NK Fourcross op 26 augustus 2007

Fourcross wedstrijden, parcoursinformatie en napraat. Alle wedstrijdgerelateerde informatie is hier terug te vinden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
me

Bericht door me » di jul 24, 2007 8:59 am

In welke leeftijdscategorie zitten de junioren?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di jul 24, 2007 9:08 am

t/m 18

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » di jul 24, 2007 9:11 am

to be exactly:

in het jaar dat je 19 wordt ben je geen junior meer.

M@lphy

Bericht door M@lphy » di jul 24, 2007 12:25 pm

xRemcox schreef:wat loopt iedereen weer te zeiken zeg, dit is niet goed dat is niet goed. het is toch super dat ze dit doen. bitch forum deluxe dit...
Hey ben je weleens in Bergschenhoek geweest dan?

Kijkt de stichting naar al de kalenders dan omdat sommigen zoals Bernard niet kunnen bijv.?
(Downhill, BMX TC's / AK-Zuid, enz.)

Een 'echt' Slopestyle parcours op de Kardingen?

Er word erg hoog van de toren geblazen of niet?

Bitch Forum DeLuxe?
Dan kom je hier toch lekker niet meer...
RIDERS READY?

xRemcox

Bericht door xRemcox » di jul 24, 2007 12:53 pm

M@lphy schreef:
xRemcox schreef:wat loopt iedereen weer te zeiken zeg, dit is niet goed dat is niet goed. het is toch super dat ze dit doen. bitch forum deluxe dit...

Kijkt de stichting naar al de kalenders dan omdat sommigen zoals Bernard niet kunnen bijv.?

Bitch Forum DeLuxe?
het ging me vooral over de algemene reacties, deze gasten proberen wat leuks op te zetten en dan wordt er zo "jammer" gereageerd. Als je nou is een keer wat positiever reageert is het voor SBG ook wat leuker om zoiets weer te organiseren.

En met bitch forum deluxe doel ik op het altijd maar negatief zijn over "nieuwe" dingen. Beetje het Wat een boer niet kent vret ie niet.

Bart

Bericht door Bart » di jul 24, 2007 6:01 pm

SBG gaat internationaal?..... Check het: http://www.dirtmag.co.uk/news/category/ ... 23482.html

Bart

Bericht door Bart » di jul 24, 2007 6:04 pm

Steelboy schreef:
Bernard schreef:
M@lphy schreef:KNWU Bernard-Jan!

Dus als je een datum staat dezen vast!

Enne weet SBG wel wat een paar KNWU Bobo's ko$t€n! :evil:
(dan ook nog een frituur regelen want de Bobo's verwachten een vette hap tussen de middag)
Jij verwacht toch ook een vette hap....
Bart, wakker worden... dit is een inkopper..!

("Je bent zelf...")
DAMN, te laat......

M@lphy

Bericht door M@lphy » di jul 24, 2007 8:01 pm

Hoe laat... Waar en wanneer?

Cheeta

Bericht door Cheeta » di jul 24, 2007 8:27 pm

M@lphy schreef:Kijkt de stichting naar al de kalenders dan omdat sommigen zoals Bernard niet kunnen bijv.?
Naar al de kalenders kijken (WC's, BMX (inter)nationaal, BMX regionaal - KNWU & NFF? -, MDC, IXS DH, etc...), lijkt me redelijk ondoenlijk omdat je dan de keus hebt uit het derde weekend van november en het tweede weekend van februari (of daaromtrent)...
Daarnaast kan ik me voorstellen dat er meer activiteiten in/op Kardinge plaatsvinden waar waarschijnlijk ook enigszins rekening mee dient te worden gehouden.

Neemt niet weg dat ten faveure de opkomst het verstandig is te inventariseren aan wat voor soort wedstrijden je doelgroep mee zou kunnen doen en hier toch rekening mee te houden / een afweging in te maken.

Aan het punt dat sommige mensen toch keuzes zullen moeten maken, ontkom je naar mijn stellige overtuiging dan niet. Tja, en dan is het maar wat belangrijker voor je is een AK BMX of het NK 4X... :?

