Camelbak - zak schoonmaken / houden
Moderator:Beheerders
Afgelopen weken steeds meer last van een vuile camelbak.
Zowel de bite-valve als de slang als de zak zelf lijkt een aanslag te hebben aan de binnenkant.
Nu heb ik wel een reinigingssetje, maar alleen warm water spoelen en laten opdrogen blijkt niet echt goed te helpen.
Wie heeft dé tip om zoiets schoon te maken en ook schoon te houden?
Zowel de bite-valve als de slang als de zak zelf lijkt een aanslag te hebben aan de binnenkant.
Nu heb ik wel een reinigingssetje, maar alleen warm water spoelen en laten opdrogen blijkt niet echt goed te helpen.
Wie heeft dé tip om zoiets schoon te maken en ook schoon te houden?
- Xircuit
- Contacteer:
Schoon houden? Na gebruik leeg in de diepvries leggen. Werkt prima, daar kunnen ze tegen. Zorgt er voor dat de bacterien niet doorgroeien, en het ijs klop je er makkelijk uit.
Schoon maken? Bruistabletten (kukident, of wat camelbak zelf verkoopt) werken goed, warm water (niet kokend, daar wordt het rubber slap van) en een afwas borstel er door heen.
works for me, maar ik doe er dan ook geen limonade/powerpoeder in, dat neem ik mee in een bidon. Doe je dat wel, dan is mijn ervaring dat de camelbak vrij snel aanslaat. Met gewoon water gebruik ging mijn camelbak zeker 2 jaar mee, nu heb ik de nieuwe, verbeterde, anti-bacterieele en die zou levenslang mee moeten gaan, ik ben dus benieuwd.
Wees er wel voorzichtig mee, veel aanslag=veel bacterien=ziek worden.
Schoon maken? Bruistabletten (kukident, of wat camelbak zelf verkoopt) werken goed, warm water (niet kokend, daar wordt het rubber slap van) en een afwas borstel er door heen.
works for me, maar ik doe er dan ook geen limonade/powerpoeder in, dat neem ik mee in een bidon. Doe je dat wel, dan is mijn ervaring dat de camelbak vrij snel aanslaat. Met gewoon water gebruik ging mijn camelbak zeker 2 jaar mee, nu heb ik de nieuwe, verbeterde, anti-bacterieele en die zou levenslang mee moeten gaan, ik ben dus benieuwd.
Wees er wel voorzichtig mee, veel aanslag=veel bacterien=ziek worden.
Ich Heisse Super Fantastisch!
Ik heb ook één keer me laten verleiden door Isostar in mn Camelbak te doen... Was inderdaad niet zo'n succes. Ik spoel hem voor gebruik altijd uit met warm water... en bij vorming van aanslag in de slang (in de waterzak nooit last van gehad) ga ik er met de borstel doorheen.
Helaas wel ooit te laat... het lampje ging bij mij de laatste keer ook iets te laat branden.... na 3 ritten sporadisch last van mn maag te krijgen ging ie uiteindelijk wel aan...
Helaas wel ooit te laat... het lampje ging bij mij de laatste keer ook iets te laat branden.... na 3 ritten sporadisch last van mn maag te krijgen ging ie uiteindelijk wel aan...

-
- didadunlop
Goh waar ken ik dat ook al weer van...na 3 ritten sporadisch last van mn maag te krijgen ging ie uiteindelijk wel aan...

Heb ergens nog een foto van groene en zwarte troep die uit mijn camelback kwam.. En ik het maar vreemd vinden dat ik af en toe last van mijn darmen had..

gevonden:

Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Je kan het eerst reinigen met warm water en chloor. Niet te lang in laten weken, want dan krijg je de chloorsmaak er zeer moeilijk uit. Na het chloor gebeuren het geheel in soda water laten weken.
Chloor is tegen de bacterieen en soda is meer voor de smaak
Succes er mee
Chloor is tegen de bacterieen en soda is meer voor de smaak
Succes er mee
“Nobody ever drowned in his own sweat.”
-
Lijkt me allemaal niet zo moeilijk! zit een groot gat in, en de slang en bite valve kunnen er af. dus gewoon hand er in beetje dreft omspoelen en theedoek erin en droog maken. slang doorspoelen met heet water en uitslingeren. bitevalve loshalen en spoelen dan beetje blazen en weg leggen die handel. alleen nooit peoder of aanmaak er in. dat geeft altijd problemen.