
Megavalanche 2006
Moderator:Beheerders
Weet er iemand hoe we ons daarvoor kunnen inschrijven? We zijn met 5 man die komend jaar daaraan willen meedoen, maar we vinden nergens online een inschrijvingsformulier of meer info daar omtrent. En aangezien er een limiet staat op het aantal inschrijvingen... Ik veronderstel dat hier wel mensen zitten die er mss al aan hebben meegedaan dus mss meer info kunnen geven 

Hee Bruno,
Ik heb vorig jaar samen met een maat van mij deel genomen aan de Megavalanche op Alp d'huez. Om in te schrijven kun je kijken op: www.activeeurope.com ...daar moet je even zoeken op megavalanche of evenementen in de maand juli, dan kom je er vanzelf.
Er staat inderdaad een limiet op het aantal inschrijvingen, maar als je je in maart opgeeft komt het nog wel goed
..
Absoluut een topevenement!
Als je meer wilt weten kun je me mailen op:
maartenmuselaers@hotmail.com
Grtz!
Maarten
Ik heb vorig jaar samen met een maat van mij deel genomen aan de Megavalanche op Alp d'huez. Om in te schrijven kun je kijken op: www.activeeurope.com ...daar moet je even zoeken op megavalanche of evenementen in de maand juli, dan kom je er vanzelf.
Er staat inderdaad een limiet op het aantal inschrijvingen, maar als je je in maart opgeeft komt het nog wel goed

Absoluut een topevenement!
Als je meer wilt weten kun je me mailen op:
maartenmuselaers@hotmail.com
Grtz!
Maarten
Van het rijden.... niet van het forums bezoeken..
Sorry dat ik het topic kick maar ik heb wat vragen over de Megavalanche.
- Iemand die m gaat rijden dit jaar?
- Hoe ziet het evenement er nou uit? Rij je een aantal dagen of mag je maar 1 dag rijden? Moet je een licentie hebben of mag je als amateur ook gewoon rijden. En wat ben je ongeveer kwijt? Ik kan er niet echt wijzer van worden na het lezen van de folder.
- M1 de juiste fiets?
- Iemand die m gaat rijden dit jaar?
- Hoe ziet het evenement er nou uit? Rij je een aantal dagen of mag je maar 1 dag rijden? Moet je een licentie hebben of mag je als amateur ook gewoon rijden. En wat ben je ongeveer kwijt? Ik kan er niet echt wijzer van worden na het lezen van de folder.
- M1 de juiste fiets?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
Je kunt er makkelijk een week van te voren naar toe gaan om te trainen, sterker nog aan te raden!
Op zaterdag de qualificatie (dwz: tijd neerzetten voor je startpositie op de gletsjer)
Op zondag de mega
M1 is niet echt de ideale bike, een tripple en SC vork is beter. Een Nomad zou perfect zijn bijvoorbeeld
Je moet ook klimmen en veel trappen.
Om een week te trainen en deel te nemen ben je ongeveer 80 euro kwijt en dan nog je reis en verblijfkosten. Wij hadden en erg goedkoop huisje via relaties en waren daarvoor 250 euro kwijt voor de week voor 3 man.
Je hebt geen licentie nodig, iedere jan doedel mag meerijden. Als je geen licentie hebt, denk er dan aan om OF zelf een verzekering die wedstrijd-rijden dekt (Europeesche) of een verzekering ter plekke te nemen. Ongeveer de helft vna het startveld rijdt de race namelijk NIET uit en een heel groot gedeelte daarvan ook door verwonding en de helicopter heeft het die week ERG druk. Die rekening wil je niet thuis op de mat vinden
Op zaterdag de qualificatie (dwz: tijd neerzetten voor je startpositie op de gletsjer)
Op zondag de mega
M1 is niet echt de ideale bike, een tripple en SC vork is beter. Een Nomad zou perfect zijn bijvoorbeeld