Een "crossover" (BMX <-> MTB) race organiseren tegelijkertijd met een nationale BMX wedstrijd was edoch geen bijzonder gelukkige keuze.

me

Bericht door me » wo jul 25, 2007 9:40 am

Bart schreef:SBG gaat internationaal?..... Check het: http://www.dirtmag.co.uk/news/category/ ... 23482.html
Go SBG!! 8)

Ik ben 13 en heb geen licensie in welke klasse moet ik dan rijden?

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » wo jul 25, 2007 10:03 am

Junioren
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

M@lphy

Bericht door M@lphy » wo jul 25, 2007 10:44 am

Cheeta schreef:
M@lphy schreef:Kijkt de stichting naar al de kalenders dan omdat sommigen zoals Bernard niet kunnen bijv.?
Naar al de kalenders kijken (WC's, BMX (inter)nationaal, BMX regionaal - KNWU & NFF? -, MDC, IXS DH, etc...), lijkt me redelijk ondoenlijk omdat je dan de keus hebt uit het derde weekend van november en het tweede weekend van februari (of daaromtrent)...
Daarnaast kan ik me voorstellen dat er meer activiteiten in/op Kardinge plaatsvinden waar waarschijnlijk ook enigszins rekening mee dient te worden gehouden.

Neemt niet weg dat ten faveure de opkomst het verstandig is te inventariseren aan wat voor soort wedstrijden je doelgroep mee zou kunnen doen en hier toch rekening mee te houden / een afweging in te maken.

Aan het punt dat sommige mensen toch keuzes zullen moeten maken, ontkom je naar mijn stellige overtuiging dan niet. Tja, en dan is het maar wat belangrijker voor je is een AK BMX of het NK 4X... :?

Een "crossover" (BMX <-> MTB) race organiseren tegelijkertijd met een nationale BMX wedstrijd was edoch geen bijzonder gelukkige keuze.

Simpel!

KNWU AK-Zuid BMX wedstrijd!
(NFF is géén nivo!!!)

Ik heb het over de nationale kalenders...
Niet duitse IXS, MDC?

Veel BMX-ers willen best 4X-en maar Groningen vinden ze zowieso tever is veel gehoord! (zeker voor de belgen... in R'dam kwamen ze nog, maar Groningen?)

Tuurlijk kun je niet alles voor iedereen plannen.
Maar denk ff aan de vaste 'hardcore' groep...

fly high

Bericht door fly high » wo jul 25, 2007 10:48 am

idd, stelletje zeik wijfen. wees eens blij man! in ons platte nederland komt een slope style baantje en we hebben al een mooi 4x baan en dan gaan jullie nog steets zeiken.... :|
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!

M@lphy

Bericht door M@lphy » wo jul 25, 2007 10:49 am

xRemcox schreef:
M@lphy schreef:

Bitch Forum DeLuxe?
het ging me vooral over de algemene reacties, deze gasten proberen wat leuks op te zetten en dan wordt er zo "jammer" gereageerd. Als je nou is een keer wat positiever reageert is het voor SBG ook wat leuker om zoiets weer te organiseren.

En met bitch forum deluxe doel ik op het altijd maar negatief zijn over "nieuwe" dingen. Beetje het Wat een boer niet kent vret ie niet.

Nou 'die gasten' als Rinse, Floris, Geert, Martijn enz. zijn bekend met Bergschenhoek en wat wij als 4X-er verwachten.

Leuk parcours met meerdere lijnen en inhaalmogelijkheden.
Legio 4X-ers blijven weg na de 1e wedstrijd in 06!
(en rijden dan liever 1 uur extra door naar Winterberg bijv.)

Heb je grondverzet machines ter beschikking dan verwacht je toch meer van de veranderingen aan het parcours. B'hoek was met de hand en schopwerk gecreërd.

