen.Ik als nu nog poser heb ook het plan om de bike-parken af te cruisen.
Van de zomer met de bouwvak(midden)heb ik 3 weken vrij om gek te doen.
En van een dag vrij vragen ben ik ook niet vies.
Laat maar horen!
p.s.ik weet nog wel een of wat personen die eventueel mee willen/kunnen!
- oude school
@ het tuig.
gast is je intense al af???
;D
gast is je intense al af???
;D
Alleen nog een Chainguide,cranckstel en banden! :P
Hij is mooi! ;D
Hij is mooi! ;D
- oude school
okdan volgend jaar maar vaak een ritje duitsland pakken!!
;D
;D
Yô Eddy! ;D
Fat Chance! ! !
Maare die bullit-cam... frame-mounted, wa kosda? :P
Dat vind ik nl. zelf vetter om te zien, vork die beweegt, bandje die ronddraait enne het kader wat stilstaat.
Minder risico imho...
Hoje,
Fat Chance! ! !
Maare die bullit-cam... frame-mounted, wa kosda? :P
Dat vind ik nl. zelf vetter om te zien, vork die beweegt, bandje die ronddraait enne het kader wat stilstaat.
Minder risico imho...
Hoje,
- Eddy_the_Eagle
Na een paar testjes afgelopen tijd is gebleken dat de camera op de helm of schouder het makkelijkste te monteren zijn. Ze zitten dan het dichtste bij de camelbak met de recorder. Het betekend wel dat de beelden iets minder spectaculair zijn als vlak achter de vork.
Afgelopen weekend heb ik plons genomen vanaf het stuur en heb ik hem laten achtervolgen door iemand met gelijke rij-capaciteiten. Vooral die achtervolgingen zijn wel redelijk spectaculiar, gefilmd vanaf het stuur. We hebben niet alle mogelijkheden benut, maar die zijn er natuurlijk wel.
Mijn conclusie:
Technische stukken : het beste vanaf de schouder met het stuur en wat komen gaat in beeld
High speed achtervolging : vanaf het stuur
Altijd aardig : vanaf de helm
Als ik echt specifiek een bepaalde film zou draaien kan je hem op specifieke delen richten. Denk daarbij aan specifieke onderdelen als dempers, vorken en weet ik veel wat...
Afgelopen weekend heb ik plons genomen vanaf het stuur en heb ik hem laten achtervolgen door iemand met gelijke rij-capaciteiten. Vooral die achtervolgingen zijn wel redelijk spectaculiar, gefilmd vanaf het stuur. We hebben niet alle mogelijkheden benut, maar die zijn er natuurlijk wel.
Mijn conclusie:
Technische stukken : het beste vanaf de schouder met het stuur en wat komen gaat in beeld
High speed achtervolging : vanaf het stuur
Altijd aardig : vanaf de helm
Als ik echt specifiek een bepaalde film zou draaien kan je hem op specifieke delen richten. Denk daarbij aan specifieke onderdelen als dempers, vorken en weet ik veel wat...
Eddy_the_Eagle schreef:
Afgelopen weekend heb ik plons genomen vanaf het stuur en heb ik hem laten achtervolgen door iemand met gelijke rij-capaciteiten.
Die beelden hou je maar lekker voor jezelf

Eddy_the_Eagle schreef:
Afgelopen weekend heb ik plons genomen vanaf het stuur en heb ik hem laten achtervolgen door iemand met gelijke rij-capaciteiten.
plonsmovie II?
jammere is dat we slechts 4 uur hebben kunnen proberen, voor dit soort toestanden moet je echt een dag uittrekken
en geen mensen hebben die met een hartinfarct liggen op mijn trails... die ik dan kan gaan zoeken omdat de brandweer en ziekenwagen hem niet vindt...
en geen mensen hebben die met een hartinfarct liggen op mijn trails... die ik dan kan gaan zoeken omdat de brandweer en ziekenwagen hem niet vindt...
-
Edward je bent goed bezig.
Ik wil ook weleens wat auto-film schieten.
Heb je ook van die zuignapmagneet dingen zodat we bijv de voorwielen kunnen filmen tijdens het rossen ?
En montage in een rolkooi ?
E
Ik wil ook weleens wat auto-film schieten.
Heb je ook van die zuignapmagneet dingen zodat we bijv de voorwielen kunnen filmen tijdens het rossen ?
En montage in een rolkooi ?
E
- Eddy_the_Eagle
Plons schreef:
...op een bike die tot de standaard van alle hulpdiensten zou moeten behoren...