Om een week te trainen en deel te nemen ben je ongeveer 80 euro kwijt en dan nog je reis en verblijfkosten. Wij hadden en erg goedkoop huisje via relaties en waren daarvoor 250 euro kwijt voor de week voor 3 man.
Je hebt geen licentie nodig, iedere jan doedel mag meerijden. Als je geen licentie hebt, denk er dan aan om OF zelf een verzekering die wedstrijd-rijden dekt (Europeesche) of een verzekering ter plekke te nemen. Ongeveer de helft vna het startveld rijdt de race namelijk NIET uit en een heel groot gedeelte daarvan ook door verwonding en de helicopter heeft het die week ERG druk. Die rekening wil je niet thuis op de mat vinden

Bedankt!T schreef:Je kunt er makkelijk een week van te voren naar toe gaan om te trainen, sterker nog aan te raden!
Op zaterdag de qualificatie (dwz: tijd neerzetten voor je startpositie op de gletsjer)
Op zondag de mega
M1 is niet echt de ideale bike, een tripple en SC vork is beter. Een Nomad zou perfect zijn bijvoorbeeldJe moet ook klimmen en veel trappen.
Om een week te trainen en deel te nemen ben je ongeveer 80 euro kwijt en dan nog je reis en verblijfkosten. Wij hadden en erg goedkoop huisje via relaties en waren daarvoor 250 euro kwijt voor de week voor 3 man.
Je hebt geen licentie nodig, iedere jan doedel mag meerijden. Als je geen licentie hebt, denk er dan aan om OF zelf een verzekering die wedstrijd-rijden dekt (Europeesche) of een verzekering ter plekke te nemen. Ongeveer de helft vna het startveld rijdt de race namelijk NIET uit en een heel groot gedeelte daarvan ook door verwonding en de helicopter heeft het die week ERG druk. Die rekening wil je niet thuis op de mat vinden
Nog een paar andere vragen:
1. Welke banden gebruik je? Geen spikes toch?
2. Dan pak ik misschien de Uzzi maar. Goed idee denk je? Hoe serieus is de DH (grote drops etc)?
3. Is camperen een beetje te doen? Ben je langs campings gereden?
4. Is die 80 euro compleet incl. lift en toegang tot parcours voor de hele week?
5. Wat verzekering betreft, is een 'normale' reisverzekering ook voldoende? Welk bedrag moet ik aan denken als ik lokaal verzeker?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
1. Welke banden gebruik je? Geen spikes toch?
Geen spikes, want sneeuw/ijs is max 3 km ofzo. Ik gebruikte Kujo's 2.3 maar elke goede allrounder kom je daar wel goed mee weg. Heel veel droge ondergrond (stoffig) en losse stenen.
2. Dan pak ik misschien de Uzzi maar. Goed idee denk je? Hoe serieus is de DH (grote drops etc)?
Geen grote drops, tenminste... tenzij je ze opzoekt, maar tegenwoordig wordt steeds meer van het parkoers afgezet. Voorheen was het altijd "hier is de start en daar de finish, zie maar dat je er komt" en nu krijg je al strafpunten als je een iets ander lijntje neemt. En d'r zitten kleine sprongetjes in, mini drop-offs maar niets dat een Uzzi niet aankan.
3. Is camperen een beetje te doen? Ben je langs campings gereden?
Bij de lift van AdH wordt camperen gedoogd, maar weinig voorzieningen. In het dorp waar de finish is (Allemond?) daar is bij de finish een camping, maar daar zitten wel meer bikers, dus op tijd reserveren.
4. Is die 80 euro compleet incl. lift en toegang tot parcours voor de hele week?
Ja, inclusief het zwembad van AdH, rodelen, alle liften in de omgeving en de parkoersen. En de pendelbus van Allemond naar AdH, maar die rijdt op speciale tijden, dus even rekening mee houden. Best goedkoop om zo'n week pakket te nemen, want een dagkaart kost normaal al meer dan 20 euro. Wellicht is het inmiddels iets duurder, je weet hoe dat soort dingen gaan.