Daarom mijn vraag ben je weleens in Bergschenhoek geweest destijds?
RIDERS READY?

jojo

Bericht door jojo » wo jul 25, 2007 11:30 am

M@lphy schreef:Veel BMX-ers willen best 4X-en maar Groningen vinden ze zowieso tever is veel gehoord! (zeker voor de belgen... in R'dam kwamen ze nog, maar Groningen?)
Het moet ook niet zo wezen dat bmx'ers alleen voor een NK komen 4X'n en het rest van het jaar alleen bmx rijden.... Beter komen ze dan niet. En zo groot is Nederland (Benelux) nou ook weer niet, daarbij komt dat de 4X in Winterberg nou ook alweer niet heel speciaal is....

En dubbele wedstrijden zullen er altijd wel zijn, daarvoor worden er teveel wedstrijden georganiseerd.

Ze doen het toch maar mooi enkele 4X wedstrijden organiseren, altijd beter dan niks.

mijn idee en mening in dit geval.
keybone collector!!!

Cheeta

Bericht door Cheeta » wo jul 25, 2007 4:15 pm

M@lphy schreef:KNWU AK-Zuid BMX wedstrijd!
(NFF is géén nivo!!!)
'Nivo' is geen niveau! Talent loopt er bij beide rond, waar dat het beste tot volledige ontplooiing kan komen laat ik maar in het midden. Elite bij de KNWU en Promotieklasse is nogal een verschil...
Ik heb het over de nationale kalenders...
Niet duitse IXS, MDC?
Sorry, dat werd me dan niet duidelijk. Waarschijnlijk omdat je zelf expliciet Bernard en z'n DH race aanhaalt, waarvan Bernard daarvoor zelf al had gemeld dat het een IXS wedstrijd betrof.
Het moet ook niet zo wezen dat bmx'ers alleen voor een NK komen 4X'n en het rest van het jaar alleen bmx rijden.... Beter komen ze dan niet.
Waarom niet? Dat de beste mag winnen...
Tja, ik moet met je eens zijn dat er daar nog wat potentieel zit. Al staat Winterberg ook niet bol van de inhaalmogelijkheden. Bij de Dirt Masters waren de meeste races ook na de eerste bocht beslist.

boomer

Bericht door boomer » wo jul 25, 2007 7:04 pm

ik begrijp niet goed waarom er zoveel negatief commentaar wordt geleverd, ik ben juist hartstikke blij dat er energie wordt gestoken in een mooi evenement. Als je vindt dat er dingen slecht georganiseerd worden meld je dan gewoon als vrijwilliger aan en ga helpen!

keep up the good work :arms:

Mathijs

Bericht door Mathijs » wo jul 25, 2007 9:43 pm

Question: Zou jij 2 tot 3 uur willen rijden om alleen wat vrijwillig graaf werk etc te doen??

Ik moet zelf ook bijna twee uur rijden, in het begin best vaak aanwezig geweest om te graven/shapen, etc. Achteraf gezien beetje te veel van het goede... Dat soort werk - en organiseren en wat daar bij hoort - is toch meer voor de local-crew. Ik ben er al n tijdje niet meer geweest, maar ik kan niet zeggen dat ie er echt jofel bij lag.

Ik kan de negatieve klanken wel enigzins begrijpen... Dat van de planning met BMX/DH wedstrijden is jammer, maar als je met alles rekening moet houden is het volgens mij ondoenelijk. Dus: keuzes maken!

Ook ik zag liever een baan die er tip-top bij ligt om op de te fourcrossen dan dat er nu tijd/geld in Slopestyle wordt gestoken.

Dat gezeur over afstanden blijft er altijd... er is altijd wel iemand die lang moet rijden of te jong is om te rijden en dan afhankelijk is van treinen enzo. Je moet het er voor over hebben of niet, net zoals je de afweging BMX/DH of 4X moet maken.

Zaak blijft, dat ik (en met mij denk ik wel meer) het apart vind dat SBG geld in Slopestyle steekt. Ik geloof dat er voor 4X meer animo zal zijn.

