Goggle vraag: Welke kleur scherm?

Het forum voor kleding, helmen, protectie, etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
jaspero
Goggle vraag: Welke kleur scherm?

Bericht door jaspero » ma aug 27, 2007 5:48 pm

Ik wil een goggle aanschaffen maar welke kleur scherm raadden jullie aan om mij te kopen. geel/oranje of gewoon wit/doorzichtig?
Ook graag onderbouwen.
Thanks,

Jasper

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » ma aug 27, 2007 5:49 pm

jasper, als je toch ni Echt woont, ken je ook zeker weten bens cross shop. www.bcsracing.nl
die hebben smitt brillen met regenboog spiegelglas. Die zijn echt vet

T
Contacteer:

Bericht door T » ma aug 27, 2007 9:12 pm

Zo'n olieglas van Smith is alleen aan te raden als het fel zon is en weinig in de bossen moet rijden. Je ziet namelijk maximaal 40%, afhankelijk van hoe goed je ogen ook nog zijn. Looks cool, dat wel!

Verder vind ik geel heel erg vertekenen, en heb liever oranje (of nog liever blanco), maar da's even uitproberen, zulke glazen kosten niet zo gek veel. Dat olieglas wel weer. Op de Smith site, staat trouwens hoeveel zicht je met welke glazen hebt, en neem het maar serieus hoor. Je ziet echt geen drol met die stoere glazen als je veel in het bos moet rijden met k-weer!

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » ma aug 27, 2007 10:00 pm

Wat Tanja zegt. Ik heb zelf heel veel brillen ivm motorcross. De fijnste die ik heb zijn de scott met meekleurende glazen. Ik heb ook 2 oakleys met een geolied vizier. Ziet er echt super uit maar alleen opdoen als je weet dat je in de zon rijdt. Als je wisselende lichtsterktes tegenkomt heb je er geen ruk aan en is het vervelend. Je ziet sporen niet goed en meer van dat soort dingen.
nothing beats cubic inches

jaspero

Bericht door jaspero » di aug 28, 2007 8:05 am

Ik rij meestal in het bos met goed weer, maar het kan natuurlijk een keer regen worden dan is het zicht met oranje glazen dus beter? witten glazen lijken mij als het zonnig is misschien wat fel. Ook word het komende zomer(ja is nog lang) waarschijnlijk de alpen.
Oranje is dus het meeste allround, kun je hiermee ook beter diepte zien (in welke weersomstandigheid dan ook)?

Gr Jasper

jojo

Bericht door jojo » di aug 28, 2007 9:09 am

blanke glazen kun je altijd gebruiken, als je rot weer hebt zijn deze het beste.

voor mooi zonnig weer en half zonnig is een gekleurd glas ook wel fijn, oranje of geel..... heb oranje nog niet geprobeerd maar gele glazen zorgen voor meer helderheid vond ik.

anders koop een goggle met verwisselbare glazen, kun je zowel doorzichtig als gekleurde lenzen erin doen nagelang de weersomstandigheden!
keybone collector!!!

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » di aug 28, 2007 9:20 am

ik heb een zwart vizier in een van de brillen. Ik vnid het maar super. Wat voor soort helm heb je? een full face of zoon eierdopje?

T
Contacteer:

Bericht door T » di aug 28, 2007 9:48 am

Mijn ogen hebben moeite met fel licht en een geel verzier maakt het feller en de kleuren worden een beetje surrealistisch :-) je moet er tegen kunnen. Je hebt meestal ook wel iets bruin/bronskleurige lenzen, wel fijn met fel licht.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » di aug 28, 2007 9:49 am

als je een fullface hebt, kun je de klep verlengen he.. dat doen ze ook met motorcross, bartfmx zal het wel weten. Ik doe het ook vaker, is ook fijn tegen modder...

M@lphy

Bericht door M@lphy » di aug 28, 2007 11:49 am

Ga ff naar de Oakley site... bij de goggles; snow /dirt hebben ze een simulatie met de verschillende lenskleuren!

Ik zou zeggen Persimmon!

Geel is meer voor in de regen / als heiïg is... (contrast verhogend), dus in de zon te veel licht, kijkt lekker rustig! ! !

Kijk ook bij Oakley naar de lichttransmissie per lens... dus hoeveel licht ze doorlaten. Maar belangrijker blokkering UV-licht!

Kijk dan ff wat de div. spiegel err. Iridium coatings doen!

Wellicht is een Polarised iets voor je.
RIDERS READY?

jaspero

Bericht door jaspero » di aug 28, 2007 5:08 pm

Thanks voor de replies.

Het is een scott goggle geworden met verwisselbaar glas, de 83x SGL. Er zit nu een wit glas in, maar deze kan dus eventueel vervangen worden door een oranje.

Plaats reactie