5. Wat verzekering betreft, is een 'normale' reisverzekering ook voldoende? Welk bedrag moet ik aan denken als ik lokaal verzeker?
Nee, normale reisverzekeringen vinden MTB buiten de asfalt paden al een "gevaarlijke sport" en dan moet je zeker zijn dat je daarvoor gedekt bent. Nu zullen ze vaak niet moeilijk doen als jij in een bikepark je pols breekt, maar als je tijdens een wedstrijd van de berg wordt gehaald met een helicoper is het toch een ander verhaal. In de kleine letters wordt dat nl meestal wel haarfijn uitgestipt.
Kosten voor locale verzekering kost iets van 20 euro voor de week geloof ik. Een jaar verzekering voor Europa bij Europeesche kost mij 58 euro.
Geen spikes, want sneeuw/ijs is max 3 km ofzo. Ik gebruikte Kujo's 2.3 maar elke goede allrounder kom je daar wel goed mee weg. Heel veel droge ondergrond (stoffig) en losse stenen.
2. Dan pak ik misschien de Uzzi maar. Goed idee denk je? Hoe serieus is de DH (grote drops etc)?
Geen grote drops, tenminste... tenzij je ze opzoekt, maar tegenwoordig wordt steeds meer van het parkoers afgezet. Voorheen was het altijd "hier is de start en daar de finish, zie maar dat je er komt" en nu krijg je al strafpunten als je een iets ander lijntje neemt. En d'r zitten kleine sprongetjes in, mini drop-offs maar niets dat een Uzzi niet aankan.
3. Is camperen een beetje te doen? Ben je langs campings gereden?
Bij de lift van AdH wordt camperen gedoogd, maar weinig voorzieningen. In het dorp waar de finish is (Allemond?) daar is bij de finish een camping, maar daar zitten wel meer bikers, dus op tijd reserveren.
4. Is die 80 euro compleet incl. lift en toegang tot parcours voor de hele week?
Ja, inclusief het zwembad van AdH, rodelen, alle liften in de omgeving en de parkoersen. En de pendelbus van Allemond naar AdH, maar die rijdt op speciale tijden, dus even rekening mee houden. Best goedkoop om zo'n week pakket te nemen, want een dagkaart kost normaal al meer dan 20 euro. Wellicht is het inmiddels iets duurder, je weet hoe dat soort dingen gaan.
5. Wat verzekering betreft, is een 'normale' reisverzekering ook voldoende? Welk bedrag moet ik aan denken als ik lokaal verzeker?
Nee, normale reisverzekeringen vinden MTB buiten de asfalt paden al een "gevaarlijke sport" en dan moet je zeker zijn dat je daarvoor gedekt bent. Nu zullen ze vaak niet moeilijk doen als jij in een bikepark je pols breekt, maar als je tijdens een wedstrijd van de berg wordt gehaald met een helicoper is het toch een ander verhaal. In de kleine letters wordt dat nl meestal wel haarfijn uitgestipt.
Kosten voor locale verzekering kost iets van 20 euro voor de week geloof ik. Een jaar verzekering voor Europa bij Europeesche kost mij 58 euro.
Hey Niels,
Ik, Maarten, heb 'm vorig jaar verreden samen met Casper (Steel farmer op dit forum).
Ik wil opzich nog wel even wat aanvullen, al was het advies van Tanja allemaal al goed
.
1. Welke banden gebruik je? Geen spikes toch?
Inderdaad, wat Tanja zegt, geen spikes, zeker geen aanrader. Wel een band met dikke wanden en een paar goeie binnenbanden, omdat je zo af en toe hier en daar nog wel eens een kilometer lang alleen maar keien hebt. Van de sneeuw moet je niet al te hard schrikken.. je kan er gewoon megahard beuken, ik kan me herinneren dat ik vorig jaar op dat stuk tijdens de echte wedstrijd nog ongeveer bij de eerste 30 zat. Leuk alleen dat ik precies na de sneeuwkap m'n derrailleur en ketting verloor
