Megavalenche

Downhill en freeride wedstrijden, parcoursinformatie en napraat. Deel hier je ervaringen of stel vragen!

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Arnetteman
Megavalenche

Bericht door Arnetteman » di aug 02, 2005 7:00 am

Wauw,

afgelopen weekend naar de megavalenche geweest om een fotoshoot te doen met Nico Vink en een reportage te maken over de race. Geweldig wat een evenement. Niet erg veel bezoekers maar dat komt denk ik omdat het een race voor de rijders is, door de rijders.
Schitterend weer en erg gezellig daar.

Een aantal foto"s op: http://www.opticillusions.nl/NL/gallery14.htm

Toevallig nog een paar NL"ers die er ook waren?

(met dank aan Adrenalin Media)

T
Contacteer:

Re:Megavalenche

Bericht door T » di aug 02, 2005 7:48 am

Als het goed is was Woodbimbo er met een maat van "m. Heb zelf een keer overgeslagen, was wél even tandenknarsen dit weekeind. Maar, wat je zegt is gewoon een SUPER evenement!

les alpes

Bericht door les alpes » di aug 02, 2005 9:01 am

Wildhaber weer gewonnen?
Weet iemand ergens de uitslag staan?

T
Contacteer:

Bericht door T » di aug 02, 2005 9:04 am

les alpes schreef: Wildhaber weer gewonnen?
Weet iemand ergens de uitslag staan?
De uitslagen heb ik vanochtend van de site getrokken, maar wildhaber staat daar als 245e?? Misschien wel pech gehad? Erg jammer voor "m!

Heren
1. Jerome Clementz
2. Remy Absalon
3. Franck Parolin

Dames
1. Estelle Vuillemin
2. Ophelie David
3. Caroline Joyerot Millet

Nederlanders:
263. Casper Voogt
269. Maarten Muselaers

49. Nico Vink
245. Rene Wildhaber (?) Winnaar sinds 2001...?

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » di aug 02, 2005 9:24 am

aanvulling:

Mickael Pascal was 20e bij de eerste race.

Start was overigens een half uur uitgesteld i.v.m. mist op de top.
Was dus rond 9 uur ipv half 9.
De tweede groep is wel gewoon om de normale tijd gestart, 11.00 uur.

De mannen van Brooklyn Machine waren ook aanwezig. Ze hadden een heli met cameraman om een reportage te maken voor Discovery channel. Vlak na de start kwam 1 man van hun ten val en brak daarbij een rib. Toen ze die aan het verzorgen waren kwam de andere van dat team aan met een gebroken teen. Die werd ook verzorgd en daarna is de man met gebroken rib er ineens weer vandoor gegaan.

Hoe het daarmee afgelopen is weet ik niet.

T
Contacteer:

Bericht door T » di aug 02, 2005 9:36 am

Ach ja, van de 1000 gestarte mensen, komt meestal iets van de helft ook aan bij de finish, dus da"s een heldendaad ansich. Doorrijden met een gebroken rib... nee ik ken geen mensen die dat doen *lol*

Maar goed... leuk he, dat lange wachten daarboven hehehehe ...not.

Smittie

Bericht door Smittie » do aug 04, 2005 8:40 am

Arthur hommerson zei dat ie 70ste was van de 1000

Bart

Bericht door Bart » za aug 06, 2005 7:59 am

Sjittie schreef:
Arthur hommerson zei dat ie 70ste was van de 1000

en tweede bij de jeugd!

Steel Farmer
Contacteer:

Bericht door Steel Farmer » wo aug 10, 2005 9:33 am

Megavalanche was echt supervet. Ik heb hem helemaal uit kunnen rijden, Maarten heeft hem bijna helemaal zonder ketting gereden. Dit kwam door een val op het ijs waar hij de helft van ze deraileur kwijt is geraakt. Was wel erg jammer gezien hij 29e was bij de kwalificatie. Maar was echt een hele vette race alleen jammer dat er ng zoveel klimmen in zat en dat je nergens inhalen kon behalve bij het klimmen.

les alpes

Bericht door les alpes » wo aug 10, 2005 9:37 am

is het extra stuk singletrack beneden in de quali de moeite waard om het stuk terug naar Oz te lopen?

T
Contacteer:

Bericht door T » wo aug 10, 2005 10:37 am

les alpes schreef:
is het extra stuk singletrack beneden in de quali de moeite waard om het stuk terug naar Oz te lopen?

Het komt toch uit bij de lift in Oz dat laatste stuk?!

les alpes

Bericht door les alpes » wo aug 10, 2005 10:48 am

T schreef:
[
les alpes schreef:

Het komt toch uit bij de lift in Oz dat laatste stuk?!

2ème élément nouveau à prendre en compte : l"Arrivée des courses de Qualification s"effectue dans la quartier du Bessey soit environ 100 m plus bas que la station de Oz. Cela présente 2 avantages : celui d"éviter les 800 m du chemin 4x4 poussiéreux qui remontait jusqu"au téléski avant de plonger sur l"arrivée et d"enrichir le tracé de 5 min de course sur un super single track en descente.

goede zaak voor de wedstrijd om dat laatste stuk te vermijden, maar minder als je hem dus buiten de wedstrijd om wil doen.

T
Contacteer:

Bericht door T » wo aug 10, 2005 10:51 am

8) sorry, heb m"n franse leesbril even niet bij me...

Maar "t gaat er zeker om dat je niet langs het tennisparkoers mag biken? Da"s niet zover naar het station? In elk geval, het onderste stuk switchbacks is zeker tof!

woodbimbo

Bericht door woodbimbo » wo aug 10, 2005 11:04 am

Jah het was echt zwaar leuk.. het was idd alleen jammer dat ik bij de qualificatie 29e werd en de megavalanche zelf dus mee mocht rijden met de european cup, maar dat ik m"n derailleur verloor tijdens de megavalanche zelf. Ik verloor "m net iets na de gletsjer, dus de 25 kilometer erna heb ik maar gelopen/afgedaald :? .
Al bij al is het allemaal nog goedgekomen :P. Ik moet er wel bij zeggen dat het allemaal supergoed georganiseerd is hoor.

@ les alpes: Als je het stuk vanaf het einde van de qualiparcour naar oz station over de doorgaande weg bedoeld.. Dat is absoluut geen aanradertje hoor.. ik denk dat je makkelijk 45 minuten aan t lopen bent met je fiets over de doorgaande weg. Is niet de moeite waard als je het mij vraagt.
Je kan beter je auto parkeren bij oz- station en dan de lift naar boven nemen en dan de eerste halte al uitstappen. Bij deze halte vind je de start van een dh-fr-parcoursje dat we redelijk aars-kickt. Dat is meer een aanradertje.

Grtz,
Maarten

les alpes

Bericht door les alpes » wo aug 10, 2005 11:33 am

T schreef:
8) sorry, heb m"n franse leesbril even niet bij me...

Maar "t gaat er zeker om dat je niet langs het tennisparkoers mag biken? Da"s niet zover naar het station? In elk geval, het onderste stuk switchbacks is zeker tof!

@ T: in het kort komt het erop neer dat die brede-vals-plat-omhoog weg op het einde van die switchback-sectie dit jaar vermeden wordt door een extra stuk singletrack welke 100m lager uitkomt. ;)
lijkt me een superzaak voor de quali maar blijkbaar niet echt de moeite waard om te voet terug naar Oz te biken/lopen.

@woodbimbo: die DH onder de lift in Oz is idd supervet. Steil kreeg voor mij een geheel andere betekenis. 8)

Plaats reactie