Ik ben dus wel benieuwd naar de motieven om dit te doen... Brengt die PC-boer veel geld in het laatje ofzo?
Mathijs: De Benjamin

Segunda3

Bericht door Segunda3 » wo jul 25, 2007 11:37 pm

1e keer in Grunn geweest vandaag vond het er best vet bijliggen eigenlijk. 8) Tuurlijk kan het allemaal wel eens een goeie shapebeurt gebruiken maar toch :arms: Mag ik _heel voorzichtig_ zeggen dat ik wat dingen wat klein- en kort vond ? (sprongetjes voor de eerste bocht en het dropje na de uphil...) Van het grove grind en geulen had ik na een paar runs totaal geen last vandaag, vond het eigenlijk wel gaaf, echt een beetje ' mini-DH' hier en daar :angelnot: Het bochtenwerk en eigenlijk de hele onderste helft vind ik persoonlijk best wel heel vet :D:oops:

Anywayz ik heb er wel vertrouwen in dat het wel wat word volgende maand :D

Btw, als ik toch lekker als outsider aan het zeuren ben, kunnen ze niet iets met die toren (8)roll-in) voor de slopestyle ? ;)

xRemcox

Bericht door xRemcox » do jul 26, 2007 8:31 am

M@lphy schreef:
xRemcox schreef:
M@lphy schreef: Hey ben je weleens in Bergschenhoek geweest dan?

Bitch Forum DeLuxe?

Nou 'die gasten' als Rinse, Floris, Geert, Martijn enz. zijn bekend met Bergschenhoek en wat wij als 4X-er verwachten.

Heb je grondverzet machines ter beschikking dan verwacht je toch meer van de veranderingen aan het parcours. B'hoek was met de hand en schopwerk gecreërd.

Daarom mijn vraag ben je weleens in Bergschenhoek geweest destijds?
nee

boomer

Bericht door boomer » do jul 26, 2007 10:39 am

Mathijs schreef:Question: Zou jij 2 tot 3 uur willen rijden om alleen wat vrijwillig graaf werk etc te doen??
Antwoord: nee, ik zou niet de hele tijd heen en weer willen rijden daarvoor. Dat kan eigenlijk alleen uit als je er een weekendje zit. Het lijkt inderdaad meer voor de locals weggelegd en dat is ook de reden waarom ik me heb aangemeld als vrijwilliger (waar ik overigens nog antwoord op moet krijgen)

boomer

Bericht door boomer » do jul 26, 2007 10:40 am

dubbelpost

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » do jul 26, 2007 10:46 am

Malph, (en anderen)

Planning,

Wij hebben qua planning vorig jaar met ongeveer 4-6 kalenders om de tafel gezeten om een keuze qua data te kunnen maken. Het is onmogelijk om met alle soorten wedstrijden rekening te houden.

Er word bijna elk weekend een BMX wedstrijd georganiseerd (vaak wel twee) als je het over heel Nederland bekijkt. We hebben hierbij ook vooral naar de Regio Noord gekeken. Dit hebben we gedaan omdat we ook willen het 4x'en in het Noorden beter bekend te maken. En meer rijders op de baan te krijgen.

De DH/4X wedstrijden in Duitsland hebben we bij de hand gehouden en daarbij het 4x als belangrijkste meetpunt gehouden. Het is dan ook jammer dat de DH in Ritterhausen gelijk valt. Het is ook goed mogelijk dat die qua data destijds nog niet bekend was.

Verder hebben we rekening gehouden met de UCI WC en planning qua evenementen hier in Groningen.

Qua baan:

Wij hebben een heel andere baan dan in Bergschenhoek. Qua opbouw e.d. De baan in bergschenhoek is voortgekomen uit een Dual Slalom baan. En daarna omgebouwd tot een 4x baan. De baan was echt heel gaaf, k heb er met veel plezier gereden.

Onze baan is vanaf het begin opgezet als 4x en daardoor heeft hij geen gescheiden bochten e.d. Onze baan is nog niet perfect, kan altijd beter en dat zal ook altijd zo blijven. Je kan niet verwachten dat een baan in één keer goed is.