.. en dus de rest moest lopen.
Ik reed zelf de wedstrijd en de quali's (de twee dagen ervoor) met schwalbe all mighty's in combinatie met maxxis dh binnenbanden. Ging super!
2. Dan pak ik misschien de Uzzi maar. Goed idee denk je? Hoe serieus is de DH (grote drops etc)?
Uzzi is prima plan, beter dan je m1.. vorig jaar was van de totale 30 kilometer ongeveer 6 kilometer ganz omhoog, en dan niet kinderachtig.
Ik reed met een oude woodbumble met 155 mm veerweg achter en redelijk dh-racy opgebouwd. 36 tands voor, 170 mm, in totaal 17.5 kilo.. Omdat ik met een lichte fiets was, had ik veel voordeel ten opzichte van veel andere rijders op lomp-zware dh-bakken (want die reden er nogal wat). De echte toppers hadden vaak een enduro-fiets met een triple idd.
Het voordeel van een echte dh-bak, is dat je in de afdalingen gewoon mega hard kan beuken (maar dan echt) op de sneeuwkap bijvoorbeeld. Daar haal je dan de 'toppers (uiteindelijke winnaars)' als het ware in. Het draait helaas niet alleen hierom, want bij de klimmetjes wordt je zo voorbij gefietst als je met een dh-bak bent.
Ideale fiets in mijn ogen is: jou uzzi, mss met een fox 36 ofzo..
Over de ruigheid van het parcours: Er zijn gewoon paden van een kilometer waar de stenen zo dodelijk zijn, dat je om de 15 seconde iemand een lekke band hoort krijgen achter je
.. is wel lache. Vorig jaar zaten er geen drops in (bedenk: er rijden ook mensen mee met halfords-like-fietsen.)..
Wat echter WEL eng was! : 100 meter voor de finish van de Quali (!) moest men ergens vanaf rijden/het was half droppable (maar 1.75m to flat
).. Casper ging daar overthebar, en ik dropte daar op iemand van team olympia ofzo, die daar ook zojuist overthebar was gegaan. Dus uitkijken daar!!Verder, op de klimmen na, echt een supervet parcours!
3. Is camperen een beetje te doen? Ben je langs campings gereden?
Camperen is prima te doen dichtbij de Mega. Onderaan de lift bij alp d'huez kan het mss wel, maar t leek vorig jaar toch echt of er alleen maar bekende Teams toegelaten werden. Wij stonden onder in Allemond (eind van parcours) op een goeie camping. In allemond zijn 2 campings. 1 goeie, waar wij zaten, en 1 minder nette. Op allebei waren wel wat bikers aanwezig, maar niet super veel..er was nog genoeg plaats over.
Makkelijk is dat de campings allebei tegen een parkeerplaats aanliggen. Vanaf die parkeerplaats vertrok in de dagen voor- en op de dag van de Mega zelf, om het kwartier, een grote touringbus met aanhanger om bikers te vervoeren (echt, maar dan ook echt perfect verzorgd!!).. officieel reden ze om het kwartier, maar stiekum stonden er steeds 3 te wachten, zodat iedereen altijd gewoon mee kon naar het liftstation van Oz et Oisens (ofzoiets:P)..
4. Is die 80 euro compleet incl. lift en toegang tot parcours voor de hele week?
Klopt helemaal wat Tanja zegt!Ik had ook een pack van 80 euro, voor een week dus.
Nogmaals thanks trouwens Tanja, voor je goeie advies vorig jaar!Hebben we echt superveel aan gehad.
Ik werd in de quali: 29 van 200
Ik werd tijdens Mega: 269 van 1200 (thnx to mn derr. die achter steentjes bleef hangen, ik vergeef het die steen nooit dat ik 20 kilometer heb moeten lopen/steppen/aandrijvingsloos dh-en
)
Meer vragen: stel ze maar..
Grtz,
Maarten
Ik, Maarten, heb 'm vorig jaar verreden samen met Casper (Steel farmer op dit forum).
Ik wil opzich nog wel even wat aanvullen, al was het advies van Tanja allemaal al goed