Ten opzichte van vorig jaar is erbij ons veel veranderd en verbetert. Qua baan en ook qua planning, organisatie e.d.

Qua veranderingen denk ik dat er goed geluisterd is naar de rijders die commentaar leverden, we hebben een aantal ritme secties toegevoegd, de baan verlengt en aantal jumps toegevoegd.

In bergschenhoek was het in het begin ook niet perfect dat is ook in de loop der jaren verbeterd en dat zal bij ons ook zo zijn.

gr. Rinse
Whoop Whoop!

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » do jul 26, 2007 11:24 am

In navolging van de reactie van Rinse het volgende als aanvulling:

Het is tevens zo dat Stichting Bikepark Groningen bestaat uit alleen maar vrijwilligers. Iedereen die binnen de stichting actief is, doet dit op basis van vrijwilligerswerk. Dit allemaal naast een baan, opleiding, afstuderen en alle andere hobbies zoals zelf actief fietsen.

Dit betekent dus dat we nooit dagelijks op de baan aan het werk kunnen zijn om de baan in topconditie te houden. Het gras groeit snel, er wordt ontzettend veel over de baan gelopen en er wordt veel gefietst. Dit heeft ook zo zijn impact op de baan.

Wij doen altijd ons uiterste best om de baan zo goed mogelijk te maken voor de wedstrijden. Over een maand is de wedstrijd. Deze komende maand zal de baan dan ook een grondige onderhoudsbeurt krijgen om hem in topconditie te laten zijn.

Wij als stichting doen er zo veel mogelijk aan om het iedereen zo goed mogelijk naar de zin te maken.
We plannen en organiseren 4X en Extreme mountainbike evenementen. Op dit moment zijn wij de enige organisatie in Nederland die dat doen. Er wordt dan ook veel van ons verwacht.

Maar zoals ik al zei, omdat we vrijwilligers zijn met niet altijd alle tijd van de wereld, zal het baanonderhoud altijd iets achterblijven ten tijde dat er GEEN wedstrijden zijn.

Graag jullie begrip hiervoor.

Begrijp goed dat wij altijd ons uiterste best doen om toffe evenementen te organiseren. Wij zitten nog maar net in ons tweede seizoen en ook voor ons is het gewoon altijd kijken en bepalen wat we moeten doen en hoe we dit moeten doen. Wij zijn er aan begonnen als een stel mountainbikers die er wat van wilden maken. Dit is ons tot op zekere hoogte gelukt. Begrijp dat wij goed ons best doen maar dat alles niet in 1 keer goed en vanzelf gaat.

Desalniettemin zouden wij het enorm op prijs stellen als er zoveel mogelijk mensen naar Groningen komen om van de baan gebruik te maken. Jullie laten de sport leven, en dat is waar het ons om gaat.
Dankzij jullie kunnen en willen wij evenementen organiseren, en dankzij ons kunnen jullie aan evenementen en wedstrijden meedoen.

Dus graag tot ziens op Bikepark Groningen.

P.s. Wij staan altijd open voor kritiek zolang dat maar goed onderbouwde en opbouwende kritiek is.

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » do jul 26, 2007 12:56 pm

Dus jullie willen wel dat er altijd veel lui naar de baan gaan, maar de baan onderhouden gebeurd niet tot nauwelijks.
Misschien als jullie de baan wat beter onderhouden dat er weer meer volk komt.

Ik vind persoonlijk dat de baan er altijd goed bij moet liggen al is het alleen maar voor de mensen die er tijd en geld in hebben gestoken.

De baan ligt er goed bij nu (dankzij Joost), ik hoop dat jullie ook nog wat geld overhouden voor het aanpakken van de 4X, want er zijn wat sprongen die nog wel wat verlegd mogen worden. Denk aan de 2 tables voor de finisch. Mogen allebei nog wel wat langer. Maar goed verder mooi dat jullie zulke ''grote'' plannen hebben..
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Plaats reactie