1. Welke banden gebruik je? Geen spikes toch?
Inderdaad, wat Tanja zegt, geen spikes, zeker geen aanrader. Wel een band met dikke wanden en een paar goeie binnenbanden, omdat je zo af en toe hier en daar nog wel eens een kilometer lang alleen maar keien hebt. Van de sneeuw moet je niet al te hard schrikken.. je kan er gewoon megahard beuken, ik kan me herinneren dat ik vorig jaar op dat stuk tijdens de echte wedstrijd nog ongeveer bij de eerste 30 zat. Leuk alleen dat ik precies na de sneeuwkap m'n derrailleur en ketting verloor

Ik reed zelf de wedstrijd en de quali's (de twee dagen ervoor) met schwalbe all mighty's in combinatie met maxxis dh binnenbanden. Ging super!
2. Dan pak ik misschien de Uzzi maar. Goed idee denk je? Hoe serieus is de DH (grote drops etc)?
Uzzi is prima plan, beter dan je m1.. vorig jaar was van de totale 30 kilometer ongeveer 6 kilometer ganz omhoog, en dan niet kinderachtig.
Ik reed met een oude woodbumble met 155 mm veerweg achter en redelijk dh-racy opgebouwd. 36 tands voor, 170 mm, in totaal 17.5 kilo.. Omdat ik met een lichte fiets was, had ik veel voordeel ten opzichte van veel andere rijders op lomp-zware dh-bakken (want die reden er nogal wat). De echte toppers hadden vaak een enduro-fiets met een triple idd.
Het voordeel van een echte dh-bak, is dat je in de afdalingen gewoon mega hard kan beuken (maar dan echt) op de sneeuwkap bijvoorbeeld. Daar haal je dan de 'toppers (uiteindelijke winnaars)' als het ware in. Het draait helaas niet alleen hierom, want bij de klimmetjes wordt je zo voorbij gefietst als je met een dh-bak bent.
Ideale fiets in mijn ogen is: jou uzzi, mss met een fox 36 ofzo..

Over de ruigheid van het parcours: Er zijn gewoon paden van een kilometer waar de stenen zo dodelijk zijn, dat je om de 15 seconde iemand een lekke band hoort krijgen achter je

Wat echter WEL eng was! : 100 meter voor de finish van de Quali (!) moest men ergens vanaf rijden/het was half droppable (maar 1.75m to flat

3. Is camperen een beetje te doen? Ben je langs campings gereden?
Camperen is prima te doen dichtbij de Mega. Onderaan de lift bij alp d'huez kan het mss wel, maar t leek vorig jaar toch echt of er alleen maar bekende Teams toegelaten werden. Wij stonden onder in Allemond (eind van parcours) op een goeie camping. In allemond zijn 2 campings. 1 goeie, waar wij zaten, en 1 minder nette. Op allebei waren wel wat bikers aanwezig, maar niet super veel..er was nog genoeg plaats over.
Makkelijk is dat de campings allebei tegen een parkeerplaats aanliggen. Vanaf die parkeerplaats vertrok in de dagen voor- en op de dag van de Mega zelf, om het kwartier, een grote touringbus met aanhanger om bikers te vervoeren (echt, maar dan ook echt perfect verzorgd!!).. officieel reden ze om het kwartier, maar stiekum stonden er steeds 3 te wachten, zodat iedereen altijd gewoon mee kon naar het liftstation van Oz et Oisens (ofzoiets:P)..
4. Is die 80 euro compleet incl. lift en toegang tot parcours voor de hele week?
Klopt helemaal wat Tanja zegt!Ik had ook een pack van 80 euro, voor een week dus.
Nogmaals thanks trouwens Tanja, voor je goeie advies vorig jaar!Hebben we echt superveel aan gehad.

Ik werd in de quali: 29 van 200
Ik werd tijdens Mega: 269 van 1200 (thnx to mn derr. die achter steentjes bleef hangen, ik vergeef het die steen nooit dat ik 20 kilometer heb moeten lopen/steppen/aandrijvingsloos dh-en

Meer vragen: stel ze maar..
Grtz,
Maarten
Van het rijden.... niet van het forums bezoeken..
- Steel Farmer
- Berichten:447
- Lid geworden op:zo apr 18, 2004 3:14 pm
- Locatie:den hoorn
- Contacteer:
ja man lekker met noppen gooienwoodbimbo schreef:schwalbe all mighty's in combinatie met maxxis dh binnenbanden. Ging super!

Haha, je hebt gelijk, maar dat was pas na de wedstrijd, nadat ik ze weer had vastgeplakt
:P...
Ging prima toch
..
(Was namelijk vast een productiefout ofzo... had ik die band maar gehouden, dan had ik misschien nog wat anders gehad als garantie dan een pet
..)
En sorry voor de offtopic-stuff..

Ging prima toch

(Was namelijk vast een productiefout ofzo... had ik die band maar gehouden, dan had ik misschien nog wat anders gehad als garantie dan een pet


En sorry voor de offtopic-stuff..
Van het rijden.... niet van het forums bezoeken..
wat je bike betreft: ik heb 'm vorig jaar (buiten de competitie) gereden met een bike met 10cm voor en achter. Je uzzi zal het dus ook wel uithouden. Trouwens ook betrekkelijk weinig sneeuw gezien, enkel op het vlakke stuk van de gletsjer lag sneeuw/ijs. De hellingen op de gletjser lagen vol met grote keien en daar kon je vrij gemakkelijk de service-weg naar de Pic Blanc nemen. Maar mijn favo is toch nog altijd de quali. Veel leuker om te doen.
Ik heb vorig jaar toch wel redelijk wat sneeuw gezien, vooral na de start.. zegmaar rond een kilometer na de start op le Pic Blanc..
Quali's zijn idd leuker vind ik.. maar dit komt bij mij vooral denk ik omdat ik daar wel goed heb gereden en bij de wedstrijd zelf dus jammerlijk genoeg niet.
Maar liever rij ik, net als Casper, korte dh-races zonder megagroepsstart..
Quali's zijn idd leuker vind ik.. maar dit komt bij mij vooral denk ik omdat ik daar wel goed heb gereden en bij de wedstrijd zelf dus jammerlijk genoeg niet.
Maar liever rij ik, net als Casper, korte dh-races zonder megagroepsstart..
Van het rijden.... niet van het forums bezoeken..
Ik ook niet toen ik in juli rond 8u 's morgens de DMC wou nemen om te gaan skien en mij vriendelijk werd meegedeeld dat er geen sneeuw meer lag.T schreef:Ik heb jullie start op E3 gezien, ik kon gewoon NIET geloven dat daar op de top geen sneeuw lag!!
Maar der lag gewoon weinig sneeuw. Normaal start je op de sneeuw. Vorig jaar verre van... En het zal er de komende jaren niet op beteren.
Casper en ik gaan ons in ieder geval niet meer inschrijven dit jaar, of andere jaren. We hielden het bij 1 keer.. Het was natuurlijk wel een super super super leuke ervaring, maargoed, anders moeten we er NOG een fiets bij kopen

Maar, we gaan wel naar de franse alpen natuurlijk
Grtz,
Maarten


Maar, we gaan wel naar de franse alpen natuurlijk



Grtz,
Maarten
Van het rijden.... niet van het forums bezoeken..
-
- Berichten:3498
- Lid geworden op:zo sep 09, 2001 3:05 pm
Je moet gewoon langs je huisarts. Die heeft een standaardprocedure wat betreft zo'n keuring.. Bij mij vroeg mn huisarts: of ik weleens flauwviel, in het verleden operaties nodig heb gehad, ooit iets gebroken heb, wat de sport inhield. Vervolgens luisterde ze naar mn hart met zo'n doktertjes-ding... daarna pakte ze een papiertje waar ze opschreef: medische verklaring, gezond, maarten muselaers, haar handtekening en haar stempel..
Meer hoeft het niet voor te stellen, ze vinden daar alles best in frankrijk..als je je maar wel aan de juiste data houdt, ik geloof maximaal 3 maanden van te voren dat je die keuring af moet laten nemen... maar staat allemaal precies in het regelement..
Veel succes ermee!
Ciao,
Maarten
Meer hoeft het niet voor te stellen, ze vinden daar alles best in frankrijk..als je je maar wel aan de juiste data houdt, ik geloof maximaal 3 maanden van te voren dat je die keuring af moet laten nemen... maar staat allemaal precies in het regelement..
Veel succes ermee!
Ciao,
Maarten
Van het rijden.... niet van het forums bezoeken..
-
- Berichten:3498
- Lid geworden op:zo sep 09, 2001 3:05 pm
Ja dat snap ik dus ook niet...Santa Cruz schreef:Zo, ik ben ingeschreven. Begrijp alleen niet waarom je bij die inschrijving perse in moet vullen dat je een licentie hebt. Hopelijk krijg ik daar geen problemen mee maar dat is een zorg voor later!
Welke heb jij ingevuld?
http://www.activeeurope.com/Events/inde ... ls&E=38469
80 euro was toch alles inclusief?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!